Перегляд за Автор "Prokopenko, I."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументPsychophysiological Factors Of Special Working Capacity In Contact Command Game Kinds Of Sports (Rugby On An Example)(2018) Kozina, Zh.; Kalinichenko, V.; Cretu, M.; Boichuk, Yu.; Prokopenko, I.; Ahmetov, R.; Tararak, N.; Kutek, T.; Osiptsov, A.; Kostiukevych, V.; Guba, A.; Trubchaninov, M.; Polianskyi, A.; Rostovska, V.; Drachuk, A.; Stasiuk, I.The purpose of the work consisted in determining the factor structure of psychophysiological properties and physical preparedness of young rugby players 16-17 years and determining the influence of psycho-physiological properties on the special ability of players.Rugby players of the junior team of the sports club KhTZ (16-17 years old) took part in the study (n=20). The experiment was conducted in September 2017 in the preparatory period at the stage of specialized basic training.To determine the psychophysiological state of athletes in the first and last week of the experiment, psychophysiological indices were recorded using the computer program "Psychodiagnostics".There are 4 factors in the structure of athletes' preparedness -representatives of team contact game sports (on the example of rugby) : "The ability to quickly become involved in work", "Special performance", "Mental stability," The ability to adapt". The models of multiple linear regression between results in running at 400 m for athletes -representatives of contact command game sports are drawn up. The most influential indicators for the special (anaerobic-glycolytic) performance of athletes were determined based on the results in running at 400 m: running at 3 km, running at 30 m, time of a simple visual-motor reaction, working time on the second table in the Schulte test. It is shown that the special working capacity of athletes in team game contact sports is determined not only by physical fitness data, but also by psychophysiological functions. Мета роботи полягала у визначенні факторної структури психофізіологічних властивостей та фізичної підготовленості юних регбістів 16-17 років та визначенні впливу психофізіологічних властивостей на особливі здібності гравців. Регбі гравці юнацької команди спорту клуб ХТЗ (16-17 років) взяли участь у дослідженні (n = 20). Експеримент проводився у вересні 2017 року в підготовчий період на етапі спеціалізованої базової підготовки. Для визначення психофізіологічного стану спортсменів на першому та останньому тижні експерименту психофізіологічні показники фіксувались за допомогою комп’ютерної програми «Психодіагностика». 4 фактори в структурі підготовленості спортсменів - представники командних контактних ігрових видів спорту (на прикладі регбі): "Здатність швидко включатись у роботу", "Спеціальна ефективність", "Психічна стійкість," Здатність до адаптації " .Сроблено моделі множинної лінійної регресії між результатами в бігу на 400 м для спортсменів - представників контактних командних ігрових видів спорту. Найбільш впливові показники особливої (анаеробно-гліколітичної) працездатності спортсменів були визначені за результатами бігу на 400 м: біг на 3 км, біг на 30 м, час простої зорово-рухової реакції, ш час на другому столі в тесті Шульте. Показано, що особлива працездатність спортсменів у командно-ігрових контактних видах спорту визначається не лише даними фізичної підготовленості, а й психофізіологічними функціями. Цель работы заключалась в определении факторной структуры психофизиологических свойств и физической подготовленности юных игроков в регби 16-17 лет и определении влияния психофизиологических свойств на особые способности игроков. Игроки регби юношеской спортивной команды Клуб ХТЗ (16-17 лет) принимали участие в исследовании (n = 20). Эксперимент проводился в сентябре 2017 года в подготовительном периоде на этапе специализированной базовой подготовки. Для определения психофизиологического состояния спортсменов на первой и последней неделе эксперимента психофизиологические показатели регистрировали с помощью компьютерной программы «Психодиагностика». 4 фактора в структуре подготовленности спортсменов - представители командного контактного игрового спорта (на примере регби): «способность быстро вовлекаться в работу», «специальные показатели», «психическая устойчивость», «способность к адаптации» Составлены модели множественной линейной регрессии между результатами бега на 400 м для спортсменов-представителей контактных командных видов спорта. Наиболее влиятельные показатели для особых (анаэробно-гликолитических) характеристик спортсменов были определены на основе результатов в беге. на 400 м: бег на 3 км, бег на 30 м, время простой зрительно-моторной реакции, ш время работы на втором столе в тесте Шульте. Показано, что особая работоспособность спортсменов в командно-игровых контактных видах спорта определяется не только данными о физической подготовленности, но и психофизиологическими функциями.
