Перегляд за Автор "Грицкова, Ю. В."
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВідображення ідей видатних педагогів дошкілля в концепції "Нової української школи"(Класичний приватний університет, видавничий дім «Гельветика», 2020) Грицкова, Ю. В.У статті розглядаються концептуальні засади реформування середньої освіти та висвітлюються ідеї видатних педагогів дошкілля, що знайшли своє віддзеркалення у концепції Нової української школи. Автором встановлено, що у витоків створення та функціонування Нової української школи стояли такі метри педагогічної думки, як Я. Коменський, Г. Сковорода, С. Русова, Я. Корчак, К. Ушинський, Т. Лубінець, А. Макаренко, В. Сухомлинський, Ш. Амонашвілі та інші. Аналіз Концептуальних засад реформування середньої освіти «Нова українська школа», розроблених Міністерством освіти і науки України, та творчої і наукової спадщини цих педагогів дав змогу констатувати, що саме їх ідеї щодо виховання і навчання підростаючого покоління відображені у ключових компонентах формули Нової української школи та є такими, на яких базується освітній процес у сучасних закладах освіти. Під час наукового пошуку було з’ясовано, що педагоги вже давно наголошували на необхідності створення нової школи – школи, яка не тільки озброїть учнів знаннями, необхідними їм у подальшому житті, але й навчить користуватися цими знаннями на практиці; школи, яка виховуватиме гідних громадян, справжніх патріотів своєї Батьківщини; школи, яку діти відвідуватимуть із задоволенням, оскільки у ній пануватиме атмосфера співпраці та взаєморозуміння, а навчання «буде цікавим, а не нудним». Виховання і навчання у ній, зазначали педагоги, обов’язково відповідатиме вимогам часу і задовольнятиме потреби дитячої душі. У статті висвітлено погляди Г. Сковороди, С. Русової, Я. Корчака, К. Ушинського, Т. Лубінця, А. Макаренка, С. Шатського, В. Сухомлинського, Ш. Амонашвілі на організацію освітнього процесу у такій школі, а їх ідеї щодо індивідуалізації та націоналізації навчання, виховання освіченої особистості на засадах особистісно-орієнтованого підходу та засадах педагогіки партнерства підкріплено автором цитатами. Автор статті не претендує на всебічне вивчення досліджуваної проблеми і вбачає перспективними напрямками дослідження порівняння концептуальних засад створення та функціонування «Нової української школи» з концептуальними засадами функціонування шкіл у інших країнах Європи, а також вивчення ідей видатних педагогів, що знаходяться у витоків їх створення. В статье рассматриваются концептуальные основы реформирования среднего образования и освещаются идеи выдающихся педагогов-дошкольников, нашедшие свое отражение в концепции Новой украинской школы. Автором установлено, что у истоков создания и функционирования Новой украинской школы стояли такие мэтры педагогической мысли, как Я. Коменский, Г. Сковорода, С. Русова, Я. Корчак, К. Ушинский, Т. Лубинец, А. Макаренко, В. Сухомлинский , Ш. Амонашвили и другие. Анализ Концептуальных основ реформирования среднего образования «Новая украинская школа», разработанных Министерством образования и науки Украины, и творческого и научного наследия этих педагогов позволил констатировать, что именно их идеи отражены в ключевых компонентах формулы Новой украинской школы и являются такими, на которых базируется образовательный процесс в современных учебных заведениях. Во время научного поиска было установлено, что педагоги уже давно говорили о необходимости создания новой школы - школы, которая не только вооружит учащихся знаниями, необходимыми им в дальнейшей жизни, но и научит пользоваться этими знаниями на практике; школы, которая будет воспитывать достойных граждан, настоящих патриотов своей Родины; школы, которую дети будут посещать с удовольствием, поскольку в ней будет царить атмосфера сотрудничества и взаимопонимания, а обучение «будет интересным, а не скучным». В статье освещены взгляды Г. Сковороды, С. Русовой, Я. Корчака, К. Ушинского, Т. Лубинца, А. Макаренко, С. Шатского, В. Сухомлинского, Ш. Амонашвили относительно организации образовательного процесса в такой школе, а их идеи о индивидуализации и национализации обучения, воспитании просвещенной личности на основе личностно-ориентированного подхода и принципах педагогики партнерства подкреплены автором цитатами. Автор статьи не претендует на всестороннее изучение исследуемой проблемы и видит перспективными направлениями исследования сравнения концептуальных основ создания и функционирования «Новой украинской школы» с концептуальными принципами функционирования школ в других странах Европы, а также изучение идей выдающихся педагогов, находящихся у истоков их создания.The article discusses the conceptual foundations of reforming the secondary education and highlights the ideas of some outstanding preschool pedagogues, that found their reflection in the concept of the New Ukrainian School. The author established that such