Перегляд за Автор "Ладоня, А. О."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАктуальні питання процесу соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім᾽ї(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-21) Ладоня, А. О.Успішна соціалізація дитини молодшого шкільного віку в умовах прийомної родини залежить, з одного боку, від самої дитини, а з іншого – від прийомних батьків та соціальних фахівців, які впливають на цей процес. Це зумовлює потребу в якісній професійній підготовці майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з соціалізації дитини молодшого шкільного віку в умовах прийомної родини. Successful socialization of a child of primary school age in conditions of the foster family depends, on the one hand, on the child himself, and on the other - from adoptive parents and social specialists who influence this process. This determines the need for high-quality professional training of future specialists social field to work on the socialization of a child of primary school age in conditions of the foster family.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДИТИНИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ У ПРИЙОМНІЙ СІМ’Ї(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ладоня, А. О.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі розробки комплексу засобів з підготовки майбутніх соціальних працівників до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї. Мета дослідження передбачала розробити, теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити комплекс засобів підготовки майбутніх соціальних працівників до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї. Теоретичне значення дослідження роботи полягає в тому, що уперше теоретично обґрунтовано розроблений комплекс засобів підготовки майбутніх соціальних працівників до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї; схарактеризовано особливості підготовки майбутніх соціальних працівників до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї; уточнено сутність понять «соціалізація дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї», «підготовка майбутніх соціальних працівників до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї», «готовність майбутніх соціальних працівників до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї»; критерії, показники та рівні сформованості готовності майбутніх соціальних працівників до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї; подальшого розвитку набули форми, методи та засоби підготовки майбутніх соціальних працівників до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї. Практична значущість результатів дослідження полягає в доповненні робочих програм дисциплін з підготовки бакалаврів навчально-методичним забезпеченням з соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї, який включає лекційне заняття на тему: «Соціальне сирітство як виклик сучасності», семінарсько-практичними заняттями на теми: «Технологія соціалізації дітей-сиріт в умовах прийомної сім’ї», «Соціально-правовий захист дитини молодшого шкільного віку в умовах прийомної сім’ї» та соціально-виховного заходу на тему: «Моя сім'я – моя гордість». У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз поняття «дитина молодшого шкільного віку», «прийомна сім’я»; з’ясовано суть та особливості соціалізації дитини молодшого шкільного віку, розкрито зміст та напрямки соціально-педагогічної роботи з соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї; проаналізовані особливості роботи соціального педагога з соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї. У другому розділі кваліфікаційної роботи визначено поняття «підготовка майбутніх соціальних педагогів до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї», проаналізовано її структуру та особливості, розглянуто готовність майбутніх соціальних педагогів до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї профілактики зазначеної підготовки. З урахуванням визначеної структури та особливостей розробленого та теоретично обґрунтованого комплексу засобів з підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї. У третьому розділі розкрито організацію, етапи та результати експериментальної перевірки розробленого та теоретично обґрунтованого комплексу засобів. На констатувальному етапі на підставі визначених критеріїв (когнітивного, мотиваційно-особистісного та діяльнісного) та показників рівнів (високий, середній, низький) готовності майбутніх соціальних педагогів до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї було проведено діагностування наявного її рівня у здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 23 «Соціальна робота» спеціальності 231 «Соціальна робота» Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, що підтвердило необхідність організації спеціальної діяльності, спрямованої на забезпечення підвищення рівня досліджуваної готовності. Формувальний експеримент був спрямований на реалізацію навчально-методичного забезпечення з підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї. На контрольному етапі було проведено підсумкові зрізи з метою виявлення ефективності упровадження комплексу засобів з підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї. The purpose of the research involved developing, theoretically justifying and experimentally testing a set of training tools for future social workers for the socialization of a child of primary school age in a foster family. The theoretical significance of the research: work is that for the first time a set of means of training future social workers for the socialization of a child of primary school age in a foster family has been developed in a theoretically grounded manner; the peculiarities of the training of future social workers for the socialization of a child of primary school age in a foster family are characterized; the essence of the concepts "socialization of a child of primary school age in a foster family", "training of future social workers for the socialization of a child of primary school age