Перегляд за Автор "Хижа, І. П."
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАНТИКОЛОНІАЛЬНІ РИСИ В СУЧАСНІЙ ТИБЕТСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-18) Хижа, І. П.Мета статті - дослідити основні риси та специфіку антиколоніальної літератури тибетського регіону Китайської Народної Республіки та зрозуміти, які мотиви представлені в сучасній китайській літературі. Тибетська література, у свою чергу, багата і різноманітна, завжди відображала глибокі культурні та історичні традиції Тибету. Однак в останні десятиліття вона стала ареною антиколоніального дискурсу, що відображає складні відносини між Тибетом та його сусідами, зокрема Китаєм. Завдяки обраному підходу стає зрозуміло, що антиколоніалізм у тибетській літературі не просто відображає опір зовнішньому впливу, але й є вираженням прагнення зберегти національну ідентичність та культурну автентичність. Насамкінець, історія Тибету пережила багато колоніальних і політичних змін, які вплинули на його культуру та літературу. Після китайської окупації в середині 20-го століття тибетська культура та ідентичність зазнали значного зовнішнього тиску. Ці події викликали широкий спектр літературних реакцій, від відкритого спротиву до більш витончених форм символічного протесту. The aim of the article is to study the main features and specifics of the anti-colonial literature of the Tibetan region of the People's Republic of China and to understand what motives are represented in modern Chinese literature. Tibetan literature in its turn, rich and varied, has always reflected the deep cultural and historical traditions of Tibet. However, in recent decades, it has become an arena for anti-colonial discourse that reflects the complex relationship between Tibet and its neighbors, particularly China. Due to the chosen approach, it becomes clear that anti-colonialism in Tibetan literature does not simply reflect resistance against external influence, but is also an expression of the desire to preserve national identity and cultural authenticity. In conclusion, Tibet’s history has seen many colonial and political changes that have influenced its culture and literature. Since the Chinese occupation in the mid-20th century, Tibetan culture and identity have come under considerable external pressure. These events evoked a wide range of literary responses, from open resistance to more subtle forms of symbolic protest.
- ДокументВживання лексико-стилістичних засобів у новелі Мо Яня «Відпустити на волю»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-06) Хижа, І. П.Метою дослідження є виокремлення та аналіз лексико-стилістичних засобів, використаних сучасним китайським письменником Мо Янем у новелі «Відпустити на волю». The purpose of the study is to identify and analyze the lexical and stylistic tools used by the modern Chinese writer Mo Yan in the short story "Letting Go Free".
- ДокументКОМПЛЕМЕНТ У КИТАЙСЬКІЙ МОВІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Руда, Н. В.; Науменко, С. С.; У, Яньлінь; Самойленко, Н. С.; Хижа, І. П.Навчальний посібник «Комплемент у китайській мові» складається з восьми навчальних тем, що містять теоретичний матеріал та тренувальну частину, яка представлена комплексом граматичних вправ, спрямованих на засвоєння, відпрацювання та закріплення теми. Посібник призначений для здобувачів освіти рівня бакалавр, а також для всіх, хто цікавиться практичною граматикою китайської мови та бажає підвищити свій рівень володіння мовою. Навчальний посібник може бути використаний для самостійного вивчення означеної теми. The study guide "Complement in Chinese" consists of eight educational topics containing theoretical material and a training part, which is represented by a set of grammatical exercises aimed at learning, practicing and consolidating the topic. The guide is intended for bachelor's level students, as well as for anyone interested in practical Chinese grammar and wishing to improve their language skills. The study guide can be used for independent study of the given topic.
- ДокументЛексичні засоби створення портрета головного героя в оповіданні Мо Яня "Геній"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-03-19) Хижа, І. П.У статті досліджено аналіз лексичних засобів створення портрета персонажа, чий образ є невід’ємною частиною цілісного тексту твору Мо Яня «Геній».Серед лексичних засобів, які створюють портрет головного героя, варто виділити немарковану лексику та тропи. Немаркована лексика – своєрідний фундамент створення портрета персонажа шляхом використання пов'язаних між собою тематичних груп іменників і деяких якісних прикметників, які є нейтральними, загальномовними засобами і не передають ставлення автора до персонажа. В статье исследован анализ лексических средств создания портрета персонажа, чей образ является неотъемлемой частью целостного текста произведения Мо Яня «Гений» .Среди лексических средств, которые создают портрет главного героя, стоит выделить немаркированную лексику и тропы. Немаркированная лексика – своеобразный фундамент создания портрета персонажа путем использования связанных между собой тематических групп существительных и некоторых качественных прилагательных, которые являются нейтральными, общеязыковыми средствами и не передают отношение автора к персонажу. The article is devoted to the analysis of lexical means of creating a portrait of a character, whose image is an integral part of the integral text of Mo Yan's work "Genius".Among the lexical means, which create a portrait of the main character, we should highlight unmarked vocabulary and tropes. Unmarked vocabulary is a kind of foundation for creating a portrait of the character by using related thematic groups of nouns and some qualitative adjectives, which are neutral, general language means and do not convey the author's attitude to the character.
