Перегляд за Автор "Остапенко, А. В."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАДАПТАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ДО ВИМОГ СУЧАСНОСТІ: УКРАЇНСЬКИЙ КОНТЕКСТ І ГЛОБАЛЬНИЙ ВИКЛИК(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Остапенко, А. В.У публікації проаналізовано адаптацію педагогічної освіти до вимог сучасності. Сьогодні педагоги та освітяни мають стикатися зі змінами, які вимагають нових підходів до навчання та викладання. Одним із ключових факторів є швидкий технологічний прогрес. Інформаційні технології, штучний інтелект та цифрові інструменти перетворюють підходи до освіти. Зазначено, що українська педагогічна освіта також повинна враховувати специфіку розвитку наукових, технічних та гуманітарних наук, стимулюючи інтердисциплінарний підхід та дослідження. Це допоможе студентам розвивати критичне мислення, аналітичні навички та творчий потенціал. The publication analyzes the adaptation of pedagogical education to modern requirements. Today, teachers and educators have to face changes that require new approaches to learning and teaching. One of the key factors is rapid technological progress. Information technology, artificial intelligence and digital tools are transforming approaches to education. It is noted that Ukrainian pedagogical education should also take into account the specifics of the development of scientific, technical and humanitarian sciences, stimulating an interdisciplinary approach and research. This will help students develop critical thinking, analytical skills and creativity.
- ДокументВикористання когнітивних карт для розвитку критичного мислення майбутніх вчителів математики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Остапенко, А. В.Розвиток критичного мислення стає надзвичайно актуальним у часи інтенсивних соціальних змін. Сучасний світ вимагає постійного пристосування до нових політичних, економічних та інших обставин, а також ефективного вирішення проблем, багато з яких непередбачувані. У цьому контексті необхідність розвитку критичного мислення учнів є незаперечною. Тільки таким чином ми можемо відповідати вимогам світового співтовариства та демократії і розвиватися як особистість. Відповідно до цих потреб стає питання розвитку критичного мислення у майбутніх спеціалістів, вчителів математики. Розвиток критичного мислення майбутніх вчителів можна забезпечувати декількома підходами. Наприклад: розвиток проблемного мислення, метод роботи через співпрацю, навчання аналізу та доведенню та метод з використанням когнітивних карт. Одна з основних проблем дослідження когнітивних карт — застосування їх в освітньому процесі, у викладацькій, навчальній та практичній діяльності. Статтю присвячено дослідженню когнітивних карт як інструмента для розвитку критичного мислення майбутніх вчителів математики. Когнітивні карти є однією з технологій навчання, яка може задіяти різні аспекти мислення у студентів і тим самим покращити якість їх знань. Також вони можуть значно доповнювати тестові методи контролю знань, оскільки вони сприяють розумінню та оперуванню навчальним матеріалом, а не механічному запам'ятовуванню. Когнітивні карти можна використовувати для роботи з індивідуальними завданнями, порівняння різних математичних концепцій, які потребують аналізу, для організації групової роботи, створення проєктів, вирішення проблем. В статті наведено переваги та недоліки використання когнітивних карт для подальшого аналізу їх практичності да доцільності їх використання в різних видах роботи. The development of critical thinking becomes extremely important in times of intense social change. The modern world requires constant adaptation to new political, economic and other circumstances, as well as effective problem solving, many of which are unpredictable. In this context, the need to develop students' critical thinking is undeniable. Only in this way can we meet the requirements of the global community and democracy and develop as individuals. In accordance with these needs, the issue of developing critical thinking in future specialists, teachers of mathematics, arises. The development of critical thinking of future teachers can be ensured by several approaches. For example, the development of problematic thinking, the method of working through collaboration, teaching analysis and proof, and the method of using cognitive maps. One of the main problems in the study of cognitive maps is their application in the educational process and in teaching, learning and practical activities. The article is devoted to the study of cognitive maps as a tool for the development of critical thinking of future mathematics teachers. Cognitive maps are one of the learning technologies that can engage different aspects of students' thinking and thus improve the quality of their knowledge. They can also significantly complement test methods of knowledge control, as they promote understanding and handling of learning material rather than mechanical memorisation. Conative maps can be used for working with individual tasks, comparing different mathematical concepts that require analysis. They can also be used to organise group work, create projects, and solve problems. At the same time, the article presents the advantages and disadvantages of using cognitive maps, for further analysis of their practicality and the feasibility of their use in different types of work.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ УЧНІВ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Остапенко, А. В.У статті розкрито, що суттєве значення у організації ефективного дистанційного навчання має розробка та використання спеціальних методичних підходів до вивчення навчального матеріалу. Реалізація зазначеного підходу потребує якісного та сучасного навчально-методичного забезпечення. Так, до кожного модуля уявляється необхідним мати комплект плакатів (інфографіки) із теоретичним відомостями, набір практичних завдань та вправ, спрямованих на засвоєння теоретичного матеріалу та формування практичних навичок, комплект завдання для поточного оцінювання та тематичного контролю. В статье раскрыто, что существенное значение в организации эффективного дистанционного обучения имеет разработка и использование специальных методических подходов к изучению учебного материала. Реализация указанного подхода требует качественного и современного учебно-методического обеспечения. Так, к каждому модулю представляется необходимым иметь комплект плакатов (инфографики) с теоретическими сведениями, набор практических заданий и упражнений, направленных на усвоение теоретического материала и формирование практических навыков, комплект задания для текущего оценивания и тематического контроля. The article reveals that essential importance in organizing effective distance learning has the development and use of special methodological approaches to the study of educational material. Implementation of this approach requires qualitative and modern educational and methodological support. Yes, to each module seems to have a set of posters (infographics) with theoretical information, a set of practical tasks and exercises aimed at learning theoretical material and the formation of practical skills, a set of tasks for the current evaluation and thematic control.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ БАЗОВОЇ ШКОЛИ У ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Остапенко, А. В.Стаття присвячена аналізу та визначенню особливостей розвитку критичного мислення учнів на уроках математики. Автором розглянуто основні етапи розвитку методу критичного мислення учнів (виклик, осмислення, стадія осмислення, рефлексія) та специфіку його впровадження у процес вивчення математики учнями базової школи. The article is devoted to the analysis and definition of features of development of critical thinking of pupils at lessons of mathematics. The author considers the main stages of development of the method of critical thinking of students (challenge, comprehension, stage of comprehension, reflection) and the specifics of its introduction into the process of studying mathematics by elementary school students.
- ДокументІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ У ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Жерновникова, О. А.; Остапенко, А. В.При дослідженні різних явищ та понять потрібно знати історичні витоки та етапи розвитку для кращого розуміння поставленої проблеми. В статті проаналізовано історичні джерела та досліджено історичні аспекти розвитку критичного мислення учнів у процесі вивчення математики. In the study of various phenomena and concepts you need to know the historical origins and stages of development to better understand the problem. The article analyzes the historical sources and investigates the historical aspects of the development of critical thinking of students in the process of studying mathematics.