Перегляд за Автор "Kozin, O."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументComparative characteristics of the functional state of future art teachers and other pedagogical specialties students(Health, sport, rehabilitation, 2022) Kozin, O.; Cretu, M.; Boychuk, Yu.; Kozina, Zh.; Korobeinik, V.; Sirenko, P.Purpose: to reveal the autonomic regulation peculiarities of the functional state based on indicators of the nervous and cardiovascular systems work of future fine arts and music teachers for the development of recommendations for the use of physical exercises. Material and methods: 812 students of pedagogical institutions of higher education of Ukraine took part in the study. During psychophysiological testing, the following indicators were determined for each test: reaction time, number of errors. The shorter the reaction time, the higher the mobility of nervous processes. The lower the number of errors in the reaction test of choosing two elements out of three, the higher the stability of nervous processes. Orthostatic reactions were determined by the results of heart rate in the lying position and in the standing position. Parametric processing methods (Student's method for comparing average values) and hierarchical cluster analysis were used. Results: Two groups of students - future teachers were identified: with a predominance of the sympathetic department of the autonomic nervous system and with a predominance of the parasympathetic department of the autonomic nervous system. The largest number of students with predominance of the parasympathetic department of the autonomic nervous system was found among students – future teachers of creative specialties (faculty of arts). Students of the Faculty of Arts have significantly longer latency time of visual-motor reaction compared to representatives of other faculties. This indicates a lower mobility of nervous processes of students of the Faculty of Arts in comparison with students of other faculties. Along with this, future art teachers have significantly fewer errors in the test for choosing 2 elements out of 3. This indicates greater stability of nervous processes in future teachers – representatives of art compared to other future teachers. Conclusions: Students – future teachers of creative specialties (faculty of arts) have the more stability and less mobility nervous system in combination with the autonomic nervous system parasympathetic department predominance. That is why endurance exercises that do not require frequent switching of attention are suitable for them. Such exercises include walking, slow running, swimming et. all. Exercises should be performed for at least one hour. They will also be suitable for exercises with the activation of visual perception. Мета: виявити особливості вегетативної регуляції функціонального стану на основі показників роботи нервової і серцево-судинної систем майбутніх викладачів з образотворчого мистецтва і музики для розробки рекомендацій щодо застосування фізичних вправ. Матеріал і методи: В дослідженні взяли участь 812 студентів педагогічних університетів України. При психофізіологічному тестуванні за кожним тестом визначались наступні показники: час реакції, кількість помилок. Чим менше час реакції, тим вища рухливість нервових процесів, Чим менша кількість помилок в тесті реакції вибору двох елементів з трьох, тим вища сила та стійкість нервових процесів, Ортостатичні реакції визначались за результатами ЧСС в положенні лежачі та в положенні стоячи. Застосовувались параметричні методи обробки (метод Стьюдента для порівняння середніх значень) та ієрархічний кластерний аналіз. Результати: Виявлено дві групи студентів – майбутніх педагогів: з переважанням симпатичного відділу вегетативної нервової системи та з переважанням парасимпатичного відділу вегетативної нервової системи. Найбільша кількість студентів з переважанням парасимпатичного відділу вегетативної нервової системи виявлена серед студентів – майбутніх педагогів творчих спеціальностей (факультет мистецтв). У студентів факультету мистецтв достовірно більший латентний час зорово-моторної реакції у порівнянні з представниками інших факультетів. Це свідчить про меншу рухливість нервових процесів студентів факультету мистецтв у порівнянні зі студентами інших факультетів. Разом з цим у майбутніх викладачів мистецтва достовірно менша кількість помилок в тесті на вибір 2-х елементів з 3-х. Це свідчить про більшу стійкість нервових процесів у майбутніх педагогів – представників мистецтва у порівнянні з іншими майбутніми педагогами. Висновки: У студентів – майбутніх педагогів творчих спеціальностей (факультет мистецтв) більше стійкість нервової системи та менша рухливість у поєднанні з переважанням парасимпатичного відділу вегетативної нервової системи. Саме тому їм підходять вправи на витривалість, які не вимагають частого перемикання уваги. До таких вправ належить ходьба, повільний біг, плавання та інші. Вправи повинні виконуватись не менш, ніж одну годину. Також їм підійдуть вправи з активізацією образного сприйняття.
