Перегляд за Автор "Штефан, М. В."
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАктуальні зарубіжні та вітчизняні освітні концепції(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Друганова, О. М.; Штефан, Л. А.; Штефан, М. В.Методичні рекомендації з навчальної дисципліни «Актуальні зарубіжні та вітчизняні освітні концепції» розроблені відповідно до ОПП «Освітологія», що ліцензована у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. У змістовій частині методичних рекомендацій увагу приділено ресурсам і можливостям, необхідним здобувачам другого (магістерського) рівня вищої освіти для формування індивідуальної освітньої траєкторії. Відповідно до компетентнісного підходу розкрито тематичний план, очікувані результати вивчення кожної теми наавчальної дисципліни; надані методичні поради до самостійної роботи, до підготовки до семінарських занять і підсумкового контролю. Методичні рекомендації розраховані для використання здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти, галузь знань 01 Освіта, педагогіка, викладачами закладів вищої педагогічної освіти. Methodological recommendations for the academic discipline "Actual foreign and domestic educational concepts" were developed in accordance with the OPP "Education", licensed at the H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. In the substantive part of the methodological recommendations, attention is paid to the resources and opportunities necessary for applicants of the second (master's) level of higher education to form an individual educational trajectory. In accordance with the competence approach, the thematic plan, the expected results of the study of each topic of the academic discipline are disclosed; methodical advice for independent work, preparation for seminar classes and final control is provided. Methodological recommendations are designed for use by applicants of the second (master's) level of higher education, field of knowledge 01 Education, pedagogy, teachers of institutions of higher pedagogical education.
- ДокументВЕБ САЙТ ПЕДАГОГА-ДОСЛІДНИКА "ДІАЛОГИ ПРО ВИХОВАННЯ"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Штефан, М. В.; Борисенко, Н. О.; Доценко, С. О.В статті розглянуто розробку веб сайту «Діалоги про виховання» Марини Штефан, який може використовуватися в сучасних реаліях. Дистанційна освіта стала не лише вимушеним трендом, наслідком трансформацій у зв’язку з пандемією і провадженням воєнного стану в Україні. Дистанційна освіта стає усе затребуванішою, оскільки у цьому напрямку працює уся світова спільнота, істотні зрушення щодо забезпечення якості освіти у дистанційному форматі зроблено у національному контенті. Автор акцент робить на демократичних європейських цінностях, відкритості дослідження і уваги до інформації. Вказано напрями за якими автор сайту відкрита для спілкування і дослідницької співпраці. The article deals with the development of the website "Dialogues about Education" by Maryna Stefan, which can be used in modern realities. Distance education has become not only a forced trend, a consequence of transformations due to the pandemic and the martial law in Ukraine. Distance education is becoming more and more in demand, as the whole world community is working in this direction, significant progress has been made to ensure the quality of education in a distance format has been made in national content. The author focuses on democratic European values, openness of research and attention to information. The directions in which the author of the site is open for communication and research cooperation.
- ДокументЗміст поняття художньо-продуктивної діяльності дітей старшого дошкільного віку(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Штефан, М. В.Стаття присвячена аналізу визначення ключової категорії дослідження – художньо-продуктивна діяльність дитини старшого дошкільного віку. Проведено науковий аналіз ступеня розробки проблеми фахівцями. Указано, що формування компетенцій художньо-продуктивної діяльності дитини визначено пріоритетом державної освітньої політики. Цей вид діяльності є основою загального розвитку дитини, впливає на розв’язання завдань усіх напрямів виховання. У ході дослідження визначено психологічний базис поняття, яке вивчається. Зокрема, акцентовано увагу на наукових узагальненнях Л. Виготського. Зазначено, що діяльність дитини старшого дошкільного віку – це активний процес взаємодії дитини з навколишнім світом. Тому художньо-продуктивна діяльність у цьому віці набуває широкого вжитку. У статті на підставі аналізу наукових праць В. Ворожбіт виокремлено загальноціннісний аспект художньо-продуктивної діяльності дитини. Конкретизовано, що в основі художньо-продуктивної діяльності лежить створення художнього образу. Образ у цьому контексті виступає як характеристика творчого мислення автора-митця. Також указано, що образ слугує своєрідним підсумком цього мислення, закріплений у художньому продукті. У художньо-продуктивній діяльності образ проявляється і як сприйняття-переживання його глядачем, читачем, слухачем. Художній образ виступає, як естетична, цілісно-конкретна форма відображення реального світу. У статті наголошено увагу на тому, що вихователь дає орієнтир, спрямовує дитину на життєвій успіх, продуктивну діяльність. Аналіз матеріалів дослідження засвідчив, що змістовна суть художньопродуктивної діяльності – це використання художніх засобів. Форми