Перегляд за Автор "Васильєва, М. В."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАДАПТАЦІЯ СУЧАСНИХ КОМУНІКАТИВНИХ СТРАТЕГІЙ В ОСВІТІ ТА НАУЦІ: МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД ТА ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ(Грузинський авіаційний університет, 2023-05-31) Васильєва, М. В.У публікації досліджено застосування сучасних комунікативних стратегій, що може сприяти поліпшенню процесу навчання, спілкування між науковцями та популяризації наукових досягнень. Залучення міжнародного досвіду та участь у міжнародних проектах є важливими кроками в адаптації комунікативних стратегій. Це дозволяє впроваджувати передові практики, отримувати експертну підтримку та покращувати свої комунікативні навички на міжнародному рівні. Адаптація сучасних комунікативних стратегій в освіті та науці базується на вивченні міжнародного досвіду, використанні інновацій та технологій, розвитку комунікативних навичок учасників освітнього процесу. The publication explores the use of modern communication strategies that can help improve the learning process, communication between scientists and popularisation of scientific achievements. Engaging international experience and participating in international projects are important steps in adapting communication strategies. This allows you to implement best practices, receive expert support and improve your communication skills at the international level. Adaptation of modern communication strategies in education and science is based on the study of international experience, the use of innovations and technologies, and the development of communication skills of participants in the educational process.
- ДокументНавчально-методичний посібник "Безпека існування людини в навколишньому середовищі"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Бережна, С. В.; Васильєва, М. В.; Микитюк, В. О.; Микитюк, С. О.Навчально-методичний посібник призначений для використання студентами з дисципліни "Безпека існування людини в навколишньому середовищі" – обов’язкової у навчальному плані підготовки здобувачів освітнього рівня бакалавр. Видання містить: конспект лекцій; комплекс необхідних матеріалів для проведення практичних (семінарських) занять; теми для самостійної роботи; тести для самоконтролю і самоперевірки знань; додатковий матеріал для підготовки до занять і організації самостійної роботи до модуля 1. Цивільний захист. Для студентів вищих навчальних закладів педагогічного спрямування. Учебно-методическое пособие предназначено для использования студентами по дисциплине "Безопасность существования человека в окружающей среде" - обязательной в учебном плане подготовки соискателей образовательного уровня бакалавр. Издание содержит конспект лекций; комплекс необходимых материалов для проведения практических (семинарских) занятий; темы для самостоятельной работы; тесты для самоконтроля и самопроверки знаний; дополнительный материал для подготовки к занятиям и организации самостоятельной работы к модулю 1. Гражданская защита. Для студентов высших учебных заведений педагогического направления. The educational-methodical manual is intended for use by students in the discipline "Safety of human existence in the environment" - mandatory in the curriculum for the preparation of applicants for the educational level of bachelor. The edition contains lecture notes; a set of necessary materials for conducting practical (seminar) classes; topics for independent work; tests for self-control and self-examination of knowledge; additional material for preparing for classes and organizing independent work for module 1. Civil protection. For students of higher educational institutions of the pedagogical direction.
- ДокументПолітично-правові студії: робоча навчальна програма та методичні рекомендації для підготовки до лекційних і практичних занять(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Васильєва, М. В.; Микитюк, С. О.; Микитюк, В. О.; Стрельнікова, О. О.Методичні рекомендації до навчальної дисципліни “Політично-правові студії” включають робочу навчальну програму, яка конкретизує зміст, послідовність, організаційні форми вивчення, визначає засоби поточного і підсумкового контролю відповідно до освітньої програми. Розділ методичні рекомендації до лекційних занять містить перелік тем лекцій, рекомендовану літературу, необхідні презентації для використання (Модуль 2. Правознавство). В методичних рекомендаціях є загальні поради щодо підготовки до практичних (семінарських) занять з необхідними темами, питаннями для усного опрацювання та завданнями для розв'язання. Наприкінці практичного заняття, модуля 2. Правознавство, є тести для самоперевірки, які необхідно пройти перейшовши за посиланням. Methodical recommendations for the discipline "Political and legal Studies" include a working curriculum that specifies the content, sequence, organizational forms of study, determines the means of current and final control in accordance with the educational program. Section methodical recommendations for lectures contains a list of topics lectures, recommended literature, necessary presentations for use (Module 2. Jurisprudence). The guidelines contain general advice on preparing for practical (seminar) classes with the necessary topics, questions for oral processing and tasks to be solved. At the end of practical lesson, Module 2: Jurisprudence, there are tests for self-testing, which must be passed by clicking on the link.
