Перегляд за Автор "Федоренко, В. В."
Зараз показано 1 - 9 з 9
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ МЕМІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЯК ОСВІТНІЙ ТРЕНД(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-13) Собченко, Т. М.; Федоренко, В. В.Меми в освітньому середовищі – це сучасний та актуальний тренд, який у двадцять першому столітті активно набирає обертів. Із появою мемів в інформаційно-медійній діяльності, багато інтернет користувачів, педагогів, учителів, звернули увагу, що цей матеріал може застосовуватися не тільки в інтернет джерелах у якості жартівливих ресурсів, які мають на меті підбадьорити глядача чи покращити настрій, а має повноцінну змогу використовуватися в освітньому та навчальному дискурсі, як ілюстрація, що навчатиме учня. У цій статті ми розглянемо використання мемів у сучасній освіті, як ефективний інструмент в навчальній діяльності здобувачів та покращення процесу завдяки цій нестандартній можливості. Розглядаються переваги використання мемів, такі як спрощення складних концепцій, зосередження уваги здобувачів освіти на цьому ресурсі та створення позитивної діяльності в класі завдяки новим введенням штучного інтелекту в освітнє середовище. Стаття також має на меті продемонструвати приклади успішного використання мемів у різних предметних сферах. Memes in the educational environment are a modern and relevant trend that is actively gaining momentum in the twenty-first century. With the emergence of memes in information and media activities, many Internet users, educators, and teachers have noticed that this material can be used not only in online sources as humorous resources intended to cheer up the viewer or improve their mood, but can also be used in educational and training discourse as an illustration that will teach the student. In this article, we will look at the use of memes in modern education as an effective tool in the learning activities of students and the improvement of the process through this non-standard opportunity. The advantages of using memes are discussed, such as simplifying complex concepts, focusing students' attention on this resource, and creating positive classroom activities through new introductions of artificial intelligence into the educational environment. The article also aims to demonstrate examples of successful use of memes in various subject areas.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Собченко, Т. М.; Федоренко, В. В.У публікації досліджено використання інтерактивних технологій у підготовці майбутніх філологів. Зазначено, що в процесі підготовки майбутніх філологів викладачі вищої школи широко застосовують на заняттях інтерактивні технології. Зроблено висновок, що у підготовці вчителя-філолога особливе значення мають інтерактивні технології кооперативного навчання, оскільки саме вони допомагають здобувачам отримувати нові знання й удосконалювати вміння і навички працювати разом у колективі. The publication explores the use of interactive technologies in the training of future philologists. It is noted that in the process of training future philologists, higher education teachers widely use interactive technologies in the classroom. It is concluded that interactive technologies of cooperative learning are of particular importance in the training of a philologist teacher, since they help students to acquire new knowledge and improve their skills and abilities to work to work together in a team.
- ДокументДидактичні ігри як засіб закріплення знань про природу у дітей дошкільного віку(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Федоренко, В. В.У магістерській роботі досліджено процес використання дидактичних ігор як засобу закріплення знань про природу у дітей дошкільного віку. Здійснено аналіз психолого-педагогічної літератури для визначення особливостей цього процесу та встановлення умов, які сприяють успішному використанню дидактичних ігор для закріплення знань про природу у дітей. Обґрунтовано вимоги до методів роботи з педагогічним персоналом, необхідного обладнання та форм організації діяльності в дошкільних закладах для ефективного використання дидактичних ігор у розвитку природознавчих знань дітей дошкільного віку. Розроблено та перевірено на практиці методику, спрямовану на покращення розуміння вихователями процесів використання дидактичних ігор для закріплення природознавчих знань у старших дошкільників. Досліджено важливість відповідності змісту освітнього середовища природознавчим потребам педагогічних працівників для стимулювання їхньої зацікавленості у даній темі. The process of using didactic games as a means of consolidating knowledge about nature in preschool children was investigated in the master's thesis. An analysis of the psychological and pedagogical literature was carried out to determine the features of this process and establish conditions that contribute to the successful use of didactic games to consolidate knowledge about nature in children. The requirements for methods of working with teaching staff, necessary equipment and forms of organization of activities in preschool institutions for the effective use of didactic games in the development of natural science knowledge of preschool children are substantiated. A methodology aimed at improving educators' understanding of the processes of using didactic games to consolidate natural science knowledge in older preschoolers has been developed and tested in practice. The importance of matching the content of the educational environment to the natural science needs of pedagogical workers in order to stimulate their interest in this topic was studied.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ЗАПОРУКА УСПІШНОГО РОЗВИТКУ КРАЇНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Собченко, Т. М.; Федоренко, В. В.