Перегляд за Автор "Куценко, Т. В."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАкмеологічні засади професійної самореалізації вчителів у системі методичної роботи загальноосвітніх навчальних закладів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2017-07-13) Рибалко, Л. С.; Черновол-Ткаченко, Р. І.; Куценко, Т. В.У монографії розкрито проблему професійної самореалізації вчителів у системі методичної роботи загальноосвітніх навчальних закладів із позиції акмеологічного підходу. Упровадження акмеологічних ідей розвитку та саморозвитку особистості, формування професійної «Я»-концепції учителя, досягнення акме через професіоналізм і педагогічну майстерність у шкільну практику сприяють підвищенню ефективності педагогічного процесу, побудові міжособистісних відносин на засадах співпраці та партнерських відносин. Монографію адресовано педагогічним працівникам, керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, студентам і слухачам магістратури вищих педагогічних навчальних закладів, системи післядипломної педагогічної освіти, аспірантам і докторантам. В монографии раскрыта проблема профессиональной самореализации учителей в системе методической работы общеобразовательных учебных заведений с позиции акмеологического подхода. Внедрение акмеологических идей развития и саморазвития личности, формирование профессиональной «Я»-концепции учителя, достижения акме через профессионализм и педагогическое мастерство в школьную практику способствуют повышению эффективности педагогического процесса, построении межличностных отношений на основе сотрудничества и партнерских отношений. Монография адресована педагогическим работникам, руководителям общеобразовательных учебных заведений, студентам и слушателям магистратуры высших педагогических учебных заведений, системы последипломного педагогического образования, аспирантам и докторантам. The monograph discloses the problem of professional self-realization of teachers in the system of methodological work of general educational institutions from the perspective of an acmeological approach. The introduction of acmeological ideas of personal development and self-development, the formation of a professional “I” concept of a teacher, acme achievements through professionalism and pedagogical mastery in school practice contribute to increasing the effectiveness of the pedagogical process, building interpersonal relationships based on cooperation and partnerships. The monograph is addressed to teachers, heads of secondary schools, students and graduate students of higher educational institutions, postgraduate teacher education, graduate and doctoral students.
- ДокументПРОФЕСІЙНА САМОРЕАЛІЗАЦІЯ УЧИТЕЛІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ (АКМЕОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ)(Київський університет імені Б. Грінченка, 2016) Рибалко, Л. С.; Куценко, Т. В.Суть професійної самореалізації учителів загальноосвітніх навчальних закладів розкрито з позиції акмеологічних ідей розвитку особистості, досягнення ідеалу досконалості, вдосконалення акме через професіоналізм. Виявлено структуру та функції професійної самореалізації учителя, які відбивають особливості пізнання й розкриття професійно-педагогічного потенціалу в різних видах педагогічної діяльності, відносини з учнями на партнерських засадах. Сущность профессиональной самореализации учителей общеобразовательных учебных заведений раскрыта с позиции акмеологических идей развития личности, достижения идеала совершенства, усовершенствования акме через профессионализм. Определена структура и функции профессиональной самореализации учителя, которые отражают особенности познания и раскрытия профессионально-педагогического потенциала в различных видах педагогической деятельности, отношения с учениками на партнерских началах. The essence of the professional fulfillment of secondary schools teachers is developed according to acmeological ideas of personal development, achieving the ideal of perfection, improving acme with professionalism. It is determined the structure and function of teacher professional fulfillment that reflect features of knowledge and the disclosure of professional and educational potential in different types of educational activities, relationships with students in partnership.