masters of the pedagogical thought as Ya. Komensky, G. Skovoroda, S. Rusova, Ya. Korchak, K. Ushinsky, T. Lubinets, A. Makarenko, V. Sukhomlinsky, Sh. Amonashvili and others stay at the origins of creation and functioning of the New Ukrainian School. The analysis of the conceptual foundations of the secondary education reform the «New Ukrainian School», developed by the Ministry of Education and Science of Ukraine, and of the creative and scientific heritage of these pedagogues made it possible to ascertain that namely their ideas regarding the education and training of the younger generation are reflected in the key components of the New Ukrainian School’s formula and are those, that underpin the educational process in the modern educational institutions. During a scientific search it was found out that the pedagogues had been emphasizing the need to create a new school for a long time – the school that will not only equip the pupils with the knowledge they need in their further life, but will also teach them to use this knowledge in practice; the school that will raise worthy citizens, true patriots of their homeland; the school that children will attend with pleasure, because it will provide an atmosphere of cooperation and mutual understanding and studying there «will be interesting, but not boring». The pedagogues noted that the education and training in this school would necessarily meet the requirements of the time and would satisfy the needs of the child's soul. The article highlights the opinions of G. Skovoroda, S. Rusova, Ya. Korchak, K. Ushinsky, T. Lubinets, A. Makarenko, S. Shatsky, V. Sukhomlinsky and Sh. Amonashvili regarding the organization of the educational process in such a school and their ideas concerning the individualization and nationalization of teaching and education of a literate person, based on a personality-oriented approach and the partnership pedagogics principles, are supported with some quotations by the author. The author of the article does not claim a comprehensive study of the issue under research and sees promising the research directions of comparison of the conceptual bases of creation and functioning of the «New Ukrainian school» with the conceptual foundations of schools functioning in some other European countries, as well as the study of the outstanding pedagogues’ ideas, that lie at the forefront of their creation.
- ДокументПедагогічна практика у закладах дошкільної освіти: програма та методичні рекомендації [для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня четвертого року навчання](Монограф, 2019) Грицкова, Ю. В.У посібнику представлено робочу програму педагогічної практики здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня четвертого року навчання, розкрито основні питання її організації та проведення у закладах дошкільної освіти. Видання містить чітко сформульовані завдання педагогічної практики і методичні рекомендації до їх виконання, а також матеріали, що допоможуть керівникам практики і працівникам закладів дошкільної освіти в її організації та проведенні, здобувачам вищої освіти – в оформленні звітної документації. Видання рекомендовано для здобувачів вищої освіти за спеціальністю 012 Дошкільна освіта, керівників педагогічної практики, а також працівників закладів дошкільної освіти. В пособии представлена рабочая программа педагогической практики соискателей высшего образования первого (бакалаврского) уровня четвертого года обучения, раскрыты основные вопросы ее организации и проведения в учреждениях дошкольного образования. Издание содержит четко сформулированные задачи педагогической практики и методические рекомендации к их выполнению, а также материалы, которые помогут руководителям практики и работникам учреждений дошкольного образования в ее организации и проведении, соискателям высшего образования - в оформлении отчетной документации. Издание рекомендовано для соискателей высшего образования по специальности 012 Дошкольное образование, руководителей педагогической практики, а также работников учреждений дошкольного образования. The work program of the pedagogical practice of applicants for higher education of the first (bachelor's) level of the fourth year of study is presented in the manual, the main issues of its organization and conduct in preschool institutions are disclosed. The publication contains clearly formulated objectives of pedagogical practice and methodological recommendations for their implementation, as well as materials that will help heads of practice and employees of pre-school educational institutions in its organization and conduct, applicants to higher education in the preparation of reporting documentation. The publication is recommended for applicants for higher education in the specialty 012 Preschool education, heads of pedagogical practice, as well as employees of preschool educational institutions.
- ДокументПідготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти до роботи з сім’єю дитини передшкільного віку(Класичний приватний університет (КПУ), 2019) Грицкова, Ю. В.Статтю присвячено проблемі формування у майбутніх фахівців дошкільної освіти – вихователів, учителів-логопедів, вихователів-методистів - готовності до роботи з сім’єю дитини передшкільного віку під час їх навчання за відповідною спеціальністю у закладі вищої освіти. Автором зазначено, що підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти до означеного виду діяльності передбачає озброєння їх знаннями, уміннями, навичками, що забезпечать високу результативність їх взаємодії з батьками вихованців ЗДО; наведено перелік знань та умінь, а також професійних якостей, на формування яких спрямовані зусилля сучасних закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальністю 012 Дошкільна освіта галузі знань 01 Освіта / Педагогіка. З метою заповнення певних прогалин у знаннях здобувачів вищої освіти, виявлених автором при проведенні анкетування та спостереження за їх діяльністю під час педагогічної практики, формування у них практичних умінь і навичок, науковцем запропоновано шляхи удосконалення процесу підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до роботи з сім’ями дітей передшкільного віку, серед яких на увагу заслуговують оновлення змісту нормативних навчальних дисциплін питаннями, що стосуються проблеми організації взаємодії з батьками вихованців; перегляд форм, методів і засобів підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до роботи з сім’ями дітей передшкільного віку в умовах ЗВО; а також перегляд змісту і завдань педагогічної практики, спрямування останніх на збагачення досвіду співпраці з сім’ями дітей передшкільного віку, що сприятиме формуванню у майбутніх фахівців дошкільної освіти готовності до роботи з батьками вихованців закладів дошкільної освіти. Автор не претендує на всебічне вивчення проблеми формування у майбутніх фахівців дошкільної освіти готовності до роботи з сім’єю дитини передшкільного віку під час їх навчання за відповідною спеціальністю у закладі вищої освіти і вбачає перспективними напрямками дослідження вивчення досвіду підготовки майбутніх вихователів, учителів-логопедів, вихователів-методистів до роботи з сім’ями дітей передшкільного віку, презентованого закордонними закладами вищої освіти, а також впровадження цього досвіду в освітній процес закладів вищої освіти України. Статья посвящена проблеме формирования у будущих специалистов дошкольного образования - воспитателей, учителей-логопедов, воспитателей-методистов - готовности к работе с семьей ребенка дошкольного возраста во время их обучения в заведении высшего образования. Автором отмечено, что подготовка будущих специалистов дошкольного образования к указанному виду деятельности предусматривает вооружение их знаниями, умениями, навыками, которые обеспечат высокую результативность их взаимодействия с родителями воспитанников дошкольного учреждения; приведен перечень знаний и умений, а также профессиональных качеств, на формирование которых направлены усилия современных высших учебных заведений, осуществляющих подготовку соискателей высшего образования по специальности 012 Дошкольное образование области знаний 01 Образование / Педагогика. С целью заполнения определенных пробелов в знаниях соискателей высшего образования, выявленных автором при проведении анкетирования и наблюдения за их деятельностью во время педагогической практики, формирования у них практических умений и навыков, ученым предложены пути совершенствования процесса подготовки будущих специалистов дошкольного образования к работе с семьями детей дошкольного возраста, среди которых заслуживают внимания обновление содержания нормативных учебных дисциплин вопросами, касающимися проблемы организации взаимодействия с родителями воспитанников; просмотр форм и методов подготовки будущих специалистов дошкольного образования к работе с семьями детей дошкольного возраста в условиях учреждения дошкольного образования; а также просмотр содержания и задач педагогической практики, направление последних на обогащение опыта сотрудничества с семьями детей дошкольного возраста, что будет способствовать формированию у будущих специалистов дошкольного образования готовности к работе с родителями воспитанников учреждений дошкольного образования. Автор не претендует на всестороннее изучение проблемы формирования у будущих специалистов дошкольного образования готовности к работе с семьей ребенка дошкольного возраста во время их обучения в заведении высшего образования и видит перспективными направлениями исследования изучение опыта подготовки будущих воспитателей, учителей-логопедов, воспитателей-методистов к работе с семьями детей дошкольного возраста, представленного зарубежными вузами, а также внедрение этого опыта в образовательный процесс учреждений высшей образования Украины. The article is devoted to the problem of formation of the future specialists of preschool education - educators, speech therapists, resource teachers - readiness for work with the family of a child of preschool age during their training on the corresponding specialty at the higher education institution. The author noted that the training of future specialists in pre-school education for this