Перегляд за Автор "Синьов, В. М."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВисвітлення проблеми емоційно-поведінкових порушень в осіб з інтелектуальною недостатністью в українській психолого-педагогічній науці(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2019) Синьов, В. М.; Бистрова, Ю. О.; Коваленко, В. Є.; Бистров, А. Є.У статті розглядається основні наукові доробки українських дефектологів щодо проблеми емоційно-поведінкових порушень в осіб з інтелектуальною недостатністю, здійснені академіком В. Синьовим і представниками його наукової школи. Проаналізовано стан досліджень проблеми впливу біологічних та соціальних факторів на виникнення емоційно-поведінкових порушень у дітей з інтелектуальною недостатністю. Зазначено, що вибір поведінки підлітка з інтелектуальною недостатністю в складних життєвих ситуаціях часто залежить від біологічних факторів, пов’язаних зі структурою дефекту та особливостями нейродинаміки; психологічних, пов’язаних з особливостями особистісного розвитку та суб’єктивного сприйняття ситуації; соціальних факторів, пов’язаних з умовами розвитку підлітка в найближчому соціальному оточенні. Розглядаються психологічні особливості дітей та підлітків зінтелектуальними порушеннями, які мають агресивну, конфліктну, віктимну, протиправну поведінку. Проаналізовано особливості емоційного розвитку та порушення емоційної сфери дітей з інтелектуальною недостатністю молодшого шкільного віку. Розкрито вплив освітнього середовища на емоційний розвиток дітей з інтелектуальними порушеннями.В статье рассматривается основные научные труды украинских дефектологов по проблеме эмоциональноповеденческих нарушений у лиц с интеллектуальной недостаточностью, которые были предметом изучения академика В. Синева и представителей его научной школы. Проанализирована роль биологических и социальных факторов в процессе возникновения эмоционально-поведенческих нарушений у детей с интеллектуальной недостаточностью. Отмечено, что выбор формы поведения подростка с интеллектуальной недостаточностью в сложных жизненных ситуациях часто зависит от биологических факторов, связанных со структурой дефекта и особенностями нейродинамики; психологических, связанных с особенностями личностного развития и субъективного восприятия ситуации; социальных факторов, связанных с условиями развитияребенка в ближайшем социальном окружении (школа, семья). Рассматриваются психологические особенности детей и подростков с интеллектуальными нарушениями, которые имеют агрессивное, конфликтное, виктимное, противоправное поведение. Проанализированы особенности эмоционального развития и нарушения эмоциональной сферы детей с интеллектуальной недостаточностью младшего школьного возраста. Раскрыто влияние образовательной среды на эмоциональное развитие детей с интеллектуальными нарушениями. In the article discusses the main scientific works of Ukrainian defectologists on the problem of emotional and behavioral disorders in persons with intellectual disabilities, which were the field of study by Academician V. Synyov and the members of his Scientific school. It was analyzed the role of biological and social factors in the process of the emergence of emotional and behavioral disorders in children with intellectual disabilities. It is noted that the choice of the form of behavior of adolescent with intellectual disabilities in difficult life situations often depends on the biological factors associated with the structure of the defect and the characteristics of neurodynamics; psychological, associated with the characteristics of personal development and subjective perception of the situation; social factors related to the developmental conditions of the child in the nearest social environment (school, family). It is considered the psychological characteristics of children and adolescents with intellectual disabilities who have aggressive, conflict, victimization and illegal behavior. It was fixed that the imited intellectual functioning makes it difficult to solve problems, this leads to the rise of victimization behavior. The features of emotional development and emotional violation of children with intellectual disabilities deficiency of primary school age is being analized. Mentally retarded younger pupils are characterized by expressed disorders of situational emotional regulation in emotional situations, violation of emotional reactivity in the form of increased emotional sensitivity, or, conversely, indifference to the teacher's assessment, infringements of adequacy and control. It is devoted to the features of emotional development of mentally retarded younger pupils, depending on the influence of the educational environment with different forms of learning.
