Перегляд за Автор "Шевченко, І. Д."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДИДАКТИЧНА ГРА «ДНІ ТИЖНЯ ПО КОЛУ» ЯК ЗАСІБ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Шевченко, І. Д.У статті розглянуто дидактичну гру «Дні тижня по колу» як засіб навчання дітей з інтелектуальними порушеннями. За мету дидактичної гри поставлено навчити дитину назвам днів тижня, розташовувати їх по порядку на ігровому полі й у побуті та закріпити набуті знання у короткостроковій да довгостроковій пам’яті. Зазначено, що запропонована дидактична гра не є абсолютним вирішенням проблеми тяжкого засвоєння навчальної теми «Дні тижня», вона лише є засобом полегшення взаємодії між учнями та вчителем, створення невимушеної обстановки на уроці та надання учневі позитивного емоційного стимулювання. Адже саме яскраві позитивні емоції сприяють кращому запам’ятовуванню дитиною з порушеннями інтелекту. The article examines the didactic game "Days of the week in a circle" as a means of teaching children with intellectual disabilities. The purpose of the didactic game is to teach the child the names of the days of the week, to place them in order on the playing field and in everyday life, and to consolidate the acquired knowledge in short-term and long-term memory. It is noted that the proposed didactic game is not an absolute solution to the problem of difficult assimilation of the learning topic "Days of the Week", it is only a means of facilitating interaction between students and the teacher, creating a relaxed atmosphere in the lesson and providing the student with positive emotional stimulation. After all, instead, bright positive emotions contribute to better memorization of a child with intellectual disabilities.
- ДокументДидактична гра як засіб розвитку елементарних математичних уявлень у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Шевченко, І. Д.У кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз та узагальнення результатів дослідження проблеми розвитку елементарних математичних уявлень у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. Розглянуто особливості засвоєння математичних уявлень молодшими школярами з порушеннями інтелектуального розвитку. Розроблено методичні рекомендації до застосування дидактичних ігор під час розвитку елементарних математичних уявлень у молодших школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. In the qualification work, a theoretical analysis and generalization of the results of the study of the problem of the development of elementary mathematical concepts in younger schoolchildren with intellectual disabilities was carried out. Peculiarities of assimilation of mathematical concepts by younger schoolchildren with intellectual development disorders are considered. Methodological recommendations for the use of didactic games during the development of elementary mathematical concepts in younger schoolchildren with intellectual disabilities have been developed.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Шевченко, І. Д.У публікації досліджено особливості психофізичного розвитку дітей з порушеннями зору. Порушення зору, яке проявляється в обмеженні зорового сприйняття чи його відсутності, впливає на весь процес формування та розвитку особистості. У дітей з порушенням зору виникають специфічні особливості діяльності, спілкування і психофізичного розвитку. Зазначено, що психофізичний розвиток дитини зі зниженим зором значно відрізняється від розвитку нормотипової дитини. Основною проблемою у розвитку такої дитини є гірший рівень візуалізації, відповідно пізнання світу та соціалізація ускладнюється або уповільнюється. Як наслідок перцептивні здібності теж погіршуються, адже ланцюжок із зовнішнього сприйняття людей, їх співвідношення із особистісними якостями, інтерпретаціями та прогнозуванням майбутніх дій порушений. The publication examines the peculiarities of the psychophysical development of children with visual impairments. Visual impairment, which manifests itself in the limitation of visual perception or its absence, affects the entire process of personality formation and development. Children with visual impairments have specific features of activity, communication and psychophysical development. It is noted that the psychophysical development of a child with reduced vision is significant differs from the development of a normotypical child. The main problem in the development of such a child is a worse level of visualization, accordingly, learning about the world and socialization becomes difficult or slows down. As a result, perceptive abilities also deteriorate, because the chain of external perception of people, their relationship with personal qualities, interpretations and prediction of future actions is broken.
- ДокументПРОБЛЕМИ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ЛЮДЕЙ З СЕНСОРНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-20) Шевченко, І. Д.В статі висвітлено проблеми працевлаштування людей з сенсорними порушеннями. Проблема працевлаштування сьогодні вважається однією з найгостріших соціально-економічних проблем нашого суспільства. В першу чергу це пов’язано з невідповідністю сучасного ринку праці, ринку освітніх послуг та товарного ринку. Особливо складним і актуальним є питання працевлаштування осіб з обмеженими можливостями. В статье освещены проблемы трудоустройства людей с сенсорными нарушениями. Проблема трудоустройства сегодня считается одной из самых острых социально-экономических проблем общества. В первую очередь это связано с несоответствием современного рынка труда, рынка образовательных услуг и товарного рынка. Особенно сложным и актуальным является вопрос трудоустройства лиц с ограниченными возможностями. The article highlights the employment problems of people with sensory impairments. The problem of employment today is considered one of the most acute socio-economic problems of our society. This is primarily due to the mismatch between the modern labor market, the market of educational services and the commodity market. The issue of employment of people with disabilities is especially difficult and relevant.