Перегляд за Автор "Збаранська, Д. В."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАктуальність професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-21) Збаранська, Д. В.У статті обґрунтовано актуальність проблеми професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти. На основі аналізу праць дослідників з᾽ясовано суть ключових понять: булінг, профілактична діяльність, професійна підготовка фахівця соціальної галузі. Визначено напрями у змісті професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до зазначеного виду діяльності. The article substantiates the relevance of the problem of professional training of future social workers for the prevention of bullying in the student environment of a vocational and technical education institution, its essence and features are revealed. Based on the analysis of the works of researchers, the essence of key concepts is clarified: bullying, preventive activity, professional training of a social worker. The directions in the content of professional training of future social workers to the specified type of activity are defined.
- ДокументОБҐРУНТУВАННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ПРОГРАМИ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Збаранська, Д. В.У статті обґрунтовано впровадження комплексної програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти. Розкрито організацію, напрямки та етапи комплексної програми. Програма складається з трьох напрямів: підготовчий, формувальний та підсумковий. Було розроблено етапи: під час впровадження підготовчого напряму – інформаційний, діагностичний та аналітичний; формувального – правова освіта, когнітивний, зниження рівня агресії та жорстокої поведінки; підсумкового – контрольний та корекційний. The article substantiates the implementing of a comprehensive program of socio-pedagogical activities for the prevention of bullying in the student environment in general secondary education institutions. The organization, directions and stages of the comprehensive program are disclosed. The program consists of three directions: preparatory, formative and final. Stages were developed: during the implementation of the preparatory direction - informative, diagnostic and analytical; formative - legal education, cognitive, reducing the level of aggression and violent behavior; final - control and corrective.
- ДокументПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРОФІЛАКТИКИ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ ДБСТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-27) Збаранська, Д. В.В статті розглянуто проблеми залежності та агресії підлітків пов'язаних з характерними для них психологічними особливостями (емоційна нестабільність, легке навіювання, слабка підготовка до реалій життя, підлітковий максималізм, ослаблення здатності до самоконтролю за своєю поведінкою), а також з поширенням демонстрації насильства на телебаченні та в мережі Інтернет. В останні роки залежність підлітків від гаджетів стрімко зростає. Тому актуальною є проблема пошуку ефективних засобів соціально-педагогічної профілактики комп᾽ютерної та Інтернет-залежності, а також проявів кібербулінгу серед підлітків. Перспективами подальших досліджень є створення комплексної програми соціально-педагогічної профілактики булінгу серед вихованців дитячого будинку сімейного типу та організація соціально-розвивального ігрового середовища для дітей-вихованців в умовах ДБСТ. В статье рассмотрены проблемы зависимости и агрессии подростков связанных с характерными для них психологическими особенностями (эмоциональная нестабильность, легкое внушение, слабая подготовка к реалиям жизни, подростковый максимализм, ослабление способности к самоконтролю за своим поведением), а также с распространением демонстрации насилия на телевидении и в сети Интернет. В последние годы зависимость подростков от гаджетов стремительно растет. Поэтому актуальной является проблема поиска эффективных средств социально-педагогической профилактики компьютерной и Интернет-зависимости, а также проявлений кибербуллинга среди подростков. Перспективами дальнейших исследований является создание комплексной программы социально-педагогической профилактики буллинга среди воспитанников детского дома семейного типа и организация социально-развивающей игровой среды для детей-воспитанников в условиях ДДСТ. The article considers the problems of dependence and aggression of adolescents related to their characteristic psychological characteristics (emotional instability, easy suggestion, poor preparation for the realities of life, adolescent maximalism, weakening the ability to self-control their behavior), as well as the spread of violence on television and on the Internet. In recent years, the dependence of adolescents on gadgets is growing rapidly. Therefore, the problem of finding effective means of socio-pedagogical prevention of computer and Internet addiction, as well as manifestations of cyberbullying among adolescents is relevant. Prospects for further research are the creation of a comprehensive program of socio-pedagogical prevention of bullying among children family-type orphanage and the organization of social and developmental play environment for children in family-type orphanage.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Збаранська, Д. В.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі удосконалення процесу підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти. Мета дослідження передбачала розроблення, теоретичне обґрунтування та експериментальну перевірку комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше розроблено та теоретично обґрунтовано комплекс засобів підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти; виявлено структуру та схарактеризовано особливості досліджуваної підготовки; визначено критерії та показники готовності майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти; схарактеризовано її рівні; уточнено сутність понять «профілактика булінгу в учнівському середовищі», «соціально-педагогічна діяльність з профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти»; «підготовка майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти»; подальшого розвитку набули засоби навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти, а також форми і методи соціально-педагогічної діяльності з профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти. Практичне значення результатів дослідження полягає в доповненні робочих програм дисциплін з підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 23 «Соціальна робота» спеціальності 231 «Соціальна робота» (освітня програма «Соціальна педагогіка)» комплексом засобів підготовки майбутніх соціальних працівників профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти, який включає: лекційне заняття «Соціальна профілактика булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти»; семінарсько-практичні заняття на теми «Соціально-педагогічна діяльність з профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти» та «Організація взаємодії куратора та соціального педагога щодо забезпечення успішної профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти» соціально-виховний