Перегляд за Автор "Дейніченко, Т."
Зараз показано 1 - 20 з 22
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКСІОМАТИЧНИЙ МЕТОД ЯК СПОСІБ ПОБУДОВИ ГЕОМЕТРІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Голубченко, І.; Лисогор, Т.У тезах схарактеризовано суть аксіоматичного методу, що розглядається як спосіб побудови наукової теорії, основою якої є деякі вихідні положення (аксіоми), а всі інші положення теорії випливають як логічні наслідки аксіом; досліджено ґенезу аксіоматичного методу в геометрії, схарактеризовано особливості застосування аксіоматичного методу в шкільному курсі математики. The theses characterize the essence of the axiomatic method, which is seen as a method of a scientific theory, the basis of which is certain conclusions (axioms), and all other provisions of the theory follow as logical descendants the axioms; the genesis of the axiomatic method in geometry has been explored, and the peculiarities of the use of the axiomatic method in the school mathematics course have been characterized.
- ДокументАНАЛОГІЯ В НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Белименко, О.; Борке, К.; Кроль, Г.У тезах з’ясовано суть методу аналогії в навчанні математики; схарактеризовано його переваги і недоліки; наведено приклади застосування означеного методу в розв’язуванні задач шкільного курсу математики. The theses explain the essence of the analogy method in the science of mathematics, characterize its advantages and shortcomings, and also suggest the application of the said method in solving problems in a school mathematics course.
- ДокументВивчення теми "Золотий переріз" у шкільному курсі математики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Єременко, А.; Дейніченко, Т.В статті розглянуто вивчення теми "Золотий переріз" у шкільному курсі математики, який є універсальним проявом функціональної досконалості й структурної гармонії цілого та його частин у природі, науці, мистецтві, тобто в усьому, що оточує людину. The article deals with the study of the topic "Golden Section" in the school mathematics course, which is a universal manifestation of functional perfection and structural harmony of the whole and its parts in nature, science, art, that is, in everything that surrounds a person.
- ДокументГЕНЕЗА ПОНЯТЬ «ВІДНОШЕННЯ» І «ПРОПОРЦІЇ»: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Аннас, Ю.У тезах розглянуто розвиток понять "відношення і пропорції" в історії математики. Описано праці давньогрецьких філософів та їх внескок у вивчення відношень чисел і вираження їх за допомогою пропорцій. Також у статті згадується внесок Евкліда, який систематизував теорію пропорцій і вніс її в "Початок Евкліда." Theses examine the development of the concepts of "ratio and proportion" in the history of mathematics. The works of ancient Greek philosophers and their contribution to the study of number relationships and their expression using proportions are described. The article also mentions the contribution of Euclid, who systematized the theory of proportions and included it in his work "The Beginning of Euclid."
- ДокументДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Кабанська, Г.; Кабанська, О.У тезах розкрито особливості проведення педагогічних практик здобувачів вищої освіти бакалаврського та магістерського рівнів в умовах дистанційного навчання. The theses reveal the peculiarities of conducting pedagogic practice in institutions of general and specialized secondary education by undergraduate students in the conditions of distance learning.
- ДокументДО ПИТАННЯ ГРАФІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Дейніченко, Т.; Петренко, Н.Статтю присвячено проблемі графічної підготовки майбутніх учителів математики у педагогічних ЗВО; схарактеризовано релевантні й пертинентні поняття, пов’язані з досліджуваним феноменом; способи підготовки здобувачів вищої освіти до здійснення графічної діяльності за принципом збагачення навчання (латеральний, інтенсивний). The article is devoted to the disclosure of some issues of graphic training of future mathematics teachers in their professional activities; relevant and pertinent concepts related to the above-mentioned problem are characterized; methods of training students of higher education to carry out graphic activities based on the principle of enriching learning (lateral, intensive).
- ДокументДО ПИТАННЯ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Лисогор, Т.; Худас, А.У тезах розглянуто суть диференціації навчання як способу впровадження принципу індивідуального підходу; схарактеризовано її основні види: рівнева (внутрішня), профільна (зовнішня). The theses consider the essence of differentiation of education as a way of implementing the principle of an individual approach; its main types are characterized: level (internal), profile (external).
- ДокументДО ПИТАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ІСТОРИЗМУ У ВИКЛАДАННІ ШКІЛЬНОГО КУРСУ МАТЕМАТИКИ: З ДОСВІДУ РОБОТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Аббдуллаєва, А.; Буркота, І.У тезах з’ясовано значення застосування історизації навчального матеріалу у викладанні шкільного курсу математики та висвітлено деякі аспекти організації роботи із використання елементів історизму на уроках та в позаурочний час. The theses explain the significance of the historicization of the initial material in the school mathematics course and highlight various aspects of the organization of work from the various elements of historicism in the lessons and outside the classroom.
