Перегляд за Автор "Кравчук, Т."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИВЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОГРАМОВАНОГО НАВЧАННЯ АКРОБАТИЧНИМ ВПРАВАМ НА ЕТАПІ ПОЧАТКОВОЇ ПІДГОТОВКИ В БОРОТЬБІ САМБО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Красніков, К.; Кравчук, Т.У дослідженні розкрито сутність методу розпоряджень алгоритмічного типу (програмованого навчання), основою якого є використання точних, чітко визначених і послідовних розпоряджень про порядок і характер дій, що мають сприяти ефективному засвоєння техніки вправи. Вивчено можливості використання цього методу в процесі акробатичної підготовки юних борців. Складено програми навчання для найбільш поширених в одноборствах акробатичних вправ, зокрема гімнастичного моста, перекиду вперед і назад, перевороту боком та стійці на голові. Кожна програма включала наступні серії завдань: 1) підготовчі вправи, 2) вихідні і кінцеві положення, 3) вправи для засвоєння основної фази вправи, 4) завдання на уміння керувати різними параметрами рухів, при виконанні цільової вправи, 5) підвідні вправи, 6) виконання цільової вправи в різних умовах (полегшених, стандартних, ускладнених). Доведено ефективність розроблених програм, шляхом впровадження їх до навчальнотренувального процесу в групах початкової підготовки з боротьби самбо. The study revealed the essence of the method of algorithmic type orders (programmed learning), the basis of which is the use of precise, clearly defined and consistent orders about the order and nature of actions, which should contribute to the effective learning of the exercise technique. The possibility of using this method in the process of acrobatic training of young wrestlers was studied. Training programs have been compiled for the most common acrobatic exercises in martial arts, including the gymnastic bridge, forward and backward flips, side flips and headstands. Each program included the following series of tasks: 1) preparatory exercises, 2) initial and final positions, 3) exercises for mastering the main phase of the exercise, 4) tasks on the ability to manage various parameters of movements when performing the target exercise, 5) lead exercises, 6) performance of the target exercise in different conditions (easy, standard, complicated). The effectiveness of the developed programs has been proven by introducing them to the training process in groups of initial training in sambo wrestling.
- ДокументВПЛИВ ВПРАВ ЙОГИ НА РОЗВИТОК ГНУЧКОСТІ ГІМНАСТОК 12-13 РОКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Гладких, М.; Кравчук, Т.Стаття присвячена вивченню ефективності використання вправ йоги для розвитку гнучкості дівчат раннього підліткового віку, що займаються художньою гімнастикою. У дослідженні розглянуто вправи йоги, які могли б сприяти розвитку гнучкості у дівчат 12-13 років, що займаються художньою гімнастикою. Доведено, що інтеграція елементів йоги у вигляді спеціально складених комплексів у тренувальні програми гімнасток може стати ефективним способом поліпшення показників гнучкості і, отже, спортивних результатів вцілому. The article is devoted to the study of the effectiveness of using yoga exercises to develop the flexibility of girls of early teenage age engaged in rhythmic gymnastics. The study examines yoga exercises that could promote the development of flexibility in 12-13-year-old girls engaged in artistic gymnastics. It has been proven that the integration of yoga elements in the form of specially designed complexes into training programs of gymnasts can be an effective way to improve flexibility indicators and, therefore, sports results as a whole.
- ДокументУДОСКОНАЛЕННЯ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ТЕХНІЦІ ВПРАВ З М'ЯЧЕМ У ХУДОЖНІЙ ГІМНАСТИЦІ НА ЕТАПІ БАЗОВОЇ ПІДГОТОВКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Лєнкова, А.; Кравчук, Т.Мета дослідження – обґрунтувати й розробити спеціальні комплекси вправ, спрямовані на удосконалення процесу навчання техніці рухів з м’ячем в художній гімнастиці на етапі базової підготовки. Матеріал і методи дослідження: В дослідженні взяли участь 20 дівчат 8-9 років, що займалися художньою гімнастикою в групах базової підготовки першого року навчання. Для проведення дослідження було сформовано контрольну (КГ) і експериментальну (ЕГ) групи в кожній по 10 осіб. Для досліджуваних експериментальної групи в навчально-тренувальний процес впроваджувалися спеціально розроблені комплекси вправ, що мали сприяти полегшенню та удосконаленню процесу навчання базовим рухам з м’ячем. Дівчата, що входили до контрольної групи, навчалися за стандартною методикою. Для вирішення сформульованих завдань використовувались наступні методи дослідження: аналіз наукової і спеціально-методичної літератури; аналіз правил та відеоматеріалів змагань з художньої гімнастики; узагальнення досвіду фахівців з цього виду спорту і власного практичного досвіду; опитування тренерів і гімнасток; педагогічні спостереження; педагогічний експеримент; педагогічне тестування з метою оцінки техніки виконання контрольних вправ з м’ячем, методи математичної статистики. Результати. У дослідженні виявлено групи вправ з м’ячем, при навчанні яких, виникає найбільше складнощів, у гімнасток, що тренуються на етапі базової підготовки в художній гімнастиці. Серед них великі перекати по двом і більше частинам тіла та високі кидки. Підібрано засоби, що можуть ефективно використовуватися в підготовчій, основній і заключній частинах заняття та сприяти удосконаленню процесу навчання вправам з м’ячем. Це загальнорозвиваючі, підготовчі та підвідні вправи і рухливі ігри з м’ячами різної фактури, розмірів і ваги. Висновки. Експериментально доведено ефективність розроблених комплексів вправ, шляхом їх впровадження до навчально-тренувального процесу в групах базової підготовки з художньої гімнастики та статистичної обробки отриманих результатів дослідження. Показано, що розроблені комплекси найбільший позитивний вплив зробили на вміння юних гімнасток виконувати великі перекати та високі кидки лівою рукою. The aim of the study was to substantiate and compile special exercises for improving the process of learning the technique of movement with a ball in rhythmic gymnastics at the stage of basic training. Material and methods: The research involved 20 girls between the ages of 8 and 9 who were engaged in rhythmic gymnastics in basic preparation groups for the first year of schooling. A control and experimental group of 10 persons each was formed to conduct the study. Specially compiled exercises were introduced into the training process for the experimental group under study. They were intended to facilitate and improve the teaching of basic ball movements. The girls in the control group were trained according to the standard method. To solve the formulated problems the following research methods were used: analysis of literature; analysis of rules and video materials of competitions in rhythmic gymnastics; generalization of the experience of specialists in this sport and their own practical experience; survey of coaches and gymnasts; pedagogical observations; pedagogical experiment; pedagogical testing of technique of control exercises with ball, methods of mathematical statistics. Results. The study identified groups of exercises with a ball, during the training of which the greatest number of difficulties, gymnasts who train at the stage of basic training in rhythmic gymnastics. Among them are large rolls on two or more body parts and high throws. Selected means that can be effectively used in the preparatory, main and final part of the lesson and contribute to the improvement of the training process with the ball. These are general educational, preparatory and leading exercises and mobile games with balls of different textures, sizes and weights. Conclusions. The effectiveness of developed sets of exercises by their introduction into the educational process in groups of basic training in rhythmic gymnastics and statistical processing of the obtained results of research has been experimentally proved. It is shown that the compiled complexes had the most positive impact on the ability of gymnasts to perform large rolls and high throws with the left hand.