У публікації проаналізовано підготовку майбутнього вчителя української мови. Викладання у закладах загальної середньої освіти будується на професіограмах учителя. Професіограма є своєрідною кваліфікаційною картою, яка зазначає всі педагогічні особливості для вчителя, а саме: навички, уміння, досвід та основні критерії. Саме на основі цього файлу складаються навчальні плани, за якими надають кількість часу для певних навчальних уроків, вимоги до оцінювання, до майбутнього педагога, закладені у лекціях та підручниках. Зазначено, що розвиток професійної складової вчителя української мови є великою частиною успіху. Учитель повинен на високому рівні володіти теоретичними знаннями в галузі філології та лінгвістики; мати належний рівень обізнаності в історичних подіях; мати достатньо умінь і навичок з методики викладання філологічного предмета, тобто української мови, у поєднанні з мотиваційною та лідерською складовою; мати низку необхідних психологічних і конструктивних особистісних якостей, емоційно-ціннісних складових. The publication analyzes the preparation of a future teacher of the Ukrainian language. Teaching in institutions of general secondary education is based on the professional profiles of teachers. The professional profile is a kind of qualification card that indicates all pedagogical features for a teacher, namely: skills, abilities, experience and basic criteria. It is on the basis of this file that educational plans are drawn up, according to which the amount of time is provided for certain educational lessons, the requirements for evaluation, for the future teacher, laid down in lectures and textbooks. It is noted that the development of the professional component of the Ukrainian language teacher is a large part of success. The teacher must possess theoretical knowledge in the field of philology and linguistics at a high level; have an appropriate level of awareness of historical events; have enough skills and abilities in the teaching methodology of a philological subject, i.e. the Ukrainian language, in combination with a motivational and leadership component; have a number of necessary psychological and constructive personal qualities, emotional and value components.
- ДокументСтворення безпечного освітнього середовища в закладах вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Федоренко, В. В.; Собченко, Т. М.Авторами виокремлено складові безпечного освітнього середовища в закладах вищої освіти. The authors single out the components of a safe educational environment in higher education institutions.
- ДокументТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ АВТОРА В УРБАНІЧНОМУ СВІТІ: РОМАН ВАЛЕР’ЯНА ПІДМОГИЛЬНОГО «МІСТО»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-27) Федоренко, В. В.У публікації досліджено роман Валер’яна Підмогильного «Місто». Зазначено, що Валер’ян Підмогильний – це не просто письменник, який належить до духовної спільноти «Розстріляне відродження», – це митець, який все своє життя присвятив літературі. У романі «Місто» В. Підмогильний, відображаючи процес переродження Степана Радченка, використовує не лише художні образи, що структурують сюжет, а й позасюжетні елементи. Кожний використаний у романі елемент, став певним щаблем сходження головного героя до найвищої точки його творчої майстерності й утвердження в місті. The publication examines Valerian Podmohylyny's novel "The City". It is noted that Valerian Pidmogilnyi is not just a writer who belongs to the spiritual community "Shooted Revival", he is an artist who devoted his whole life to literature. In the novel "The City", V. Pidmohylnyi, reflecting the process of Stepan Radchenko's rebirth, uses not only artistic images that structure the plot, but also non-plot elements. Each element used in the novel became a certain step in the protagonist's ascent to the highest point of his creative skill and establishment in the city.
- ДокументТрансформація класичного навчального процесу: ефективні стратегії та інструменти для проведення дистанційних уроків(Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Собченко, Т. М.; Федоренко, В. В.Присвячено проблемі трансформації класичного навчального процесу, а саме: використанню нових цифрових просторів, ефективним стратегіям дистанційного навчання, новим форматам в освіті, розвитку цифрової модернізації, прогресу в сучасній освіті та технологіях. Також вираженням наявних цифрових результатів в інформаційному середовищі та використанню необхідних засобів, інструментів для дистанційного навчання. Стаття розкриває й проблему використання штучного інтелекту як помічника в онлайн-форматі, що демонструє трансформацію традиційної моделі навчання. Порушення проблеми ефективності стратегій під час проведення дистанційних уроків є важливим для розкриття основних форм онлайн-комунікацій та різних веб-ресурсів. The article is devoted to the problem of transformation of the classical educational process, namely: the use of new digital spaces, effective distance learning strategies, new formats in education, the development of digital modernization, progress in modern education and technologies. Also, the expression of available digital results in the information environment and the use of the necessary means and tools for distance learning. The article also reveals the problem of using artificial intelligence as an assistant in the online format, which demonstrates the transformation of the traditional model of education. Addressing the problem of the effectiveness of strategies during distance lessons is important for revealing the main forms of online communication and various web resources. The transformation of the classical educational process helps to improve the digital skills of both the teacher and the student. Thanks to the raised problem, the reader has the opportunity to get acquainted with the concept of «artificial intelligence», its possibilities to work in the educational field; analyze in detail what tools can be used during distance learning and, of course, find out what additional assistants (created on the basis of AI) can be useful during the online format. The article examines the aspect of online communication, which helps the teacher to find the right approach to the student during learning, and the student to gain knowledge effectively. The distance format gives the student the opportunity to work with various applications in practice, to try to get an education «in a non-classical way» and to start mastering technologies from an early age. Undoubtedly, the topic discussed will help students, scientific and pedagogical workers when writing scientific papers.