- ДокументВНЕСОК АКАДЕМІКА В. І. БОНДАРЯ В ПІДГОТОВКУ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 016 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА НА ХАРКІВЩИНІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Синьов, В. М.; Коваленко, В. Є.Стаття присвячена видатному українському вченому-дефектологу, доктору педагогічних наук, професору, академіку В. І. Бондарю, якому належить одне з найпочесніших місць в історії та сучасності вітчизняної спеціальної педагогіки. Мудрість, освіченість, толерантність, високий інтелектуальний потенціал, організаторські та особистісні якості вченого є взірцем високої професійності та людяності. Постать В. І. Бондаря є видатною в українській дефектології та визначальною для розбудови вищої освіти за спеціальністю 016 Спеціальна освіта на Харківщині. Осяжність виявленого у педагогічній спадщині В. І. Бондаря теоретичного й практичного внеску, який стосується проблем корекційної педагогіки, дозволяє віднести його до числа провідних вітчизняних методологів і практиків дефектології. І нині В. І. Бондар продовжує активну наукову діяльність, визначаючи стратегічні напрями розвитку системи спеціальної освіти, спрямованості корекційної допомоги дітям та дорослим із дизонтогенетичним розвитком. The article is dedicated to the outstanding Ukrainian scientist-defectologist, doctor of pedagogic sciences, professor, academician V. I. Bondary, who holds one of the most honorable places in the history and modernity of domestic special pedagogy. Wisdom, education, tolerance, high intellectual potential, organizational and personal qualities of a scientist are a model of high professionalism and humanity. The figure of V. I. Bondar is outstanding in Ukrainian defectology and decisive for the development of higher education in the specialty 016 Special education in Kharkiv region. The extent of the theoretical and practical contribution revealed in the pedagogical heritage of V. I. Bondar, which relates to the problems of correctional pedagogy, allows us to classify him as one of the leading domestic methodologists and practitioners of defectology. Even now, V. I. Bondar continues active scientific activity, determining the strategic directions of the development of the special education system, the direction of correctional assistance to children and adults with dysontogenetic development.
- ДокументМОДЕЛІ ЗАЛУЧЕННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Синьов, В. М.; Коваленко, В. Є.У публікації досліджено залучення дітей з особливими освітніми потребами в освітній процес закладів позашкільної освіти. У закладах позашкільної освіти створюються умови для засвоєння дитиною соціального досвіду, індивідуалізації особистості та її успішній соціальній інтеграції з урахуванням індивідуальних можливостей, спрямованості інтересів, здібностей і нахилів вихованців у процесі сумісної діяльності та спілкування. Зазначено, що діяльність педагогічних працівників, які реалізують адаптовані програми позашкільної освіти, має передбачати поєднання освітніх, корекційно-розвивальних, психотерапевтичних і лікувально-оздоровчих технологій, адже процеси розвитку та соціалізації у таких дітей ускладнені. Навчальні програми гурткової роботи, що адаптуються педагогами закладів позашкільної освіти мають відрізнятися високим ступенем варіативності та індівідуалізованості і не можуть бути реалізовані в одному і тому ж вигляді в різних творчих об'єднаннях. The publication examines the involvement of children with special educational needs in the educational process of out-of-school education institutions. Out-of-school education institutions create conditions for the child's assimilation of social experience, individualization of the personality and its successful social integration, taking into account the individual capabilities, direction of interests, abilities and inclinations of pupils in the process of joint activity and communication. It is noted that the activity of pedagogical workers who implement adapted programs of extracurricular education has provide for a combination of educational, correctional and developmental, psychotherapeutic and medical and health technologies, because the processes of development and socialization of such children are complicated. Educational programs of group work, which are adapted by teachers of extracurricular education institutions, should be distinguished by a high degree of variability and individualization and not can be implemented in the same form in different creative associations.
