Перегляд за Автор "Костенко, О."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ MIXED METHODS DESIGN У СУЧАСНИХ ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Костенко, О.Публікація присвячена вивченню питання застосування mixed methods design у історико-педагогічних дослідженнях. До загального розгляду пропонуються походження поняття, характеристика та особливості mixed methods design, а також його можливості й обмеження у контексті історикопедагогічних досліджень. This article is dedicated to considering the issue of using mixed methods in historical and pedagogical research. Firstly, the origins, features and characteristics of mixed methods design and secondly, its possibilities and limitations in the context of historical and pedagogical research are offered for general consideration.
- ДокументКОНЦЕПТ ПРАЦІ СОФІЇ РУСОВОЇ ТА ШЛЯХИ ЙОГО РЕАЛІЗАЦІЇ В СИСТЕМІ ДОШКІЛЬНА УСТАНОВА – ДІЯЛЬНА ШКОЛА(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2021) Зеленська, Л.; Костенко, О.У контексті метаморфоз, через які проходить держава Україна та українська школа, доцільним стає вивчення і ретроспективний аналіз педагогічної думки конкретно історичного періоду задля пошуку відповідей та формування зрілих рішень щодо тих складних питань, які постають у сучасних умовах. Через певну схожість історичних умов, теоретичний наробок та практичні реалізації педагогічних ідей українських педагогів початку ХХ століття мають глибокий потенціал як ідейно-натхненне джерело для сучасності. Спираючись на вивчення першоджерел, за допомогою порівняльного теоретичного аналізу та аналітичного узагальнення, у статті зібрано та проаналізовано провідні ідеї Софії Русової щодо суті і шляхів реалізації концепту праці (діяльного методу навчання) в системі дошкільних установ та діяльної (трудової) школи у 20-ті роки ХХ століття. Конкретизовано рекомендації щодо застосування цього методу з урахуванням віку дітей та специфіки навчальних предметів. На основі аналізу праць Софії Русової («Нова школа соціального виховання», «Теорія і практика дошкільного виховання», «Єдина діяльна (трудова) школа», «Позашкільна освіта») визначено переваги діяльнісного методу, його потенційні можливості для формування й розвитку особистості дитини. Простежено зв’язок ідей Софії Русової з класичною та тогочасною європейською педагогічною думкою та практичним застосуванням подібних освітніх концепцій в інших європейських країнах. Акцентовано увагу на суголосності ідей Софії Русової щодо переваг діяльнісного методу навчання завданням реформування національної системи освіти початку XXI століття. In the context of metamorphoses that the state of Ukraine and the Ukrainian school go through, it is expedient to study and retrospectively analyse pedagogical thought of a specific historical period in order to find answers and form mature solutions to complex issues that arise in modern conditions. Due to certain similarity of historical circumstances, theoretical works and practical realization of ideas of Ukrainian pedagogues from the begin of the XXth century have deep potential as an ideological-inspiring source for contemporaneity. Based on the study of original sources using the comparative theoretical analysis and analytical generalization, the article summarizes the leading ideas of Sophia Rusova on the ways of implementing the concept of labour (activity method of teaching) in the system of preschool institutions and active (labor) school in the 20s of the XXth century. Recommendations for the use of this method are specified, taking into account the age of children and the specifics of the school subjects. Based on the analysis of Sophia Rusova’s works (“New School of Social Education”, “Theory and Practice of Preschool Education”, “Unified Active (Labor) School”, “Extracurricular Education”), the advantages of the labour method, its potential for the formation and development of the child’s personality has been investigated. The connection of Sofia Rusova’s ideas with the classical European pedagogical thought and practical application of such educational concepts in the European countries is traced. Emphasis is placed on the agreement of Sofia Rusova’s ideas on the advantages of the activity method of teaching with the task of reforming the national education system in Ukraine at the beginning of the XXIst century.
- ДокументПОТЕНЦІАЛ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ ОСОБАМ У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-20) Костенко, О.У публікації розкрито потенціал впровадження елементів трудового навчання та виховання у процес викладання іноземних мов особам з психологічними проблемами, викликаними міграційними, побутовими, культурними і т. п. травмами. Зазначено, що елементи трудового навчання та виховання можуть бути успішно інтегровані до курсів іноземних мов з метою покращення фізичного та психічного стану учасників. Позитивний ефект досягається завдяки таким особливостям трудової діяльності, як відчуття власної значущості та корисності, встановлення життєвого розпорядку, емоції радості від виконаного завдання. Трудові завдання мають корегуватися викладачем в залежності від потреб групи та кожного окремого учасника. Контрольна функція може здійснюватися сумісно з групою. Праця не повинна обтяжувати і має викликати відчуття задоволення та радості. The publication reveals the potential of introducing elements of labor training and education into the process of teaching foreign languages to persons with psychological problems caused by migration, household, cultural, etc. traumas. It is noted that the elements of labor training and upbringing can be successfully integrated into foreign language courses in order to improve the physical and mental condition of the participants. A positive effect is achieved thanks to such features of work, such as a sense of one's own importance and usefulness, establishing a daily routine, and emotions of joy from a completed task. Work tasks should be adjusted by the teacher depending on the needs of the group and each individual participant. The control function can be carried out in conjunction with the group. Work should not be burdensome and should cause a feeling of satisfaction and joy.
- ДокументРОЗВИТОК ПЕДАГОГІКИ ЧЕРЕЗ ПЕДАГОГІКУ РОЗВИТКУ: ІДЕЇ ЛОККА ТА РУССО ЯК ПЛІДНИЙ ҐРУНТ ПЕДАГОГІЧНОЇ РЕФОРМИ В ЄВРОПІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Зеленська, Л.; Костенко, О.У тезах розглянуто зміст ідей Локка та Руссо через призму їх впливу на процеси вибудови нового педагогічного мислення доби Просвітництва. Проведено паралелі з ідейним доробком німецьких філантропістів. Окреслено подібність з педагогічними ідеями Софії Русової. The theses examine the content of Locke’s and Rousseau’s ideas through the prism of their influence on the processes of building a new pedagogical thinking of the Enlightenment era. Parallels with the works of German philanthropists were drawn. Similarities with the pedagogical ideas of Sophia Rusova were outlined.