Перегляд за Автор "Чепелєва, Н. І."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВІРТУАЛЬНІ ЕКСКУРСІЇ ЯК ЗАСІБ ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Чепелєва, Н. І.У публікації розглянуто віртуальні екскурсії. Віртуальна екскурсія є своєрідним інформаційним полем, через яке реальність транслюється у віртуальній формі за допомогою різноманітних онлайн-сервісів. Зазначено, що онлайн-екскурсія не повинна бути сухим продовженням уроку, набором завдань, запитань, відповідей та лекції з боку вчителя. До плану онлайн-екскурсії завжди повинні бути включені елементи гри, самостійних спостережень. Адже жодна доповідь, жодна дискусія та презентація не можуть зацікавити так, як уміло проведена екскурсія, навіть якщо вона і проводиться онлайн. The publication discusses virtual tours. A virtual tour is a kind of information field through which reality is broadcast in virtual form with the help of various online services. It is noted that the online excursion should not be a dry continuation of the lesson, a set of tasks, questions, answers and a lecture by the teacher. The plan of the online excursion should always include elements of the game, independent observations. After all, no report, no discussion, and no presentation can be as interesting as a skillfully conducted excursion, even if it is conducted online.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ І РОЛЬ ВІРТУАЛЬНИХ ЕКСКУРСІЙ В МЕТОДИЦІ ВИКЛАДАННЯ БІОЛОГІЇ В СИСТЕМІ ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Чепелєва, Н. І.У кваліфікаційній роботі досліджено природничі онлайн-екскурсії, їхні особливості та роль у методиці викладання біології у загальноосвітній школі в умовах дистанційного навчання та проведення віртуальних екскурсій при вивченні предмету біології. З’ясовано ефективність впливу їхнього застосування на рівень мотивації, спостережливості і пізнавальної активності у учнів 7-х класів Харківського ліцею № 12. Методи дослідження: теоретичні (аналіз науково-методичних джерел з теми дослідження), порівняльний аналіз, опис, методи психолого-педагогічної діагностики (спостереження, діагностика мотивації до успіху та до до уникнення невдач за Т. Елерсом, рівня спостережливості та пізнавальної активності), аналіз результатів дослідження та узагальнення даних. Вперше визначено позитивний вплив застосування серії віртуальних природничих екскурсій на середні значення мотивації до успіху та уникнення невдач у школярів. При цьому зафіксовано, що такі онлайн-екскурсії, які мають у своїй основі психолого-педагогічні прийоми, підвищують мотивованість учнів майже на третину під час дистанційного навчання. Отримані дані педагогічного експерименту доповнюють сучасні відомості щодо впливу онлайн-екскурсій на рівень пізнавальної активності школярів. Також уперше встановлено позитивний вплив використання серії віртуальних екскурсій на рівень спостережливості у учнів, який при цьому зростає на третину, що сприяє розвитку пошукової та дослідницької діяльності школярів. Матеріали магістерської роботи можуть бути використані учителями при підготовці віртуальних уроків-екскурсій з теми "Поведінка тварин". При цьому розроблену серію віртуальних екскурсій доцільно впровадити у шкільну практику онлайн-екскурсій з біології для 7-х класів, з метою розвитку їхньої мотивації, спостережливості та підвищення рівня пізнавальної активності в умовах дистанційної освіти. Також матеріали магістерської роботи будуть доречними для студентів, при підготовці завдань для самостійної роботи та проходженні ними педагогічної практики. In the qualifying work, online nature excursions, their features and role in the methodology of teaching biology in a secondary school in the conditions of distance learning and conducting virtual excursions when studying the subject of biology were investigated. The effectiveness of the influence of their application on the level of motivation, observation and cognitive activity among students of the 7th grades of Kharkiv Lyceum No. 12 was clarified. Research methods: theoretical (analysis of scientific and methodological sources on the topic of research), comparative analysis, description, methods of psychological and pedagogical diagnostics (observation, diagnosis of motivation to succeed and to avoid failure according to T. Ehlers, level of observation and cognitive activity), analysis of research results and data summarization. For the first time, the positive impact of using a series of virtual nature excursions on the average values of motivation to succeed and avoid failure among schoolchildren was determined. At the same time, it was recorded that such online excursions, which are based on psychological and pedagogical techniques, increase the motivation of students by almost a third during distance learning. The obtained data of the pedagogical experiment complement current information on the impact of online excursions on the level of cognitive activity of schoolchildren. Also, for the first time, a positive effect of the use of a series of virtual excursions on the level of observation among students was established, which at the same time increases by a third, which contributes to the development of search and research activities of schoolchildren. The materials of the master's thesis can be used by teachers when preparing virtual lessons-excursions on the topic "Animal behavior". At the same time, it is advisable to introduce the developed series of virtual excursions into the school practice of online biology excursions for 7th grades, with the aim of developing their motivation, observation and increasing the level of cognitive activity in the conditions of distance education. Also, the materials of the master's thesis will be relevant for students, when preparing tasks for independent work and passing them through pedagogical practice.