- ДокументFunctional readiness and properties of the nervous system peculiarities of art specialties’ future teachers(Харківська державна академія дизайну і мистецтв, 2022) Kozin, O.; Kozina, Zh.; Korobeinik, V.Background and Study Aim: The future professional work of students of the Faculty of Arts is characterized by an insufficient level of physical activity of a dynamic nature in combination with a large static load and highly coordinated finger work. Representatives of these specialties have their own psychological characteristics. Purpose: to reveal the peculiarities of the properties of the nervous system and the functional potential of the cardiovascular system of students - future teachers of fine arts and music and, based on the obtained data, to develop recommendations for physical education and sports. Material and Methods: Students of Pedagogical University took part in the study. The total number of students was 812. 24 of them were students of the Faculty of Arts. Future specialists in physical education and sports took part in the number of 25 people. 763 students were representatives of other faculties. Properties of the nervous system were determined using psychophysiological testing. During psychophysiological testing, the reaction time and the number of errors were determined for each test. The indicators of the orthostatic test were used as indicators of functional readiness. In the orthostatic test, the heart rate was measured in the lying position and in the standing position and the difference between these indicators. Statistical analysis involved comparing students of the Faculty of Arts with students of other faculties using parametric methods, since all samples corresponded to a normal distribution. Results: Future teachers of creative specialties have reliably the least mobility in combination with the highest stability of nervous processes in comparison with representatives of other pedagogical specialties. Reliable differences were found between the indicators of orthostatic reactions of students of the Faculty of Arts and the faculty where future sports coaches are trained. Orthostatic regulation is significantly better in students of the Faculty of Physical Education and Sports. Conclusions: It is necessary to adjust the program of physical education of students of creative specialties to increase the interest of students and to match physical exercises to the features of the nervous system of students of the Faculty of Arts. Future teachers of creative specialties can be recommended to engage in any kind of sport or motor activity, but the most suitable for them are exercises that require the development of endurance in combination with the inclusion of cognitive processes and concentration: walks with observation of nature and the city, exercises performed to music, exercises with a concentration on various natural images, etc. Передумови та мета дослідження: Майбутня професійна діяльність студентів факультету мистецтв характеризується недостатнім рівнем фізичної активності динамічного характеру в поєднанні з великим статичним навантаженням та висококоординованою роботою пальців рук. Представники цих спеціальностей мають свої психологічні особливості. Мета: виявити особливості властивостей нервової системи та функціонального потенціалу серцево-судинної системи студентів - майбутніх учителів образотворчого мистецтва і музики та на основі отриманих даних розробити рекомендації з фізичного виховання і спорту. Матеріал і методи: У дослідженні взяли участь студенти педагогічного університету. Загальна кількість студентів склала 812 осіб. 24 з них - студенти факультету мистецтв. Майбутні фахівці з фізичного виховання та спорту взяли участь у кількості 25 осіб. 763 студенти були представниками інших факультетів. Властивості нервової системи визначалися за допомогою психофізіологічного тестування. Під час психофізіологічного тестування визначали час реакції та кількість помилок для кожного тесту. Як показники функціональної готовності використовували показники ортостатичної проби. В ортостатичній пробі вимірювали частоту серцевих скорочень в положенні лежачи і в положенні стоячи та різницю між цими показниками. Статистичний аналіз передбачав порівняння студентів факультету мистецтв зі студентами інших факультетів за допомогою параметричних методів, оскільки всі вибірки відповідали нормальному розподілу. Результати: Майбутні вчителі творчих спеціальностей мають достовірно найменшу рухливість у поєднанні з найвищою стійкістю нервових процесів порівняно з представниками інших педагогічних спеціальностей. Виявлено достовірні відмінності між показниками ортостатичних реакцій студентів факультету мистецтв та факультету, де готують майбутніх спортивних тренерів. Ортостатична регуляція достовірно краща у студентів факультету фізичного виховання та спорту. Висновки: Необхідно скоригувати програму фізичного виховання студентів творчих спеціальностей для підвищення зацікавленості студентів та підібрати фізичні вправи до особливостей нервової системи студентів факультету мистецтв. Майбутнім учителям творчих спеціальностей можна рекомендувати займатися будь-яким видом спорту або рухової активності, але найбільш придатними для них є вправи, що вимагають розвитку витривалості в поєднанні з включенням пізнавальних процесів і концентрації уваги: прогулянки зі спостереженням за природою і містом, вправи, що виконуються під музику, вправи з концентрацією уваги на різних природних образах тощо.
