Перегляд за Автор "Московченко, Т. С."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ОБРАЗНОГО МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИНЕННЯМ МОВЛЕННЯ ІІІ РІВНЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Московченко, Т. С.У статті досліджено особливості образного мовлення дітей дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня. Формування образного мовлення дітей з ЗНМ ІІІ рівня є важливим аспектом їхнього розвитку. Цей процес сприяє активізації мовленнєвих навичок і відкриває можливості для кращого розуміння метафор, переносних значень слів та збагачення лексичного запасу, більш повного розуміння мовлення оточуючих. Зазначено, що особливості образного мовлення дошкільників з ЗНМ ІІІ рівня обмежують їхні комунікативні та пізнавальні можливості і потребують спеціальних корекційних заходів для подолання цих труднощів. The article examines the peculiarities of figurative speech of preschool children with general speech underdevelopment of the III level. The formation of figurative speech of children with 3rd-level mental retardation is an important aspect of their development. This process promotes the activation of speech skills and opens up opportunities for a better understanding of metaphors, figurative meanings of words and enrichment of vocabulary, a more complete understanding of the speech of others. It is noted that the peculiarities of figurative speech of preschoolers with 3rd-level ZNM limit their communicative and cognitive abilities and require special corrective measures to overcome these difficulties.
- ДокументРОЗВИТОК ОБРАЗНОГО МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИНЕННЯМ МОВЛЕННЯ ІІІ РІВНЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Московченко, Т. С.У статті досліджено особливості образного мовлення дітей дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня. Формування образного мовлення дітей з ЗНМ ІІІ рівня є важливим аспектом їхнього розвитку. Цей процес сприяє активізації мовленнєвих навичок і відкриває можливості для кращого розуміння метафор, переносних значень слів та збагачення лексичного запасу, більш повного розуміння мовлення оточуючих. Розроблено експериментальну програму розвитку образного мовлення дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ ІІІ рівня засобами художніх творів. Зазначено, що впровадження експериментальної програми розвитку образного мовлення засобами художніх творів значно підвищило рівень мовленнєвої компетенції дітей із ЗНМ III рівня. Використання художніх творів допомогло дітям активізувати їхнє абстрактне мислення, розширити словниковий запас та покращити здатність до використання складних мовних конструкцій. The article deals with the peculiarities of figurative speech of preschool children with generalised underdevelopment of speech of the third level. The formation of figurative speech of children with level III CI is an important aspect of their development. This process promotes the activation of speech skills and opens up opportunities for better understanding of metaphors, figurative meanings of words and enrichment of vocabulary, a more complete understanding of the speech of others. An experimental programme for the development of figurative speech of senior preschool children with level III SEN by means of works of art has been developed. It is noted that the implementation of the experimental programme for the development of figurative speech by means of works of art has significantly increased the level of speech competence of children with level III SEN. The use of works of art helped children to to activate their abstract thinking, expand their vocabulary and improve their ability to use complex language structures.
- ДокументФормування образного мовлення старших дошкільників із ЗНМ ІІІ рівня засобами художніх творів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Московченко, Т. С.У кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз психолого-педагогічних засад формування образного мовлення у старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня. Окреслено основні поняття дослідження, такі як «образне мовлення», «загальне недорозвинення мовлення», «художній твір». Визначено критерії, показники та рівні сформованості образного мовлення старших дошкільників із ЗНМ ІІІ рівня. Розроблено та апробовано програму розвитку образного мовлення, яка базується на використанні художніх творів як засобу мовленнєвого впливу. The qualification paper provides a theoretical analysis of the psychological and pedagogical foundations for developing figurative speech in senior preschoolers with general speech underdevelopment of Level III. Key concepts of the study, such as "figurative speech," "general speech underdevelopment," and "artistic work," are outlined. Criteria, indicators, and levels of figurative speech development in senior preschoolers with Level III speech underdevelopment are determined. A program for the development of figurative speech, based on the use of artistic works as a speech influence tool, has been developed and tested.