Перегляд за Автор "Лісовець, А. В."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументРОЗВИТОК НАВИЧОК ВЛАСНОГО ВИСЛОВЛЮВАННЯ В УЧНІВ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗНМ ІІІ РІВНЯ НА УРОКАХ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ГАЛУЗІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Лісовець, А. В.У публікації досліджено загальне недорозвинення мовлення ІІІ рівня у школярів середнього шкільного віку, для яких розвиток зв’язного мовлення та власного висловлювання має певні труднощі. У дітей спостерігаються проблеми з висловлюванням власної думки, збіднілістю словникового запасу, недосконалість лексико-граматичної сторони зв’язного мовлення. На жаль, спостерігається збільшення з кожним роком негативного впливу комп’ютерних технологій на дитину. Комунікація, спілкування з однолітками переходять на другий план. Труднощі у висловлюванні власної думки часто призводять до того, що дитина відчуває комунікативну та інформаційну деривацію, що негативним чином позначається на розвитку її мислення та емоційній сфері. Тому, завдання й зміст уроку з мови або літератури треба планувати з урахуванням структуру мовленнєвого порушення, спиратися на збережені і компенсаторні можливості учнів. The publication investigates the general underdevelopment of level III speech in middle school students for whom the development of coherent speech and their own expression has certain difficulties. Children have problems with expressing their own opinions, poor vocabulary, and imperfect lexical and grammatical skills. Unfortunately, the negative impact of computer technology on children is increasing every year technologies on the child. Communication, communication with peers fades into the background. Difficulties in expressing one's own opinion often lead to the fact that a child experiences communication and information derivation, which negatively affects the development of his or her thinking and emotional sphere. Therefore, the tasks and content of a language or literature lesson should be planned taking into account the structure of the speech disorder, relying on the preserved and compensatory capabilities of students.
- ДокументРОЗВИТОК НАВИЧОК МОНОЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ В УЧНІВ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗНМ ІІІ РІВНЯ НА УРОКАХ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ГАЛУЗІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Лісовець, А. В.У статті розглянуто розвиток навичок монологічного мовлення в учнів середнього шкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня на уроках мовно-літературної галузі. Головний закон закріплення монологічного та діалогічного спілкування – закон зворотного зв’язку, що виявляється у зосередженні уваги на співрозмовникові, активне слухання, або реагування на сказане співрозмовником. Ігрові прийоми застосовуються на різних етапах проведення уроку мовно-літературної галузі. Зазначено, що доцільно використовувати ігрові прийоми, які зацікавлять учнів та вмотивують їх до розмови, сприятимуть покращенню вмінь висловлювати власну думку, підвищують ефективність засвоєння навчального матеріалу, що матиме помітний вплив не тільки на формування монологічного мовлення, а й на стан психологічної сфери дітей. The article examines the development of monologic speech skills in middle school students with general underdevelopment of level III speech in language and literature classes. The main law of establishing monologic and dialogic communication is the law of feedback, which manifests itself in focusing attention on the interlocutor, active listening, or responding to what the interlocutor said. Game techniques are used at various stages of the language and literature lesson. It is noted that it is advisable to use game methods that will interest students and motivate them to talk, will contribute to the improvement of the ability to express one's own opinion, increase the effectiveness of assimilation of educational material, which will have a noticeable effect not only on the formation of monologue speech, but also on the state of the psychological sphere of children.
- ДокументРозвиток навичок монологічного мовлення в учнів середнього шкільного віку з ЗНМ ІІІ рівня на уроках мовно-літературної галузі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Лісовець, А. В.У кваліфікаційній роботі досліджено монологічне мовлення учнів з ЗНМ ІІІ рівня. Здійснено теоретичний аналіз літератури з досліджуваної теми та вивчено особливості формування монологічного мовлення у дітей з ЗНМ ІІІ рівня на уроках саме мовно-літературної галузі. Методи дослідження: - загальнонаукові (метод спостереження); - власне психологічні; - емпіричні: спостереження, бесіди, які створили об’єктивні передумови отримання даних на широкому колі досліджуваних; - статистичні: математична обробка зібраних експериментальних даних, їх аналіз дали змогу здійснити узагальнення і систематизацію матеріалів дослідження і виявити ефективність запропонованої моделі. Наукова новизна і практичне значення результатів дослідження полягає в розробці корекційно-розвивальної системи формування лексико-граматичної сторони мовлення в учнів із ЗНМ ІІІ рівня; узагальненні психолого-педагогічних поглядів на проблему формування лексико-граматичної сторони мовлення у дітей із ЗНМ ІІІ рівня на уроках мови та літератури. In the qualification work, the monologue speech of pupils with SLE of the third level is studied. The theoretical analysis of the literature on the topic was carried out and the peculiarities of monologue speech formation in children with SLE of the third level at the lessons of language and literature were studied. Methods of the study: - general scientific (observation method); - psychological methods; - empirical: observations, interviews, which created objective prerequisites for obtaining data on a wide range of subjects; - statistical: mathematical processing of the collected experimental data, their analysis made it possible to generalise and systematise the research materials and identify the effectiveness of the proposed model. The scientific novelty and practical significance of the research results lies in the development of a correctional and developmental system for the formation of the lexical and and grammatical side of speech of pupils with level III SEN; generalisation of psychological and pedagogical views on the problem of forming the lexical and grammatical side of speech of children with level III SEN in language and literature lessons.