- ДокументInfluence of the professional and motor skills integral development method application on physical fitness indicators of Arts Faculty students: a randomized control trial(JPES, 2023) Kozin, O.; Kozina, Zh.; Kozin, V.; Korobeinik, V.; Panyok, T.; Schepelenko, T.; Polishchuk, S.Purpose: to substantiate the effectiveness of the application of a special method of integral professional and motor development to increase the level of physical fitness of Arts Faculty students. Material and methods. 50 first-year students of the Faculty of Arts of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University took part in the study. Of them, 25 students made up the control group, 25 students entered the intervention (experimental) group. The experiment was conducted in November – December 2022 online. Students of the intervention group (experimental group) instead of the tasks from the subject "physical education" performed the tasks of the methodology specially developed for them. The students of the control group performed tasks on the subject "physical education". In terms of workload, the tasks for the students of the control group and the intervention group were the same: students of both groups had to walk 6-8 km every day and do special exercises 3 times a week for the development of physical qualities. But the nature of these tasks was different for students in the control group and the intervention group. Students in the control group just had to do exercises and walk. Students of the intervention group performed special complexes in poems about nature as exercises for the development of physical qualities. When performing the exercises, they imagined those pictures of nature that were discussed in the poetic lines (plants, birds, animals, etc.). They were also given the task of illustrating lines of poems that they liked the most. During the walks, experimental group students had to photograph objects and landscapes they liked from an artistic point of view. Results. The results of the study convincingly showed the effectiveness of the application of a special method of integral development of professional abilities and physical fitness of students of the Faculty of Arts. The biggest differences were found in indicators of the work of the cardiovascular system and in indicators of vegetative regulation of vascular tone (p<0.001). According to the results of the testing of students of the control and experimental groups, significant differences were also found in the indicators of strength endurance (tests "Push-ups, maximum number of times (p<0.05) and "Squats in 20 s, number of times" (p<0.001)). In students of the experimental group, these indicators are significantly higher than those of the control group. Conclusions. In the students of the experimental group, a significant increase in almost all test indicators was observed as a result of the experiment (p<0.05; p<0.001), while in the control group, significant changes in the direction of improving results were observed only in the indicator of the maximum number of trunk lifts from the lying position to the sitting position (p<0.05). According to all other indicators of physical fitness, the changes in test results of students of the control group are not reliable (p>0.05). Мета: обґрунтувати ефективність застосування спеціальної методики інтегрального професійно-рухового розвитку для підвищення рівня фізичної підготовленості студентів факультету мистецтв. Матеріал і методи. У дослідженні взяли участь 50 студентів першого курсу факультету мистецтв Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. З них 25 студентів склали контрольну групу, 25 студентів увійшли до основної (експериментальної) групи. Експеримент проводився в листопаді - грудні 2022 року в онлайн-режимі. Студенти інтервенційної групи (експериментальної групи) замість завдань з предмету "фізичне виховання" виконували завдання спеціально розробленої для них методики. Студенти контрольної групи виконували завдання з предмету "фізичне виховання". За обсягом навантаження завдання для студентів контрольної та основної груп були однаковими: студенти обох груп повинні були щодня проходити 6-8 км пішки та 3 рази на тиждень виконувати спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей. Але характер цих завдань відрізнявся для студентів контрольної та основної груп. Студенти контрольної групи повинні були просто робити зарядку і гуляти. Студенти основної групи виконували спеціальні комплекси у віршах про природу як вправи для розвитку фізичних якостей. Виконуючи вправи, вони уявляли ті картини природи, про які йшлося у поетичних рядках (рослини, птахи, тварини тощо). Вони також отримали завдання проілюструвати рядки віршів, які їм найбільше сподобалися. Під час прогулянок студенти експериментальної групи повинні були фотографувати об'єкти та пейзажі, які їм сподобалися з художньої точки зору. Результати. Результати дослідження переконливо засвідчили ефективність застосування спеціальної методики інтегрального розвитку професійних здібностей та фізичної підготовленості студентів факультету мистецтв. Найбільші відмінності виявлено в показниках роботи серцево-судинної системи та в показниках вегетативної регуляції судинного тонусу (р<0,001). За результатами тестування студентів контрольної та експериментальної груп достовірні відмінності виявлено також у показниках силової витривалості (тести "Віджимання, максимальна кількість разів (p<0,05) та "Присідання за 20 с, кількість разів" (p<0,001)). У студентів експериментальної групи ці показники достовірно вищі, ніж у студентів контрольної групи. Висновки. У студентів експериментальної групи в результаті експерименту спостерігається достовірний приріст майже всіх показників тесту (p<0,05; p<0,001), тоді як у контрольній групі достовірні зміни в бік покращення результатів спостерігаються лише в показнику максимальної кількості підйомів тулуба з положення лежачи в упор сидячи (p<0,05). За всіма іншими показниками фізичної підготовленості зміни в результатах тестування студентів контрольної групи не є достовірними (p>0,05).
