Перегляд за Автор "Kalashnyk, M."
Зараз показано 1 - 9 з 9
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументFormation of romantic instrumental performance and violin art of Niccolo Paganini(Amazonia Investiga, 2022) Zavialova, O.; Stakhevуch, O.; Kalashnyk, M.; Savchenko, H.; Stakhevуch, H.The article analyzes the features of formation of instrumental performance of the romantic period and the main factors of this process revealed on the example of Niccolo Paganini’s violin work. The methodological basis of the article is a comprehensive review based on historical-theoretical and music-performing approaches to the research of the stated problems. The main methods of work are historical-comparative, structural-functional and theoretical generalization. The main principles of performance and repertoire of the Italian violinist are determined. The influence of the Italian maestro on the performing arts of prominent representatives of musical romanticism – H. Berlioz, K. Lipinsky, F. Liszt, F. Chopin, R. Schumann and others – is defined. У статті проаналізовано особливості формування інструментального виконавства періоду романтизму та основні чинники цього процесу, виявлені на прикладі скрипкової творчості Нікколо Паганіні. Методологічною основою статті є комплексний огляд на основі історико-теоретичного та музичновиконавського підходів до дослідження викладених проблем. Основними методами роботи є історико-порівняльний, структурнофункціональний та теоретичне узагальнення. Визначено основні принципи виконання та репертуару італійського скрипаля. Визначено вплив італійського маестро на виконавське мистецтво видатних представників музичного романтизму – Г. Берліоза, К. Ліпінського, Ф. Ліста, Ф. Шопена, Р. Шумана та інших.
- ДокументInformation space of the music thesaurus(Liha-Pres, 2020-04-22) Kalashnyk, M.In the monographie thesis the notion of music thesaurus is defined as a vault of music knowledge, which has never been done before. Various forms – ideal and material, oral and written are defined and considered separately. The structure of musical thesaurus is studied, where acoustic sound ambience, intonational artistic creative activity and music as an object of cognition are considered separately. Principles are developed for structuring a music thesaurus-dictionary, and its various levels (background, basic and superstructural) are distinguished, and a system of topic blocks fully covering music knowledge is developed, the latter being distinguished as knowledge of music and knowledge about it. Comparative characteristic of thesaurus and culture, thesaurus and school as of different methods of storing the knowledge is given. У монографії досліджено поняття "музичний тезаурус" як сховище музичних знань. Окремо розглянуті форми музичного тезауруса: ідеальні і матеріальні, усні і письмові. Вивчається структура музичного тезауруса, в якому акустичне звукове середовище, інтонаційний художня творчість і музика як об'єкт пізнання розглядаються окремо. Розроблено принципи побудови музичного тезауруса-словника і його різних рівнів (фонового, базисного і надстроечного). Всі смислові рівні, тематичні блоки і окремі одиниці тезауруса групіруются навколо центрального поняття "музика". А система тематичних блоків, що повністю охоплюють музичні знання, розділяється на знання музики і знання про музику. Подано порівняльну характеристику тезауруса і культури, тезауруса і школи як різних способів зберігання знань. В монографии формулируется понятие "музыкальный тезаурус" как хранилища музыкальных знаний. Отдельно рассмотрены формы музыкального тезауруса: идеальные и материальные, устные и письменные. Изучается структура музыкального тезауруса, в котором акустическая звуковая среда, интонационное художественное творчество и музыка как объект познания рассматриваются отдельно. Разработаны принципы построения музыкального тезауруса-словаря и его различных уровней (фонового, базисного и надстроечного). Все смысловые уровни,тематические блоки и отдельные единицы тезауруса группируются вокруг центрального понятия "музыка". А система тематических блоков, полностью охватывающих музыкальные знания, разделяется на знания музыки и знания о музыке. Дана сравнительная характеристика тезауруса и культуры, тезауруса и школы как различных способов хранения знаний.
