Перегляд за Автор "Гнатовська, К. С."
Зараз показано 1 - 8 з 8
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВикористання диференційованого підходу в навчанні й вихованні дітей дошкільного віку(Львівський університет бізнесу та права, 2024) Ткаченко, Л. П.; Гнатовська, К. С.; Горопаха, Н. М.Імплементація диференційованого підходу в умовах закладу дошкільної освіти сприяє індивідуалізації навчання та дозволяє адаптувати зміст навчального матеріалу до потреб кожної дитини. На підставі аналізу науково-педагогічних праць доведено, що диференційований підхід може підвищити успішність дітей, зокрема дітей із гіперактивністю та дефіцитом уваги в межах інклюзивного освітнього процесу, є важливою умовою для емоційної стабільності дитини та сприяє її самовизначенню. Мета статті – проаналізувати особливості застосування диференційованого підходу в навчанні й вихованні дітей дошкільного віку. У дослідженні розкрито переваги диференційованого підходу в умовах закладу дошкільної освіти, виокремлено технології й завдання, які використовуються в контексті диференційованого навчання. Для вивчення особливостей диференційованого підходу в навчанні й вихованні дітей у дослідженні використовувалися методи аналізу, синтезу та порівняльного аналізу. Результати дослідження демонструють характеристики диференційованого підходу в умовах закладу дошкільної освіти, а також окреслюють його переваги для забезпечення якісного й успішного розвитку кожного дошкільника. У процесі дослідження виокремлено функціональну й структурну диференціацію та доведено, що диференціація буває рівневою та профільною. З’ясовано, що при застосуванні диференційованого підходу в навчанні й вихованні в умовах закладу дошкільної освіти ефективними можуть бути різноманітні педагогічні технології, зокрема технологія навчальних центрів, навчання в малих групах, «дошка вибору», гнучке групування, інтегроване навчання, інтерактивне навчання, розвивальні ігри. Крім того, проаналізовано ефективні види діяльності в контексті реалізації диференційованого підходу. Доведено, що використання диференційованого підходу в навчанні й вихованні дітей дошкільного віку вимагає розробки алгоритму дій вихователя, який забезпечить максимізацію освітнього процесу та врахування індивідуальних освітніх потреб дітей дошкільного віку. Implementation of differentiated approach at the institution of preschool education facilitates personalized learning and allows to adapt the content of educational materials according to the children’s needs. On the basis of the analysis of scientific and pedagogical works it was proved that differentiated approach enhances the children’s learning outcomes, especially those with hyperactivity and attention deficit within the inclusive educational process. Differentiated approach was found to be an important condition for emotional stability of a children and helps their self-identification. Accordingly, the aim of the article is to analyze the peculiarities of using the differentiated approach in learning and upbringing of preschoolers, to distinguish the technologies and activities which can be used in the context of differentiated instruction. To study the peculiarities of differentiated approach in learning and upbringing of preschoolers we used the following scientific methods: analysis, synthesis, literature review, and comparative analysis. The findings reveal the characteristics of differentiated approach at the institution of preschool education, and demonstrate its advantages for ensuring qualitative and successful development of preschoolers. During the research we distinguished functional and structural differentiation. Also, it was found that educational differentiation can be level-based and profile-based. It was proved that when the differentiated approach is used in learning and upbringing at the institution of preschool education the following pedagogical technologies can be effective: Learning Centers technology, learning in small groups, «Choice Board», flexible grouping, integrated learning, interactive learning, and development games. Also, effective activities in the context of differentiated approach were analyzed. It was explained that using differentiated approach in learning and upbringing requires development of algorithm of instructor’s actions to maximize the educational process and consider individual educational needs of preschoolers.
