Перегляд за Автор "Марцин, С."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ У ВИВЧЕННІ СИНТАКСИСУ В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (8–9 КЛАС)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-23) Марцин, С.У публікації висвітлено особливості використання методу проблемного навчання в процесі вивчення синтаксису української мови у 8–9 класах. Вивчення синтаксису у 8–9 класі є найважливішою ланкою, адже протягом цих років учні повинні опанувати всі розділи синтаксису й пунктуації. Зазначено, що під час вивчення синтаксису у 8–9 класі доречним буде використання методу проблемного навчання, коли перед учнями будуть ставитися завдання, які сприятимуть розвитку їхніх пізнавальних інтересів. Даючи можливість школярам використовувати пошук та творчий підхід у навчальній діяльності, учитель допоможе отримати їм не тільки теоретичні знання, а й практичні навички з синтаксису й пунктуації. The publication highlights the specifics of use method of problem-based learning in the process of studying syntax Ukrainian language in grades 8–9. Studying syntax in grades 8-9 is the most important link, because during these years, students must master all sections of syntax and punctuation. It is noted that during the study of syntax in the 8th-9th grade, it will be appropriate to use the method of problem-based learning, when students will be given tasks that will contribute to the development of their cognitive interests. By giving students the opportunity to use search and a creative approach in educational activities, the teacher will help them acquire not only theoretical knowledge, but also practical skills in syntax and punctuation.
- ДокументНАУКОВА ШКОЛА ДОКТОРА ФІЛОЛОГІЧНИХ НАУК, ПРОФЕСОРА СЕРГІЯ ІВАНОВИЧА ДОРОШЕНКА: ШЛЯХ ВІД МОВОЗНАВЧИХ ТРАДИЦІЙ ДО ЛІНГВІСТИЧНИХ НОВАЦІЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Марцин, С.У статті досліджено наукову школу професора Сергія Івановича Дорошенка, яка була офіційно зареєстрована у лютому 2023 року в ХНПУ імені Г. С. Сковороди, як послідовника лінгвістичних положень і напрацювань історично сформованої Харківської філологічної школи. Назва наукової школи професора С. І. Дорошенка: «Наукова школа дослідження лінгвостилістичного, функційного, культуромовного потенціалу мовних одиниць та лінгводидактичний аспект їх реалізації в мовленнєвій, комунікативній, освітній діяльності людини». Фундатором Школи — професором С. І. Дорошенком обґрунтовано системний підхід до наукового вивчення безсполучникових складних речень у їх структурно-граматичних, семантичних та стилістичних ознаках і характеристиках у межах структурного та функціонального підходів до опису одиниць української мови. Імена представників Школи відомі широкій освітньо-науковій спільноті в Україні та за її межами, що підтверджує вагу їхніх напрацювань і послідовну реалізацію ідей і чеснот фундатора Школи — професора Сергія Івановича Дорошенка. The article examines the scientific school of Professor Serhii Ivanovich Doroshenko, which was officially registered in February 2023 at the H.S. Skovoroda KhNPU, as a follower of the linguistic provisions and achievements of the historically formed Kharkiv philological school. The name of the scientific school of Professor S. I. Doroshenko: "Scientific school of research on the linguistic-stylistic, functional, cultural-linguistic potential of linguistic units and the linguistic didactic aspect of their implementation in speech, communication, and educational activities of a person." The founder of the School, Professor S. I. Doroshenko, substantiated a systematic approach to the scientific study of complex sentences without conjunctions in their structural-grammatical, semantic and stylistic features and characteristics within the framework of structural and functional approaches to the description of units of the Ukrainian language. The names of the representatives of the School are known to the wide educational and scientific community in Ukraine and beyond, which confirms the importance of their efforts and the consistent implementation of the ideas and virtues of the School's founder, Professor Serhiy Ivanovich Doroshenko.
- ДокументСОЦІОКУЛЬТУРНИЙ АСПЕКТ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2024-05-23) Марцин, С.; Лухіна, М.У публікації розглянуто соціокультурний аспект в процесі викладання української мови як іноземної, що є важливим та необхідним кроком, який спрямований на зв’язок між мовою та культурою, а його метою є поєднання вивчення мови із пізнанням країни, у якій студент здобуває освіту. Це допоможе зробити процес навчання та повсякденної комунікації максимально ефективним та психологічно комфортним. Більшість науковців соціокультурну компетенцію розуміють як знання про культурні особливості країни, де навчається іноземець. Змістом соціокультурного аспекту є як системи національно-культурних понять, так і фактологічний матеріал, що розкриває специфіку українського соціуму. Цілеспрямоване вивчення мови та культури починається з початкового етапу навчання, тобто зі вступного фонетичного курсу. Це використання приказок і прислів’їв на заняттях з української мови як іноземної, ознайомлення іноземців з українськими піснями як давніми, так і сучасними. The publication examines the socio-cultural aspect in the process of teaching Ukrainian as a foreign language, which is an important and necessary step aimed at the connection between language and culture, and its purpose is to combine language learning with knowledge of the country in which the student receives his education. This will help make the process of learning and everyday communication as effective and psychologically comfortable as possible. Most scientists understand sociocultural competence as knowledge about the cultural features of the country where a foreigner studies. The content of the sociocultural aspect is both a system of national and cultural concepts and factual material that reveals the specifics of Ukrainian society. Purposeful study of language and culture begins with the initial stage of education, that is, with an introductory phonetic course. This is the use of sayings and proverbs in classes on Ukrainian as a foreign language, introducing foreigners to Ukrainian songs, both ancient and modern.
- ДокументУЧИТЕЛЬ, ЯКИЙ НАДИХАЄ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Марцин, С.Стаття присвячена спогадам про відомого українського мовознавця Сергія Івановича Дорошенка, з яким авторка вперше зустрілася в 1994 році, коли він читав студентам курс «Вступ до мовознавства», а потім спілкування продовжилося вже в аспірантурі. Публікація пронизана теплом та любов'ю до Сергія Івановича та його дружини Галини Олександрівни. The article is devoted to the memories of the famous Ukrainian linguist Serhii Ivanovich Doroshenko, whom the author first met in 1994, when he taught the course "Introduction to Linguistics" to students, and then the communication continued in graduate school. The publication is imbued with warmth and love for Serhii Ivanovich and his wife Galina Oleksandrivna.