Перегляд за Автор "Заскалько, О. М."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ САМООЦІНКИ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ТА ПІДЛІТКІВ ІЗ ЗАЇКАННЯМ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Заскалько, О. М.У публікації проаналізовано розвиток самооцінки молодших школярів і підлітків із заїканням. Самооцінка, яка є ядром самосвідомості, розкриває значимість, якою людина наділяє себе та окремі сторони своєї особистості, діяльності, поведінки. Характеризуючи самооцінку особистості виділяють два види позитивної самооцінки – адекватну та оптимальну, і один вид негативної – неадекватну, яка буває занадто підвищеною чи надмірно заниженою. Самооцінка підлітків із заїканням характеризується певною полюсністю, коли з одного боку невпевненість у собі і почуття малоцінності, а з іншого – надмірна самовпевненість, що призводить до завищеної самооцінки. The article analyses the development of self-esteem in primary school children and adolescents with stuttering. Self-esteem, which is the core of self-awareness, reveals the importance that a person assigns to himself/herself and certain aspects of his/her personality, activity, and behaviour. Characterising self-esteem, there are two types of positive self-esteem - adequate and optimal, and one type of negative self-esteem - inadequate, which can be too high or too low. The self-esteem of adolescents with stuttering is characterised by a certain polarity, when on the one hand there is self-doubt and a feeling of inferiority, and on the other hand, excessive self-confidence, which leads to overestimation.
- ДокументПроблеми та перспективи розвитку малого підприємництва в Україні(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-20) Заскалько, О. М.Малий бізнес є вихідним, найчисленнішим, а отже найбільш поширеним сектором економіки, невід‘ємним елементом ринкового господарства. Розвиток господарської системи в Україні характеризується частими кризовими явищами, що виникають на фоні вкрай нестабільної соціально-економічної та політичної ситуації. Малый бизнес является исходным, самым многочисленным, а значит наиболее распространенным сектором экономики, неотъемлемым элементом рыночного хозяйства. Развитие хозяйственной системы в Украине характеризуется частыми кризисными явлениями, возникающими на фоне крайне нестабильной социально-экономической и политической ситуации. Small business is the source, the most numerous, and therefore the most common sector of the economy, an integral part of a market economy. Development economic system in Ukraine is characterized by frequent crises phenomena that occur against the background of extremely unstable socio-economic and political situation.
- ДокументРОЗВИТОК САМООЦІНКИ ПІДЛІТКІВ ІЗ ЗАЇКАННЯМ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Заскалько, О. М.У статті досліджено самооцінку підлітків із заїканням. Заїкання – це один із специфічних видів мовленнєвого порушення, який базується на складних психофізіологічних механізмах і є дискоординаційним судомним порушенням, яке супроводжується дезорганізацією психіки людини, внутрішньоособистісними конфліктами і порушенням комунікативної сторони мовлення. З’ясування рівня самооцінки підлітків із заїканням відбувалось із застосуванням психодіагностичних методик («Автопортрет» К. Маховер, шкала самооцінки «Дембо-Рубінштейн» в модифікації А. М. Прихожан), які також дозволили розглянути інші несвідомі емоційні компоненти особистості, такі як страхи, агресивні стани, демонстративність, тривожність. Зазначено, що самооцінка і ставлення людини до себе тісно пов’язані з рівнем домагань, мотивацією та емоційними особливостями особистості. Від її рівня залежать інтерпретація набутого досвіду та очікувань людини від самої себе та інших. Самооцінка впливає на успішність діяльності та соціально-психологічний статус підлітка в колективі, регулює процес спілкування. The article examines the self-esteem of teenagers with stuttering. Stuttering is one of the specific types of speech disorder, which is based on complex psychophysiological mechanisms and is a discoordination convulsive disorder, which is accompanied by disorganization of the human psyche, intrapersonal conflicts and a violation of the communicative side of speech. Elucidation of the level of self-esteem of adolescents with stuttering was carried out using psychodiagnostic methods ("Self-portrait" by K. Mahover, the self-esteem scale "Dembo-Rubinstein" modified by A. M. Pryhozhan), which also made it possible to consider other unconscious emotional components of the personality, such as fears , aggressive states, demonstrativeness, anxiety. It is noted that a person's self-esteem and attitude towards himself are closely related to the level of harassment, motivation and emotional characteristics of the individual. Interpretation of acquired experience and expectations of a person from himself and others depend on its level. Self-esteem affects the success of activities and the socio-psychological status of a teenager in a team, regulates the communication process.
- ДокументРозвиток самооцінки підлітків із заїканням в системі логокорекційної роботи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Заскалько, О. М.У кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз поняття «самооцінка» та її значення у формуванні особистості підлітка. Визначені показники та рівні сформованості самооцінки підлітків із заїканням з метою забезпечення їхньої позитивної соціалізації та інтеграції в суспільстві. Визначені особливості формування самооцінки у дітей підліткового віку із заїканням. Розглянута методика логокорекційної роботи та висвітлена ефективність використання арт-терапевтичних технік психокорекції. Розроблено та експериментально апробована програма розвитку самооцінки, яка спрямована на розвиток саморефлексії підлітків, стимулювання самопізнання та саморозвитку, зміцнення впевненості у своїх силах, зняття емоційного напруження і його проявів. In the qualification work, a theoretical analysis of the concept of "self-esteem" and its importance in the formation of a teenager's personality was carried out. The indicators and levels of formation of self-esteem of adolescents with stuttering are determined in order to ensure their positive socialization and integration in society. Specific features of self-esteem formation in adolescent children with stuttering. The method of logo-correction work is considered and the effectiveness of the use of art-therapeutic techniques of psycho-correction is highlighted. A self-esteem development program was developed and experimentally tested, which is aimed at developing self-reflection of teenagers, stimulating self-knowledge and self-development, strengthening confidence in one's abilities, and relieving emotional stress and its manifestations.
- ДокументУКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ САМОСВІДОМОСТІ ПІДЛІТКІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Заскалько, О. М.При інтелектуальних порушеннях дослідження самосвідомості набуває особливого значення і актуальності. Учні середньої школи з інтелектуальною недостатністю мають недостатньо сформований «Я-образ», нестабільну самооцінку і деякі труднощі в адекватному оцінюванні якостей і вчинків оточуючих, відповідно, вони потребують тривалої корекційної роботи з розвитку когнітивного, емоційно-оцінного та поведінкового компонентів самосвідомості. Для підлітків з інтелектуальними порушеннями вивчення художніх творів української літератури слугує засобом самопізнання, що допомагає зрозуміти і розкрити власну сутність за межами безпосереднього сприйняття. In the case of intellectual disorders, the study of self-awareness acquires special importance and relevance. High school students with intellectual disabilities have an insufficiently formed "self-image", unstable self-esteem and some difficulties in adequately evaluating the qualities and actions of others, accordingly, they need long-term corrective work on the development of cognitive, emotional-evaluative and behavioral components of self-awareness. For teenagers with intellectual disabilities, studying works of Ukrainian literature serves as a means of self-discovery, which helps to understand and reveal one's essence beyond direct perception.