in a foster family" has been clarified; criteria, indicators and levels of readiness of future social workers for the socialization of a child of primary school age in a foster family; further development acquired forms, methods and means of training future social workers for the socialization of a child of primary school age in a foster family. The practical significance of the research results: lies in supplementing the work programs of the disciplines for the preparation of bachelors with educational and methodological support for the socialization of a child of primary school age in a foster family, which includes a lecture on the topic: "Social orphanhood as a modern challenge", seminar-practical classes on the topics: "Technology of socialization of orphans in the conditions of a foster family", "Social and legal protection of a child of primary school age in the conditions of a foster family" and a socio-educational event on the topic: "My family - my pride." The developed and theoretically justified complex of means of the specified training needs experimental research and verification of its effectiveness.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ФАХІВЦІВ ДО СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДИТИНИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ У ПРИЙОМНІЙ СІМ’Ї(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Ладоня, А. О.У статті дано визначення понять «молодший шкільний вік», «прийомна сім’я»; висвітлені вимоги, яких повинні дотримуватися прийомні батьки при створенні сім’ї: майбутнім прийомним батькам треба знати, що така форма опіки не лише сімейна, а й державна; матеріальне забезпечення; основні документи; вікові обмеження; навчання прийомних батьків у соціальній службі основам педагогіки, підліткової фізіології та основ психології; відокремлені основні проблеми шляху розвитку інституту прийомної сім’ї: організаційні, нормативно-правові, психолого-педагогічні; проаналізовані компетентності, на формування яких має бути спрямоване виховання дітей у прийомній родині: соціальні компетентності, мотиваційні компетентності, функціональні компетентності; уточнено поняття «соціалізація» як процес інтеграції індивіда в суспільство, у різноманітні типи соціальних спільнот (група, соціальний інститут, соціальна організація) шляхом засвоєння ним елементів культури, соціальних норм і цінностей, на основі яких формуються соціально значущі риси особистості; виявлено соціалізованість як результат процесу соціалізації на певному віковому етапі; визначено соціалізацію дитини молодшого шкільного віку в умовах прийомної сім’ї як процес засвоєння дитиною системи сімейних цінностей, норм та зразків поведінки, обов’язкових у певному суспільстві, а також навичок сімейного життя, які дають їй змогу увійти у світ суспільних відносин; розкрито підготовку майбутніх соціальних працівників до роботи з соціалізації дитини молодшого шкільного віку в умовах прийомної сім’ї як процес набуття здобувачами під час навчання у закладі вищої освіти необхідних знань, умінь, навичок, досвіду щодо особливостей здійснення соціальної роботи з соціалізації дитини молодшого шкільного віку в умовах прийомної сім’ї, а також можливості відтворювати їх у майбутній професійній діяльності; виявлено готовність майбутніх соціальних педагогів до соціалізації дитини молодшого шкільного віку в умовах прийомної сім’ї як результат зазначеної підготовки; схарактеризовано компоненти готовності майбутніх соціальних працівників до соціалізації дитини молодшого шкільного віку в умовах прийомної: когнітивний, мотиваційно-особистісний, діяльнісний. The article defines the terms "younger school age", "foster family"; the requirements that adoptive parents must comply with when creating a family are highlighted: future adoptive parents should know that this form of guardianship is not only family, but also state; financial support; basic documents; age restrictions; training foster parents in social services in the basics of pedagogy, adolescent physiology and the basics of psychology; the main problems of the development of the foster family institute are separated: organizational, legal, psychological and pedagogical; analyzed competences, the formation of which should be aimed at raising children in a foster family: social competences, motivational competences, functional competences; the concept of "socialization" is clarified as the process of integration of an individual into society, into various types of social communities (group, social institute, social organization) through his assimilation of elements of culture, social norms and values, on the basis of which socially significant personality traits are formed; socialization was revealed as a result of the socialization process at a certain age stage; the socialization of a child of primary school age in the conditions of a foster family is defined as the process of the child’s assimilation of the system of family values, norms and patterns of behavior that are mandatory in a certain society, as well as family life skills that enable him to enter the world of social relations; the preparation of future social workers for work on the socialization of a child of primary school age in the conditions of a foster family is revealed as a process of acquisition by the applicants during their studies at a higher education institution of the necessary knowledge, abilities, skills, and experience regarding the specifics of social work on the socialization of a child of primary school age in the conditions of the foster family, as well as the possibility of reproducing them in the future professional activity; the readiness of future social pedagogues for the socialization of a child of primary school age in the conditions of a foster family as a result of the specified training was revealed; the components of the readiness of future social workers for the socialization of a child of primary school age in foster care conditions are characterized: cognitive, motivational-personal, activity.