- ДокументThe influence of results in various types of climbing on the result in the Olympic Climbing Combined at the 2018 World Cup (men)(University of Pitesti, Romania - (EUP), 2020) Kozina, Zh.; Uvarova, N.; Kniaz, H.; Kabanska, O.; Kochina, M.; Chernozub, A.; Kochin, O.; Prokopenko, I.; Shkrebtii, Yu.; Zdanyuk, V.; Altukhov, V.Climbing will be presented at the 2020 Olympic Games as an independent competitive discipline in the "Climbing Combined" format, which will include all competitive disciplines. The aim of the study: identifying the relationship between the ranking in certain types of sports climbing and the ranking in the Olympic discipline of climbing "Climbing Combined" in men according to the results of the 2018 World Cup. Material and methods. The study involved 87 climbers (men) who took part in the 2018 World Cup. The data presented in the competition protocols on lead, speed, bouldering and Climbing Combined were summarized (places occupied by the athlete, points were awarded to him to summarize the results). Pearson's correlation analysis was performed to identify the relationship between rating in various climbing disciplines and Climbing Combined rating. Using the analysis of variance, the effect of the results in various disciplines on the result in Climbing Combined was determined. Сходження буде представлено на Олімпійських іграх 2020 року як самостійна змагальна дисципліна у форматі "Комбіноване сходження", що включатиме всі змагальні дисципліни. Мета дослідження: виявлення взаємозв'язок між рейтингом у певних видах спортивного скелелазіння та рейтингом в олімпійській дисципліні скелелазіння "Комбінування підйому" у чоловіків за результатами Кубка світу 2018 року. Матеріал і методи. У дослідженні брали участь 87 альпіністів (чоловіків), які брали участь у Кубку світу 2018 року. Дані, представлені в протоколах змагань щодо свинцю, швидкості, боулдермінгу та альпінізму, були узагальнені (місця, які займав спортсмен, йому нараховувались бали для підведення результатів). Кореляційний аналіз Пірсона був проведений для виявлення взаємозв'язку між рейтингом у різних дисциплінах скелелазіння та комбінованим рейтингом скелелазіння. За допомогою дисперсійного аналізу було визначено вплив результатів з різних дисциплін на результат у комбінованому підйомі. Скалолазание будет представлено на Олимпийских играх 2020 года как самостоятельная соревновательная дисциплина в формате «Скалолазание комбинированное», в которое войдут все соревновательные дисциплины. Цель исследования: выявление взаимосвязь между рейтингом в отдельных видах спортивного скалолазания и рейтингом в олимпийской дисциплине скалолазания «Комбинированное восхождение» у мужчин по результатам ЧМ-2018. Материал и методы. В исследовании приняли участие 87 альпинистов (мужчин), принявших участие в ЧМ-2018. Данные, представленные в протоколах соревнований по отрыву, скорости, боулдерингу и комбинированному лазанию, были суммированы (места, занятые спортсменом, ему начислялись баллы для подведения итогов). Корреляционный анализ Пирсона был проведен для выявления взаимосвязи между рейтингом в различных дисциплинах скалолазания и рейтингом комбинированного скалолазания. С помощью дисперсионного анализа было определено влияние результатов в различных дисциплинах на результат в комбинированном лазании.
- ДокументTheory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School(OKTAN PRINT s.r.o., 2020) Andriievska, V.; Baidala, V.; Balatsynova, A.; Bashkir, O.; Bilousova, L.; Borysenko, N.; Boychuk, Y.; Burlachenko, N.; Byhar, A.; Chernovol-Tkachenko, R.; Danylyuk, S.; Kramska, Z.; Krapivnyk, G.; Kravets, V.; Kryshchuk, B.; Kupina, I.; Kuzmina, O.; Lebedyk, L.; Lebid, O.; Loiik, H.; Luparenko, S.; Pisotska, M.; Malykhina, E.; Marionda, I.; Marmaza, O.; Martyniuk, A.; Masiuk, O.; Meshko, H.; Meshko, O.; Mohammad