Перегляд за Автор "Тихонова, А. О."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ АКТИВНИХ МЕТОДІВ І ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ(Health, sport, rehabilitation, 2015-12-23) Гринченко, І. Б.; Вакслер, М. А.; Тихонова, А. О.Стаття присвячена вдосконалюванню професійної підготовки майбутніх учителів фізичного виховання в Педагогічному університеті. Автори пропонують використання активних методів й інтерактивних технологій при навчанні техніці й тактиці спортивних ігор, організації краєзнавчо-туристичної діяльності й оздоровчо-реакреаційного туризму. Статья посвящена совершенствованию профессиональной подготовки будущих учителей физического воспитания в Педагогическом университете. Авторы предлагают использование активных методов и интерактивных технологий при обучении технике и тактике спортивных игр, организации краеведческо-туристической деятельности и оздоровительно-реакреационного туризма. The article is devoted to the improvement of professional training of future physical education teachers at the Pedagogical University. The authors suggest the use of active methods and interactive technologies in teaching techniques and tactics of sports games, organization of local lore and tourism activities and recreational and recreational tourism.
- ДокументВикористання ігрового методу навчання у галузі фізичного виховання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Гринченко, І. Б.; Поліщук, С. Б.; Сірий, О. В.; Тихонова, А. О.; Чуприна, О. І.Метою статті є теоретичне узагальнення наукового супроводу використання ігрового методу навчання у галузі фізичного виховання. Результатом дослідження стало вивчення й узагальнення особливостей і ознак ігрового методу навчання на уроках фізичної культури. Особливе місце у дослідженні відведено питанню використання гри з навчальною метою на уроках фізичної культури. Використання рухливих і спортивних ігор у фізичному вихованні учнів, а також широке застосування ігрового методу спирається на педагогічне керівництво ігровою діяльністю. Застосування рухливих і спортивних ігор сприяє розвитку стійкого пізнавального інтересу учнів до фізичної культури через різноманітні ігрові форми, прийоми навчання. В роботі визначено специфіку ігрової діяльності на уроках фізичної культури. В межах аналізу ігрового методу визначено його властивості, наведено приклади застосування ігрового методу на уроках фізичної культури зі спортивних ігор, гімнастики, легкої атлетики. Зазначено, що спортивні ігри спираються на основні рухи, проте способи їх виконання складніші, що і зумовлює залучення учнів, особливо молодшого і середнього шкільного віку, до уроків фізичної культури. Практика фізичного виховання учнів показує, що застосування ігрового методу навчання з урахуванням вікових особливостей є вимогою сьогодення. Ігровий метод дозволяє зробити звичайний урок цікавим і захоплюючим. У дослідженні зроблено висновок, що запровадження ігрового методу навчання з використанням рухливих і спортивних ігор має чітко поставлене дидактичне завдання, ігровий задум, обов’язково має керівника (наставника), чіткі правила і, найголовніше, підсумком його застосування є формування, розширення, засвоєння, закріплення, узагальнення умінь і навичок ігрової рухливої діяльності учнів на уроках фізичної культури. The article purpose is the theoretical generalization of the scientific support in the use of game teaching method in the field of physical education. The result of the study is the research and generalization of game teaching method at physical training lessons, the issues of its features and characteristics. The special place is given to the problem of using games for educational purposes at physical training lessons. The use of sport games in learners’ physical education, as well as the widespread use of game method is based on the pedagogical guidance of play activities. The use of sport games promotes the development of learners’ stable cognitive interest in physical education through the variety of game learning forms. The specifics of game activity at physical training lessons are determined. Within the analysis of the game teaching method its properties are determined; the examples at lessons of gymnastics, athletics, and sport games are given. It is noted that sport games are based on basic movements, but the ways of their implementation are more complex, which leads to the learners’ involvement, especially at primary and secondary school ages at physical training lessons. The practice of learners’ physical training shows that the use of game teaching method, taking into account the ages, is the nowadays requirement. The game teaching method allows making an ordinary lesson interesting and exciting. The study concludes that the usage of game teaching method with sport games has a clear didactic task, a game design; a game must have a leader (mentor), clear rules and, the most important, the result of the method is the development, growth, mastering, consolidation, and generalization of skills in game activity by all learners at physical training lessons.