- ДокументMusic thesaurus compiling technique(Liha-Pres, 2020-08-12) Kalashnyk, M.Music, like any other object of the world of nature and culture, is in the zone of cognitive aspirations of man, as a result of which the system of naming its elements, methods of studying its laws and the very essence itself develop. Thus, there is a “superstructural" knowledge of expanding music, acquiring verbality, formality, and being outlined in various ways of description. In this form, it is readily available for written fixation, the ideal means of which is a thesaurus-dictionary-a documentary display of units of storage of musical knowledge. Therefore, in terms of storage units, the music thesaurus is divided into oral and written. The question naturally arises as to the forms of knowledge storage. Two forms of music thesaurus are distinguished: the ideal and the material, each of which has several types and modes. In this case, this is in line with the general conception of thesaurus produced by computer science and linguistics, since any knowledge is stored in the collective and individual consciousness, on the one hand, and on various carriers, on the other. And yet, the music thesaurus also manifests its specificity in this regard, applying the special character of embodiment. In an ideal form, it finds its manifestation in fixing the experience of perception and communication through the auditory channel of communication, communication through the music, general ideas about it, "traces" of musical and predetermined impressions, sound images, fragments of music material, and sometimes the whole work in the memory of a professional musician and an educated amateur; material form manifests itself in records, in particular graphic, which has its own historical variations, and electronic / mechanical, as well as verbal notes and symbols contained in sheet music, books of various profiles, materials and documents that reveal facts and circumstances creative biography and personal qualities of the composer or performer (including memoirs, diaries, letters), in figurative samples and in canvases of painting. Thus, a system of thematic blocks emerges, the selection of which creates a classification base for compiling a thesaurus. It should be noted that in the aspect of information storage, the oral existence of music as a sound phenomenon, which is perceived by the hearing organs, is included in the material form of the music thesaurus; on the contrary, the “superstructural" part of itlies the knowledge stored in an ideal form, that is, in the minds of the collective and the individual. compiling technique. Музичний тезаурус являє собою певним чином структуроване знання, що формується навколо ключового поняття «музика». Збоку одиниць зберігання музичний тезаурус існує у двох головних формай: усній і письмовій. Перша із них базується на слуховому досвіді сприйняття світу й укорінюється у свідомості індивіда та колективу. До неї також належать знання про музику, що існують у вигляді самостійної вербальної інформації та деяких загальних уявлень, злитих із самою музикою, що зберігаються у пам’яті людства. Друга форма музичного тезауруса – письмова, котра забезпечує більш широкий простір для включення словесно виражених понять і уявлень, що не стикаються із безпосереднім звучанням. Вона є свого рода словником, або документом, який фіксує максимально повне коло явищ, пов’язаних з музикою. У статті розглядається мова інформаційного пошуку. Наведено методику складання музичного тезауруса і словника. Музыкальный тезаурус представляет собой определенным образом структурированные знания, сформированные вокруг ключевого понятия «музыка». Относительно единиц хранения музыкальный тезаурус существует в двух главных формах: устной и письменной. Первая из них базируется на слуховом опыте восприятия мира и укореняется в сознании индивида и коллектива. К ней также относятся знания о музыке, существующие в виде самостоятельной вербальной информации и некоторых общих представлений, слитых с самой музыкой, хранящиеся в памяти человечества. Вторая форма музыкального тезауруса - письменная, которая обеспечивает более широкий простор для включения словесно выраженных понятий и представлений, которые не сталкиваются с непосредственным звучанием. Она является своего рода словарем, или документом, который фиксирует максимально полный круг явлений, связанных с музыкой. В статье рассматривается язык информационного поиска. Приведена методика составления музыкального тезауруса и словаря.