kind of activity involves the equipping of their knowledge, skills, abilities, which will ensure the high effectiveness of their interaction with parents of pupils of preschool educational institutions; the article provides a list of knowledge and skills, as well as professional qualities, at the formation of which are aimed the efforts of modern higher education institutions that are training applicants for higher education on the specialty 012 Preschool education in the field of knowledge 01 Education / Pedagogy. In order to fill certain gaps in the knowledge of applicants of higher education identified by the author during the conduct of questionnaires and the observation of their activities during the pedagogical practice, the formation of their practical skills and abilities, scientists have suggested ways to improve the process of training of the future specialists in preschool education to work with families of preschool-age children, among which deserves attention the updating the contents of normative educational disciplines with questions concerning the problem of organization interaction with parents of pupils; review of the forms, methods and means of training of the future specialists of preschool education for working with families of preschool-age children in the conditions of higher education institutions; as well as reviewing the contents and tasks of pedagogical practice, directing the latter to enrich the experience of cooperation with families of preschool-age children, will promote the formation of readiness for work with parents of preschool education institutions among the future specialists in preschool education. The author does not pretend to cover the entire range of the problem of formation of readiness for work with the family of a child of preschool age during their education in the corresponding specialty at the higher education institution and sees that the prospective directions of the study is the study of the experience of training future educators, teachers-speech therapists, resource teachers to the work with families of preschool age children, represented by foreign universities, as well as the introduction of this experience in the education process of higher education in Ukraine.
- ДокументРозвиток творчих здібностей дітей різновікової групи засобами LEGO-конструювання(ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій» (ПНДІЕІ), 2019) Грицкова, Ю. В.; Демченко, Н. О.Статтю присвячено проблемі розвитку індивідуальних особливостей дітей дошкільного віку, що визначають успішність виконання ними творчої діяльності, – їх творчих здібностей шляхом залучення до конструктивної діяльності з LEGO. Авторами висвітлено можливості LEGO–конструювання як засобу розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку, представлено досвід розвитку творчих здібностей дітей різновікової групи у конструктивній діяльності з LEGO – описано роботу, проведену з вихованцями різновікової групи та їх батьками з метою розвитку творчих здібностей дошкільнят. Зазначено, що діти з задоволенням працювали з LEGO під час занять – конструювали за зразком, за умовами, за запропонованою вихователем темою та власним задумом, приймали участь у святах та розвагах з використанням LEGO–конструктора. Подобалося дітям і конструювати з батьками під час спеціально організованого для останніх майстер класу. Крім того, для батьків проводилися консультації на відповідну тематику, організовувалися перегляди занять з LEGO–конструювання, виставки фотоматеріалів з дитячими конструкціями та спорудами. Це дозволило не тільки розвинути у батьків зацікавленість улюбленими іграми і заняттями їх дітей, але й допомогло батькам зрозуміли значення конструювання для творчого розвитку їх дитини. Проведена робота сприяла формуванню у вихованців групи оригінальності та своєрідності мислення, розвитку уяви, творчого потенціалу дошкільників. Авторами підкреслено, що проведене дослідження не претендує на всебічне розкриття проблеми, і обрано вектор подальшого наукового пошуку – вивчення досвіду використання LEGO–конструювання у процесі розвитку творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку та застосування ідей вчителів початкової школи у своїй роботі з метою забезпечення наступності. Статья посвящена проблеме развития индивидуальных особенностей детей дошкольного возраста, определяющих успешность выполнения ими творческой деятельности, - их творческих способностей путем привлечения к конструктивной деятельности из LEGO. Авторами освещены возможности LEGO–конструирования как средства развития творческих способностей детей дошкольного возраста, представлен опыт развития творческих способностей детей разновозрастной группы в конструктивной деятельности с LEGO – описана работа, проведенная с воспитанниками разновозрастной группы и их родителями с целью развития творческих способностей дошкольников. Отмечено, что дети с удовольствием работали с LEGO во время занятий – конструировали по образцу, по условиям, по предложенной воспитателем теме и собственному замыслу, принимали участие в праздниках и развлечениях с использованием LEGO–конструктора. Нравилось детям и конструировать с родителями во время специально организованного для последних мастер класса. Кроме того, для родителей проводились консультации