- ДокументЗагальна характеристика та історичний аспект становлення гри в баскетбол на теренах України(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2023) Рядова, Л. О.; Рожков, В. О.; Шутєєв, В. В.; Тихонова, А. О.; Єварницький, І. А.; Крамаренко, В. І.Мета дослідження: надати загальну характеристику та розглянути історичний аспект виникнення і розвитку баскетболу на теренах України. Результати дослідження. Надано загальну характеристику гри в баскетбол. Розглянуто історичний аспект становлення зазначеного виду рухової активності на теренах України. Висновки. Баскетбол є командною спортивною грою, мета якої – закинути більшу кількість м’ячів у кошик суперника, та в той же час не дати іншій команді закинути у ваш кошик. Його умовно поділяється на 2 види: масовий та баскетбол вищих досягнень. Баскетбол в Україні є важливою складовою загальнодержавної системи фізичної культури і спорту. Він відіграє важливу роль у спортивному житті українців. Гра в баскетбол є настільки популярною, що сьогодні ним займаються всі верстви населення. Протягом багатьох років українські баскетболісти займали значне місце у розвитку світового баскетболу. Чоловіча збірна команда Україна з баскетболу посідає 12 місце у світі та 7 місце в Європі; жіноча – 8 місце у світі та 5 місце в Європі. The purpose of the study: to provide a general description and consider the historical aspect of the emergence and development of basketball in Ukraine. Results of the study. The general characteristics of the game of basketball are given. The historical aspect of the formation of this type of motor activity in Ukraine is considered. Conclusions. Basketball is a team sports game whose goal is to shoot more balls into the opponent's basket and at the same time prevent the other team from shooting into your basket. It is conventionally divided into 2 types: mass basketball and basketball of higher achievements. The goal of grassroots basketball is to identify talented young people who have the ability to quickly learn the game and, under the influence of systematic training, can reach the level of high sports achievements in basketball. Basketball in Ukraine is an important component of the national system of physical culture and sports. It plays an important role in the sports life of Ukrainians. The game of basketball is so popular that all segments of the population play it today. Systematic basketball training is an effective means of physical education; it has a positive effect on the physical and mental state, the functions of sensory systems and analyzers; it helps to develop perseverance, courage, determination, self-control, initiative, creativity of thinking, and collective action in children, youth, middle-aged and older people. For many years, Ukrainian basketball players have played a significant role in the development of world basketball. Ukraine's men's national basketball team is ranked 12th in the world and 7th in Europe; the women's team is ranked 8th in the world and 5th in Europe.
- ДокументЗміна показників підготовленості суддів-статистиків у баскетболі протягом ігрового сезону(Харківська державна академія фізичної культури, 2023) Собко, І. М.; Фокіна, Н. С.; Тихонова, А. О.; Кравчук, Є. В.Мета: є визначення ефективності застосування фізичної, технічної і практичної підготовки суддів-статистиків у баскетболі. Учасники: дослідження є 28 баскетбольних судів-статистиків, які працюють в українських баскетбольних клубах (м. Запоріжжя, м. Дніпро, м. Львів, м. Харків та ін.), які випадковим способом були розподілені на контрольну і експериментальну групу по 14 чоловік, вік 18-21 років (жінки). Експеримент проводився протягом 9 місяців з вересня 2021 по травень 2022. На початку та в кінці експерименту судді пройшли тестування фізичної та технічної підготовленості. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел; анкетування; методи математичної статистики; педагогічне тестування (човниковий біг 4x9 м, згинання розгинання рук в упорі лежачі за 30 с, стрибки зі скакалкою за 30 с, проба Ромберга, піднімання тулуба в сід за 30 с, стрибок в довжину з місця, тест «Лінійка», тест «Швидкість дій у відповідь на певну тактичну ситуацію», тест «Реакція на об'єкт, який рухається», тест «Перекладання фішок». Результати: Проведено анкетування, з'ясовано важливість теоретичної, фізичної, технічної і практичної підготовки суддів-статистиків у баскетболі. Впроваджено комплексну підготовку суддів-статистиків, в якій поєднано роботу в програмі для ведення статистики FIBA Live Stats з виконанням вправ на розвиток та удосконалення різних видів реакції. Розроблено теоретичний та відео тести, які складені на