- ДокументРОЗВИТОК КОНФЛІКТОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ВЧИТЕЛЯ В СИСТЕМІ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Київський університет імені Бориса Грінченка, 2020) Куценко, Т. В.Статтю присвячено вдосконаленню конфліктологічної компетенції вчителів у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти. Визначено напрями розвитку конфліктологічної компетенції вчителів з урахуванням готовності педагогів до професійно-конфліктологічної діяльності: для досвідчених учителів у процесі самоосвітньої роботи; для педагогів-початківців під час упровадження спецсемінару «Основи педагогічної конфліктології». Уточнено основні критерії (мотиваційний, когнітивний, процесуально-діяльнісний) та показники (позитивне ставлення й усвідомлення доцільності набуття конфліктологічної компетенції, повнота конфліктологічних знань, сформованість конфліктологічних умінь –діагностичних, комунікативних, регулятивних, прогностичних, рефлексивних) сформованості конфліктологічної компетенції вчителя. Статья посвящена совершенствованию конфликтологической компетенции учителей в системе методической работы учреждений общего среднего образования. Определены направления развития конфликтологической компетенции учителей с учетом готовности педагогов к профессионально-конфликтологической деятельности: для опытных учителей в процессе самообразовательной работы; для начинающих педагогов во время проведения спецсеминара «Основы педагогической конфликтологии». Уточнены критерии (мотивационный, когнитивный, процессуально-деятельностный) и показатели (положительное отношение и осознание целесообразности приобретения конфликтологической компетенции, полнота конфликтологических знаний, сформированность конфликтологических умений –диагностических, коммуникативных, регулятивных, прогностических, рефлексивных)сформированности конфликтологической компетенции учителя. The aim of the article is to improve teachers’ conflictological competence in the system of methodical work of institutions of general secondary education.The tasks of the article are to determine the directions of development of teacher’s conflictological competence and to clarify the criteria and indicators of formation of teacher’s conflictological competence.The directions of development of teacher’s conflictological competence have been presented,taking into account teachers’ readiness for conflictological activity. Theyhavemeant independent work for experienced teachers and introduction of special seminar Fundamentals of Pedagogical Conflictology” for beginner teachers. The special seminar has included the use of educational forms and methods aimed at activation of educational-cognitive actions, development of learning independence and creativity of teachers. It has meant the use of lectures and seminars in the form of a dialogue with audience, business and role-playing games, training and testing methods, analysis of incidents and conflicts, work with own biography etc.The main criteria and indicators of formation of teacher’s conflictological competence have been clarified. They are motivational, cognitive and procedural-activity criteria. The motivational criterion included positive attitude and awareness of expediency of acquiring conflictological competence. The cognitive criterion meant completeness of conflictological knowledge. The procedural-activity criterion included the formation of conflictological skills. The main skills are diagnostic (adequate analysis on conflict situation, clear definition of the initial parameters of conflict, the causes of conflict, its participations and their peculiarities, motives and intentions), communicative (ability to engage in dialogue, focusing on the rules of conflict-free communication, peculiarities and emotional state of an interlocutor),regulatory (ability to use effective methods for solving the conflict),prognostic (substantiated prognosis of conflict developments) and reflexive (analysis and correction of own behaviour).
- ДокументСТВОРЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ(ТОВ «Планета-Принт», 2016-04-20) Куценко, Т. В.; Настенко, І. В.У статті висвітлено досвід роботи зі створення інноваційного освітнього середовища, яке забезпечує розвиток професійної самореалізації вчителів району. Зазначено, що визначальним фактором у створенні інноваційного освітнього середовища на рівні району є забезпечення мережної взаємодії управління освіти і навчальних закладів, співпраці з вищими навчальними закладами, установами культури та науки. В статье отражен опыт работы по созданию инновационной образовательной среды, обеспечивающей развитие профессиональной самореализации учителей района. Отмечено, что определяющим фактором в создании инновационной образовательной среды на уровне района является обеспечение сетевого взаимодействия управления образования и учебных заведений, сотрудничество с высшими учебными заведениями, учреждениями культуры и науки. In the article the experience to create innovative educational environment that ensures the development of professional fulfillment classroom area. It is noted that the determining factor in the creation of innovative educational environment at the district level is to provide network interaction management education and training institutions, cooperation with universities, institutions of culture and science.
