Перегляд за Автор "Демченко, Н. О."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР ТА ІГРОВИХ ПРИЙОМІВ У РОБОТІ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВОЇ АКТИВНОСТІ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИНЕННЯМ МОВЛЕННЯ II РІВНЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Демченко, Н. О.У публікації розглянуто застосування дидактичних ігор як засіб роботи логопеда. Гра, якщо вона правильно організована, більше ніж яка-небудь інша діяльність дозволяє всебічно та з більшою повнотою розвивати самостійність і самодіяльність дошкільників на заняттях з розвитку мовлення залежно від вікових особливостей. The publication deals with the use of didactic games as a means of speech therapist's work. The game, if properly organised, more than any other activity, allows to develop independence and self-activity of preschool children in speech development classes more comprehensively and with greater completeness, depending on age peculiarities.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР ТА ІГРОВИХ ПРИЙОМІВ У РОБОТІ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВОЇ АКТИВНОСТІ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИНЕННЯМ МОВЛЕННЯ II РІВНЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Демченко, Н. О.У статті проаналізовано теоретико-методологічні та практичні аспекти використання дидактичних ігор та ігрових прийомів з дітьми дошкільного віку й обґрунтувано методи їх використання в логопедичній роботі закладу дошкільної освіти. Розвивальні ігрові технології в логопедичній роботі з дітьми зорієнтовано на побудову нових моделей взаємодії дорослого і дитини. Пильну увагу до розвитку ігрової діяльності зумовлено її статусом саме в дошкільному віці, її провідною роллю в пізнавальному, соціальному, фізичному і культурному розвитку дошкільників. Зазначено, що розвивальні ігрові технології є ефективним засобом розвитку самостійного зв’язного мовлення, навичок спілкування і особистості дитини в цілому. Грамотне їх використання, розширення, доповнення, різна інтерпретація з урахуванням вікових та психологічних особливостей дошкільнят дозволить педагогам і фахівцям закладу дошкільної освіти домогтися позитивної динаміки рівня мовного розвитку дітей. The article analyzes the theoretical, methodological and practical aspects of the use of didactic games and game techniques with preschool children and substantiates the methods of their use in the speech therapy work of a preschool education institution. Developmental game technologies in speech therapy work with children are aimed at building new models of interaction between adults and children. Close attention to the development of game activities is due to its status in preschool age, its leading role in the cognitive, social, physical and cultural development of preschoolers. It is noted that developmental game technologies are an effective means of developing independent coherent speech, communication skills and the child's personality as a whole. Their competent use, expansion, addition, different interpretation, taking into account the age and psychological characteristics of preschoolers, will allow teachers and specialists of the preschool education institution to achieve positive dynamics of the level of language development of children.
- ДокументВикористання дидактичних ігор та ігрових прийомів у роботі з розвитку мовленнєвої активності дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення ІІ рівня(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Демченко, Н. О.У кваліфікаційній роботі здійснено аналіз використання дидактичних ігор та ігрових прийомів у педагогічній роботі з розвитку мовленнєвої активності дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення другого рівня. У анотації висвітлені основні аспекти дослідження, зокрема, визначення та обґрунтування вибору дидактичних ігор і ігрових прийомів як ефективних засобів розвитку мовлення у цільовій групі дітей. Дослідження спрямоване на вивчення педагогічного потенціалу ігор у формуванні мовленнєвих навичок у дітей зі специфічними особливостями. Зазначається, які конкретні дидактичні ігри та прийоми можуть бути застосовані, щоб сприяти активізації мовленнєвої діяльності, розширенню словникового запасу та розвитку комунікативних вмінь у дітей з недорозвиненим мовленням. In the qualification work, the use of didactic games and game techniques in pedagogical work on the development of speech activity of preschoolers with general underdevelopment of speech of the second level was found. The abstract highlights the main aspects of the research, in particular, the definition and justification of the choice of didactic games and game techniques as effective means of speech development in the target group of children. The research is aimed at studying the pedagogical potential of games in the formation of speech skills in children with specific characteristics. It is noted which specific didactic games and techniques can be used to promote the activation of speech activity, the expansion of vocabulary and the development of communication skills in children with underdeveloped speech.
