Перегляд за Автор "Трубнікова, Д. О."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСУТНІСТЬ ПРОФЕСІЙНИХ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Трубнікова, Д. О.У публікації проаналізовано формування професійних ціннісних орієнтацій майбутніх вчителів музичного мистецтва у педагогічному процесі, яка є актуальною і пріоритетною в підготовці мистецьких діячів. На основі аналізу наукової літератури зроблено висновок, що педагогічні цінності об’єктивні, оскільки складаються історично у ході розвитку суспільства, системи освіти і фіксуються у педагогічній науці як форми суспільної свідомості у вигляді ідей, концепцій, теорій; вони виступають як відносно стійкі орієнтири, з якими педагоги співвідносять своє життя і педагогічну діяльність. Педагогічні цінності – це емоційно засвоєний внутрішній регулятор діяльності, що визначає світогляд, зміст і якісні характеристики педагогічної діяльності. Зазначено, що становлення професійних ціннісних орієнтацій майбутнього вчителя музичного мистецтва відбувається у взаємодії особистості і музично-педагогічної професії, які обумовлюють розвиток одна одної. The publication analyzes the formation of professional value orientations of future music teachers in the pedagogical process, which is relevant and a priority in the training of artists. Based on the analysis of scientific literature, it was concluded that pedagogical values are objective, as they are formed historically in the course of development societies, education systems and are fixed in pedagogical science as forms of social consciousness in the form of ideas, concepts, theories; they act as relatively stable reference points with which teachers compare their lives and pedagogical activities. Pedagogical values are an emotionally learned internal regulator of activity that determines the outlook, content and quality characteristics of pedagogical activity. It is noted that the formation of professional value orientations of the future teacher of musical art occurs in the interaction of the individual and the music-pedagogical profession, which determine the development of each other.
- ДокументСутність професійно-ціннісних орієнтацій майбутніх учителів музичного мистецтва(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019-12-23) Трубнікова, Д. О.; Тушева, В. В.У статті розглядається актуальна у наш час тема, яка присвячена професійно-ціннісним орієнтаціям в контексті мистецької освіти. Формування професійно-ціннісних орієнтацій розглядається як важлива соціально-педагогічна проблема, від вирішення якої залежить рівень професійної самореалізації майбутніх фахівців. В статье рассматривается актуальная в наше время тема, посвященная профессионально-ценностным ориентациям в контексте художественного образования. Формирование профессионально-ценностных ориентаций рассматривается как важная социально-педагогическая проблема, от решения которой зависит уровень профессиональной самореализации будущих специалистов. The article is relevant for our time, the topic has been dedicated to the concept of “professionally-valued education” in the context of mystical education. Professionally-valued organizations are looking at them. The social-pedagogical problem is important, because the problem is to lay down the level of professionalism and self-actualization.
- ДокументСутність ціннісних орієнтацій майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі диригентсько-хорової підготовки(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-06-16) Трубнікова, Д. О.У статті висвітлюється актуальна тема, яка присвячена ціннісним орієнтаціям майбутніх вчителів-диригентів. Формування ціннісних орієнтацій хорового диригента розглядається як важлива соціально-педагогічна проблема, від вирішення якої залежить рівень професійної самореалізації майбутніх фахівців. В статье освещается актуальная тема, которая посвящена ценностным ориентациям будущих учителей-дирижеров. Формирование ценностных ориентаций хорового дирижера рассматривается как важная социально-педагогическая проблема, от решения которой зависит уровень профессиональной самореализации будущих специалистов.The article highlights a relevant topic, which is devoted to the value orientations of future teachers-conductors. The formation of the value orientations of the choral conductor is considered as an important socio-pedagogical problem, the level of professional self-realization of future specialists depends on its solution.