- ДокументТехнологічні етапи розвитку конфліктологічної компетенції вчителя в системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти(Класичний приватний університет, 2020) Куценко, Т. В.Статтю присвячено розвитку конфліктологічної компетенції вчителя в системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти. Теоретично обґрунтовано технологічні етапи розвитку конфліктологічної компетенції вчителя, а саме: мотиваційно-орієнтаційний (розвиток спрямованості вчителя на здійснення антиконфліктної професійної діяльності), пізнавальний (посилення гносеологічного потенціалу вчителя), діяльнісно-процесуальний (удосконалення вчителем сукупності конфліктологічних умінь – діагностичних, комунікативних, регулятивних, прогностичних, рефлексивних). На стимулювання вчителів до набуття конфліктологічної компетенції спрямовувалися різноманітні заходи методичної роботи закладу (наради, бесіди, науково-практичні конференції та семінари, педагогічні читання, школа передового досвіду й педагогічної майстерності тощо), орієнтовані на ознайомлення з найважливішими проблемами педагогічної конфліктології та доцільність розвитку конфліктологічної компетенції вчителя; усебічне сприяння підвищенню кваліфікації педагога з урахуванням його особистісних потреб і якостей. Статья посвящена развитию конфликтологической компетенции учителя в системе методической работы учреждений общего среднего образования. Теоретически обосновано технологические этапы развития конфликтологической компетенции учителя, а именно: мотивационно-ориентационной (развитие направленности учителя на осуществление антиконфликтной профессиональной деятельности), познавательный (усиление гносеологического потенциала учителя), деятельностно-процессуальный (усовершенствование учителем совокупности конфликтологических умений - диагностических, коммуникативных, регулятивных, прогностических, рефлексивных). На стимулирование учителей до вступления конфликтологической компетенции направлялись различные мероприятия методической работы учреждения (совещания, беседы, научно-практические конференции и семинары, педагогические чтения, школа передового опыта и педагогического мастерства и т.д.), ориентированные на знакомство с важнейшими проблемами педагогической конфликтологии и целесообразность развития конфликтологической компетенции учителя; всестороннее содействие повышению квалификации педагога с учетом его личностных потребностей и качеств. The article is devoted to the development of conflictological competence of teachers in the system of methodical work of general secondary education institutions. Theoretically substantiated technological stages of development of conflictological competence of the teacher, namely: motivational-orientational (development of the teacher's focus on anti-conflict professional activities), cognitive (strengthening the epistemological potential of the teacher), activity-procedural (improvement of the teacher, prognostic, reflexive). Various measures of methodical work of the institution (meetings, talks, scientific-practical conferences and seminars, pedagogical readings, school of best practices and pedagogical skills, etc.) were aimed at stimulating teachers to acquire conflictological competence. the teacher; comprehensive assistance in improving the skills of the teacher, taking into account his personal needs and qualities.
- ДокументІмперативи самореалізації особистості у творчій спадщині Григорія Сковороди: минуле, сьогодення(ПАНО ім. М. В. Остроградського, 2023) Рибалко, Л. С.; Куценко, Т. В.Наведено результати аналітичної пошукової діяльності щодо вивчення творчої спадщини Григорія Сковороди. Зазначено, що сучасні дослідники виявляють інтерес до філософських і педагогічних думок українського мислителя, поціновують його мудрість і розум. Розкрито головні ідеї самореалізації особистості, про які йдеться в трактатах Григорія Савича. Розглянуто самопізнання як здатність людини пізнавати власний мікрокосм. Самовдосконалення ототожнюється з духовним зростанням особистості. Рушійними силами самореалізації визнано прагнення до щастя й сенсу життя. The article presents the results of analytical search activity regarding the study of the creative heritage of Hryhoriy Skovoroda. It is noted that modern researchers are interested in the philosophical and pedagogical thoughts of the Ukrainian thinker, appreciate his wisdom and intelligence. The main ideas of the self-realization of the individual, which are discussed in the treatises of Hryhori Savich, are revealed. Self-knowledge is considered as a person's ability to know his own microcosm. Self-improvement is identified with the spiritual growth of the individual. The driving forces of self-realization are the desire for happiness and the meaning of life.