Перегляд за Автор "Зеленський, Б. Р."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПРОБЛЕМА ПРОФЕСІЙНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ У НАУКОВОМУ ДИСКУРСІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Зеленський, Б. Р.На підставі аналізу наукової літератури визначено підходи до тлумачення дефініції «ідентичність» у контексті гуманітарного знання; розкрито суть поняття «професійна ідентичність»; виокремлено її структурні компоненти, етапи формування та провідні чинники; охарактеризовано особливості формування професійної ідентичності студентської молоді у процесі здобуття професійної освіти. The analysis of the scientific literature allowed to determine the approaches to interpretation of the definition of identity in the context of humanitarian knowledge. The essence of the concept of «professional identity» has been defined. The structure components of professional identity, the stages and factors which influence it have been revealed. The specific features of student youth’s professional identity in the process of professional education have been characterised.
- ДокументРОЗВИТОК ПОТРЕБИ В ПОСТІЙНОМУ САМОВДОСКОНАЛЕННІ ЯК УМОВА ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Боярська-Хоменко, А. В.; Зеленський, Б. Р.У публікації досліджено професійне самовдосконалення здобувачів вищої освіти. Визначено етапи, які охоплюють процес розвитку мотивації професійного самовдосконалення та напрями впливу на процес здобувачів вищої освіти в процесі фахової підготовки. Надано закономірності, які необхідно ураховувати, щоб професійне самовдосконалення на етапі фахової підготовки було успішним. The publication examines the professional self-improvement of higher education students. The stages that cover the process of developing the motivation for professional self-improvement and the directions of influence on the process of higher education students in the process of professional training are determined. The regularities that need to be taken into account for professional self-improvement at the stage of professional training to be successful are presented.
- ДокументТеоретичні і методичні засади організації кооперативного навчання у закладах вищої освіти(Кременчуцький національний університет імені М. Остроградського, 2019) Зеленська, Л. Д.; Зеленський, Б. Р.У статті доведено доцільність широкого впровадження технології кооперативного навчання в освітній процес закладів вищої освіти України. Сформульовано мету дослідження, що полягає у розкритті теоретичних засад технології кооперативного навчання й характеристиці методичного інструментарію її реалізації в практиці роботи закладів вищої освіти України. Для досягнення мети визначено комплекс методів дослідження: загальнонаукові (джерелознавчий аналіз, описово-аналітичний метод, порівняння, зіставлення, класифікація, систематизація) та спеціальні (історико-генезисний, компаративістський). Застосування названих методів дозволило визначити суть технології кооперативного навчання (структурована навчальна діяльність малих груп, члени яких працюють разом (кооперуються) задля досягнення максимальної ефективності процесу навчання), її ознаки (позитивна взаємодія, безпосередня підтримка, соціальна компетентність, власна оцінка, персональна відповідальність), функції викладача в умовах організації кооперативного навчання (фасилітатор, помічник, рівноправний учасник групи). Розкрити теоретичні основи технології кооперативного навчання (теорія про соціальну взаємозалежність, про розвиток пізнання (інтелекту), ідеї біхевіоризму). Охарактеризувати базові методи й прийоми організації кооперативного навчання (С. Каган), навести приклади й сформулювати методичні рекомендації щодо реалізації технології кооперативного навчання в практиці роботи закладів вищої освіти України (методи СТАД, «Джигсо», навчання в командах досягнень, навчального турніру, командної підтримки індивідуального навчання, кооперативного взаємонавчання, групового дослідження, «Ко-оп Ко-оп», пошуковий метод, «Навчаємося разом», триступеневе інтерв‘ювання, нумерація студентів, метод дискусії Л. Мітіної, метод проблемного семінарського заняття). Акцентовано увагу на тому, що використання цих методів має потужні важелі для розвитку мотивації студентської молоді до навчання, формування навичок критичного мислення, співпраці, співтворчості, колективної дії, умінь розв‘язувати складні проблеми на основі аналізу обставин і відповідної інформації, виважено підходити до оцінювання альтернативних думок і вести дискусію. В статье доказана целесообразность широкого внедрения технологии кооперативного обучения