- ДокументTechnology of combination of physical exercises and poems about nature for integral development physical fitness and cognitive possibilities children of preschool age(Health, sport, rehabilitation, 2023) Kozina, Zh.; Kozin, O.; Grygorieva, S.; Khvorost, V.; Kaparchuk, P.Purpose: of this work is to highlight the features of the author's systems of integral development of preschool children. Material and Methods: The formative experiment was conducted on the basis of a kindergarten in Kharkov, Ukraine. Children from one of the older groups (n=20) were the experimental group; children of the other older group (n=21) were the control group. Before and after the formative experiment, testing was carried out, which was a control experiment. Before the formative experiment, the groups were identical in terms of physical fitness. Physical culture classes were combined with watching specially prepared drawings (Fig. 2) on the theme of poems accompanying the exercises.A system of lessons with newborns and infants with the help of dynamic exercises has been developed, as well as an author's system of lessons with children from 1 to 7 years old. The exercises are performed with verses about nature. Results: The use of dynamic gymnastics for newborns and infants "Nature Miracle" helps to strengthen the musculoskeletal system and all body systems; development of strength, flexibility, agility, endurance, and later - speed; prevention or reduction of child injuries during the subsequent development of walking, running, jumping, etc.; increasing resistance to adverse environmental influences; formation of a base for the tolerance of intellectual workloads associated with studies; creating a solid foundation for subsequent practice of any sport. Conclusions: It is shown that performing exercises not counting, but under poetic images, which is most acceptable for children from 1 year old, promotes integral development, reduces the feeling of fatigue, saturates emotionally classes, making gymnastics very attractive for children and adults. Мета: освітити особливості авторських систем інтегрального розвитку дітей дошкільного віку. Матеріал і методи: Формуючий експеримент проводився на базі дитячого садка м. Харкова, Україна. Експериментальною групою були діти однієї зі старших груп (n=20); контрольною групою були діти іншої старшої групи (n=21). До і після формувального експерименту проводилося тестування, яке було контрольним. До формувального експерименту групи були ідентичними за рівнем фізичної підготовленості. Заняття з фізичної культури поєднувалися з переглядом спеціально підготовлених малюнків (рис. 2) на тему віршів, що супроводжують вправи. Розроблено систему занять з новонародженими та грудними дітьми за допомогою динамічних вправ, а також авторську систему занять з дітьми від 1 до 7 років. Вправи виконуються з віршами про природу. Результати: Застосування динамічної гімнастики для новонароджених і грудних дітей «Чудо природи» сприяє зміцненню опорно-рухового апарату і усіх систем організму; розвиток сили. Гнучкості, спритності, витривалості, а пізніше – швидкості; відвертанню або зменшенню дитячого травматизму при подальшому освоєнні ходьби, бігу, стрибків і так далі; підвищення стійкості до несприятливих дій довкілля; формуванню бази для переносимості інтелектуальних навантажень, пов´язаних з навчанням; створенню надійної основи для подальшого зайняття будь-якими видами спорту. Висновки: Показано, що виконання вправ не під рахунок, а під віршовані образи, що найприйнятніше для дітей від 1 року, сприяє інтегральному розвитку, знижує почуття втоми, насичує емоційно зайняття, роблячи гімнастику дуже привабливою для дітей і дорослих.