- ДокументMusically-acoustic thesaurus as spatial dimension of cognitive process(Uzhhorod National University, 2024) Kalashnyk, M.; Loshkov, Ur.; Yakovlev, O.; Genkin, A.; Savchenko, H.Relevance. This article explores the intricate relationship between the musically-acoustic thesaurus – encompassing both musical and extra-musical elements – and cognitive processes, emphasizing the spatial dimension of cognition within auditory experiences. Purpose. The primary aim is to dissect the structure and function of the musically-acoustic thesaurus in individual and collective cognitive domains, highlighting its role in encoding and navigating the acoustic environment and its impact on musical and emotional experiences. Methodology. Through a comprehensive analysis of the auditory activity, the study examines how sonic phenomena, both musical and non-musical, are categorized, internalized, and utilized within human cognition. It considers the sonic environment's organization and how it influences the perception and emotional engagement with music and sound. Results. The findings indicate that the musically-acoustic thesaurus serves as a crucial framework for understanding and interacting with the acoustic world. It delineates how sounds are integrated into a complex network of cognitive processes, facilitating orientation in space-time, enabling emotional experiences, and fostering an aesthetic appreciation of the acoustic environment. Conclusions. The musically-acoustic thesaurus emerges as a pivotal element in the cognitive processing of sound, underscoring its dual role in practical orientation and emotional-aesthetic experiences. The study reveals that this thesaurus not only aids in navigating the sonic landscape but also enriches the individual's interaction with music and sound, thereby significantly contributing to the broader understanding of cognitive processes in auditory perception. Актуальність. Ця стаття досліджує складний взаємозв'язок між музично-акустичним тезаурусом, що охоплює як музичні, так і позамузичні елементи, та когнітивними процесами, наголошуючи на просторовому вимірі пізнання в межах слухового досвіду. Мета. Основна мета – дослідити структуру та функції музично-акустичного тезауруса в індивідуальній та колективній когнітивних сферах, підкреслити його роль у кодуванні та навігації в акустичному середовищі, а також його вплив на музичні та емоційні переживання. Методологія. Через комплексний аналіз слухової активності дослідження вивчає, як звукові явища, як музичні, так і немузичні, класифікуються, інтерналізуються та використовуються в людському пізнанні. Розглядається організація звукового середовища і те, як вона впливає на сприйняття та емоційне залучення до музики і звуку. Результати. Результати дослідження свідчать, що музично-акустичний тезаурус слугує важливою основою для розуміння та взаємодії з акустичним світом. Він окреслює, як звуки інтегруються в складну мережу когнітивних процесів, полегшуючи орієнтацію в просторі-часі, уможливлюючи емоційні переживання та сприяючи естетичному сприйняттю акустичного середовища. Висновки. Музично-акустичний тезаурус постає ключовим елементом когнітивної обробки звуку, підкреслюючи його подвійну роль у практичній орієнтації та емоційно-естетичному досвіді. Дослідження показує, що цей тезаурус не лише допомагає орієнтуватися у звуковому ландшафті, але й збагачує взаємодію людини з музикою і звуком, тим самим роблячи значний внесок у ширше розуміння когнітивних процесів у слуховому сприйнятті.
- ДокументSemiotics of advertisment(Amazonia Investiga, 2022-06) Lytvynenko, A.; Zavіalova, O.; Kalashnyk, M.; Varadi, N.; Enska, O.The purpose of the article is to clarify the main trends in modern research on the semiotics of advertising. The peculiarities of semiotic models of modern media advertising as a kind of visualized marketing communication are highlighted and the prospects of formation of semiotics of advertising as an autonomous direction in the stream of semiotics as a general discipline are determined. Modern advertising is interpreted as an artifact of mass culture. It is a cultural product of the postmodern aesthetics, which is special in terms of semantics and semiotics. The article proposes to consider it as a separate direction in the context of semiotics as a science. The presented research is mostly theoretical and generalizing. The authors used the logical method of integrative cognition to analyze the approaches to interpreting the semiotics in the advertisement field and the descriptive analysis to show how signs transformation influences on the final perception of advertising text. The main thesis of the article is the need to consider the semiotics of advertising as an excellent signing system. Мета статті – з’ясувати основні тенденції сучасних досліджень семіотики реклами. Висвітлено особливості семіотичних моделей сучасної медійної реклами як різновиду візуалізованої маркетингової комунікації та визначено перспективи формування семіотики реклами як автономного напряму в руслі семіотики як загальної дисципліни. Сучасна реклама трактується як артефакт масової культури. Це особливий семантикосеміотичний культурний продукт естетики постмодерну. У статті пропонується розглядати його як окремий напрям у контексті семіотики як науки. Представлені дослідження мають переважно теоретичний та узагальнюючий характер. Автори за допомогою логічного методу інтегративного пізнання проаналізували підходи до інтерпретації семіотики в рекламному полі та дескриптивного аналізу, щоб показати, як трансформація знаків впливає на кінцеве сприйняття рекламного тексту. Основною тезою статті є необхідність розгляду семіотики реклами як чудової знакової системи.