на соответствующую тематику, организовывались просмотры занятий по LEGO–конструированию, выставки фотоматериалов с детскими конструкциями и сооружениями. Это позволило не только развить у родителей интерес к любимым играм и занятиям их детей, но и помогло родителям понять значение конструирования для творческого развития их ребенка. Проведенная работа способствовала формированию у воспитанников группы оригинальности и своеобразия мышления, развития воображения, творческого потенциала дошкольников. Авторами подчеркнуто, что проведенное исследование не претендует на всестороннее раскрытие проблемы, и выбран вектор дальнейшего научного поиска – изучение опыта использования LEGO–конструирования в процессе развития творческих способностей детей младшего школьного возраста и применение идей учителей начальной школы в своей работе с целью обеспечения преемственности. The article is devoted to the development of the individual characteristics of different aged children that determine the success of their creative work – their creativity by involving them into constructive activity with LEGO products. The authors highlighted the possibilities of LEGO–designing for developing the creative abilities of preschool children, represented the experience of creative abilities development of different aged children in constructive activity with LEGO –there is described the work conducted with the different aged children and their parents on purpose developing creative skills of the preschoolers. It is noted that children with pleasure worked with LEGO pieces, constructed on a model, on terms, on the theme proposed by the tutor and create their own design, took part in holidays and entertainments with LEGO pieces. It liked to the children to construct with parents during specially organized lesson. In addition, consultations were held for parents on certain subjects, there were reviews of classes with LEGO–designer, exhibitions of photographic materials with children's constructions and buildings. It allowed not only to develop parents' interest in their favourite games and activities of their children, but also helped parents to understand importance of designing for the creative development of their child. The carried out work contributed to the formation of originality and peculiarity of thinking, the development of imagination, the creative potential of preschool children. The authors emphasized that the research did not claim to be comprehensive disclosure, and the vector of further scientific research was chosen - studying the experience of using LEGO–design in the process of developing the creative abilities of children of primary school age and applying the ideas of primary school teachers in their work to ensure continuity.
- ДокументРозвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку засобами LEGO-конструювання(ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій» (ПНДІЕІ), 2019) Грицкова, Ю. В.Статтю присвячено проблемі розвитку індивідуальних особливостей дітей старшого дошкільного віку, що визначають успішність виконання ними творчої діяльності, - їх творчих здібностей шляхом залучення до конструктивної діяльності з LEGO. Автором розкрито сутність поняття «творчі здібності» та окреслено шляхи їх розвитку у дітей даної вікової групи, визначено роль і місце конструювання у зазначеному процесі та обґрунтовано можливості конструкторів LEGO як засобу розвитку творчого мислення, уяви, фантазії дітей. Доведено, що незважаючи на чисельні переваги LEGO над іншими видами конструкторів, з наборами LEGO сьогодні працюють не багато закладів дошкільної освіти, продукція LEGO EDUCATION тільки починає інтегруватися в освітній процес цих установ. Зазначено, що діти з задоволенням працюють з LEGO, конструюють за зразком, за умовами, за запропонованою вихователем темою та власним задумом. У результаті такої роботи у дітей формується оригінальність і своєрідність мислення, розвивається уява, творчий потенціал дошкільників. Статья посвящена проблеме развития индивидуальных особенностей детей старшего дошкольного возраста, определяющих успешность выполнения ими творческой деятельности - их творческих способностей путем привлечения к конструктивной деятельности с LEGO. Автором раскрыта сущность понятия «творческие способности» и намечены пути их развития у детей данной возрастной группы, определены роль и место конструирования в указанном процессе, обоснованы возможности конструкторов LEGO как средства развития творческого мышления, воображения, фантазии детей. Доказано, что несмотря на многочисленные преимущества LEGO над другими видами конструкторов, именно с этим конструктором сегодня работают не так уж много учреждений дошкольного образования, т.