Перегляд за Автор "Якушин, Д. В."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ ЯКОСТЕЙ ЛІДЕРА У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІН ПЕДАГОГІЧНОГО ЦИКЛУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Якушин, Д. В.Магістерське дослідження присвячене проблемі формування комунікативних лідерських якостей здобувачів закладів вищої педагогічної освіти в процесі вивчення педагогічних дисциплін. Виявлено та науково обґрунтовано низку актуальних понять: «лідерські якості», «комунікативні лідерські якості», «формування комунікативних лідерських якостей здобувачів освіти». Установлено компоненти структури комунікативних якостей лідера: уміння говорити, переконувати і викликати довіру; здатність до активного слухання; уміння привертати увагу; здатність розуміти емоційний стан людини, емоційна стабільність; комунікабельність, контактність, комунікативна сумісність, легкість і впевненість у спілкуванні; товариськість, емпатійність, доброта, щирість, делікатність, тактовність; емоційний інтелект. Визначено доцільність оцінювання досліджуваного явища за критеріями та трирівневою шкалою. Емпірично доведено, що більша частина респондентів визначає в себе середній та високий рівні сформованості комунікативних лідерських навичок, студенти розуміють необхідність удосконалювати свої якості (уміння виступати з промовою, слухати, самоорганізація). Запропоновані методи (створення ситуацій успіху, ділових та рольових ігор, кейс-метод, тренінги тощо), спрямовані на формування комунікативних якостей лідера, доцільно застосовувати на заняттях із педагогічних дисциплін. Також вважаємо необхідним мотивувати майбутніх викладачів до залучення у наукові гуртки, клуби, хаби, майстер-класи, проявляти себе в різних формах активності. The master's research is devoted to the problem of forming communicative leadership qualities in students of higher pedagogical education institutions in the process of teaching pedagogical disciplines. Several relevant concepts have been identified and scientifically substantiated: «leadership qualities», «communicative leadership qualities», and «formation of communicative leadership qualities of students». The components of the structure of the leader's communicative qualities are identified: the ability to speak, persuade, and inspire trust; the ability to actively listen; the ability to attract attention; the ability to understand the emotional state of a person, emotional stability; sociability, contact, communication compatibility, ease and confidence in communication; sociability, empathy, kindness, sincerity, charm, delicacy, tact; emotional intelligence. The expediency of assessing the phenomenon under study by the criteria and a three-level scale is determined. It is empirically proved that most respondents identify themselves as having medium and high levels of communicative leadership skills, and students understand the need to improve their qualities (ability to make a speech, listen, and self-organize). The proposed methods (creation of success situations, business and roleplaying games, case method, pieces of training, etc.) aimed at developing the communicative qualities of a leader should be used in classes in pedagogical disciplines. It is also necessary to motivate future teachers to get involved in scientific circles, clubs, hubs, and workshops and to express themselves in various forms of activity.
- ДокументФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Якушин, Д. В.; Білик, В. М.У публікації проаналізовано наукові дослідження з питань формування в процесі вивчення педагогічних дисциплін у здобувачів прагнення до лідерства, як одного із чинників їх конкурентоспроможності на ринку праці. Зазначено, що проведений аналіз наукових досліджень дає підстави стверджувати, що вивчення дисциплін педагогічного спрямування сприяє опануванню здобувачами суті феномену лідерства, розвитку в них лідерських якостей (цілеспрямованість, ініціативність, відповідальність та ін.). The publication analyses scientific research on the formation of students' aspirations for leadership as one of the factors of their competitiveness in the labour market in the process of studying pedagogical disciplines. It is noted that the analysis of scientific research gives grounds to assert that the study of pedagogical disciplines contributes to the mastery of the essence of the phenomenon of leadership by students, the development of their leadership qualities (dedication, initiative, responsibility, etc.).
- ДокументФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-08) Білик, В. М.; Якушин, Д. В.У статті розкрито досвід формування лідерської компетентності майбутнього вчителя за кордоном. Проаналізовано складові лідерства педагогічних працівників. Особливу увагу приділено характеристиці програм в різних країнах, спрямованих на розвиток лідерських здібностей у майбутніх вчителів у рамках їхньої фахової підготовки. Визначено, що професійна підготовка майбутніх вчителів здійснюється у навчально-виховному процесі, позааудиторній роботі ЗВО, школах професійного розвитку. The article reveals the experience of forming the leadership competence of a future teacher abroad. The components of the leadership of pedagogical workers are analyzed. Particular attention is paid to the characteristics of programs in different countries aimed at developing the leadership abilities of future teachers as a part of their professional training. It was determined that the professional training of future teachers is carried out in the educational process, extracurricular work of higher education institutions, and schools of professional development.