- Документ"Ten solos singings to poems by Japanese poets…" by Valeriy Antonyuk in the context of ethno-cultural dialog(Amazonia Investiga, 2023-06) Antonyuk, V.; Artiukhova, L.; Kalashnyk, M.; Matiushenko-Matviichuk, V.; Shesterenko, I.The aim is to clarify the specifics of the synthesis of music and words in Valeriy Antonyuk’s vocal cycle "Ten solos singings to poems by Japanese poets of the XVI-XVII centuries translated by Mykola Lukash" for soprano and piano. Addressing this issue involves accomplishing the following tasks: researching this vocal cycle in the light of ethnocultural dialogue; to carry out an analysis of the structure and figurative content of the poetic texts of Japanese classical poets translated into Ukrainian by M. Lukash; to reveal the features of the composer's handwriting, which determine the peculiarities of the creation of images through the synthesis of music and words. Methodology. To achieve the goal and solve the tasks, we apply a cultural approach and use structural-systemic, musicological, complex methods and generalization of results. Conclusions. We made an attempt to research the vocal cycle "Ten solos singings to poems by Japanese poets of the XVI-XVII centuries translated by Mykola Lukash" for soprano and piano in the light of ethnocultural dialogue. Joint efforts were aimed at identifying common emotional and figurative vibrations and creating a musical work that, using modern musical means, illuminates the aesthetic, philosophical and artistic worldview of haiku poems with their reinterpretation, touching on the Ukrainian mentality. Мета - з'ясувати специфіку синтезу музики і слова у вокальному циклі Валерія Антонюка "Десять солоспівів на вірші японських поетів XVI-XVII століть у перекладі Миколи Лукаша" для сопрано і фортепіано. Вирішення цієї проблеми передбачає виконання таких завдань: дослідити цей вокальний цикл у світлі етнокультурного діалогу; здійснити аналіз структури та образного наповнення поетичних текстів японських поетів-класиків перекладених українською мовою М. Лукашем; виявити риси композиторського почерку, що визначають особливості творення образів через синтез музики і слова. Методологія. Для досягнення мети та вирішення поставлених завдань застосовуємо культурологічний підхід та використовуємо структурно-системний, музикознавчий, комплексний методи та узагальнення результатів. Висновки. Ми зробили спробу дослідити вокальний цикл "Десять солоспівів на вірші японських поетів XVI-XVII століть у перекладі Миколи Лукаша" для сопрано і фортепіано у світлі етнокультурного діалогу. Спільні зусилля були спрямовані на виявлення спільних емоційно-образних вібрацій та створення музичного твору, який сучасними музичними засобами висвітлює естетичні, філософські та художній світогляд віршів хайку з їх переосмисленням, торкаючись української ментальності.
- ДокументThesauruses in humanitarian knowledge(Liha-Pres, 2020-08-26) Kalashnyk, M.Immersion in scientific ideas about thesaurus, systematized on the basis of research data in linguistics and informatics, made it possible to draw a number of conclusions that create opportunities for unrestricted use of certain fields of cognition and inclusion in the use of other disciplines. Therefore, thesaurus is a certainly structured dictionary, which patterns of organization of knowledge are also inherent in consciousness; its is the repository of knowledge, and is ordered and systematic knowledge itself; it exists in material and perfect forms; it serves as an important factor in the communication process – understanding the information received and its means of broadcasting; it is directly related to the category "memory"; it has dynamic and stabilizing properties; and it contains generalized information about a particular area of knowledge. Занурення в наукові уявлення про тезаурус, систематизовані на основі даних досліджень в лінгвістиці та інформатики, дозволило зробити ряд висновків, що створюють можливості для необмеженого використання певних областей пізнання і включення в використання інших дисциплін. Отже, тезаурус - це безумовно структурований словник, зразки організації знання якого також притаманні свідомості; це сховище знань і саме впорядковане й систематичне знання; він існує в матеріальній і ідеальній формах; він служить важливим фактором в процесі комунікації - розумінні отриманої інформації і засобів її передачі; він безпосередньо відноситься до категорії «пам'ять»; має динамічні і стабілізуючі властивості; і містить узагальнену інформацію про конкретній галузі знань. Погружение в научные представления о тезаурусе, систематизированные на основе данных исследований в лингвистике и информатике, позволило сделать ряд выводов, создающих возможности для неограниченного использования определенных областей познания и включения в использование других дисциплин. Следовательно, тезаурус - это безусловно структурированный словарь, образцы организации знания которого также присущи сознанию; это хранилище знаний и само упорядоченное и систематическое знание; он существует в материальной и идеальной формах; он служит важным фактором в процессе коммуникации - понимании полученной информации и средств ее передачи; он напрямую относится к категории «память»; обладает динамическими и стабилизирующими свойствами; и содержит обобщенную информацию о конкретной области знаний.
