Перегляд за Автор "Колташева, Д. О."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументМОТИВ ЄДИНОВЛАДДЯ В АНТИУТОПІЧНОМУ РОМАНІ (НА МАТЕРІАЛІ АНГЛОМОВНОЇ ПРОЗИ ХХ СТ. )(International Science Group, 2022-11-15) Подгурська, І. О.; Колташева, Д. О.Поняття «мотив» завжди було одним з дискусійних питань літературознавства. Беручи за основу гіпотезу Кушнірової Т. В., що мотив «інколи бере участь у формуванні жанрової тканини твору, а для певної літературної доби, напряму, течії характерні усталені комплекси мотивів», робота має на меті довести, що художні твори жанру антиутопії дійсно базуються на імплементації певних лейтмотивів, що своєю чергою сприяють формуванню жанрової своєрідності й пізнаванності антиутопії. The concept of "motif" has always been one of the most controversial issues in literary studies. Taking as a basis the hypothesis of T. Kushnirova that the motif "sometimes participates in the formation of the genre fabric of a work, and a certain literary period, trend, and movement are characterised by established sets of motifs", the work aims to prove that dystopian fiction is indeed based on the implementation of certain leitmotifs, which in turn contribute to the formation of the genre's originality and recognisability of dystopia.
- ДокументПОЕТИКА РОМАНУ-АНТИУТОПІЇ (на матеріалі англомовної прози ХХ ст.)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Колташева, Д. О.У цій магістерській роботі вперше проводиться системний аналіз романів антиутопій, спрямований на дослідження специфічних складових поетики роману-антиутопії, які проявляються на різних рівнях художнього тексту, також зроблено спробу виокремлення певних мотивів і символів, що характерні для жанру, що досліджується. Найбільш важливі твори письменників-антиутопістів з точки зору авторської антитоталітарно-гуманістичної концепції світу і людини стали предметом системно-цілісного вивчення. Автор аналізує проблематику й поетику англомовного роману-антиутопії з метою визначення суспільно-ідеологічних і етико-естетичних домінант авторської свідомості, а також з’ясовує роль цих творів у формуванні соціально-критичної концепції в повоєнній англомовній літературі, висуває сучасну, науково-об’єктивну оцінку художнього доробку письменників-антиутопістів другої половини ХХ ст., місця й значення їх робіт в літературному процесі минулого сторіччя. In this graduation project for the first time a systematic analysis of dystopian novels is performed. It is aimed at researching the specific components of the poetics of the dystopian novel, which are manifested at different levels of the artistic text. There was also made an attempt to specify certain motifs and symbols that are characteristic of the genre being discussed. The most important dystopian works of anglophone writers from the author's antitotalitarian humanistic conception of the world became a subject of system-comprehensive study. The author analyzes problematics and poetics of the anglophone dystopian novel for the purpose of definition of socially ideological and ethically-esthetic dominants of authors’ point of view, and also finds out the role of these works in formation of socially critical conception of reality in the post-war anglophone literature, and advances modern, scientific and objective appreciation of dystopian art of the writers in the second half of the XXth century, as well as place and importance of their works in the literary process of the previous century.
- ДокументТипологія жанрів художньої антиутопії(International Science Group, 2022-10-25) Подгурська, І. О.; Колташева, Д. О.Дослідження основних видів антиутопії дозволило зробити висновок, що цей жанр постійно продовжує еволюціонувати, набуваючи різних форм. Формування кожного з підвидів жанру антиутопії це завжди реакція на новий стрибок історичного, соціального, а також технологічного розвитку людства. Головна ознака, що притаманна кожному з підвидів антиутопії, це наявність танатологічних мотивів, що базуються на страху гибелі людства, а роман-антиутопія, в такому випадку, це завжди твір-попередження, що має прогностичну, а може й превентивну функцію. Машинна революція, що почалась ще в середині XVIII століття, стала основним поштовхом до формування класичної антиутопії, одними з найяскравіших прикладів якої, слугують «Машина часу» Г. Уелса і «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1726-1727) Дж. Свіфта. Поступовий розквіт тоталітарних режимів в Європі у першій половині ХХ століття сприяв формуванню нового виду – антитоталітарної дистопії, яка вбачає головну загрозу для людства в соціально-політичних процесах глобалізації, ідеологізації і уніфікації. Розквіт генної інженерії, біо- і нанотехнологій призвів до формування в кінці ХХ століття постнеокласичного типу антиутопії, в основі якого лежить загроза гибелі людства через потенційну можливість навмисного або випадкового зараження вірусом, зміни людського генома, застосування біологічної зброї, мутацій людини внаслідок бактеріологічної війни та ін. А головною метою авторів романів-екотопій є формування екологічної свідомості кожного з нас, як єдиного способу запобігти катастрофі. The study of the main types of dystopia has led to the conclusion that this genre is constantly evolving, acquiring different forms. The formation of each of the subtypes of the dystopian genre is always a reaction to a new leap in the historical, social and technological development of mankind. The main feature that is inherent in each of the subtypes of dystopia is the presence of dystopian motifs based on the fear of the death of mankind, and the dystopian novel, in this case, is always a work of warning, which has a predictive, and maybe preventive function. The machine revolution, which began in the middle of the XVIII century, became the main impetus for the formation of the classical dystopia, one of the most striking examples of which are "The Time Machine" by H. G. Wells and "Gulliver's Travels" (1726-1727) by J. Swift. The gradual flowering of totalitarian regimes in Europe in the first half of the twentieth century contributed to the formation of a new type - anti-totalitarian dystopia, which sees the main threat to humanity in the socio-political processes of globalization, ideologization and unification. The flowering of genetic engineering, bio- and nanotechnologies led to the formation of a post-neoclassical type of dystopia at the end of the twentieth century, which is based on the threat of the death of mankind due to the potential possibility of deliberate or accidental infection with a virus, changes in the human genome, the use of biological weapons, human mutations as a result of bacteriological warfare, etc. And the main goal of the authors of ecotopia novels is to form the ecological consciousness of each of us as the only way to prevent a catastrophe.