- ДокументМОДИФІКАЦІЯ ПРОГРАМИ «ЮНІ ТУРИСТИ-КРАЄЗНАВЦІ» ЯК ЗАСІБ ЗАДОВОЛЕННЯ ОСВІТНІХ ПОТРЕБ ШКОЛЯРІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2022) Синьов, В. М.; Коваленко, В. Є.У статті розглядається проблема модифікаціı навчальної програми «Юні туристи-краєзнавці» туристсько-краєзнавчого напряму позашкільної освіти початкового рівня для молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. Метою статті є розкриття змісту модифікації програми «Юні туристи-краєзнавці» як засобу задоволення освітн іх потреб школярів з інтелектуальними порушеннями. Модифікація розглядається як стратегія спрощення змісту навчальноı програми, викладання та, як результату, рівня знань та навичок, які має опанувати дитина впродовж навчання. Теоретичними підвалинами до здіи̮снення модифікаціı навчальноı ̈ програми були умови якісної освіти дітей з інтелектуальними порушеннями, визначені В. М. Синьовим. Модифікацію програми здіи̮снено з урахуванням модально-специфічних закономірностеи̮ фізичного, інтелектуального розвитку та рівня соціалізованості молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. Метою навчальноı програми «Юні туристи-краєзнавці» є сприяння процесам розвитку та соціалізаціı дітей з інтелектуальними порушеннями шляхом ıх залучення до туристсько-спортивноı ̈ та краєзнавчої діяльності й формування навчально-пізнавальної, життєво-практичної, громадянської та соціальної ; екологічної та здоров’язбережувальної компетентностей. Структурно-змістовними розділами модифікованоı навчальної програми є: загальнопропедевтичний; туристсько-спортивна підготовка; краєзнавство; фізична культура та безпека життєдіяльності. Зміст цих розділів вивчається дітьми впродовж чотирьох років. У змісті програми враховані вимоги Державного стандарту базовоı та повної загальної середньої освіти в галузях «Суспільствознавство», «Здоров’я і фізична культура», «Природознавство». Програма містить відомості, що поглиблюють і доповнюють зміст навчальних дисциплін, що вивчаються в закладах загальної середньої освіти, в тому числі в спеціальних школах, таких як: «Природознавство», «Основи здоров’я», «Я у світі» та корекціи̮но-розвитковоı програми «Соціально-побутове орієнтування». Представлену програму було впроваджено в діяльність Комунального закладу «Харківська обласна станція юних туристів» Харківської обласної ради, Волинського центру національно-патріотичного виховання, туризму і краєзнавства та доведено їı̈ ефективність. The article considers the problem of modification of the curriculum «Young tourists-local historians» of the tourist-local history direction of out-of-school education of primary level for primary schoolchildren with intellectual disabilities. The aim of the article is to reveal the content of the modification of the program «Young tourists-local historians» as a means of meeting the educational needs of students with intellectual disabilities. Modification is seen as a strategy to simplify the content of the curriculum, teaching and, as a result, the level of knowledge and skills that a child must acquire during learning. The theoretical basis for the modification of the curriculum was the conditions of quality education of children with intellectual disabilities, defined by V. M. Sinyov. Modification of the program was carried out taking into account the modal-specific patterns of physical, intellectual development and the level of socialization of primary school students with intellectual disabilities. The purpose of the training program «Young tourists-local historians» is to promote the development and socialization of children with intellectual disabilities by involving them in tourism, sports and local history activities and the formation of educational, cognitive, life-practical, civic and social; environmental and health competencies. Structural and substantive sections of the modified curriculum are: general propaedeutic; tourist and sports training; local lore; physical culture and safety of life. The content of these sections is studied by children for four years. The content of the program takes into account the requirements of the State standard of basic and complete general secondary education in the fields of «Social Sciences», «Health and Physical Culture», «Natural Sciences». The program contains information that deepens and complements the content of disciplines studied in general secondary education, including special schools, such as: «Science», «Fundamentals of Health», «I am in the world» and correctional and developmental program «Social and household orientation». The presented program was implemented in the activities of the Municipal Institution «Kharkiv Regional Station of Young Tourists» of the Kharkiv Regional Council, Volyn Center for National and Patriotic Education, Tourism and Local History and its effectiveness was proved.
- ДокументПРИНЦИПИ ПОБУДОВИ СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ МОДЕЛІ РОЗВИТКУ ТА СОЦІАЛІЗАЦІЇ ШКОЛЯРІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В СЕРЕДОВИЩІ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Синьов, В. М.; Коваленко, В. Є.У публікації розглянуто принципи позашкільної освіти школярів з інтелектуальними порушеннями, що є потужним фактором соціалізації та розвитку таких дітей. Система принципів регулює процес соціалізації та розвитку школярів з інтелектуальними порушеннями в умовах позашкільної освіти і виступає в якості нормативів, що визначають діяльність суб'єктів процесу навчання, а також структуру змісту, методів і форм організації. The publication discusses the principles of out-of-school education for students with intellectual disabilities, which is a powerful factor in the socialisation and development of such children. The system of principles regulates the process of socialisation and development of students with intellectual disabilities in out-of-school education and acts as standards that define the activities of the subjects of the learning process, as well as the structure of the content, methods and forms of organisation.