прояву художньо-продуктивної діяльності відбуваються на перетині інших видів діяльності: продуктивної, художньої, предметно-практичної, художньо-творчої, технічної, художньо-естетичної. Результатом художньопродуктивної діяльності є кінцевий продукт, який впливає на формування життєвої компетентності, пронизує усі напрями виховання. Новизна визначення поняття «художньо-продуктивна діяльність» забезпечується інтеграційним підходом у визначенні сутнісних компонентів. Автором зазначено, що продуктивна діяльність – це процес створення кінцевого матеріального продукту (малюнок, виріб з пластиліну, будівництво будівель). Процес створення передбачає побудову образу, в якому задіяні мислення, уява, пам'ять. До продуктивної діяльності включають образотворчу і конструктивну. The article is devoted to the analysis of the definition of the key category of the research, which is artistic and productive activity of a senior preschooler. The scientific analysis of the degree of the problem development has been carried out by specialists. It is stated that the formation of competencies of the child’s artistic and productive activity is considered as a priority of the state educational policy. This activity type is the basis of the child’s overall development, influences on the solving of the tasks of all areas of education. In the course of the research the psychological basis of the concept under study has been determined. In particular, attention is drawn to the scientific generalizations of L. Vyhotskyi. It is noted that the activity of a senior preschooler is an active process of interaction of a child with the outside world. Therefore, artistic and productive activity at this age is becoming widely used. In the article, based on the analysis of the scientific works of V. Vorozhbit, the valuable aspect of artistic and productive activity of the child has been highlighted. It is specified that the basis of artistic and productive activity is the creation of a word picture. The world picture in this context is a characteristic of the creative thinking of the artist. It is also stated that the word picture is a kind of summary of this thinking, embedded in the artistic product. In artistic and productive activities, the word picture also manifests itself as the perception and experience of its viewer, reader, listener. The word picture is as an aesthetic, holistic and concrete form of reflection of the real world. The article emphasizes that the educator provides guidance, directs the child to life success, productive activity. The analysis of the research materials has showed that the essence of artistic and productive activity is the use of artistic means. Forms of the expression of artistic and productive activity occur at the intersection of other activities: productive, artistic, subject and practical, artistic and creative, technical, artistic and aesthetic. The result of artistic and productive activity is the final product, which influences the formation of vital competence, permeates all directions of education. The novelty of the definition of "artistic and productive activity" is provided by an integrative approach in defining the essential components. The author states that productive activity is the process of creating the final material product (drawing, plasticine craft, building construction of s). The process of creation involves the construction of an image which includes thinking, imagination, memory. Productive activities include visual and constructive.
- ДокументМетодичні рекомендації для батьків і педагогів щодо використання сценаріїв сучасних сервісів і цифрових застосунків в організації художньо-продуктивної діяльності дітей(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-11) Штефан, М. В.; Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Доценко, С. О.Методичні рекомендації містять дидактичні матеріали, розробки занять та інструкції до використання сценаріїв сучасних сервісів і застосунків для організації самостійної художньо-продуктивної діяльності дітей. Навчальне видання розраховане для використання здобувачами першого бакалаврського, другого (магістерського) рівня вищої педагогічної освіти, педагогічними працівниками закладів дошкільної і загальної середньої освіти, батьками дітей, організаторами прикладної/мистецької діяльності дітей. Методические рекомендации содержат дидактические материалы, разработки занятий и инструкции по использованию сценариев современных сервисов и приложений для организации самостоятельной художественно-продуктивной деятельности детей. Учебное издание рассчитано на использование соискателями первого бакалаврского, второго (магистерского) уровня высшего педагогического образования, педагогическими работниками учреждений дошкольного и общего среднего образования, родителями детей, организаторами прикладной/художественной деятельности детей. The methodological recommendations contain teaching materials, lesson development and instructions on the use of scripts of modern services and applications for the organization of independent artistic and productive activity of children. The textbook is designed for use by candidates at the first bachelor’s and second (master’s) levels of higher pedagogical education, by pedagogical staff at pre-school and general secondary schools, parents of children, organizers of applied/artistic activities of children.
