Перегляд за Автор "Райчук, М. І."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ “ІГРИ В ЛОГОПЕДИЧНІЙ РОБОТІ”(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Райчук, М. І.В статті розглянуто мету і завдання навчальної дисципліни “Ігри в логопедичній роботі”, структуру, природу мовленнєвих порушень, основні питання теорії ігор, різновиди дитячих ігор, умови для правильної організації і використання ігор в логопедичній роботі, принципи підбору ігор при різних видах мовленнєвих порушень; особливості психомоторного і мовленнєвого розвитку при підборі логопедичних ігор. В статье рассмотрены цель и задачи учебной дисциплины “Игры в логопедической работе”, структура, природа речевых нарушений, основные вопросы теории игр, разновидности детских игр, условия для правильной организации и использования игр в логопедической работе, принципы подбора игр при разных видах речевых нарушений; особенности психомоторного и речевого развития при подборе логопедических игр.
- ДокументВОКАЛЬНО-СЦЕНІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ПЕРЕДУМОВА ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО УЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА(European Conference, 2023-09-25) Міщенко, О. А.; Райчук, М. І.; Самарська, О. Л.У публікації розглянуто вокально-сценічну діяльність як передумову формування фахової компетентності майбутнього учителя-логопеда. Важливими компонентами педагогічної майстерності та голосової культури учителя-логопеда постають артистизм та сценічність майбутнього викладача. Проведене дослідження показало, що вокально-сценічна діяльність є значною передумовою до формування фахової компетентності майбутнього учителя-логопеда, адже для здійснення одного з основних завдань – успішного формування правильної звуковимови в дітей, майбутній логопед має враховувати необхідність злагодженої роботи трьох компонентів, робота над якими є тотожною із вокальною практикою: а) мовленнєвого (фонематичного) слуху; б) мовленнєвого дихання; в) дикції та артикуляції. The publication examines vocal and stage activity as a prerequisite for the formation of the professional competence of a future speech therapist teacher. The artistry and stagecraft of the future teacher are important components of the pedagogical skills and vocal culture of the speech therapist. The conducted research showed that there is vocal and stage activity a significant prerequisite for the formation of the professional competence of a future speech therapist teacher, because in order to carry out one of the main tasks - the successful formation of correct phonetic speech in children, the future speech therapist must take into account the need for coordinated work of three components, work on which is identical to vocal practice: a) speech (phonemic) hearing; b) speech breathing; c) diction and articulation.
- ДокументПричини порушень слуху у дітей та сучасні технічні засоби реабілітації(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-05-18) Козачек, Н. О.; Райчук, М. І.Досліджуються причини порушень слуху у дітей та сучасні технічні засоби реабілітації. Исследуются причины нарушений слуха у детей и современные технические средства реабилитации. The causes of hearing impairment in children and modern technical means of rehabilitation are investigated.
- ДокументРИТМИ ТА ЇХ ЗНАЧЕННЯ В ЖИТТІ ДИТИНИ З ОСОБОВИМИ ПОТРЕБАМИ. РИТМІЗАЦІЯ ЯК СПОСІБ АРТ-ТЕРАПІЇ В ІНДИВІДУАЛЬНІЙ І ГРУПОВІЙ РОБОТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Афанасьєва, С. О.; Райчук, М. І.У публікації розглянуто ритми та їх значення в житті дитини з особовими потребами в індивідуальній і груповій роботі. Ритмічність дає почуття безпеки, балансу, передбачуваності. Для дітей з особливими потребами ритмічність та ритм є основою роботи, оскільки порушення розвитку будь-якого характеру – це порушення ритмів/ритмічності у фізичній, сенсорній сфері або в частині психоемоційної. The publication discusses rhythms and their importance in the life of a child with special needs in individual and group work. Rhythmicity gives a sense of security, balance, and predictability. For children with special needs, rhythm and rhythm are the basis of work, as developmental disorders of any kind are rhythms/rhythmicity disorders in the physical, sensory or psycho-emotional sphere.
- ДокументРОЛЬ ТА ЗНАЧЕННЯ ГРИ У ЛОГОПЕДИЧНІЙ РОБОТІ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Рум'янцева, І. В.; Райчук, М. І.Метою статті є визначення ролі ігрової діяльності для дітей з мовленневими порушеннями. Гармонічний розвиток психічних процесів, особистих рис, інтелекту надзвичайно важливий для дітей з патологічним розвитком мовлення. Формування названих якостей у грі у дитини реалізується значно швидше та простіше, ніж при використанні традиційних прийомів виховання. У процесі гри у дітей виникає потреба в мовному спілкуванні, закріплюються мовні навички, одержані на логопедичних заняттях. Ігри сприяють формуванню повноцінної особистості дитини - логопата, створенню правильних взаємовідносин між дітьми. Головним критерієм підбору гри є врахування мовленнєвих можливостей дитини і ступінь її участі в грі. Нявність систематизованого ігрового матеріалу, який відповідає вимогам послідовного навчання дітей-логопатів правильного мовлення, допомагає в певні терміни подолати мовленневу неповноцінність дитини. Розглядаючи питання про роль ігор у логопедичній роботі можно підкреслити, що вони сприяють: 1) співдружності педагога з дошкільником; 2) активізації інтересу дитини до мовлення; 3) бажанню оволодіти дошкільником тими чи іншими уміннями та навичками; 4) реформуванню старих та появі нових мовленнєвих навичок; 5) застосуванню набутих навичок у повсякденному житті. Целью статьи является определение роли игровой деятельности для детей с речевыми нарушениями. Гармоничное развитие психических процессов, личностных черт, интеллекта чрезвычайно важен для детей с патологическим развитием речи. Формирование названных качеств в игре у ребенка реализуется значительно быстрее и проще, чем при использовании традиционных приемов воспитания. В процессе игры у детей возникает потребность в речевом общении, закрепляются речевые навыки, полученные на логопедических занятиях. Игры способствуют формированию полноценной личности ребенка - логопата, созданию правильных взаимоотношений между детьми. Главным критерием подбора игры является учет речевых возможностей ребенка и степень его участия в игре. Наличие систематизированного игрового материала, который отвечает требованиям последовательного обучения детей-логопатов правильной речи, помогает в определенные сроки преодолеть речевую неполноценность ребенка. Рассматривая вопрос о роли игр в логопедической работе можно подчеркнуть, что они способствуют: 1) содружеству педагога с дошкольником; 2) активизации интереса ребенка к речи; 3) желанию овладеть дошкольником теми или иными умениями и навыками; 4) трансформации старых и появлению новых речевых навыков; 5) применению приобретенных навыков в повседневной жизни.
- ДокументІсторичні аспекти розвитку тифлопедагогіки як науки(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-20) Райчук, М. І.; Козачек, Н. О.У статті розглядається історія тифлопедагогіки як науки в Україні. В статье рассматривается история тифлопедагогики как науки в Украине. In the article considered the history of tiflopedagogics as a science in Ukraine.