е продукция LEGO EDUCATION только начинает интегрироваться в образовательный процесс этих учреждений. Отмечено, что дети с удовольствием работают с LEGO, конструируют по образцу, условиям, предложенной воспитателем теме и собственному замыслу. В результате такой работы у детей формируется оригинальность и своеобразие мышления, развивается воображение, творческий потенциал дошкольников. The article is devoted to the development of the individual characteristics of senior preschoolers that determine the success of their creative work - their creativity by involving them into constructive activity with LEGO products. The author reveals the essence of the concept of "creativity", determines the ways of its development in children of this age group, defines the role and the place of constructing in that process and proves the ability of LEGO construction sets to improve creative thinking, imagination, and fantasy of children. It is proved that despite numerous advantages of LEGO construction sets over other types of construction sets today there are not many pre-school educational institutions which use them in their activities, the products of LEGO EDUCATION just start to be integrated into the educational process of these institutions. It is noted that children are happy to work with LEGO pieces, construct on a model, on terms, on the theme proposed by the tutor and create their own design. Cars, planes, missiles, alien spaceships, houses for Father Frost and Snow Maiden, Santa Claus and his reindeer, the hut for Baba Yaga, magic castles for fairy princesses, pyramids for Pharaohs, International Space Stations, various sculptures - and all of these are not a complete list of what can be made with LEGO construction sets. LEGO pieces can be assembled and connected in many ways to construct objects. Anything constructed can be taken apart again, and the pieces can be reused to make new things. As a result, the originality and peculiarity of thinking are formed, designing skills of children are improved, creative imagination and creative potential of preschoolers develop. The author does not claim a comprehensive study of the problem of senior preschoolers’ creativity with the help of LEGO-products. In the author’ opinion, the perspective area of a further research can be studying foreign experience of using LEGO construction sets for the development of creative abilities of children of this age group in preschool education and implementation of this experience in the preschool educational process in Ukraine.
- ДокументФормування культури академічної доброчесності у майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти(Институт Международного Академического и Научного Сотрудничества (ИМАНС), 2019) Грицкова, Ю. В.У роботі розкрито сутність академічної доброчесності як важливої засади державної політики у сфері освіти; охарактеризовано основні форми її порушення. Автором розглянуто шляхи формування академічної доброчесності у майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти, конкретизовано заходи, що вживаються закладами вищої освіти з метою профілактики та запобігання академічній нечесності. В работе раскрыта суть академической добропорядочности как важной основы государственной политики в сфере образования; охарактеризованы основные формы ее нарушения. Автором рассмотрены пути формирования академической добропорядочности у будущих специалистов дошкольного и начального образования, конкретизированы меры, предпринимаемые высшими учебными заведениями с целью профилактики и предотвращения академической нечестности. The paper reveals the essence of academic integrity as an important foundation of public policy in the field of education; the basic forms of its violation are characterized. The author considers the ways of formation of academic integrity in the future specialists of preschool and elementary education, specifies the measures taken by higher education institutions in order to prevent and prevent academic dishonesty.
- ДокументФормування педагогічної культури батьків майбутніх першокласників в умовах закладу дошкільної освіти(Класичний приватний університет (КПУ), 2019) Грицкова, Ю. В.; Кириліва, В. О.У статті розглянуто проблему взаємодії закладів дошкільної освіти з сім’єю дитини старшого дошкільного віку, формування у батьків майбутніх першокласників педагогічної культури - комплексу знань та умінь психолого-педагогічного характеру, що визначають систематичну діяльність батьків, спрямовану на виховання і розвиток майбутнього першокласника. Авторами конкретизовано знання та уміння, якими мають володіти батьки вихованців старших груп дошкільних установ, охарактеризовано форми роботи з сім’ями. Зазначено, що традиційними формами взаємодії з батьками майбутніх першокласників є батьківські збори, консультації, семінари – практикуми. На них запрошуються різні фахівці дошкільної та початкової освіти, які не тільки ознайомлюють батьків з віковими особливостями дітей старшого дошкільного й молодшого шкільного віку, але й вчать, як сформувати у дитини мотивацію до навчання у школі, знайомлять з новаціями початкової школи, розповідають про труднощі, які виникають у дітей під час адаптації до школи, та надають рекомендації щодо її полегшення і прискорення. Рекомендовані до проведення такі форми роботи, як інтернет-конференції, форуми за участю психологів, логопедів, дефектологів, музичних керівників, інструкторів з фізичної культури, інтерактивні консультації, очні та заочні екскурсії і майстер – класи; з метою вивчення запитів батьків, виявлення проблем, які відчувають батьки при підготовці дітей до школи, - інтерактивні опитування. Безумовною перевагою цих форм є дистанційність, що дозволяє враховувати у роботі мобільність батьків. У статті підкреслено, що під час проведення різноманітних заходів до обговорення важливо залучати кожного з батьків, що