- ДокументМіфопоетика роману Айріс Мердок «Зелений лицар»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Хижа, І. П.Дослідження присвячено з’ясуванню специфіки використання та інтерпретації міфопоетичних одиниць Айріс Мердок у романі «Зелений лицар» шляхом міфопоетичного аналізу та ідентифікації схожих чи відмінних рис на рівні мотивів, основних ідей шляхом співставлення з оригінальною давньоанглійською поемою «Сер Ґавейн та Зелений Лицар». Усі міфологічні образи і мотиви у романі Айріс Мердок «Зелений лицар» розглядаються шляхом зіставлені з їх першоджерелом та за допомогою порівняльного і міфопоетичного аналізу досліджуються у контексті твору. The study examines the specifics of the usage and interpretation of Iris Murdoch's mythopoetic units in The Green Knight through mythopoetic analysis and the identification of similarities or differences at the level of motives, basic ideas, and comparisons with the original Old English poem Sir Gawain and The Green Knight. All the mythological images and motifs in Iris Murdoch's The Green Knight are considered in comparison with their original source and explored in the context of the work through comparative and mythopoetic analysis.
- ДокументСТЕРЕОТИПНІ УЯВЛЕННЯ ПРО КИТАЙ В УКРАЇНСЬКОМУ СУСПІЛЬСТВІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-24) Хижа, І. П.; Гао, П. Ц.У публікації досліджено стереотипні уявлення про Китай в українському суспільстві. Зазначено, що в сучасному українському суспільстві існують наявні стереотипи про Китай, так як світогляд та культури європейських та азіатських країн є цілком відмінними. Виділено три основні групи стереотипів за характером та впливом на загальну картину Китаю. З’ясовано, що більшість стереотипів були створені саме в західному контексті, тобто як наслідок впливу поглядів та думок людей із країн Європи та США. The publication examines stereotypes about China in Ukrainian society. It is noted that there are existing stereotypes about China in modern Ukrainian society, as the outlook and cultures of European and Asian countries are completely different. Three main groups of stereotypes have been identified character and impact on the overall picture of China. It was found that most of the stereotypes were created precisely in the Western context, that is, as a result of the influence of the views and opinions of people from the countries of Europe and the USA.
- ДокументТЕМА НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНОЇ БОРОТЬБИ У РОМАНІ АЛАЯ «КОЛИ КУРЯВА СПАДЕ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-06) Жукова, К. Є.; Хижа, І. П.Метою статті є ознайомлення з національно-визвольною боротьбою в Тибеті в 30-40-х роках 20 століття. Автор роману акцентує увагу на важливості збереження особливостей національної ідентичності. Тема надзвичайно важлива, а приклад боротьби тибетців за власну долю актуальний і зараз, коли минуло менше століття після протистояння між Тибетом і армією Китаю. У статті розглядаються основні епізоди боротьби та опору головного героя та його оточення загарбницьким військам Червоної визвольної армії. Головний герой роману мріє про свою батьківщину і хоче повернутися сюди навіть після смерті. Роман порушує важливу тему і демонструє, що національна ідентичність та її усвідомлення, зокрема групова свідомість, стає ключем до національно-визвольної боротьби. The aim of the article is to introduce national liberation struggle in Tibet in the 30-40ties, 20th century. The author of the novel focuses on the importance of preserving national identity features. The topic is extremely important and the example of Tibetans fighting for their own destiny is topical now less than century after the confrontation between Tibet and аrmy of China. The article considers the main episodes of the struggle and resistance of the protagonist and his entourage to the invading troops of the Red Liberation Army. The main character of the novel dreams about his motherland and wants to return here even after his death. The novel raises an important topic and demonstrates that national identity and its awareness, in particular group consciousness, becomes the key to the national liberation struggle.