Перегляд за Автор "Назаренко, О. А."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЗАСТОСУВАННЯ PIC МІКРОКОНТРОЛЕРІВ У STEM-ПРОЄКТАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09-23) Винник, О. Ф.; Грановська, Т. Я; Назаренко, О. А.Відсутність цифрових лабораторій та іншого технічного обладнання стримує розвиток STEM-освіти в Україні. Тому великого значення набувають альтернативні підходи до реалізації освітніх проектів, які не потребують значних фінансових вкладень. Розроблено програмне забезпечення та налагоджувальну плату для спрощення застосування мікроконтролера PIC16F877A в навчальному процесі. Як приклад ми використали мікроконтролер у STEM-проектах, створили комп’ютерний автотитратор. The lack of digital laboratories and other technical equipment hinders the development of STEM education in Ukraine. Therefore, alternative approaches to the implementation of educational projects, which do not require significant financial investments, are of great importance. We developed the software and a debugging board for simplification of application microcontroller PIC16F877A in educational process. As an example we used the microcontroller in STEM projects, created a computer autotitrator.
- ДокументРозробка комп’ютерного автотитратора(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Назаренко, О. А.STEM-освіта неможлива без цифрових лабораторій та вимірювальних комплексів, проте, у більшості навчальних закладів виникають складності з придбанням такого обладнання, що обумовлено його високою вартістю. Виникла гостра необхідність в розробці бюджетного навчального обладнання для STEM-навчання. Проведено аналіз конструктивних особливостей іонометрів. Розроблено комп’ютерний автотитратор на основі мікроконтролера PIC16F877A, створено діючу модель проведено її тестування. Вартість комплектуючих не перевищує 500 гривень. Бюретку автотитратора розроблено на основі шприца марки MP MedPlast EAN-13 7640162324137, проведено валідацію пристрою. Встановлено що похибка об’єму при комп’ютерному титруванні не перевищує 2%. Створено дві діючі моделі підсилювачів струму іонометра основі мікросхем TL082 та MCP601. Проведено їх тестування методом математичного моделювання за допомого додатку MultiSim (Trial) та експериментальне випробування шляхом вимірювання потенціалів електродів марок ЭСЛ-11Г-05 і ЭСЛ-41Г-05 у буферних розчинах. Показана що ці модулі можуть бути використані при розробці автотитратора. Запропоновано скляні вимірювальні pH, pK, pNa електроди, які виведені з експлуатації, використовувати в навчально-дослідницькому процесі. Проведено тестування скляних pH-електродів марок ЭСЛ-11Г-05 та ЭСЛ-41Г-05 виробництва 70-80-х років, показана їх придатність до подальшого використання в навчально-дослідницькій роботі – крутизна зменшується не більше ніж 5мВ/pH. Запропоновано для моделювання кислотно-основного титрування в умовах он-лайн навчання використовувати застосунки Crocodile Chemistry, Amrita, Virtual Titration Game, Сorel ChemLab, LabMouse, Acid/Base Titrations by Newbyte. STEM education is impossible without digital laboratories and measuring complexes, however, most educational institutions have difficulties with the purchase of such equipment due to its high cost. Therefore, there is an urgent need to develop budget experimental equipment for STEM education. The analysis of the design features of ionometers was performed. The computer autotitrator based on the PIC16F877A microcontroller was developed. To make it possible a working model of autotitrator was created and tested. The cost of components does not exceed 500 hryvnias. The autotitrator burette was developed, based on the MP MedPlast EAN-13 7640162324137 syringe and the whole device was validated. The volume error during computer titration did not exceed 2%. Two operational ionometer current amplifiers based on TL082 and MCP601 microcircuits were eleborated. They were tested with the method of mathematical modeling using the MultiSim (Trial) application. Also they were experimentally verified by measuring the potentials of ESL-11G-05 and ESL-41G-05 electrodes in buffer solutions. These modules can be used in the development of an autotitrator. Glass pH, pK, pNa measuring electrodes were used in the educational and research process. Glass pH-electrodes of the ESL-11G-05 and ESL-41G-05 brands, produced in the 70-80s, were tested. Their suitability for further use in educational and research work was shown. The graph slope decreases by no more than 5mV/pH. Crocodile Chemistry, Amrita, Virtual Titration Game, Сorel ChemLab, LabMouse, Acid/Base Titrations by Newbyte were proposed for the application in simulating acid-base titration at online learning conditions.
- ДокументФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНЦІЙ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. ТЕМА «КИСЛОТНО-ОСНОВНЕ ТИТРУВАННЯ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Назаренко, О. А.У публікації розглянуто програмне забезпечення для симуляції кислотно-основного титрування. Під час проведення титрування у лабораторії у здобувача освіти формуються такі навички: використання мірного посуду; приготування та стандартизація розчинів аналітичних реагентів; відбір середньої проби; побудова кривих титрування і встановлення на їх основі об’єму титранту, що витрачається на кожен компонент суміші; виконання вихідних обчислень, підсумкових розрахунків з використанням статистичної обробки результатів кількісного аналізу, тощо. Але під час виконання дослідів у дистанційній формі більшість з цих навичок є недосяжними через повну або часткову автоматизацію цих процесів у програмних засобах. The article discusses software for simulating acid-base titration. During the titration in the laboratory, the student develops the following skills: use of measuring utensils; preparation and standardisation of analytical reagent solutions; taking an average sample; construction of titration curves and determination of the volume of titrant consumed by each component of the mixture; performing initial calculations, final calculations using statistical processing of the results of quantitative analysis, etc. However, when performing experiments remotely, most of these skills are unavailable due to the full or partial automation of these processes in software.