- ДокументUkrainian vocal paradigm of Boleslav Yavorsky(Amazonia Investiga, 2023-11) Antonyuk, V.; Kalashnyk, M.; Stakhevych, O.; Rudenko, O.; Lihus, V.The paradigmatic approach in the study of vocal phenomena art offers new approaches and produces non-traditional standards of scientific thinking, making significant corrections to the general scientific picture of the world. This is precisely what is connected with the growth of scientific interest in the multidimensional personality phenomenon of music theorist, composer, pianist-concertmaster Boleslav Yavorsky (1877–1942) and his influence on the formation of the vocal paradigm of music education in Ukraine. Historical musicology, exploring different areas of artistic life, has lost track of an important topic such as the concertmaster activity of pianists-composers who traditionally accompanied the performance of not only their but also other’s compositions, resulting in the unique creative act when one author was becoming the interpreter of other master’s compositions – his predecessor or contemporary. In the cognition of music history, such artistic events are of notable significance, as they reflect not just the performing evolution but also the process of creative reframing of the musical material. The main benefits of Yavorsky’s theory consist in analyzing the structure of mode formation and the internal modal organization of musical composition and musical-historical processes as well as drawing analogies in the development of various kinds of arts. Парадигмальний підхід у вивченні вокальних явищ мистецтва пропонує нові підходи та продукує нетрадиційні стандарти наукового мислення, вносячи суттєві корективи в загальнонаукову картину світу. Саме з цим пов'язане зростання наукового інтересу до багатовимірного феномену особистості теоретика музики, композитора, піаніста-концертмейстера Болеслава Яворського (1877-1942) та його впливу на формування вокальної парадигми музичної освіти в Україні. Історичне музикознавство, досліджуючи різні сфери мистецького життя, випустило з поля зору таку важливу тему, як концертмейстерська діяльність піаністів-композиторів, які традиційно супроводжували виконання не лише своїх, а й чужих творів, внаслідок чого відбувався унікальний творчий акт, коли один автор ставав інтерпретатором творів іншого майстра - свого попередника чи сучасника. Для пізнання історії музики такі мистецькі події мають неабияке значення, оскільки відображають не лише виконавську еволюцію, а й процес творчого переосмислення музичного матеріалу. Основні переваги теорії Яворського полягають в аналізі структури ладоутворення і внутрішньої ладової організації музичної композиції та музично-історичних процесів, а також у проведенні аналогій у розвитку різних видів мистецтв.
- ДокументUkrainian vocal paradigm of Boleslav Yavorsky(Amazonia Investiga, 2023-11) Antonyuk, V.; Kalashnyk, M.; Stakhevych, O.; Rudenko, O.; Lihus, V.The paradigmatic approach in the study of vocal phenomena art offers new approaches and produces non-traditional standards of scientific thinking, making significant corrections to the general scientific picture of the world. This is precisely what is connected with the growth of scientific interest in the multidimensional personality phenomenon of music theorist, composer, pianist-concertmaster Boleslav Yavorsky (1877–1942) and his influence on the formation of the vocal paradigm of music education in Ukraine. Historical musicology, exploring different areas of artistic life, has lost track of an important topic such as the concertmaster activity of pianists-composers who traditionally accompanied the performance of not only their but also other’s compositions, resulting in the unique creative act when one author was becoming the interpreter of other master’s compositions – his predecessor or contemporary. In the cognition of music history, such artistic events are of notable significance, as they reflect not just the performing evolution but also the process of creative reframing of the musical material. The main benefits of Yavorsky’s theory consist in analyzing the structure of mode formation and the internal modal organization of musical composition and musical-historical processes as well as drawing analogies in the development of various kinds of arts. Парадигмальний підхід у вивченні вокальних явищ мистецтва пропонує нові підходи та продукує нетрадиційні стандарти наукового мислення, вносячи суттєві корективи в загальнонаукову картину світу. Саме з цим пов'язане зростання наукового інтересу до багатовимірного феномену особистості теоретика музики, композитора, піаніста-концертмейстера Болеслава Яворського (1877-1942) та його впливу на формування вокальної парадигми музичної освіти в Україні. Історичне музикознавство, досліджуючи різні сфери мистецького життя, випустило з поля зору таку важливу тему, як концертмейстерська діяльність піаністів-композиторів, які традиційно супроводжували виконання не лише своїх, а й чужих творів, внаслідок чого відбувався унікальний творчий акт, коли один автор ставав інтерпретатором творів іншого майстра - свого попередника чи сучасника. Для пізнання історії музики такі мистецькі події мають неабияке значення, оскільки відображають не лише виконавську еволюцію, а й процес творчого переосмислення музичного матеріалу. Основні переваги теорії Яворського полягають в аналізі структури ладоутворення і внутрішньої ладової організації музичної композиції та музично-історичних процесів, а також у проведенні аналогій у розвитку різних видів мистецтв.