- ДокументФормування напрямів виховної роботи в закладах загальної середньої освіти 20–30-х років ХХ сторіччя(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Башкір, О. І.; Федоренко, В. В.Виховна робота в 20–30 роках XX ст. відігравала важливу роль на освітянській ниві, особливо — в закладах загальної середньої освіти, де відбувалося активне формування різних напрямів виховної роботи. Цей період мав особливі урізноманітнення і відрізнявся значними змінами, що вплинули на педагогічні трансформації. Одним із важливих та необхідних завдань виховної роботи в цей період було формування людини-патріота, громадянської свідомості та всебічної підготовки учнів. Основні напрями містили такі складові, як фізичне виховання, моральне, етичне, і найосновніше — це трудове виховання. Велика увага приділялася дисциплінованості, проєктній діяльності, єдності та підготовці молоді до майбутньої розумової праці. Авторами висвітлено процес становлення напрямів виховної роботи в закладах середньої освіти 20–30 років XX ст.; детально розкрито складники кожного напряму виховання; проаналізовано моделі виховання та їх вплив на формування моральних і соціальних принципів; охарактеризовано педагогічні концепції, що визначили виховний процес у школах, включаючи акценти на моральне, соціальне та трудове виховання; розглянуто та описано роль виховної діяльності як значної та важливої фігури в організації освітнього середовища, а також взаємодію зі здобувачами вищої освіти; зосереджено увагу на розкритті критичного погляду на ефективність різних видів виховання в освітній царині; проаналізовано історичне підґрунтя як важливий чинник розвитку освіти сьогодення. Зосереджено увагу на аспекті трудового виховання й проєктній діяльності через призму виховного середовища, а також на основних характеристиках, які балансувалися з іншими видами виховання на тлі освітньої науки. In the 1920s and 1930s, educational work played a significant role in the field of education, especially in secondary education. The institutions were actively developing various areas of educational work. This period was particularly diverse and marked by significant socio-political changes that affected pedagogical approaches and methods of education. One of the key tasks of educational work during this period was the formation of patriotism, civic consciousness and comprehensive training of students. The main areas included such components as political education, physical education, moral education, and, most importantly, labour training. Much attention was paid to discipline, project activities, unity, and preparing young people for future mental work. The article highlights the process of formation of the areas of educational work in secondary education in the 1920–1930s, reveals in detail the components of each education, and analyses the models of education and their impact on the formation of moral and social principles of students. In addition, attention is drawn to the pedagogical concepts and methods that determined the educational process in schools, including the emphasis on moral, social and labour education. In this research paper, we consider and describe the role of educational activities as an important figure in the organisation of the educational environment, as well as interaction with students. It is worth noting that our research work also involves a critical view of the effectiveness of different types of education in the educational sphere. The article also analyses the historical background and its influence on the educational process as an important factor. The focus is on the aspect of work-based education and project-based activities through the prism of the educational environment, as well as the main characteristics that have been balanced with other types of education against the background of educational science.
- ДокументШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ У МОВНО-ЛІТЕРАТУРНІЙ ОСВІТНІЙ ГАЛУЗІ НУШ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Федоренко, В. В.; Собченко, Т. М.У тезах розглянуто штучний інтелект в освітньому середовищі, який відіграє дуже важливу роль. Наведено засоби, що можуть стати актуальними під час активізації пізнавальної діяльності здобувачів у мовно-літературній освітній галузі НУШ. Зазначено, що штучний інтелект в освітньому середовищі є дуже корисним інструментом, який стане в нагоді не тільки учителю, а й учню, завдяки розширеним можливостям користування. Нейромережі, окреслені в цій праці, вартують уваги кожного педагога й учня, які прагнуть здійснити нові зміни в освітньому процесі на користь і здобуття нових навичок та знань. Theses consider artificial intelligence in the educational environment, which plays a very important role. Means that can become relevant during the activation of the cognitive activity of applicants in the linguistic and literary educational field of the National Academy of Sciences are given. It is noted that artificial intelligence in the educational environment is a very useful tool, which will be useful not only to the teacher, but also to the student, thanks to the expanded possibilities of use. The neural networks outlined in this work are worth the attention of every teacher and student who strives to implement new changes in the educational process for the benefit and acquisition of new skills and knowledge.