- ДокументДО ПИТАННЯ СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ МІКРОГРУП УЧНІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Краснопольська, О.; Онищенко, Н.У тезах розглянуто суть групової роботи з учнями як способу організації навчальної діяльності, за якого певній групи учнів ставиться єдине завдання навчально-пізнавальної діяльності для сумісного розв’язання; схарактеризовано провідні умови створення мікрогруп учнів задля їх ефективного функціонування. The theses consider the essence of group work with students as a way of organizing educational activities of schoolchildren, in which a certain group of students is assigned a single task of educational and cognitive activity for a joint solution; the leading conditions for the creation of microgroups of students for their effective functioning are characterized.
- ДокументЕЛЕМЕНТИ ІНТЕГРАЛЬНОГО ЧИСЛЕННЯ ТА ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ В КУРСІ АЛГЕБРИ І ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Липовий, В.; Величко, Г.; Усиченко, О.У тезах схарактеризовано основні поняття інтегрального числення, з’ясовано деякі питання ґенези досліджуваного феномену, його вивчення в курсі алгебри і початків аналізу; висвітлено питання прикладної спрямованості інтегрального числення в розв’язуванні практичних задач, що обіймають достатньо широке коло фізичних явищ. The theses characterize the main concepts of integral calculus, clarify some questions of the genesis of the phenomenon under study, its study in the course of algebra and the beginnings of analysis; the issue of the applied orientation of integral calculus in solving practical problems covering a sufficiently wide range of physical phenomena is highlighted.
- ДокументЗАДАЧІ З ПАРАМЕТРАМИ ТА МЕТОДИ ЇХ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Рублевська, О.У статті схарактеризовано найбільш уживані методи розв’язування завдань із параметрами. Завдання з параметрами, як відомо, є найбільш складними у шкільному курсі математики, хоча з формальної точки зору математичний зміст таких завдань не виходить за межі шкільної програми. При цьому важливим є розуміння, що параметр, будучи фіксованим, але невідомим числом, має двоїсту природу: по-перше, його можна розглядати як змінну, що в розв’язуванні рівнянь і нерівностей вважається постійною величиною; по-друге, параметр – це величина, чисельне значення якої не задане, але вважатися відомим, причому параметр може набувати довільних значень. The article characterizes the most widely used methods of solving problems with parameters. Tasks with parameters, as is known, are the most difficult in the school mathematics course, although from a formal point of view, the mathematical content of such tasks does not go beyond the school curriculum. At the same time, it is important to understand that the parameter, being a fixed but unknown number, has a dual nature: first, it can be considered as a variable that is considered a constant value in solving equations and inequalities; secondly, a parameter is a quantity, the numerical value of which is not specified, but can be considered known, and the parameter can acquire arbitrary values.
- ДокументЛогіко-дидактичний аналіз навчального матеріалу як засіб розвитку професійних умінь майбутнього вчителя(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Кузьменко, А.; Дейніченко, Т.В статті розглянуто логіко-дидактичний аналіз компонентів навчального матеріалу, який є одним з інструментів формування та розвитку професійно значущих умінь учителя, зокрема: уміння структурувати зміст навчального курсу, аналізувати логічну будову основних змістових ліній і тем шкільного курсу математики, проектувати процес формування знань, умінь з певної теми з урахуванням особливостей учнів тощо. The article deals with the logical and didactic analysis of the components of educational material, which is one of the tools for the formation and development of professionally significant skills of the teacher, in particular: the ability to structure the content of the course, to analyze the logical structure of the main content lines and topics of the school mathematics course, to design the process of forming knowledge and skills on a particular topic, taking into account the characteristics of students, etc.
- ДокументМЕТОД КООРДИНАТ ТА ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Кроль, Г.; Шитикова, Л.У тезах схарактеризовано суть координатного методу, етапи його формування в ШКМ, висвітлено деякі питання внутрішньопредметних та міжпредметних зв’язків його застосування в шкільних курсах природничо-математичного циклу. The theses characterize the essence of the coordinate method, the stages of its formation in the ShKM, highlight some issues of intrasubject and intersubject connections of its application in school courses of the science and mathematics cycle.
- ДокументМЕТОДИ СТИМУЛЮВАННЯ Й МОТИВАЦІЇ ІНТЕРЕСУ УЧНІВ ДО НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейниченко, Г.; Дейніченко, Т.; Мамай, В.; Чирка, К.У тезах схарактеризовано групу методів стимулювання й мотивації інтересу учнів до математики, а саме: стимулювання обов’язку і відповідальності в навчанні та методи формування пізнавального інтересу (створення ситуацій зацікавленості, успіху; пізнавальні ігри; навчальні дискусії; аналіз життєвих ситуацій; комунікативна атака, мінус-прийом; емоційний вплив). The theses characterize a group of methods of stimulating and motivating students' interest in mathematics, namely: stimulating duty and responsibility in learning and methods of forming cognitive interest (creating situations of interest and success; cognitive games; educational discussions; analysis of life situations; communicative attack, minus -reception; emotional impact).
- ДокументМЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ У ПЛАНІМЕТРІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Лисогор, Т.; Дейніченко, Т.У тезах розглянуто тему «Розв’язування прямокутних трикутників». Засвідчено способи для організації вивчення теми «Розв’язування прямокутних трикутників». Зауважено, що значущість теми зумовлена її міжпредметним та внутрішньопредметним значенням, широкими можливостями використання у вивченні дисциплін природничо-математичного циклу, у розв’язуванні великого класу практичних задач. The thesis deals with the topic "Solving right triangles". Methods for organizing the study of the topic "Solving right triangles" are proven. It is noted that the importance of the topic is determined by its inter-subject and intra-subject significance, wide possibilities of use in the study of disciplines of the natural-mathematical cycle, in solving a large class of practical problems.
- ДокументПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА УЧНІВ У РОЗВ’ЯЗУВАННІ ЗАВДАНЬ З ПАРАМЕТРАМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Рублевська, О.У тезах схарактеризовано основні підходи до розв’язування завдань з параметрами (індуктивний, дедуктивний), визначено суть педагогічної підтримки та прийоми її надання в залежності від характеру утруднень учнів у розв’язуванні завдань з параметрами. The theses characterize the main approaches to solving tasks with parameters (inductive, deductive), define the essence of pedagogical support and methods of providing it depending on the nature of students' difficulties in solving tasks with parameters.
- ДокументРОЗВИТОК ПОНЯТТЯ ФУНКЦІЇ В ІСТОРІЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ДУМКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Бугріменко, Ю.; Липовий, В.; Суботіна, О.У тезах висвітлено ретроспективний огляд виникнення дефініції «функція», з’ясовано витоки та питання ґенези досліджуваного феномену в історії математичної думки. The theses highlight a retrospective review of the emergence of the definition «function», clarify the origins and questions of the genesis of the studied phenomenon in the history of mathematical thought.
- ДокументРОЛЬ ЕЛЕМЕНТАРНИХ ФУНКЦІЙ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Бугріменко, Ю.У статті проаналізовано поняття функції, що є одним із фундаментальних у математиці й має світоглядне і загальнокультурне значення. Виокремлено класичний і сучасний напрями тлумачення дефініції «функція». Аналіз різних поглядів щодо означення поняття функції, дозволяє дійти висновку, що мова йде про функціональні залежності між математичними величинами, які мають принаймні дві змінні величини. Одна величина з них змінюється довільно (незалежна змінна або аргумент), а інша величина змінюється зі зміною першої (залежна змінна або функція). Зазначено, що одним із завдань цільової діяльності вчителя є формування в учнів поняття функціональної залежності, що передбачає розвиток аналітико-синтетичної діяльності учнів, здібностей до оволодіння загальними навчальними прийомами та вміннями, виявлення нових зв’язків у навчальному матеріалі предметів природничо-математичного циклу. The article analyzes the concept of function, which is one of the fundamental concepts in mathematics and has worldview and general cultural significance. The classical and modern directions of interpretation of the definition of "function" are distinguished. The analysis of different views on the definition of the concept of function allows us to conclude that we are talking about functional dependencies between mathematical quantities that have at least two variable quantities. One value of them changes arbitrarily (independent variable or argument), and the other value changes with the change of the first (dependent variable or function). It is noted that one of the tasks of the teacher's target activity is the formation in students of the concept of functional dependence, which involves the development of analytical and synthetic activity of students, the ability to master general educational techniques and skills, and the discovery of new connections in the educational material of subjects of the natural and mathematical cycle.
- ДокументРоль задач у навчанні математики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Дейніченко, Т.; Кондратенко, А.В статті розглянуто організацію розв‘язування задач в шкільному курсі математики, що виховує в учнів такі позитивні якості особистості, як старанність, уважність, зосередженість, працьовитість, наполегливість у подоланні труднощів, почуття обов‘язку, відповідальність за якість засвоєння математичних знань тощо. The article considers the organization of problem solving in the school course of mathematics, which brings up in students such positive personal qualities as diligence, attentiveness, concentration, diligence, perseverance in overcoming difficulties, sense of duty, responsibility for the quality of mathematical knowledge, etc.
- ДокументСТОРІНКИ ВЕЛИКОГО ЖИТТЯ (до 90-річчя від дня народження Володимира Михайловича Тубаєва)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Попова, О.; Дейніченко, Т.; Сергєєв, В.У статті описано життя та наукову діяльність Володимира Михайловича Тубаєва, високопрофесійного фахівця, який читав різні розділи загальної фізики. Студенти і викладачі поважали Володимира Михайловича за його доброзичливість, намагання завжди надати підтримку і допомогу кожному. У міру строгим, з прекрасним почуттям гумору, саме таким пам’ятають випускники Володимира Михайловича Тубаєва, і тільки з добрим і душевним теплом згадують свого декана. На фізико-математичному факультеті зберігаються кращі традиції фізматівської родини зі збереження пам’яті про тих, хто віддавав свої знання і душу нашому факультету. The article describes the life and scientific activity of Volodymyr Mykhailovych Tubaev, a highly professional specialist who read various sections of general physics. Students and teachers respected Volodymyr Mykhailovych for his kindness, his efforts to always provide support and help to everyone. Moderately strict, with a wonderful sense of humor, this is how the graduates remember Volodymyr Mykhailovych Tubaev, and they only remember their dean with kind and heartfelt warmth. The Faculty of Physics and Mathematics preserves the best traditions of the physics family to preserve the memory of those who gave their knowledge and soul to our faculty.