Перегляд за Автор "Даниленко, Н. М."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументМетодичні підходи до дослідження ставлення до власної зовнішності в сучасній психології(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2018-10-27) Даниленко, Н. М.У статті порушено тему методичного підходу до дослідження ставлення до власної зовнішності в сучасній психології. Дослідники дотримуються різних трактувань вивченню ставлення особистості до власної зовнішності, що визначає специфіку розробки й застосування різних методичних прийомів діагностики. В статье затронута тема методического подхода к исследованию отношения к собственной внешности в современной психологии. Исследователи придерживаются различных трактовок изучению отношения личности к собственному облику, что определяет специфику разработки и применения различных методических приемов диагностики. The article touches upon the topic of a methodological approach to the study of the attitude to one's own appearance in modern psychology. Researchers hold different interpretations of the study of a person's attitude towards his or her own image, which determines the specificity of the development and application of various diagnostic techniques.
- ДокументОсобливості ставлення до зовнішності дівчат юнацького віку з різним співвідношенням задоволеності та стурбованості зовнішнім виглядом(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-10-26) Даниленко, Н. М.У статті висвітлюється тема особливостей ставлення до зовнішності дівчат юнацького віку з різним співвідношенням задоволеності та стурбованості зовнішнім виглядом. Між групами дівчат з різним співвідношенням задоволеності та стурбованості зовнішністю визначені суттєві відмінності за всіма показниками ставлення до зовнішності. Задоволені зовнішністю дівчата, як стурбовані, так і нестурбовані нею, якщо порівнювати з невдоволеними, відрізняються більш високими показниками оцінки власного обличчя, тіла, відповідності своєї зовнішності віку та статусу, більш позитивним ставленням до власного тіла, меншим впливом ситуативних чинників на задоволеність зовнішністю. В статье освещается тема особенностей отношения к внешности девушек юного возраста с различным соотношением удовлетворенности и обеспокоенности внешним видом. Между группами девушек с разным соотношением удовлетворенности и обеспокоенности внешностью определены существенные различия по всем показателям отношение к внешности. Довольные внешностью девушки, как обеспокоены, так и необеспокоены ею, если сравнивать с недовольными, отличаются более высокими показателями оценки собственного лица, тела, соответствия своей внешности возраста и статуса, более позитивным отношением к собственному телу, меньшим влиянием ситуативных факторов на удовлетворенность внешностью. The article deals with the peculiarities of the attitude towards appearance of young girls with different ratios of satisfaction and concern about appearance. Significant differences in all measures of attitude towards appearance were identified between groups of girls with different ratios of satisfaction and concern about appearance. Both concerned and unconcerned girls, when compared to the dissatisfied ones, have higher scores for assessment of their own face, body, age and status, a more positive attitude to their own bodies, and less influence of situational factors on their satisfaction with their appearance.
- ДокументОсобливості суб’єктності дівчат юнацького віку з різним ставленням до зовнішності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Меднікова, Г. І.; Даниленко, Н. М.В статті визначено відмінності за всіма показниками ставлення до зовнішності за групами дівчат, що відрізняються задоволеністю й стурбованістю власним зовнішнім виглядом. Найвищі показники суб’єктності за більшістю її складових визначені за групою задоволених нестурбованих зовнішністю дівчат, а найнижчі – за групою дівчат із середньо-низьким рівнем задоволеності та стурбованості зовнішністю. Стурбованих зовнішністю дівчат, незалежно від рівня задоволеності зовнішністю, відрізняє найбільш виражена зовнішня каузальна орієнтація та квазірефлексія, найменш виражена інтроспекція, орієнтація поведінки на соціальну бажаність, зовнішні норми та вимоги, схильність до фіксації на подіях сьогодення, захисна закритість ставлення до себе. There are distinctions by every measure of attitude to appearance in the groups of girls different by satisfaction and anxiety of proper physical appearance. The highest measures of subjectivity concerning its components were found in the group of girls satisfied and unanxious of their physical appearance, and the lowest ones – in the group of girls with average and low level of satisfaction and anxiety of their physical appearance. The girls anxious of their appearance without regard to the level of satisfaction with their appearance differ by the most expressed external casual orientation and quasi-reflection, the least expressed introspection, behavior orientation to social desirability, external regularities and demands, tendency to fixation on the present events, defensive closedness of self-attitude.
