Перегляд за Автор "Овдієнко, А. М."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументФормування комунікативних компетентностей на уроках української мови в учнів з особливими освітніми потребами в 5 класі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-15) Овдієнко, А. М.Автором було з’ясовано теоретичні засади формування комунікативної компетентності учнів з особливими освітніми потребами в 5 класі в процесі навчання української мови, теоретично обґрунтовано систему методів і прийомів, які сприяють розвитку комунікативної компетентності. Акцентовано, що під час роботи з дітьми з особливими освітніми потребами потрібно насамперед звертати увагу на розвиток сильних якостей і талантів дітей, а не на їхніх проблемах, що також співзвучно реаліям компетентнісного підходу в освіті. Взаємодія з іншими дітьми сприяє когнітивному, фізичному, мовному, соціальному та емоційному розвиткові дітей з особливими освітніми потребами. Завдяки такій взаємодії діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей, вони стають більш чуйними, готовими до взаємодопомоги. Автором было выяснено теоретические основы формирования коммуникативной компетентности учащихся с особыми образовательными потребностями в 5 классе в процессе обучения украинскому языку, теоретически обоснована система методов и приемов, способствующих развитию коммуникативной компетентности. Акцентировано, что во время работы с детьми с особыми образовательными потребностями следует прежде всего обращать внимание на развитие сильных качеств и талантов детей, а не их проблемах, что также созвучно реалиям компетентностного подхода в образовании. Взаимодействие с другими детьми способствует когнитивному, физическому, речевому, социальному и эмоциональному развитию детей с особыми образовательными потребностями. Благодаря такому взаимодействию дети учатся естественно воспринимать и толерантно относиться к человеческим различиям, они становятся более отзывчивыми, готовыми к взаимопомощи.The author clarified the theoretical foundations of the formation of the communicative competence of students with special educational needs in the 5th grade in the process of teaching the Ukrainian language, theoretically substantiated a system of methods and techniques that contribute to the development of communicative competence. It is emphasised that when working with children with special educational needs, the focus should be on developing the children's strengths and talents rather than their problems. The emphasis is on developing the children's strengths and talents rather than their problems, which is also in line with the realities of the competence-based approach in education. Interaction with other children promotes the cognitive, physical, speech, social and emotional development of children with special educational needs. Through such interaction children learn to accept and tolerate human differences naturally, they become more responsive and ready to help each other.
- ДокументФормування комунікативної компетентності на уроках РЗМ в учнів 7 класу з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Овдієнко, А. М.У магістерському дослідженні на тему: «Формування комунікативної компетентності на уроках розвитку зв’язного мовлення в учнів 7 класу з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти» проаналізовано науково-теоретичні засади вивчення проблеми формування комунікативної компетентності в учнів 7 класу з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти; розглянуто шляхи формування соціальних стосунків між учнями в інклюзивному класі; у дослідженні розкрито поняття «комунікація», «комунікативна компетентність», «соціальна компетентність» в психолінгвістичному та психолого-педагогічному аспектах; проаналізовано програму для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (рівень стандарту) та обґрунтовано лінгводидактичні засади формування комунікативних компетентностей в учнів 7 класу; подано методичні рекомендації щодо формування комунікативної компетентності на уроках розвитку зв’язного мовлення учнів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти в процесі соціалізації; визначено приорітетним текстоцентричний підхід на уроках розвитку зв’язного мовлення як умова успішного формування комунікативної компетентності в учнів з особливими освітніми потребами; розроблено матеріали до уроків розвитку зв’язного мовлення для формування комунікативної компетентності в учнів 7 класу з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти. В магистерском исследовании на тему: «Формирование коммуникативной компетентности на уроках развития связной речи у учащихся 7 класса особыми образовательными потребностями в условиях инклюзивного образования» проанализировано научно-теоретические основы изучения проблемы формирования коммуникативной компетентности у учащихся 7 класса с особыми образовательными потребностями в условиях инклюзивного образования; рассмотрены пути формирования социальных отношений между учащимися в инклюзивном классе; в исследовании раскрыто понятие «коммуникация», «коммуникативная компетентность», «социальная компетентность» в психолингвистическом и психолого-педагогическом аспектах; проанализировано программу для общеобразовательных учебных заведений с русским языком обучение (уровень стандарта) и обоснованы лингводидактические основы формирование коммуникативных компетентностей у учащихся 7 класса; представлены методические рекомендации по формированию коммуникативной компетентности на уроках развития связной речи учащихся с особыми образовательными потребностями в условиях инклюзивного образования в процессе социализации; определено приоритетным текстоцентрический подход на уроках развития связной речи как условие успешного формирования коммуникативной компетентности у учащихся с особыми образовательными потребностями; разработаны материалы к урокам развития связной речи для формирования коммуникативной компетентности у учащихся 7 класса особыми образовательными потребностями в условиях инклюзивного образования. In the master's research on the topic: "Formation of communicative competence in lessons of development of coherent speech in 7th grade students with special educational needs in inclusive education" analyzed scientific and theoretical principles of studying the problem of communicative competence in 7th grade students with special educational needs inclusive education; the ways of formation of social relations between students in an inclusive class are considered; the study reveals the concepts of "communication", "communicative competence", "social competence" in psycholinguistic and psychological-pedagogical aspects; the program for secondary schools with Ukrainian language of instruction (standard level) is analyzed and the linguodidactic principles of formation of communicative competencies in 7th grade students are substantiated; methodical recommendations on the formation of communicative competence in the lessons of development of coherent speech of students with special educational needs in the conditions of inclusive education in the process of socialization; the text-centric approach in the lessons of coherent speech development as a condition for successful formation of communicative competence in students with special educational needs is identified as a priority; developed materials for lessons on the development of coherent speech for the formation of communicative competence in 7th grade students with special educational needs in an inclusive education.