- ДокументПсихолого-педагогічні засади впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес закладів освіти(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2018-10-27) Чепелєва, Н. І.; Підчасов, Є. В.У статті проаналізовано психолого-педагогічні засади впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес закладів освіти. Потреба практичної реалізації основоположних засад Концепції впровадження медіаосвіти в Україні та подолання перешкод на шляху досягнення висунутих завдань зумовлює доцільність створення програми освітньо-експериментальної роботи з упровадження медіаосвіти, що дозволить забезпечити всебічну підготовку дітей і молоді до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою медіа, формування в них медіаобізнаності, медіаграмотності й медіакомпетентності відповідно до їхніх вікових та індивідуальних особливостей. В статье проанализированы психолого-педагогические основы внедрения медиаобразования в учебно-воспитательный процесс учебных заведений. Потребность в практической реализации основополагающих основ Концепции внедрения медиаобразования в Украине и преодоления препятствий на пути достижения выдвинутых задач обуславливает целесообразность создания программы образовательно-экспериментальной работы по внедрению медиаобразования, что позволит обеспечить всестороннюю подготовку детей и молодежи к безопасному и эффективному взаимодействию с современной системой медиа, формирования в них медиазнания, медиаграмотности и медиакомпетентности в соответствии с их возрастными и индивидуальными особенностями. The article analyzes the psychological and pedagogical foundations of the introduction of media education in the educational process of educational institutions. The need for practical implementation of the underlying principles of the concept of introducing media education in Ukraine and overcoming obstacles to achieving the objectives set makes it advisable to create a programme of educational and experimental work to introduce media education, which will provide comprehensive training for children and young people to interact safely and effectively with the modern media system, forming in them media awareness, media literacy and media competence in accordance with their age and individual
- ДокументРоль екскурсій у методиці викладання природничих дисциплін(ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2022-12-23) Чепелєва, Н. І.; Мамотенко, А. В.Сучасні методи проведення екскурсій навчають учнів досліджувати явища природи, орієнтуватися на місцевості, спостерігати, порівнювати, описувати, знаходити необхідні для вивчення певної теми об’єкти та предмети, заохочувати учнів до нових знань, умінь та навичок. На екскурсіях учні вивчають матеріал, який надалі використовуватиметься на уроках та позакласних заняттях. Наукові знання з біології втілені на практиці можна показати учням екскурсіями на селекційних станціях, декоративних та плодових розсадниках, аграрних фірмах та біотехнологічних лабораторіях, що виховує в учнів дослідницький світогляд, екологічну відповідальність. Екскурсії, які пов’язані з яскравими позитивними емоціями, запам’ятовуються на все життя і сприймання краси природи викликає велику повагу в учнів. Modern methods of field trips teach students to explore natural phenomena, navigate the terrain, observe, compare, describe, find objects and subjects necessary for studying a certain topic, encourage students to acquire new knowledge, abilities and skills. On excursions, students learn material that will be used in lessons and extracurricular activities. Scientific knowledge of biology embodied in practice can be shown to students by excursions to breeding stations, ornamental and fruit nurseries, agricultural firms and biotechnological laboratories, which instills in students a research outlook and environmental responsibility. Excursions, which are associated with bright positive emotions, are remembered for a lifetime, and the perception of the beauty of nature causes great respect among students.
- ДокументСоціально-психологічний аналіз феномену «чайлдфрі», як трансформації традиційних репродуктивних програм(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-10-26) Чепелєва, Н. І.У статті висвітлюється тема соціально-психологічного аналізу феномену «чайлдфрі», як трансформації традиційних репродуктивних програм. Поняття чайлдфрі було введено в 70-х рр. XX століття в США для позначення свідомої відмови людей дітородного віку від репродуктивної функції. Вони переконані у тому, що народження дитини буде для них справжньою трагедією, що заважає особистому і суспільному їх життю, ламає кар’єру, звичний зручний їх уклад життя і вони абсолютно не потребують дітей. В статье освещается тема социально-психологического анализа феномена «чайлдфри», как трансформации традиционных репродуктивных программ. Понятие чайлдфри было введено в 70-х гг. XX века в США для обозначения сознательного отказа людей детородного возраста от репродуктивной функции. Они убеждены в том, что рождение ребенка будет для них настоящей трагедией, мешает личной и общественной их жизни, ломает карьеру, привычный удобный их уклад жизни и они совершенно не нуждаются в детях. The article highlights the topic of socio-psychological analysis of the "childfree" phenomenon as a transformation of traditional reproductive programs. The concept of Childfree was introduced in the 1970s in the United States to refer to the deliberate refusal of people of childbearing age to reproduce. to refer to the deliberate refusal of people of childbearing age to have a child. They are convinced that having a child would be a real tragedy for them, it would interfere with their personal and social life, destroy their career, their comfortable way of life and they do not need children at all.