Перегляд за Автор "Kniaz, H."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументEnglish Trainee Teachers’ Perspective on Soft Skills Development in Ukraine(Arab Society of English Language Studies (ASELS), 2021-07) Kniaz, H.; Chukhno, O.The integration of soft skills in training pre-service teachers ensures higher academic performance and provides them with better career opportunities. However, many university teachers pay insufficient attention to developing soft skills in higher education. The article aims to investigate the correlation between the soft skills included in professional teacher training and undergraduates’ viewpoint on soft skills development at university. The authors formulated three research questions: (a) How do English trainee teachers assess their soft skills? (b) How much attention, in students’ opinion, do teachers pay to developing soft skills? (c) Is there a gap between teachers’ work on developing students’ soft skills and trainee teachers’ expectations? To answer these questions, the researchers analized the empirical data received through a questionnaire. The questionnaire was completed by 153 English trainee teachers studying at H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Ukraine. The respondents answered two close-ended questions regarding the level of soft skills they believe to possess and the amount of time devoted to soft skills development. The findings suggest that most students consider the level of their soft skills intermediate or high. Nevertheless, a significant number of the respondents still feel that teachers pay insufficient or hardly any attention to improving these skills. It is necessary to conduct further research to analyze university teachers’ viewpoint on improving students’ soft skills and organize the development of soft skills which would meet trainee teachers’ expectations. Інтеграція м’яких навичок у процес підготовки майбутніх учителів забезпечує підвищення рівня їхньої академічної успішності й кращі кар’єрні перспективи. Однак, багато викладачів приділяють недостатньо уваги розвитку м’яких навичок у контексті вищої освіти. Метою статті є дослідити кореляцію між м’якими навичками, що формуються під час навчання майбутніх учителів, і поглядом здобувачів на цей процес. Интеграция мягких навыков в процесс подготовки будущих учителей обеспечивает повышение уровня их академической успеваемости и лучшие карьерные перспективы. Однако многие преподаватели уделяют недостаточно внимания развитию мягких навыков в контексте высшего образования. Целью статьи является исследовать корреляцию между мягкими навыками, которые формируются при обучении будущих учителей, и взглядом соискателей на этот процесс.
- ДокументThe influence of results in various types of climbing on the result in the Olympic Climbing Combined at the 2018 World Cup (men)(University of Pitesti, Romania - (EUP), 2020) Kozina, Zh.; Uvarova, N.; Kniaz, H.; Kabanska, O.; Kochina, M.; Chernozub, A.; Kochin, O.; Prokopenko, I.; Shkrebtii, Yu.; Zdanyuk, V.; Altukhov, V.Climbing will be presented at the 2020 Olympic Games as an independent competitive discipline in the "Climbing Combined" format, which will include all competitive disciplines. The aim of the study: identifying the relationship between the ranking in certain types of sports climbing and the ranking in the Olympic discipline of climbing "Climbing Combined" in men according to the results of the 2018 World Cup. Material and methods. The study involved 87 climbers (men) who took part in the 2018 World Cup. The data presented in the competition protocols on lead, speed, bouldering and Climbing Combined were summarized (places occupied by the athlete, points were awarded to him to summarize the results). Pearson's correlation analysis was performed to identify the relationship between rating in various climbing disciplines and Climbing Combined rating. Using the analysis of variance, the effect of the results in various disciplines on the result in Climbing Combined was determined. Сходження буде представлено на Олімпійських іграх 2020 року як самостійна змагальна дисципліна у форматі "Комбіноване сходження", що включатиме всі змагальні дисципліни. Мета дослідження: виявлення взаємозв'язок між рейтингом у певних видах спортивного скелелазіння та рейтингом в олімпійській дисципліні скелелазіння "Комбінування підйому" у чоловіків за результатами Кубка світу 2018 року. Матеріал і методи. У дослідженні брали участь 87 альпіністів (чоловіків), які брали участь у Кубку світу 2018 року. Дані, представлені в протоколах змагань щодо свинцю, швидкості, боулдермінгу та альпінізму, були узагальнені (місця, які займав спортсмен, йому нараховувались бали для підведення результатів). Кореляційний аналіз Пірсона був проведений для виявлення взаємозв'язку між рейтингом у різних дисциплінах скелелазіння та комбінованим рейтингом скелелазіння. За допомогою дисперсійного аналізу було визначено вплив результатів з різних дисциплін на результат у комбінованому підйомі. Скалолазание будет представлено на Олимпийских играх 2020 года как самостоятельная соревновательная дисциплина в формате «Скалолазание комбинированное», в которое войдут все соревновательные дисциплины. Цель исследования: выявление взаимосвязь между рейтингом в отдельных видах спортивного скалолазания и рейтингом в олимпийской дисциплине скалолазания «Комбинированное восхождение» у мужчин по результатам ЧМ-2018. Материал и методы. В исследовании приняли участие 87 альпинистов (мужчин), принявших участие в ЧМ-2018. Данные, представленные в протоколах соревнований по отрыву, скорости, боулдерингу и комбинированному лазанию, были суммированы (места, занятые спортсменом, ему начислялись баллы для подведения итогов). Корреляционный анализ Пирсона был проведен для выявления взаимосвязи между рейтингом в различных дисциплинах скалолазания и рейтингом комбинированного скалолазания. С помощью дисперсионного анализа было определено влияние результатов в различных дисциплинах на результат в комбинированном лазании.