сприятиме переосмисленню ними особистих поглядів на проблеми розвитку, виховання, навчання, соціалізації дитини, формуванню у них педагогічної рефлексії тощо. Автори не претендують на всебічне вивчення проблеми формування педагогічної культури батьків майбутніх першокласників в умовах закладу дошкільної освіти і вбачають перспективними напрямками дослідження вивчення досвіду роботи з батьками дітей старшого дошкільного віку закладів дошкільної освіти в інших країнах та впровадження цього досвіду в освітній процес вітчизняних закладів дошкільної освіти. В статье рассматривается проблема взаимодействия учреждений дошкольного образования с семьей ребенка старшего дошкольного возраста, формированиея у родителей будущих первоклассников педагогической культуры - комплекса знаний и умений психолого-педагогического характера, определяющих систематическую деятельность родителей, направленную на воспитание и развитие будущего первоклассника. Авторами конкретизированы знания и умения, которыми должны обладать родители воспитанников старших групп дошкольных учреждений, охарактеризованы формы работы с семьями. Отмечено, что традиционными формами взаимодействия с родителями будущих первоклассников являются родительские собрания, консультации, семинары - практикумы. На них приглашаются различные специалисты дошкольного и начального образования, которые не только знакомят родителей с возрастными особенностями детей старшего дошкольного и младшего школьного возраста, но и учат, как сформировать у ребенка мотивацию к обучению в школе, знакомят с новациями начальной школы, рассказывают о трудностях, которые возникают у детей при адаптации к школе, и о том, как ее облегчить и ускорить. Рекомендуются к проведению такие формы работы, как интернет-конференции, форумы с участием психологов, логопедов, дефектологов, музыкальных руководителей, инструкторов по физической культуре, интерактивные консультации, очные и заочные экскурсии и мастер - классы; с целью изучения запросов родителей, выявление проблем, которые испытывают родители при подготовке детей к школе, - интерактивные опросы. Безусловным преимуществом этих форм является дистанционность, что позволяет учитывать в работе мобильность родителей. В статье подчеркивается, что во время проведения различных мероприятий к обсуждению важно привлекать каждого из родителей с целью переосмысления ими в дальнейшем личных взглядов на проблемы развития, воспитания, обучения, социализации ребенка, формирования у них педагогической рефлексии и тому подобное. Авторы не претендуют на всестороннее изучение проблемы формирования педагогической культуры родителей будущих первоклассников в условиях учреждения дошкольного образования и видят перспективными направлениями исследования изучение опыта работы с родителями детей старшего дошкольного возраста учреждений дошкольного образования других стран, а также внедрение этого опыта в образовательный процесс отечественных учреждений дошкольного образования. The article deals with the problem of a pre-school establishment staff and a child's family interaction, the pedagogical culture formation of parents of first formers to-be that is a complex of psychological and pedagogical knowledge and skills, which determine the systematic activity of parents aimed at education and development of a first former to-be. The authors specify the knowledge and skills that parents of children should have and describe the forms of work with families. It is noted that the traditional interaction forms between parents of first formers to-be and pre-school staff are parental meetings, consultations, seminars and workshops. The meetings are held by various specialists of preschool and primary education, who not only inform parents of the age characteristics of preschool and primary school age and teach them how to form a child's motivation to study at school, but also tell them about the innovations of primary school, talk about the difficulties, that children experience while adapting to school, and provide guidance on how to facilitate and accelerate the adaptation. Such forms of interaction as Internet conferences, forums with the participation of psychologists, speech therapists and speech pathologists, music and PE teachers, interactive consultations, intramural and extra-mural excursions and master classes, online surveys to explore parents' requests and identify their problems while preparing the children for school are recommended. An absolute advantage of these forms is remoteness, which allows pre-school staff to take into account parents’ mobility. In the article it is emphasized that it is important to involve each parent in the discussion during various activities. It will help him/her to reconsider his/her personal view on the problems of development, upbringing, education, socialization of the child, formation of pedagogical reflection, etc. The authors do not claim a comprehensive study of the problem of forming the pedagogical culture of parents of first formers to-be in pre-schools. In the authors’ opinion, the perspective areas of a further research can be studying foreign experience of the interaction between pre-school establishments’ staff and preschoolers’ parents and implementation it in the preschool educational process in Ukraine.