в образовательный процесс высших учебных заведений Украины. Сформулирована цель исследования, которая заключается в раскрытии теоретических основ технологии кооперативного обучения и характеристике методического инструментария ее реализации в практике работы высших учебных заведений Украины. Для достижения цели определен комплекс методов исследования: общенаучные (источниковедческий анализ, описательно-аналитический метод, методы сравнения, сопоставления, классификации, систематизации) и специальные (историко-ґенезисный, компаративистский). Применение названных методов позволило определить суть технологии кооперативного обучения (структурированная учебная деятельность малых групп, члены которых работают вместе (кооперируются) для достижения максимальной эффективности процесса обучения), ее признаки (позитивное взаимодействие, непосредственная поддержка, социальная компетентность, собственная оценка, персональная ответственность), функции преподавателя в условиях организации кооперативного обучения (фасилитатор, помощник, равноправный участник группы). Раскрыть теоретические основы технологии кооперативного обучения (теория о социальной взаимозависимости, о развитии познания (интеллекта), идеи бихевиоризма). Представить характеристику базовых методов и приемов организации кооперативного обучения (С. Каган), привести примеры и сформулировать методические рекомендации по реализации технологии кооперативного обучения в практике работы высших учебных заведений Украины (методы СТАД, «Джигсо», обучение в командах достижений, учебный турнир, командная поддержка индивидуального обучения, кооперативное взаимообучение, групповое исследование, «Ко-оп Ко-оп», поисковый метод, «Учимся вместе», трехступенчатое интервьюирование, нумерация студентов, метод дискуссии Л. Митиной, метод проблемного семинарского занятия). Акцентировано внимание на том, что использование этих методов имеет мощные рычаги для развития мотивации студенческой молодежи к обучению, формирования навыков критического мышления, сотрудничества, сотворчества, коллективного действия, умений решать сложные проблемы на основе анализа обстоятельств и соответствующей информации, взвешенно подходить к оценке альтернативных мнений и вести дискуссию. The article proves the expediency of extensive introduction of co-operative learning technology in the educational process in Ukrainian higher educational institutions. The purpose of the research is to reveal theoretical foundations of the co-operative learning technology and to describe the methodical tools of its implementation in the practice of higher educational institutions in Ukraine. In order to achieve the goal a set of research methods is defined: general scientific (source study analysis, descriptive analytical method, comparison, opposition, classification, systematization) and special (historical genesis, comparison) techniques. The use of given methods has permitted to determine the essence of the technology of cooperative learning (structured learning activitiy of small groups where members are working together (co-operating) to achieve the maximum effectiveness of the learning process); its (the essence's) features (positive interaction, direct support, social competence, own assessment, personal responsibility), teacher functions in terms of the co-operative learning organization (facilitator, assistant, equal member of the group), to uncover the theoretical foundations of the technology of cooperative learning (the theory of social interdependence, the development of cognition (intelligence), the ideas of behaviorism), to describe the basic methods and techniques of organization of cooperative learning (S. Kagan), to give examples and to formulate methodological recommendations for the implementation of the technology of cooperative teaching in the practice of higher education institutions of Ukraine (STAD methods, "Jigso", training in achievement teams, training tournament, team support of individual training, cooperative mutual learning, group research, "Ko-op Ko-op ", searching method, "Studying together", three-tiered interviewing, numbering of students, method of discussion by L. Mitin, method of problematic seminar lesson). The emphasis is placed on the fact that the use of these methods has powerful levers for the development of student's motivation for learning, critical thinking skills, cooperation, cocreation, collective action, ability to solve complex problems basing on the analysis of circumstances and relevant information, to approach in a balanced manner to evaluation of alternative ideas and to discuss.