Ameri, S.; Naboka, O.; Nahachevska, Z.; Pits, I.; Nebytova, I.; Ostrovska, N.; Рartola, V.; Peklina, G.; Peretyaha, L.; Petryshyn, L.; Pinskiy, O.; Plis, V.; Popova, O.; Prokop, I.; Prokopenko, A.; Prokopenko, I.; Prokopenko, I.; Pylypiv, O.; Radziievska, O.; Sultanova, N.; Rohalska-Yablonskaa, I.; Romanyshyna, O.; Rybalko, L.; Sapozhnikov, V.; Sapozhnikova, D.; Savchenko, S.; Semenovych, K.; Shcheblykina, T.; Shpak, V.; Shyshenko, V.; Syvokhop, E.; Sivak, N.; Skhirta, M.; Smolуanyuk, N.; Sobchenko, T.; Starikova, L.; Stepanenko, V.; Strelnikov, V.; Temchenko, O.; Tkachenko, L.; Tkachov, A.; Tkachov, S.; Tkachova, N.; Tokarieva, A.; Trubavina, I.; Tsybulko, L.; Domina, V.; Turishcheva, L.; Tytarenko, L.; Ushmarova, V.; Volkova, N.; Vorozhbit-Horbatiuk, V.; Yepikhina, M.; Yermakova, T.; Yershova-Babenko, I.; Yesman, I.; Yurkiv, Y.; Dorozhko, I.; Zelenska, L.; Zhadko, O.; Zhelanova, V.; Zhukov, V.; Zhyrska, H.; Zolotukhina, S.; Zozulia, K.; Dovzhenko, T.; Dzhezheley, O.; Dzhus, O.; Emets, A.; Fentsуk, O.; Filatova, L.; Fomina, L.; Gepenko, L.; Gerasimova, N.; Gerasymova, I.; Grechanyk, О.; Grygorash, V.; Guzenko, N.; Havrysh, I.; Horovenko, O.; Ionova, O.; Kabatska, O.; Kabus, N.; Kalina, K.; Kaplun, S.; Karaman, O.; Karpova, M.; Kazachiner, O.; Kazakova, N.; Khlebnikova, T.; Kikinezhdi, O.; Kin, O.; Kiz, O.; Kniaz, H.; Korinna, H.; Koroliova, L.; Kovalenko, O.; Kovalenko, V.The monograph is dedicated to substantiation of future teacher’s training for work in New Ukrainian school, which is an important problem of reforms in modern education in Ukraine. The study of the authors presents the theory, methods and generalized experience in teacher’s training on a new basis. The authors have generalized the new approaches to teacher’s training, ways, conditions and methods of introduction of them into practice of higher pedagogical education. They have revealed the new concepts, which are important for updating the content and methods of future teacher’s training, the new and improved methods of organizing the educational process on a new basis. The new experience in teacher’s training, which was experimentally verified and tested in theprocess of future teachers’ training, has been broadly generalized. The monograph is based on the Concept of the New Ukrainian School, current legislation on education, higher and general secondary education in Ukraine. It can be recommended for training teachers, students and applicants for bachelor’s and master’s degrees, post-graduate students, research and teaching staff of institutions of higher pedagogical education and for a wide range of scholars and teachers. Монографія присвячена обґрунтуванню підготовки майбутніх учителів до роботи в новій українській школі, що є важливою проблемою реформ сучасної освіти в Україні. У дослідженні авторів на новій основі представлена теорія, методи та узагальнений досвід підготовки вчителів. Автори узагальнили нові підходи до навчання вчителів, шляхи, умови та методи впровадження їх у практику вищої педагогічної освіти. Вони розкрили нові концепції, важливі для оновлення змісту та методів навчання майбутнього вчителя, нові та вдосконалені методи організації навчального процесу на нових засадах. Новий досвід підготовки вчителів, який був експериментально перевірений та перевірений у процесі підготовки майбутніх учителів, широко узагальнений. Монографія базується на Концепції Нової української школи, чинному законодавстві про освіту, вищу та загальну середню освіту в Україні. Це може бути рекомендовано для підготовки викладачів, студентів та здобувачів ступеня бакалавра та магістра, аспірантів, науково-викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів, а також для широкого кола науковців та викладачів. Монография посвящена обоснованию подготовки будущих учителей к работе в Новой украинской школе, что является важной проблемой реформ современного образования в Украине. В исследовании авторов на новой основе представлена теория, методы и обобщенный опыт подготовки учителей. Авторы обобщили новые подходы к обучению учителей, пути, условия и методы внедрения их в практику высшего педагогического образования. Они раскрыли новые концепции, важные для обновления содержания и методов обучения будущего учителя, новые и усовершенствованные методы организации учебного процесса на новых принципах. Новый опыт подготовки учителей, который был экспериментально проверенный и проверенный в процессе подготовки будущих учителей, широко обобщенный. Монография базируется на Концепции новой украинской школы, действующем законодательстве об образовании, высшее и среднее образование в Украине. Это может быть рекомендовано для подготовки преподавателей, студентов и соискателей степени бакалавра и магистра, аспирантов, научно-преподавательского состава высших педагогических учебных заведений, а также для широкого круга ученых и преподавателей.