- ДокументРозвиток творчих здібностей дітей різновікової групи засобами LEGO-конструювання(ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій» (ПНДІЕІ), 2019) Грицкова, Ю. В.; Демченко, Н. О.Статтю присвячено проблемі розвитку індивідуальних особливостей дітей дошкільного віку, що визначають успішність виконання ними творчої діяльності, – їх творчих здібностей шляхом залучення до конструктивної діяльності з LEGO. Авторами висвітлено можливості LEGO–конструювання як засобу розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку, представлено досвід розвитку творчих здібностей дітей різновікової групи у конструктивній діяльності з LEGO – описано роботу, проведену з вихованцями різновікової групи та їх батьками з метою розвитку творчих здібностей дошкільнят. Зазначено, що діти з задоволенням працювали з LEGO під час занять – конструювали за зразком, за умовами, за запропонованою вихователем темою та власним задумом, приймали участь у святах та розвагах з використанням LEGO–конструктора. Подобалося дітям і конструювати з батьками під час спеціально організованого для останніх майстер класу. Крім того, для батьків проводилися консультації на відповідну тематику, організовувалися перегляди занять з LEGO–конструювання, виставки фотоматеріалів з дитячими конструкціями та спорудами. Це дозволило не тільки розвинути у батьків зацікавленість улюбленими іграми і заняттями їх дітей, але й допомогло батькам зрозуміли значення конструювання для творчого розвитку їх дитини. Проведена робота сприяла формуванню у вихованців групи оригінальності та своєрідності мислення, розвитку уяви, творчого потенціалу дошкільників. Авторами підкреслено, що проведене дослідження не претендує на всебічне розкриття проблеми, і обрано вектор подальшого наукового пошуку – вивчення досвіду використання LEGO–конструювання у процесі розвитку творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку та застосування ідей вчителів початкової школи у своїй роботі з метою забезпечення наступності. Статья посвящена проблеме развития индивидуальных особенностей детей дошкольного возраста, определяющих успешность выполнения ими творческой деятельности, - их творческих способностей путем привлечения к конструктивной деятельности из LEGO. Авторами освещены возможности LEGO–конструирования как средства развития творческих способностей детей дошкольного возраста, представлен опыт развития творческих способностей детей разновозрастной группы в конструктивной деятельности с LEGO – описана работа, проведенная с воспитанниками разновозрастной группы и их родителями с целью развития творческих способностей дошкольников. Отмечено, что дети с удовольствием работали с LEGO во время занятий – конструировали по образцу, по условиям, по предложенной воспитателем теме и собственному замыслу, принимали участие в праздниках и развлечениях с использованием LEGO–конструктора. Нравилось детям и конструировать с родителями во время специально организованного для последних мастер класса. Кроме того, для родителей проводились консультации на соответствующую тематику, организовывались просмотры занятий по LEGO–конструированию, выставки фотоматериалов с детскими конструкциями и сооружениями. Это позволило не только развить у родителей интерес к любимым играм и занятиям их детей, но и помогло родителям понять значение конструирования для творческого развития их ребенка. Проведенная работа способствовала формированию у воспитанников группы оригинальности и своеобразия мышления, развития воображения, творческого потенциала дошкольников. Авторами подчеркнуто, что проведенное исследование не претендует на всестороннее раскрытие проблемы, и выбран вектор дальнейшего научного поиска – изучение опыта использования LEGO–конструирования в процессе развития творческих способностей детей младшего школьного возраста и применение идей учителей начальной школы в своей работе с целью обеспечения преемственности. The article is devoted to the development of the individual characteristics of different aged children that determine the success of their creative work – their creativity by involving them into constructive activity with LEGO products. The authors highlighted the possibilities of LEGO–designing for developing the creative abilities of preschool children, represented the experience of creative abilities development of different aged children in constructive activity with LEGO –there is described the work conducted with the different aged children and their parents on purpose developing creative skills of the preschoolers. It is noted that children with pleasure worked with LEGO pieces, constructed on a model, on terms, on the theme proposed by the tutor and create their own design, took part in holidays and entertainments with LEGO pieces. It liked to the children to construct with parents during specially organized lesson. In addition, consultations were held for parents on certain subjects, there were reviews of classes with LEGO–designer, exhibitions of photographic materials with children's constructions and buildings. It allowed not only to develop parents' interest in their favourite games and activities of their children, but also helped parents to understand importance of designing for the creative development of their child. The carried out work contributed to the formation of originality and peculiarity of thinking, the development of imagination, the creative potential of preschool children. The authors emphasized that the research did not claim to be comprehensive disclosure, and the vector of further scientific research was chosen - studying the experience of using LEGO–design in the process of developing the creative abilities of children of primary school age and applying the ideas of primary school teachers in their work to ensure continuity.