- ДокументФормування мотивації до занять фізичним вихованням у студентів закладів вищої освіти I-II рівнів акредитації(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-05-18) Зеленський, Б. Р.Отже, вивчення мотивації студентів до занять фізичним вихованням у закладах вищої освіти I-II рівнів акредитації сприятиме визначенню параметрів зовнішнього педагогічного впливу на процес формування в студентської молоді стійкого інтересу до таких занять й усвідомлення їх необхідності для зміцнення здоров’я й підтримання гарного самопочуття. Таким образом, изучение мотивации студентов к занятиям физическим воспитанием в учреждениях высшего образования I-II уровней аккредитации будет способствовать определению параметров внешнего педагогического воздействия на процесс формирования в студенческой молодежи устойчивого интереса к таким занятиям и осознание их необходимости для укрепления здоровья и поддержания хорошего самочувствия. Thus, the study of students' motivation for physical education in higher education institutions of I-II levels of accreditation will help determine the parameters of the external pedagogical impact on the formation of steady interest in such classes in students and their awareness of the need to improve health and maintain good health.
- ДокументФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ДО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Зеленський, Б. Р.Роботу присвячено проблемі формування мотивації здобувачів вищої педагогічної світи до професійного зростання. З’ясовано суть понять «професійне зростання», «мотиви», «спонуки», «мотивація». Узагальнено сутнісні характеристики мотивації професійного зростання здобувачів вищої освіти (сукупність стійких мотивів і спонукань, що визначають зміст і спрямованість динамічного, неперервного і гуманістично спрямованого процесу зростання внутрішньої потреби в особистісному перетворенні, здатність до актуалізації внутрішнього потенціалу й усвідомленого вибору індивідуальної професійно-особистісної траєкторії й освітнього маршруту впродовж життя). Проведено емпіричне дослідження щодо виявлення домінуючих мотивів професійного зростання здобувачів вищої педагогічної освіти на етапі фахової підготовки в ЗВПО (отримання задоволення від самого процесу навчання і оволодіння педагогічною майстерністю; прагнення до самореалізації і самоствердження в професійній діяльності). З урахуванням отриманих даних визначено й обгрунтовано педагогічні умови формування в майбутніх педагогів мотивації до професійного зростання: розвиток потреби в постійному самовдосконаленні; використання інтерактивних методів і форм у процесі навчання. The work is devoted to the problem of formation students of the higher pedagogical education motivation for professional growth. The essence of the concepts "professional growth", "motives", "incentives", "motivation" was clarified. The essential characteristics of motivation for students' professional growth were summarized (it is a set of stable motives and incentives that determine the content and direction of a dynamic, continuous and humanistically oriented process of growth of the internal need for personal transformation, the ability to actualize internal potential and conscious choice of an individual professional and personal trajectory and educational route throughout life). An empirical study was conducted to identify the dominant motives for the professional growth of students of higher pedagogical education at the stage of professional training in vocational education and training (getting satisfaction from the very process of learning and mastering pedagogical skills; striving for self-realization and self-affirmation in professional activity). Taking into account the received data, the pedagogical conditions for the formation of motivation for professional growth in future teachers were determined and substantiated: the development of the need for constant self-improvement; use of interactive methods and forms in the learning process.
- ДокументФормування професійної мобільності майбутніх фахівців з позиції компетентнісного підходу(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Зеленський, Б. Р.У тезах аргументовано позицію про необхідність формування професійної мобільності фахівця на етапі вишівського навчання ; доведено, що в основу формування цієї особистісної і професійної якості мають бути покладені ключові компетентності ; розкрито чинні підходи до співвідношення понять «професійна компетентність» і «професійна мобільність». В тезисах аргументировано позицию о необходимости формирования профессиональной мобильности специалиста на этапе вузовского обучения ; доказано, что в основу формирования этих личностных и профессиональных качеств должны быть положены ключевые компетентности ; раскрыто действующие подходы к соотношению понятий «профессиональная компетентность» и «профессиональная мобильность». In the theses the position on the necessity of forming professional mobility of a specialist at the stage of high school education is argued ; It is proved that the key competences should be based on the formation of this personal and professional quality ; The current approaches to the relation between concepts "professional competence" and "professional mobility" are revealed.