- ДокументФІЛОСОФСЬКИЙ ТА ПЕДАГОГОГІЧНИЙ АСПЕКТИ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ АКСІОЛОГІЧНОЇ СФЕРИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Трубнікова, Д. О.Розглянуто поняття аксіологічної сфери з точки зору філософської та педагогічної наук, уточнено його зміст у контексті мистецької освіти. Встановлено, що аксіологічна сфера має значний вплив на становлення особистості здобувачів освіти у мистецькій галузі. Визначено поняття аксіологічної сфери майбутнього вчителя музичного мистецтва, що є ціннісним уявленням про музичне мистецтво та свою професію, відносинами, оцінкою та іншими проявами ціннісно-гуманістичної педагогічної свідомості, а також підпорядкованими зв’язками між ними, які дають змогу майбутнім фахівцям розвиватися різносторонньо, та отримати великий духовний досвід. Акцентовано увагу на цінностях, які мають важливе значення у гармонійному розвитку майбутніх вчителів музичного мистецтва. Обґрунтована значимість творчих, естетичних та гуманістичних цінностей та їх місце у змісті аксіологічної сфери майбутнього вчителя. Встановлений зв’язок цінностей та ціннісних орієнтацій у формуванні аксіологічної сфери майбутнього вчителя-музиканта. Виявлено, що філософський аспект у мистецькій освіті дає змогу усвідомити місце мистецтва в культурному житті народу, значущість зв’язку світоглядних питань розвитку мистецько-педагогічного прогресу із духовним розвитком людства. Приділено увагу функціям філософського підходу у мистецькій освіті, які полягають у застосуванні фундаментальних принципів філософії для усвідомлення і переосмислення освітньої діяльності, інтеграції всіх елементів музичнопедагогічної діяльності в галузі мистецтв, та змісту філософського підходу у музичному мистецтві, який базується на філософії освіти та філософії мистецтва, пов’язаними із філософією як методологією пізнання. Висвітлено зміст аксіологічної сфери музичнопедагогічної освіти як теорії орієнтації особистості у світі музично-педагогічних цінностей. Виявлено, що сутність аксіологічної сфери можна розглядати в мистецькій освіті як інтерпретацію та світ професійних цінностей, де музичне мистецтво є носієм цінності та об’єктом пізнання, а викладачі та майбутні вчителі як колективний суб’єкт пізнання утворюють у процесі суб’єктно-об’єктних та міжсуб’єктних відносин музичнопедагогічну аксіологічну сферу, в якій народжуються, функціонують та затверджуються музично-педагогічні цінності. The concept of the axiological sphere from the point of view of philosophical and pedagogical science is considered, its content in the context of art education is specified. It is established that the axiological sphere has a great influence on the formation of the personality of students in the field of art. The concept of the axiological sphere of the future music teacher is defined, which is a valuable idea of the art of music and his profession, attitudes, evaluation and other manifestations of value-humanistic pedagogical consciousness, as well as subordinate links between them that allow future professionals to develop diversely, and gain great spiritual experience. Emphasis is placed on the values that are important in the harmonious development of future music teachers. The significance of creative, aesthetic and humanistic values and their place in the content of the axiological sphere of the future teacher is substantiated. The connection between values and value orientations in the formation of the axiological sphere of the future music teacher has been established. It was found that the philosophical aspect in art education allows to understand the place of art in the cultural life of the people, the importance of the connection of worldview issues of artistic and pedagogical progress with the spiritual development of mankind. Attention is paid to the functions of the philosophical approach in art education, which are to apply the fundamental principles of philosophy to understand and rethink educational activities, integration of all elements of music and pedagogical activities in the arts, and the content of philosophical approach in music based on philosophy of education and philosophy related to philosophy as a methodology of cognition. The content of the axiological sphere of music-pedagogical education as a theory of personality orientation in the world of music-pedagogical values is highlighted. It was found that the essence of the axiological sphere can be considered in art education as an interpretation and the world of professional values, where music is a carrier of value and object of knowledge, and teachers and future teachers as a collective subject of knowledge form in the process of subject-object. of musical and pedagogical axiological spheres in which musical and pedagogical values are born, function and are approved.