Перегляд за Автор "Водолаженко, О. В."
Зараз показано 1 - 8 з 8
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументКОНЦЕПТ–КАРТИ ЯК ЗАСІБ СИСТЕМАТИЗАЦІЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Електронне вид., 2017-06-13) Світлична, К. С.; Водолаженко, О. В.В статті висвітлена тема концепт-карт як засобу систематизації математичної інформації. Концепт-карта є графічним інструментом для організації та подання знань у вигляді об’єктів, зв’язки між якими утворюються «стрілками». Вони можуть містити текстові надписи, які пояснюють характер зв’язку між поняттями. У даній роботі концепт-карта була розроблена за допомогою програми IHMC CmapTools (http://cmap.ihmc.us/), яка дозволяє створювати схеми різного рівня складності. Було зауважено, що найбільш корисним у формуванні осмислених знань при використанні концепт-карт є не стільки сама карта, скільки процес її створення, у ході якого необхідно уважно аналізувати матеріал та виділяти в ньому найбільш важливі факти та зв’язки між ними. Таким чином, створення концепт-карт є наочною і корисною процедурою як для вивчення, так і навчання математики. В статье освещена тема концепт-карт как средства систематизации математической информации. Концепт-карта является графическим инструментом для организации и представления знаний в виде объектов, связи между которыми образуются «стрелками». Они могут содержать текстовые надписи, объясняющие характер связи между понятиями. В данной работе концепт-карта была разработана с помощью программы IHMC CmapTools (http://cmap.ihmc.us/), которая позволяет создавать схемы разного уровня сложности. Было отмечено, что наиболее полезным в формировании осмысленных знаний при использовании концепт-карт является не столько сама карта, сколько процесс её создания, в ходе которого необходимо внимательно анализировать материал и выделять в нём наиболее важные факты и связи между ними. Таким образом, создание концепт-карт является наглядной и полезной процедурой как для изучения, так и обучения математике.
- ДокументМАТЕМАТИЧНІ ПАКЕТИ В ДИСТАНЦІЙНІЙ ОСВІТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Водолаженко, О. В.В роботі розглядаються методичні можливості математичних пакетів для дистанційної освіти.The paper conciders the methodological possibilities of mathematical software packages for distance education.
- ДокументМетодичні вказівки до курсової роботи з курсу «Математичний аналіз» для студентів денної та заочної форм навчання напрямку 014 – Середня освіта (Математика)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Яловега, І. Г.; Водолаженко, О. В.Математичний аналіз для студентів математичних факультетів педагогічних університетів є одним з найскладніших курсів математичного циклу. Значення математичного аналізу полягає в тому, що він дозволяє привести до єдиного вигляду опис багатьох різноманітних за природою процесів, використовуючи систему строгих математичних понять та універсальних методів аналізу. Курсова робота має сприяти більш поглибленому вивченню курсу «Математичний аналіз», осмисленню його формування та розвитку, визначенню наступності вивчення аналізу в школі та у вищих закладах освіти, застосуванню при розв’язуванні задач. Виконання курсової роботи – одна з найважливіших форм самостійної роботи студентів, в процесі якої вони вчаться роботі з науковою та методичною літературою, логічному міркуванню, оперуванню з абстрактними об’єктами, коректному використанню математичних понять та символів, грамотному оформленню наукових публікацій. Математический анализ для студентов математических факультетов педагогических университетов является одним из самых сложных курсов математического цикла. Значение математического анализа заключается в том, что он позволяет привести к единому виду описание множества различных по природе процессов, используя систему строгих математических понятий и универсальных методов анализа. Курсовая работа должна способствовать более углубленному изучению курса «Математический анализ», осмыслению его формирования и развития, определению преемственности изучения анализа в школе и в высших учебных заведениях, применению при решении задач. Выполнение курсовой работы - одна из важнейших форм самостоятельной работы студентов, в процессе которой они учатся работе с научной и методической литературой, логическому рассуждению, оперированию с абстрактными объектами, корректном использованию математических понятий и символов, грамотном оформлению научных публикаций. Mathematical analysis for students of mathematical faculties of pedagogical universities is one of the most difficult courses in the mathematical cycle. The value of mathematical analysis lies in the fact that it allows to bring to a unified form the description of a multitude of processes, different in nature, using a system of rigorous mathematical concepts and universal methods of analysis. Course work should contribute to a more in-depth study of the course "Mathematical analysis", understanding its formation and development, determining the continuity of the study of analysis in school and in higher education, application in solving problems. Course work is one of the most important forms of independent work of students, in the process of which they learn to work with scientific and methodological literature, logical reasoning, operating with abstract objects, correct use of mathematical concepts and symbols, competent design of scientific publications.
- ДокументМЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ МЕТОДУ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ МАТЕМАТИКИ ЗАСОБАМИ ІКТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Мезінова, В. В.; Водолаженко, О. В.До актуальних проблем соціально-економічного і науково-технічного розвитку суспільства сьогодні відносяться проблеми розвитку, удосконалення і широкого впровадження в повсякденну практику інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Поява нових інформаційних технологій, їх швидкий розвиток і розповсюдження, привели до осмислення та вирішення нових задач освіти таких, як інформатизація та комп’ютеризація навчального процесу, комп’ютерна грамотність та інформаційна культура. В роботі охарактеризовано основні методичні можливості використання ІКТ при експериментуванні в галузі математики з освітніми цілями. Current problems of socio-economic and scientific and technical development of society today include the problems of development, improvement and widespread introduction into everyday practice of information and communication technologies (ICT). The emergence of new information technologies, their rapid development and dissemination, have led to the comprehension and solution of new higher education tasks such as computerization and computerization of the educational process, computer literacy and information culture. The main methodological possibilities of using ICT are described in the paper.
- ДокументПРОБЛЕМА УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ З ГЕОМЕТРІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Василенко, А. С.; Водолаженко, О. В.У статті розглянуто проблему узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок учнів з геометрії. Метою дослідження є обґрунтування ефективності використання прийомів узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок учнів з геометрії з урахуванням тенденцій сучасної освіти. Прийомам узагальнення та систематизації повинна бути відведена вагома роль у процесі навчання геометрії, тому що уміння узагальнювати математичні знання, уміння, навички свідчать про їх системність, що виступає важливим чинником у формуванні логічного мислення та творчого потенціалу учнів. In the article it was considered the problem of generalization and systematization of the knowledge, skills and abilities of students in geometry. The purpose of the study is to substantiate the effectiveness of using the techniques of generalization and systematization of knowledge, skills and abilities of students in geometry, taking into account the trends of modern education. Generalization and systematization techniques should play an important role in the process of learning geometry, because the ability to generalize mathematical knowledge, skills and abilities testify to their systematisms, which is an important factor in the formation of logical thinking and creative potential of students.
- ДокументРОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ПАРАМЕТРАМИ ЯК ПРОПЕДЕВТИКА НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МАТЕМАТИКІВ МОДЕЛЮВАННЮ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Водолаженко, О. В.; Кустанович, Д. В.В статті розглянуто комплексний пропедевтичний курс, що передує вивченню математичного моделювання, спрямований на навчання студентів: аналізу тексту задач, складанню рівнянь, аналіз отриманих розв’язків. Вміння будувати математичні моделі різних об’єктів,ситуацій тощо, а також виконувати їх подальший розрахунок і аналіз це важливо для майбутніх учителів математики. Істотним при створенні такого курсу буде використання пакета комп’ютерної геометрії GeoGebra. Завдяки своїм можливостям він буде досить ефективним на етапі навчання розв’язуванню рівнянь та нерівностей з параметрами, візуалізуючи поведінку вихідних рівнянь та нерівностей, а також безпосередньо процес їх розв’язування. В статье рассмотрен комплексный пропедевтический курс, предшествующий изучению математического моделирования, направленный на обучение студентов: анализа текста задач, составлению уравнений, анализ полученных решений. Умение строить математические модели различных объектов, ситуаций и т.д., а также выполнять их дальнейший расчет и анализ это важно для будущих учителей математики. Существенным при создании такого курса будет использование пакета компьютерной геометрии GeoGebra. Благодаря своим возможностям он будет достаточно эффективным на этапе обучения решению уравнений и неравенств с параметрами, визуализируя поведение исходных уравнений и неравенств, а также непосредственно процесс их решения. The article deals with a complex propaedeutic course preceding the study of mathematical modelling aimed at training students: analysis of the text of the problems, drawing up equations, analysis of the obtained solutions. The ability to build mathematical models of various objects, situations, etc., as well as to perform their further calculation and analysis is important for future teachers of mathematics. The use of the GeoGebra computer geometry package will be essential in creating such a course. Because of its capabilities it will be quite effective at the stage of learning to solve equations and inequalities with parameters, visualizing the behaviour of the original equations and inequalities, as well as directly the process of their solution.
- ДокументФормування освітніх потреб під час підготовки дорослих магістрантів – учителів математики(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України ; Харківський національний педагогічний університет імені Г .С. Сковороди, 2020) Водолаженко, О. В.Останнім часом суттєво збільшилася чисельність і змінився склад студентів, що вступають на заочну форму навчання в магістратуру по кафедрі математики Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Якщо раніше це були в основному люди традиційного студентського віку або трохи старше, то сьогодніце дорослі люди зі сформованими звичками, професійним досвідом тощо. В дослідженны доведено, що при навчанні дорослих студентів – учителів математики – провідне значення має принцип розвитку освітніх потреб (при почерговому використанні педагогічної та андрагогічної моделей). Інші принципи важливі, але їм належить допоміжна функція.В последнее время существенно увеличилась численность и изменился состав студентов, поступающих на заочную форму обучения в магистратуру по кафедре математики Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. Если раньше это были в основном люди традиционного студенческого возраста или чуть старше, то сегодня это взрослые люди со сложившимися привычками, профессиональным опытом и тому подобное. В исследовании доказано, что при обучении взрослых студентов - учителей математики - ведущее значение имеет принцип развития образовательных потребностей (при поочередном использовании педагогической и андрагогический моделей). Другие принципы важны, но им принадлежит вспомогательная функция. Recently, the number and the composition of students entering the correspondence form of study in the magistracy at the Department of Mathematics of the Kharkiv National Pedagogical University named after G.S. Skovoroda has significantly increased and the composition has changed. If earlier they were mostly people of traditional student age or a little older, today they are adults with established habits, professional experience, and the like. The study proved that when teaching adult students (teachers mathematics) - the principle of the development of educational needs is of leading importance (With the alternate use of pedagogical and andragogical models). The other principles are important, but the helper function belongs to them.
- ДокументЦІКАВІ ТА ПРИВАБЛИВІ ЗАДАЧІ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Ковязіна, К. В.; Водолаженко, О. В.У статті розглядається проблема зниження інтересу школярів до процесу навчання. Пропонує вирішення цієї проблеми шляхом емоційного стимулювання цікавістю, зупиняючись на цікавих завданнях, які можуть успішно застосовуватися на уроках математики. У статті представлені методичні особливості, форми, методи організації навчальної діяльності школярів з розв’язання цікавих завдань на прикладі теми: «Відстань між точками». Аналізуються умови та фактори, що впливають на ефективність формування пізнавального інтересу учнів до математики. The article deals with the problem of reducing schoolchildren's interest in the learning process. Proposes a solution to this problem through emotional stimulation with curiosity, focusing on interesting tasks that can be successfully applied in mathematics lessons. The article presents methodical features, forms, and methods of organizing schoolchildren's educational activities for solving interesting tasks on the example of the topic: "Distance between points". The conditions and factors affecting the effectiveness of the formation of students' cognitive interest in mathematics are analyzed.