- ДокументЗасоби розвитку дрібної моторики руки в контексті мовленнєвого розвитку дитини(THE COMPANY "DEL c.z." (CZECH REPUBLIC), 2024-04-29) Гнатовська, К. С.У тезах розкривається проблема розвитку дрібної моторики руки в контексті мовленнєвого розвитку дитини. Визначено, що засобами, що сприяють розвитку дрібної моторики пальців рук є пальчикові гімнастики, ігри та вправи, у ході яких виробляється спритність, координованість, концентрація уваги. Зазначено, що дієвим варіантом розвитку дрібної моторики рук, закріплення сенсорних навичок та просторових уявлень є ігри з прищіпками, шнурівками, мотузяними вузликами тощо. Theses reveal the problem of the development of fine motor skills of the hand in the context of the child's speech development. It has been determined that finger gymnastics, games and exercises, during which dexterity, coordination, and concentration of attention are developed, are means that contribute to the development of fine motor skills of the fingers. It is noted that games with clothespins, laces, rope knots, etc., are an effective option for developing fine motor skills of hands, consolidating sensory skills and spatial concepts.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ГАЛУЗІ ДО РОБОТИ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ НА ОСНОВІ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Гнатовська, К. С.У публікації проаналізовано підготовку майбутніх фахівців дошкільної галузі до роботи з розвитку мовлення дітей на основі інноваційних технологій. Актуальність та значущість розвитку мовлення дітей дошкільного віку підкреслюється у Базовому компоненті дошкільної освіти, де наголошено на «невід’ємній цілісності та взаємозалежності, взаємопов’язаності таких складників, як фонетичний, лексичний, граматичний, діалогічний та монологічний». Зазначено, що інноваційні технології у розвитку мовлення дітей дають невичерпні можливості у підготовці майбутніх фахівців дошкільної галузі до формування та розвитку особистості, удосконалення провідних індивідуально-психічних і професійних якостей, збагачення світоглядно-культурологічної, психолого-педагогічної та фахово-методичної підготовки, у формуванні педагогічної майстерності студентів як майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. The publication analyzes the training of future specialists in the preschool field to work on the development of children's speech based on innovative technologies. The relevance and significance of preschool children's speech development is emphasized in the Basic Component of Preschool Education, which emphasizes "the integral integrity and interdependence, interconnection of such components, such as phonetic, lexical, grammatical, dialogic and monologic." It is noted that innovative technologies in the development of children's speech provide inexhaustible opportunities in the preparation of future preschool specialists for the formation and development of personality, improvement of leading individual-psychological and professional qualities, enrichment of worldview-cultural, psychological-pedagogical and professional-methodical training, in the formation of pedagogical skills of students as future educators of preschool education institutions.
- ДокументРозвиток зв’язного мовлення старших дошкільників засобами мнемотехніки(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Центр українсько-європейського наукового співробітництва, Українсько-польське наукове видавництво «Liha-Pres», 2023-10-02) Гнатовська, К. С.У тезах зазначено, що проблема розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку не втрачає своєї актуальності упродовж багатьох років, що пов’язано з тим, що мовлення дитини має стати основою для її успішної соціалізації, дозволяє набувати досвід спілкування у різноманітних комунікативних ролях, сприяє формуванню емоційного інтелекту та є запорукою успішного входження в період шкільного дитинства. З’ясовано, що на сьогодні накопичено чималий методичний і практичний досвід розвиток зв’язного мовлення дітей дошкільного віку: розповіді казок, перекази, інтегровані заняття, вправи для засвоєння навичок монологічного й діалогічного мовлення, робота з картками, іграшками, сюжетно-рольові ігри. Визначено, що одним із перспективних прийомів розвитку мовлення є мнемотехніка, тобто комплекс завдань чи вправ, спрямований на формування здатності дитини запам’ятовувати інформацію за допомогою яскравих образів чи неповторних відчуттів. The thesis states that the problem of the development of coherent speech of preschool children has not lost its relevance for many years, which is due to the fact that the child's speech should become the basis for his successful socialization, allows him to gain experience of communication in various communicative roles, promotes the formation of emotional intelligence and is the key to successful entry into school childhood. It has been found that to date considerable methodological and practical experience has been accumulated in the development of coherent speech of preschool children: fairy tales, retellings, integrated classes, exercises for mastering the skills of monologue and dialogic speech, working with cards, toys, story role-playing games. It was determined that one of the promising methods of speech development is mnemonics, that is, a set of tasks or exercises aimed at forming a child's ability to remember information with the help of vivid images or unique sensations.
- ДокументФормування толерантності в сучасної студентської молоді(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Гнатовська, К. С.У статті проаналізовано поняття толерантності, визначено аспекти та шляхи її формування. Обґрунтовано потребу виховання в майбутнього фахівця загальної системи цінностей і толерантності зокрема. Наголошено, що в навчально-виховному процесі потрібно приділяти увагу толерантності як якості особистості, що передбачає перехід від стану терпимості іншої позиції, думки до її розуміння та поваги. В статье проанализировано понятие толерантности, определены аспекты и пути ее формирования. Обоснована необходимость воспитания у будущего специалиста общей системы ценностей и толерантности в частности. Отмечено, что в учебно-воспитательном процессе нужно уделять внимание толерантности как качеству личности, что предусматривает переход от состояния терпимости другой позиции, мысли к ее пониманию и уважению. The article analyzes the concept of tolerance, defines aspects and ways of its formation. The necessity of education in the future specialist of the general system of values and tolerance in particular is substantiated. It is stressed that in the educational process it is necessary to pay attention to tolerance as a personality quality, which implies the transfer from the state of tolerance of another position, thought to its understanding and respect.
- ДокументФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЯК ПОКАЗНИКА ГОТОВНОСТІ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Гнатовська, К. С.Висвітлено підготовку майбутнього вчителя початкових класів до роботи зі школярами з особливими освітніми потребами. Здійснено теоретичний аналіз сутності понять «інклюзивне навчання», «толерантність». Визначено, що формування толерантності до дітей з особливими потребами в майбутніх учителів початкових класів має бути цілеспрямованим процесом. The preparation of future teacher of elementary school for work with pupils who have special educational needs has been highlighted. The theoretical analysis of the essence of the concepts of «inclusive education» and «tolerance» has been made. It has been determined that the formation of future primary school teachers’ tolerance to disabled children has to be a purposeful peocess.
- ДокументХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ТОЛЕРАНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Гнатовська, К. С.В статті окреслено основні шляхи формування професійної толерантності майбутніх учителів. Професійна толерантність може бути розглянута як важлива якість педагога, що впливає на ефективність його праці, а також на взаємини зі усіма суб’єктами освітнього процесу з погляду професійного становлення фахівця. У процесі цілеспрямованого формування толерантності необхідно дотримуватися балансу між розвитком практичних навичок толерантної поведінки, з одного боку, та накопиченням інформації, з другого. The article outlines the main ways of forming professional tolerance of future teachers. Professional tolerance can be considered as an important quality of a teacher that affects the effectiveness of his work, as well as the relationship with all subjects of the educational process in terms of professional development of a specialist. In the process of purposeful formation of tolerance, it is necessary to maintain a balance between the development of practical skills of tolerant behavior, on the one hand, and the accumulation of information, on the other.
- ДокументІнтернет-ресурси та цифрові технології як інструменти розвитку мовленнєвої компетентності(Видавнича група "Наукові перспективи", 2024) Ткаченко, Л. П.; Гнатовська, К. С.; Левандовська, Г. В.; Кваша, А. С.Мовленнєва компетентність обумовлюється мовною компетентністю, широкою мовною практикою спілкування, великим обсягом читання літератури різних жанрів і зумовлює комунікативну компетентність. Вона включає мотиваційно-цільовий, змістовний та особистісний компоненти і виконує важливі функції: пізнавальну (відображення), інформативну (повідомлення, вираз), комунікативну (вплив), стимулюючу (мотиваційну). У статті актуалізовано проблему необхідності розвитку мовленнєвої компетентності через сформовані наскрізні вміння у дошкільному віці. У статті обґрунтовується необхідність формування мовленнєвої компетентності та мовних компетенцій студентів у процесі їхньої професійної підготовки у виші. Однією з актуальних проблем розвитку студента молодшого курсу за нинішніх умов є рівень розвитку зв'язного мовлення. Від рівня розвитку мови залежить подальше оволодіння знаннями. Сьогодні перед викладачами молодших курсів ЗВО стоїть завдання – навчати студентів таким чином, щоб вони були здатні виявляти нові проблеми та завдання, знаходити шляхи їх вирішення, могли пластично та швидко реагувати на умови, що змінюються. Цього можна досягти за допомогою різноманітних технологій, включаючи інформаційно-комунікаційні. Завдяки комп'ютеру, за дуже короткі терміни можна розвивати граматичний базис, поповнити словниковий запас, формувати зв'язне мовлення, заповнити прогалини у розвитку звукової сторони мови. Усе це підвищує грамотність. У студентів розвивається навичка самоконтролю та самостійної діяльності, підвищується інтерес до процесу навчання. У статті наведено приклади оформлення завдань в інструментах Google Форма та Google Jamboard. Обґрунтовано, що використання хмарного пакета програм Google for Education може значно покращити процес навчання та розвиток мовленнєвої компетенції студентів. Speech competence is determined by language competence, extensive linguistic practice of communication, a large volume of reading literature of various genres and determines communicative competence. It includes motivational and target, meaningful and personal components and performs important functions: cognitive (reflection), informative (message, expression), communicative (influence), stimulating (motivational). The article actualizes the problem of the need to develop speech competence due to the formed cross-cutting skills in primary school age. The article substantiates the need for the formation of speaking competence and language competences of students in the process of their professional training at the university. One of the urgent problems of junior year student development under current conditions is the level of development of coherent speech. Further acquisition of knowledge depends on the level of language development. Today, teachers of junior courses of higher education institutions face the task of teaching students in such a way that they are able to identify new problems and tasks, find ways to solve them, and can respond flexibly and quickly to changing conditions. This can be achieved with the help of various technologies, including information and communication technologies. Thanks to the computer, in a very short time it is possible to develop the grammatical basis, replenish the vocabulary, form coherent speech, and fill the gaps in the development of the sound side of the language. All this increases literacy. Students develop the skill of self-control and independent activity, their interest in the learning process increases. The article provides examples of tasks in Google Form and Google Jamboard tools. It is substantiated that the use of the cloud package of Google for Education programs can significantly.