захід «Роль соціального педагога закладу освіти в профілактиці булінгу»; доповнення лекційного заняття на тему «Технології соціальної профілактики в діяльності соціального педагога» (дисципліна «Технології соціально-педагогічної роботи») матеріалом про можливість підвищення ефективності процесу профілактики булінгу в учнівському середовищі через удосконалення змісту і форм соціально-виховної роботи закладу професійно-технічної освіти на основі використання інноваційних технологій соціальної роботи. У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз понять «булінг» (визначено його види, причини, наслідки), «профілактика булінгу» (розкрито її особливості та основні завдання в закладах освіти), «соціально-педагогічна діяльність з профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти» (проаналізовано сутність та виявлено особливості). Розроблено та теоретично обґрунтовано програму соціально-педагогічної діяльності з профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти. У другому розділі кваліфікаційної роботи визначено поняття «підготовка майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти», виявлено її структуру та особливості, розглянуто готовність майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти. З урахуванням визначених особливостей розроблено та теоретично обґрунтовано комплекс засобів підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти. У третьому розділі розкрито організацію, етапи та результати експериментальної перевірки розробленого комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти. На констатувальному етапі на підставі визначених критеріїв (когнітивний, ціннісно-мотиваційний, особистісний, діяльнісний) та показників рівнів (високий, середній, низький) готовності майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти було проведено діагностування наявного її рівня у здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 23 «Соціальна робота» спеціальності 231 «Соціальна робота» (освітня програма «Соціальна педагогіка)» Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, що підтвердило необхідність організації спеціальної діяльності, спрямованої на забезпечення підвищення рівня досліджуваної готовності. Формувальний експеримент був спрямований на реалізацію комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти. На контрольному етапі було проведено підсумкові зрізи з метою виявлення ефективності впровадження комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики булінгу в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти. The qualification work is devoted to the problem of improving the process of training future social workers to prevent bullying in the student environment of a vocational and technical education institution. The purpose of the study was to develop, theoretically substantiate and experimental testing of a set of tools for training future social workers to prevent bullying in the student environment of a vocational and technical education institution. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that for the first time a preparing of preparation of future social workers for the prevention of bullying in the student environment of a vocational and technical education institution has been developed and theoretically substantiated; the structure and features of the studied training were characterized; criteria and indicators of the readiness of future social workers for the prevention of bullying in the student environment of a vocational and technical education institution are determined; its levels are characterized; the essence of the concepts "bullying prevention in the student environment", "social-pedagogical activities for the prevention of bullying in the student environment of a vocational and technical education institution" has been clarified; "training of future social workers to prevent bullying in the student environment of a vocational and technical education institution"; the means of educational and methodological support for the training of future social workers for the prevention of bullying in the student environment of a vocational and technical education institution, as well as the forms and methods of socio-pedagogical activities for the prevention of bullying in the student environment of a vocational and technical education institution, gained further development. The practical significance of the research results is to supplement the work programs of disciplines for the training of higher education applicants of the first (bachelor's) level of higher education in the field of knowledge 23 "Social Work", specialty 231 "Social Work" (educational program "Social Pedagogy") with a set of tools for training future social workers to prevent bullying in the student environment of a vocational and technical education institution, which includes: lecture class "Social prevention of bullying in the student environment of a vocational and technical education institution"; seminar-practical classes on the topics "Social-pedagogical activities for the prevention of bullying in the student environment of a vocational and technical education institution" and "Organization of the interaction of a curator and a social pedagogue to ensure successful prevention of bullying in the student environment of a vocational and technical education institution" social-educational event " The role of the social pedagogue of the educational institution in the prevention of bullying"; supplementing the lecture session on the topic "Technologies of social prevention in the activity of a social pedagogue" (discipline "Technologies of social and pedagogical work") with material on the possibility of increasing the effectiveness of the process of preventing bullying in the student environment by improving the content and forms of social and educational work of a vocational and technical education institution based on the use of innovative technologies of social work.
- ДокументСуть, особливості та наслідки булінгу серед підлітків(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-22) Збаранська, Д. В.В статті розглянуто булінг. Явище є найбільш розповсюдженим саме серед підлітків. Це пов’язано з характерними для них психологічними особливостями: емоційна нестабільність, легке навіювання тих чи інших ідей, слабка підготовка до реалій життя, підлітковий максималізм, ослаблення здатності до самоконтролю за власною поведінкою тощо. В статье рассмотрен буллинг. Явление наиболее распространенное именно среди подростков. Это связано с характерными для них психологическими особенностями: эмоциональная нестабильность, легкое внушения тех или иных идей, слабая подготовка к реалиям жизни, подростковый максимализм, ослабление способности к самоконтролю за собственным поведением и тому подобное. This article looks at bullying. The phenomenon is most common among adolescents. This is due to their psychological characteristics: emotional instability, easy suggestion of certain ideas, poor preparation for the realities of life, adolescent maximalism, weakened capacity for self-control of their own behaviour and so on.