- ДокументVegetative regulation of vascular tone and features of the nervous system of pedagogical universities students. Is there a relationship with professional specialization?(Health, sport, rehabilitation, 2023) Kozin, O.; Kozina, Zh.; Cretu, M.; Boychuk, Yu.; Ratko, P.; Garmash, I.; Berezhna, Ya.Purpose. To select recommendations on the use of physical culture means for students of future teachers, it is necessary to identify their functional features and genetically determined properties of the nervous system. Purpose: to reveal the relationship between the performance of the nervous system, orthostatic test and professional specialization of students of pedagogical universities. Material and methods. Students from 9 different faculties of Ukraine's leading pedagogical institute took part in the study. The total number of subjects was 841 people. Soon the reactions were determined by the program "Psychodiagnostics". Vegetative regulation of vascular tone were determined by the results of heart rate different between in the in the standing position and supine position. An analysis of variance (ANOVA) using the Duncan method was then conducted to determine the influence of the faculty of education on the testing indicators.. A correlation analysis of testing indicators and ranks of faculties was carried out using the Tau-b Kendall method. Results. Students of all experimental faculties were divided into 4 groups according to the number of errors in the choice reaction test based on the results of variance analysis (Duncan method). Faculties were divided into ranks from the first to the fourth. A significant negative correlation of the rank of the faculty according to the indicator of the strength and speed of nervous processes with the heart rate in the standing position (p<0.05) and the difference between the heart rate in the standing and lying positions (p<0.01) was revealed. Conclusions. The results obtained are new in identifying differences in psychophysiological functions and orthostatic reactions among students of pedagogical universities of different faculties; also on the fact of the presence of a correlation between the rank of the faculty in terms of stability and strength of the nervous system of students and the features of their psychophysiological functions and orthostatic reactions. The new facts obtained in this study are the distribution of students into 4 groups according to the stability and strength of the nervous system (from the lowest values to the highest): group 1 - students of the faculties of primary and preschool education, group 2 - students of humanitarian faculties, group 3 - students of the faculty Arts, group 4 - students of the Faculty of Physical Culture and Sports. Also new is the fact of revealing a significant negative correlation between indicators of mobility (reaction rate) and the stability of the nervous system (the number of errors when performing a reaction rate test) in students of pedagogical universities. It is expedient to use physical exercises in accordance with the professional characteristics and personal inclinations of students, who were divided into 4 groups according to the indicators of reaction speed and orthostatic test. Мета. Для підбору рекомендацій щодо застосування засобів фізичної культури для студентів - майбутніх вчителів необхідно виявити їх функціональні особливості та генетично обумовлені властивості нервової системи. Мета: виявити взаємозв'язок між показниками роботи нервової системи, показниками ортостатичної проби та професійною спеціалізацією студентів педагогічних університетів. Матеріал і методи. Студенти 9 різних факультетів провідного педагогічного університету України взяли участь у дослідженні. Загальна кількість випробуваних становила 841 людина. Швидкість реакції визначалася за програмою «Психодіагностика». Ортостатичні реакції визначалися за результатами ЧСС у положенні лежачи та в положенні стоячи. Проведено дисперсійний аналіз (ANOVA) з використанням методу Дункан для визначення впливу факультету навчання на показники тестування. Проведено кореляційний аналіз показників тестування та рангів факультетів за методом Тау-b Кендалла. Результати. Студенти всіх піддослідних факультетів за показником кількості помилок в тесті на реакцію вибору розподілилися на 4 групи за результатами дисперсійного аналізу (метод Дункан). Факультети були розподілені на ранги від першого до четвертого. Виявлено достовірний негативний взаємозв’язок рангу факультету за показником сили і швидкості нервових процесів зі значенням ЧСС в положенні стоячи (p<0,05) та різницею між ЧСС в положеннях стоячи і лежачи) (p<0,01). Висновки. Отримані результати є новими щодо виявлення відмінностей психофізіологічних функцій та ортостатичних реакцій у студентів педагогічних вузів різних факультетів; також за фактом наявності кореляційного зв'язку між рангом факультету зі стійкості та сили нервової системи студентів та особливості їх психофізіологічних функцій та ортостатичних реакцій. Новими фактами, отриманими у цьому дослідженні, є розподіл студентів на 4 групи за стійкістю та силою нервової системи (від нижчих значень до вищих): 1 група – студенти факультетів початкової та дошкільної освіти, 2 група – студенти гуманітарних факультетів, 3 група – студенти факультету мистецтв, 4 група – студенти факультету фізичної культури та спорту. Новим також є факт виявлення значущого негативного кореляційного зв'язку між показниками рухливості (швидкість реакції) та стійкістю нервової системи (кількість помилок при виконанні тесту швидкості реакції) у студентів педагогічних вузів. Фізичні вправи доцільно застосовувати відповідно до професійних особливостей та особистісних задатків студентів, які були поділені на 4 групи за показниками швидкості реакції та ортостатичної проби.