основі керівництва для статистиків, правил проведення змагань, настанови для статистиків ФІБА. Висновки: виявлено, достовірне підвищення показників реакції на об’єкт та реакції на певну тактичну ситуацію (р<0,01), в експериментальній групі дані показники достовірно вищі порівняно зі спортсменами контрольної групи в кінці експерименту. Purpose: there is a definition of the effectiveness of the application of theoretical, physical, technical and practical training of referees-statisticians in basketball during the playing season. Participants: The study consists of 28 basketball referees-statisticians who work in Ukrainian basketball clubs (Zaporizhia, Dnipro, Lviv, Kharkiv), who were randomly divided into a control and an experimental group of 14 people, age 18-21 years old (woman). The experiment was conducted for 9 months from September 2021 to May 2022. At the beginning and at the end of the experiment, the judges were tested for physical and technical fitness. Methods: theoretical analysis and generalization of literary sources; survey; methods of mathematical statistics; testing (shuttle run 4x9 m, push-up for 30 s, torso forward tilt from a sitting position, jumping rope in 30 s, Romberg's test, long jump from a standing position, «Ruler» test, «Speed of actions in response to a certain tactical situation» test, «Reaction to a moving object» test, «Transposition of chips» test). Results: A questionnaire was conducted, the importance of theoretical, physical, technical and practical training of statisticians in basketball was clarified. Comprehensive training of statistician judges has been implemented, which combines work in the FIBA Live Stats statistics program with exercises for the development and improvement of various types of reactions. Theoretical and video tests have been developed, which are compiled on the basis of the manual for statisticians, the rules of conducting competitions, instructions for FIBA statisticians. Conclusions: a significant increase in indicators of reaction to an object and reaction to a certain tactical situation (p<0.01), in the experimental group these indicators are significantly higher compared to the athletes of the control group at the end of the experiment.
- ДокументЗміни показників ефективності ігрових дій баскетболістів 16-20 років в іграх Чемпіонатів Європи(Харківська державна академія фізичної культури (ХДАФК), 2019-10) Цимбалюк, Ж. О.; Тихонова, А. О.; Мусієнко, А. В.На сучасному етапі розвитку баскетболу одним із факторів, які впливають на перемогу команди рівня вищої спортивної майстерності в змаганнях, вважається рівень фізичної підготовленості команди. Тривалість змагального періоду призводить до скорочення інших періодів підготовки, що потребує розробки нових теоретичних положень фізичної підготовки, методів та засобів розвитку рухових здібностей, які необхідні в грі баскетбол. Рваний темп пересування гравців в баскетболі вимагає від них особливих показників швидкості у бігу зі зміною напрямку. В фізичній підготовці баскетболістів для розвитку швидкісної витривалості застосовують бігові вправи, серед яких найбільш поширена ‒ човниковий біг. На современном этапе развития баскетбола одним из факторов, влияющих на победу команды уровня высшего спортивного мастерства в соревнованиях, считается уровень физической подготовленности команды. Продолжительность соревновательного периода приводит к сокращению других периодов подготовки, что требует разработки новых теоретических положений физической подготовки, методов и средств развития двигательных способностей, которые необходимы в игре баскетбол. Рваный темп передвижения игроков в баскетболе требует от них особых показателей скорости в беге с изменением направления. В физической подготовке баскетболистов для развития скоростной выносливости применяют беговые упражнения, среди которых наиболее распространено - челночный бег. At the present stage of the development of basketball, one of the factors that influence the victory of the team of the level of higher sportsmanship in competitions is the level of physical fitness of the team. The duration of the competitive period leads to a shortening of other training periods, which requires the development of new theoretical provisions of physical training, methods and means of developing the motor skills required in the game of basketball. The sheer pace of movement of basketball players requires them to have special speed indicators when running with a change of direction. In the physical training of basketball players for the development of high endurance running exercises are used, among which the most common - shuttle running.