- ДокументМІКРОНАВЧАННЯ В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ: КЛЮЧОВІ МОМЕНТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-13) Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Штефан, М. В.У статті розглянуто мікронавчання в сучасному освітньому середовищі. Мікронавчання – це такий спосіб навчання, коли навчання організується малими відносно завершеними фрагментами. Ці фрагменти надаються для опрацюванння через невеликі перерви часу, з урахуванням психолого-педагогічних засад оптимальної сприйнятливості нової навчально-пізнавальної інформації. В статье рассмотрено микрообучение в современной образовательной среде. Микрообучение – это такой способ обучения, когда обучение организуется малыми относительно завершенными фрагментами. Эти фрагменты предоставляются для обработки через небольшие перерывы времени, с учетом психолого-педагогических основ оптимальной восприимчивости новой учебно-познавательной информации. This article examines microlearning in a modern learning environment. Microlearning is a way of learning, when learning is organised in small relatively complete fragments. These fragments are provided for processing at short intervals of time, taking into account psychological and pedagogical foundations of optimal receptivity of new learning and cognitive information.
- ДокументОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО ЯК ВИД ХУДОЖНЬО-ПРОДУКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЙОГО ВПЛИВ НА ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Асоціація сприяння глобалізації освіти та науки SPACETIME, 2019-11-10) Штефан, М. В.; Нежута, А. В.
- ДокументСтворення безпечного розвивального середовища онлайн занять художньо-продуктивною діяльністю старших дошкільників(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Штефан, М. В.У статті представленні результати досліджень щодо стану і перспективи використання інформаційно-комунікаційних технології для організації художньо-продуктивної діяльності дітей старшого дошкільного віку шляхом анкетування педагогічних працівників і батьків. На основі результатів анкетування автором було розроблено цикл онлайн занять з художньо-продуктивної діяльності для дітей старшого дошкільного віку, визначено фактори та перспективні напрями щодо створення безпечного розвивального середовища онлайн занять художньо-продуктивною діяльністю дітей старшого дошкільного віку. У ході дослідження було розроблено і здійснено анкетування педагогічних працівників закладів дошкільної освіти м. Харкова. Результати його засвідчили про зацікавленість педагогічних працівників ідеями дистанційної освіти дітей старшого дошкільного віку. З’ясовано, що ідея безпечного розвивального середовища онлайн занять художньо-продуктивною діяльністю дітей старшого дошкільного віку полягає в тому, щоб інтегрувати знання в цілісне явище, максимально наближене до реального буття дитини (в онлайн-заняттях варто враховувати специфіку перебування дітей в сім’ї, логіку карантинних заходів тощо). Онлайн заняття допомагають дитині створювати продукт, формувати культуру інформаційну, цифрову, загальну. Ситуаційний характер завдань дає право на множинність припустимих рішень. Особливо значимим для дитини старшого дошкільного віку є можливість презентувати і зафіксувати своє досягнення. Зміст і рівень самостійної діяльності залежать від досвіду дітей у володінні конкретним видом діяльності, їхньої життєвої компетентності, наявності розвивального предметно-ігрового, природного, соціального середовища, врахування власного продуктивного простору кожної дитини. Це передбачає грамотне, дозоване керівництво з боку дорослого. Перспективним напрямом подальшого розроблення заявленої проблеми вбачаємо налагодження співпраці педагогів і батьків дітей щодо організації доцільних занять художньо-продуктивною діяльністю дітей онлайн, офлайн, за розробленими інструкціями чи простим алгоритмом дій. Наскрізним має стати завдання конкретики в осмисленні і розумінні позицій цифрової, комп’ютерної безпеки для фізичного і психічного здоров’я дитини старшого дошкільного віку. The article presents the results of research on the status and prospects of using information and communication technologies for the organization of artistic and productive activities of senior preschool children by questioning teachers and parents. Based on the results of the questionnaire, the author has developed a series of online classes on artistic and productive activities for senior preschool children, factors and promising areas for creating a safe developmental environment for online classes of artistic and productive activities for senior preschool children have been identified. In the course of the research a questionnaire of pedagogical workers of preschool education institutions of Kharkiv was developed and carried out. Its results testified to the interest of pedagogical workers in the ideas of distance education of senior preschool children. It has been established that the idea of a safe developmental environment for online art and productive activities of senior preschool children is to integrate knowledge into a holistic phenomenon as close as possible to the real life of the child (online classes should take into account the specifics of family stay, logic of quarantine measures, etc.). Online classes help the child to create a product, to form informational, digital, general culture. The situational nature of the tasks gives the right to a plurality of acceptable solutions. Especially important thing for a child of senior preschool age is the opportunity to present and record their achievements. The content and level of independent activity depend on the experience of children a particular activity, their life competence, the availability of developmental subject-game, natural, social environment, taking into account a productive space of each child. This involves competent, dosed guidance from an adult. A promising direction for further development of the stated problem is seen in the establishment of cooperation between teachers and parents in the organization of appropriate classes of artistic and productive activities of children online, offline according to the developed instructions or a simple algorithm of actions. The task of specificity in understanding the positions of digital, computer security for the physical and mental health of a child of senior preschool age should be cross-cutting.