- ДокументСтавлення до власної зовнішності в структурі суб’єктності дівчат юнацького віку(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Даниленко, Н. М.Дисертаційна робота спрямована на вирішення актуального наукового завдання – визначення особливостей формування ставлення до власної зовнішності в структурі суб’єктності дівчат юнацького віку. Наукова новизна одержаних результатів визначається тим, що в роботі: вперше визначено базові елементи структурної організації суб’єктності і ставлення до власної зовнішності дівчат юнацького віку, серед яких присутні елементи, що сприяють інтеграції структури (відображене ставлення до себе, задоволеність самореалізацією, локус контролю-Я, локус контролю-життя, автономна каузальна орієнтація, системна рефлексія, задоволеність власною зовнішністю, самооцінка обличчя) та елементи, що дестабілізують її (самозвинувачення та самоприв’язаність); вперше визначено особливості структурної організації суб’єктності та ставлення до власної зовнішності у дівчат із різним співвідношенням задоволеності і стурбованості нею; розширено уявлення про суб’єктність особистості юнацького віку через визначення факторної структури суб’єктності юнок, що містить такі компоненти: автономія, самоорганізація діяльності та поведінки, ставлення до себе та світу, зовнішньо-каузальна самовпевненість; розширено уявлення про ставлення до зовнішності дівчат юнацького віку через визначення характеру зв’язків його складових із компонентами структури суб’єктності; розширено уявлення про особливості суб’єктності дівчат юнацького віку через визначення відмінностей показників її складових у дівчат із різним співвідношенням задоволеності та стурбованості власною зовнішністю; розширено уявлення про шляхи формування позитивно-дієвого ставлення до власної зовнішності у дівчат юнацького віку через застосування психологічних засобів розвитку їхньої суб’єктності; дістала подальшого розвитку психологічна характеристика юнацького віку через виявлення відмінних особливостей життєвого стилю, спрямованого на збереження й укріплення здоров’я, мотивації відмови від паління, тілесного локусу контролю у юнок із різним співвідношенням задоволеності та стурбованості зовнішністю. Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що вони можуть бути використані в роботі практичних психологів при вирішенні питань, пов’язаних із розвитком суб’єктності і ставлення до зовнішності у дівчат юнацького віку, у тому числі в роботі практичних психологів закладів освіти, а також у процесі професійної підготовки та підвищення професійного рівня практичних психологів при викладанні навчальних курсів «Вікова психологія», «Соціальна психологія», «Психологія здоров’я». The dissertation is aimed at solving an urgent scientific problem - to determine the peculiarities of the formation of attitude to personal appearance in the structure of the adolescent girls’ subjectivity. The scientific novelty of the obtained results is defined by the fact that this work: - defines for the first time the basic elements of the structural organization of the adolescent girls’ subjectivity and attitude to personal appearance and some of these elements provide for the system integration (reflected self-attitude, satisfaction with self-realization, locus of self-control, locus of life-control, autonomic causal orientation, system reflection, satisfaction with personal appearance, face self-evaluation), and the others – destabilize it (self-accusation and self-affection); - defines for the first time the peculiarities of the structural organization of subjectivity and attitude to personal attitude of the girls with different performance of satisfaction and concern about it; - expands the notion of an adolescent’s personality subjectivity via definition of an adolescent’s subjectivity factor structure comprising such components as: autonomy, activity self-organization, self-attitude and attitude to the world, objectively-causal self-assurance; - expands the notion of the adolescent girls’ attitude to their personal appearance via revealing of the bond character of its constituents and subjectivity structure components; - expands the notion of the peculiarities of the adolescent girls’ subjectivity via revealing of the differences of its constituents’ indices of the girls with different performance of satisfaction and concern about their personal appearance; - expands the notion of the ways of forming the positively active attitude to personal appearance of the adolescent girls by means of their subjectivity development psychological tools; - provides the adolescent psychological characteristic with further development via revealing of the life style distinct peculiarities directed to health maintenance and promotion, quitting smoking motivation, adolescent girls’ body locus of control with different performance of satisfaction and concern about their personal appearance. Practical importance of the obtained results is that they may be used in the practical psychologists’ activity in solving the issues connected with development of the adolescent girls’ subjectivity and attitude to personal appearance as well as in the activity of the educational institutions practical psychologists and in the course of the practical psychologists’ professional training and development while teaching the following educational courses: “Developmental Psychology”, “Social Psychology”, “Health Psychology”.