Перегляд за Автор "Гончарова, А. О."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАктуальність пошуку ефективних технологій і методик профілактики девіантної поведінки підлітків(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-21) Гончарова, А. О.На основі узагальнення наукової літератури та практики систематизовано та відібрано найбільш ефективні напрямки профілактики девіантної поведінки підлітків. На основі узагальнення наукової літератури та практики систематизовано та відібрано найбільш ефективні напрямки профілактики девіантної поведінки підлітків. Based on the generalization of scientific literature and practice, the most effective areas of prevention of deviant behavior of teenagers were systematized and selected.
- ДокументЗ ДОСВІДУ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ПРОФІЛАКТИКИ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Гончарова, А. О.; Романова, І. А.У публікації проаналізовано соціально-педагогічну роботу з профілактики девіантної поведінки підлітків. Для покращення практики проведення первинної профілактики девіантної поведінки підлітків було складено і впроваджено програму «Свобода і відповідальність». На формувальному етапі експериментального дослідження впроваджено низку соціально-педагогічних заходів програми. Одним з найефективнішим методом було визначено проходження вебквесту «Залежності». Було визначено позитивні зміни за когнітивним критерієм, зокрема, збільшення рівня знань підлітків про прояви девіантної поведінки, її види, суть залежної поведінки та її види, вплив алкоголю, табакокуріння й наркотиків на людини, що зменшило відсоток учінів, які мали схильність до девіантної поведінки. The publication analyzes socio-pedagogical work on the prevention of deviant behavior of teenagers. To improve the practice of primary prevention of deviant behavior among teenagers, the "Freedom and Responsibility" program was developed and implemented. At the formative stage of the experimental study, a number of socio-pedagogical measures of the program were implemented. One of the most effective methods was determined to be the completion of the "Addictions" webquest. Positive changes were determined according to the cognitive criterion, in particular, an increase in the level of knowledge of adolescents about the manifestations of deviant behavior, its types, the essence of addictive behavior and its types, the influence of alcohol, tobacco smoking and drugs on a person, which reduced the percentage of students who had a tendency to deviant behavior.
- ДокументПРОФІЛАКТИКА АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ: СТРАТЕГІЇ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Гончарова, А. О.У публікації проаналізовано профілактику агресивної поведінки підлітків. Вплив соціальних мереж, незбалансованість інформаційного простору, економічні та соціокультурні коливання – все це взаємодіє із формуванням особистості підлітка, часто спричиняючи девіантну та агресивну поведінку. Основним завданням соціальних педагогів є гармонізація з навколишнім середовищем основних психічних проявів кожної дитини, її почуттів, емоцій з метою формування її вільної, неагресивної взаємодії з навколишнім дійством. На підставі аналізу наукової літератури актуальними проблемними аспектами у практичному вирішенні проблеми були визначені такі: відсутність пріоритезації родинних стосунків і авторитетного впливу батьків на дітей, мала кількість ефективних технологій навчання підлітків вивільнення гніву позитивними методами, відсутність взаємодії всіх суб’єктів впливу, недостатня залученість методик профілактики у діяльності шкіл. The publication analyzes the prevention of aggressive behavior of teenagers. The influence of social networks, the imbalance of the information space, economic and socio-cultural fluctuations - all this interacts with the formation of a teenager's personality, often causing deviant and aggressive behavior. The main task of social pedagogues is the harmonization with the environment of the main mental manifestations of each child, his feelings, emotions in order to form his free, non-aggressive interaction with the surrounding action. On the basis of the analysis of scientific literature, current problems aspects in the practical solution of the problem were identified as follows: lack of prioritization of family relationships and authoritative influence of parents on children, a small number of effective technologies for teaching teenagers how to release anger positive methods, lack of interaction of all influencing subjects, insufficient involvement of prevention methods in the activities of schools.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ З ПРОФІЛАКТИКИ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Гончарова, А. О.; Васильєва, М. П.У публікації розглянуто соціально-педагогічну діяльність з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Зазначено, що соціальний педагог є важливою ланкою у середовищі ЗЗСО, що об’єднує навколо себе батьків, дітей та інших фахівців з метою здійснення комплексної соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків шляхом зміни свідомості та життєвих пріоритетів як учнів, так і їх батьків. The publication deals with social and pedagogical activities to prevent deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions. It is noted that a social pedagogue is an important link in the environment of general secondary education institutions, uniting parents, children and other professionals in order to implement comprehensive social and pedagogical activities to prevent deviant behaviour of adolescents by changing the consciousness and life priorities of both students and parents.
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладі загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Гончарова, А. О.Наукова робота присвячена актуальній проблемі підвищення ефективності соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити програму соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що теоретично обґрунтовано програму соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти; уточнено сутність понять «профілактика девіантної поведінки підлітків», «соціально-педагогічна діяльність з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти»; подальшого розвитку набув інструментарій соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Теоретичне значення дослідження полягає: в узагальненні досвіду соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків в закладах загальної середньої освіти; у теоретичному обґрунтуванні програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Практичне значення дослідження полягає в тому, що розроблена й експериментально перевірена програма соціально-педагогічної діяльності може бути використана в практичній соціально-педагогічній діяльності з метою підвищення ефективності роботи з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. У першому розділі дослідження на підставі аналізу наукової літератури визначено суть основних понять дослідження: «девіантна поведінка», «профілактики девіантної поведінки підлітків», «соціально-педагогічна діяльність з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладі загальної середньої освіти». На основі аналізу наукової літератури і досвіду реалізації профілактики девіантної поведінки учнів у закладах освіти визначено коло суб’єктів, що приймають участь у соціально-педагогічній діяльності за цим напрямом; охарактеризовано особливості, методи і форми роботи з підлітками, батьками. У другому розділі наукового дослідження описано реалізацію соціально-педагогічного експерименту на базі Харківського ліцею № 43 впродовж 2022-2024 н.р. по визначенню ефективності розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків, який проходив у три етапи: діагностичний, формувальний і контрольний. The research is devoted to the topical issue of increasing the effectiveness of social and pedagogical activities to prevent deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions. The purpose of the study: theoretically substantiate and experimentally test the programme of social and pedagogical activities for the prevention of deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions. The scientific novelty of the results is that the programme of social and pedagogical activities for the prevention of deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions is theoretically substantiated; the essence of the concepts of "prevention of deviant behaviour of adolescents", "social and pedagogical activities for the prevention of deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions" is clarified; the tools of social and pedagogical activities for the prevention of deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions are further developed.