- ДокументTheory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School(OKTAN PRINT s.r.o., 2020) Andriievska, V.; Baidala, V.; Balatsynova, A.; Bashkir, O.; Bilousova, L.; Borysenko, N.; Boychuk, Y.; Burlachenko, N.; Byhar, A.; Chernovol-Tkachenko, R.; Danylyuk, S.; Kramska, Z.; Krapivnyk, G.; Kravets, V.; Kryshchuk, B.; Kupina, I.; Kuzmina, O.; Lebedyk, L.; Lebid, O.; Loiik, H.; Luparenko, S.; Pisotska, M.; Malykhina, E.; Marionda, I.; Marmaza, O.; Martyniuk, A.; Masiuk, O.; Meshko, H.; Meshko, O.; Mohammad Ameri, S.; Naboka, O.; Nahachevska, Z.; Pits, I.; Nebytova, I.; Ostrovska, N.; Рartola, V.; Peklina, G.; Peretyaha, L.; Petryshyn, L.; Pinskiy, O.; Plis, V.; Popova, O.; Prokop, I.; Prokopenko, A.; Prokopenko, I.; Prokopenko, I.; Pylypiv, O.; Radziievska, O.; Sultanova, N.; Rohalska-Yablonskaa, I.; Romanyshyna, O.; Rybalko, L.; Sapozhnikov, V.; Sapozhnikova, D.; Savchenko, S.; Semenovych, K.; Shcheblykina, T.; Shpak, V.; Shyshenko, V.; Syvokhop, E.; Sivak, N.; Skhirta, M.; Smolуanyuk, N.; Sobchenko, T.; Starikova, L.; Stepanenko, V.; Strelnikov, V.; Temchenko, O.; Tkachenko, L.; Tkachov, A.; Tkachov, S.; Tkachova, N.; Tokarieva, A.; Trubavina, I.; Tsybulko, L.; Domina, V.; Turishcheva, L.; Tytarenko, L.; Ushmarova, V.; Volkova, N.; Vorozhbit-Horbatiuk, V.; Yepikhina, M.; Yermakova, T.; Yershova-Babenko, I.; Yesman, I.; Yurkiv, Y.; Dorozhko, I.; Zelenska, L.; Zhadko, O.; Zhelanova, V.; Zhukov, V.; Zhyrska, H.; Zolotukhina, S.; Zozulia, K.; Dovzhenko, T.; Dzhezheley, O.; Dzhus, O.; Emets, A.; Fentsуk, O.; Filatova, L.; Fomina, L.; Gepenko, L.; Gerasimova, N.; Gerasymova, I.; Grechanyk, О.; Grygorash, V.; Guzenko, N.; Havrysh, I.; Horovenko, O.; Ionova, O.; Kabatska, O.; Kabus, N.; Kalina, K.; Kaplun, S.; Karaman, O.; Karpova, M.; Kazachiner, O.; Kazakova, N.; Khlebnikova, T.; Kikinezhdi, O.; Kin, O.; Kiz, O.; Kniaz, H.; Korinna, H.; Koroliova, L.; Kovalenko, O.; Kovalenko, V.The monograph is dedicated to substantiation of future teacher’s training for work in New Ukrainian school, which is an important problem of reforms in modern education in Ukraine. The study of the authors presents the theory, methods and generalized experience in teacher’s training on a new basis. The authors have generalized the new approaches to teacher’s training, ways, conditions and methods of introduction of them into practice of higher pedagogical education. They have revealed the new concepts, which are important for updating the content and methods of future teacher’s training, the new and improved methods of organizing the educational process on a new basis. The new experience in teacher’s training, which was experimentally verified and tested in theprocess of future teachers’ training, has been broadly generalized. The monograph is based on the Concept of the New Ukrainian School, current legislation on education, higher and general secondary education in Ukraine. It can be recommended for training teachers, students and applicants for bachelor’s and master’s degrees, post-graduate students, research and teaching staff of institutions of higher pedagogical education and for a wide range of scholars and teachers. Монографія присвячена обґрунтуванню підготовки майбутніх учителів до роботи в новій українській школі, що є важливою проблемою реформ сучасної освіти в Україні. У дослідженні авторів на новій основі представлена теорія, методи та узагальнений досвід підготовки вчителів. Автори узагальнили нові підходи до навчання вчителів, шляхи, умови та методи впровадження їх у практику вищої педагогічної освіти. Вони розкрили нові концепції, важливі для оновлення змісту та методів навчання майбутнього вчителя, нові та вдосконалені методи організації навчального процесу на нових засадах. Новий досвід підготовки вчителів, який був експериментально перевірений та перевірений у процесі підготовки майбутніх учителів, широко узагальнений. Монографія базується на Концепції Нової української школи, чинному законодавстві про освіту, вищу та загальну середню освіту в Україні. Це може бути рекомендовано для підготовки викладачів, студентів та здобувачів ступеня бакалавра та магістра, аспірантів, науково-викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів, а також для широкого кола науковців та викладачів. Монография посвящена обоснованию подготовки будущих учителей к работе в Новой украинской школе, что является важной проблемой реформ современного образования в Украине. В исследовании авторов на новой основе представлена теория, методы и обобщенный опыт подготовки учителей. Авторы обобщили новые подходы к обучению учителей, пути, условия и методы внедрения их в практику высшего педагогического образования. Они раскрыли новые концепции, важные для обновления содержания и методов обучения будущего учителя, новые и усовершенствованные методы организации учебного процесса на новых принципах. Новый опыт подготовки учителей, который был экспериментально проверенный и проверенный в процессе подготовки будущих учителей, широко обобщенный. Монография базируется на Концепции новой украинской школы, действующем законодательстве об образовании, высшее и среднее образование в Украине. Это может быть рекомендовано для подготовки преподавателей, студентов и соискателей степени бакалавра и магистра, аспирантов, научно-преподавательского состава высших педагогических учебных заведений, а также для широкого круга ученых и преподавателей.