- ДокументПроблема запобігання та протидії булінгу в освітньому середовищі закладу вищої освіти (за результатами моніторингового дослідження)(Педагогічна Академія: наукові записки, 2024) Зеленська, Л. Д.; Васильєва, М. В.Мета статті полягає в аналізі результатів моніторингового дослідження щодо випадків прояву булінгу в ЗВО для визначення стану безпечного освітнього середовища, вільного від булінгу (цькування), інших форм неетичої поведінки з боку учасників освітнього процесу. Основні методи дослідження–аналіз нормативних документів і наукової літератури, опитування здобувачів вищої освіти (n= 311) через гугл-форму, інтерпретація отриманих даних. У результатах дослідження з’ясовано, що булінг як явище соціальне, має форми вияву на всіх стадіях розвитку особистості. Найбільш поширеним булінг є серед дітей. В Україні механізм реагування на випадки булінгу закріплено в «Порядку реагування на випадки булінгу (цькування)», затвердженому наказом Міністерства освіти України від 28.12. 2019 р. № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти». Утім повнолітні особи як учасники освітнього процесу не підпадають під регулювання антибулінговим законодавством. Створення та підтримання в ЗВО безпечного освітнього середовища вимагає розроблення і введення в дію локальних нормативних документів щодо запобігання і протидії булінгу; вивчення різних аспектів відносин між учасниками освітнього процесу (анкетування, інші форми опитування, самооцінювання), проведення моніторингових досліджень щодо стану фізичного та емоційно-психологічного середовища ЗВО; планування й проведення профілактичних заходів, спрямованих на підвищення рівня поінформованості учасників освітнього процесу про булінг; формування в них нетерпимого ставлення до проявів будь-яких насильницьких моделей поведінки у міжособистісних стосунках. The aim of the article is to analyze the results of a monitoring study on instances of bullying in higher education institutions (HEIs) to determine the state of a safe educational environment, free from bullying, harassment, and other forms of unethical behavior by participants in the educational process. The main research methods are analysis of regulatory documents and scientific literature, surveys of higher education students (n=311) via Google Forms, and interpretation of the collected data. The results of the study show that bullying, as a social phenomenon, manifests at all stages of personal development. It is most prevalent among children. In Ukraine, the mechanism for responding to bullying cases is outlined in the "Procedure for Responding to Cases of Bullying (Harassment)," approved by the Ministry of Education and Science Order No. 1646 of December 28, 2019, "On Certain Issues of Responding to Cases of Bullying (Harassment) and the Application of Disciplinary Measures in Educational Institutions." However, adults participating in the educational process are not covered by anti-bullying legislation. Creating and maintaining a safe educational environment in HEIs requires the development and implementation of local regulations on the prevention and counteraction of bullying, studying various aspects of relationships between participants in the educational process (questionnaires, other forms of surveys, self-assessment), conducting monitoring studies of the physical and emotional-psychological environment of HEIs, planning and conducting preventive measures aimed at raising awareness among participants in the educational process about bullying, and fostering an intolerant attitude towards any forms of violent behavior in interpersonal relationships.
- ДокументЦивільний захист як освітня компонента професійної освіти (з досвіду викладання в ХНПУ ім. Г. С. Сковороди)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Олійник, О. М.; Солошенко, О. М.; Васильєва, М. В.На сучасному етапі надзвичайної ситуації воєнного характеру особливого практичного значення набувають знання населення з цивільного захисту. Повномасштабне вторгнення актуалізувало для кожного українця усвідомлення готовності до будь-якого розвитку подій та небезпек. У відповідності до «Кодексу цивільного захисту України» всі категорії населення повинні отримувати навчання щодо дій в надзвичайних ситуаціях різного характеру. Для здобувачів всіх видів освіти таке навчання є обов’язковим. До 2014 р. відповідна навчальна дисципліна була нормативною для здобувачів вищої освіти ЗВО, але після розпорядження Кабінету Міністрів України у травні 2014 р. цивільний захист втратив статус обов’язкового курсу, і МОН України припинило здійснювати регулювання його викладання. Наприклад, сьогодні цивільний захист для здобувачів освіти ХНПУ ім. Г. С. Сковороди викладається як окремий модуль в межах інтегрованого курсу «Здоров’я та безпека людини». Для кожного факультету при викладанні модулю «Цивільний захист» враховується професійний вектор здобувачів освіти, зокрема пропонуються поглиблені тематичні заняття, методики організації позакласної роботи. Проте, обмежена кількість годин не дає можливості в повній мірі висвітлити теми цивільного захисту як компоненти професійної освіти. У підсумках зазначається, що створення ефективної та результативної системи освіти з цивільного захисту дозволить підняти рівень обізнаності здобувачів освіти, отримати відповідні компетентності, закріпити їх та застосовувати в подальшій професійній діяльності. In the conditions of war, knowledge of civil defense is important for the population. The full-scale invasion actualized for every Ukrainian the awareness of readiness for any development of events. In accordance with the "Civil Defense Code of Ukraine", all categories of the population must receive civil defense training. Such training is mandatory for students of all types of education. Until 2014, the corresponding academic discipline was normative for higher education applicants. In May 2014, the civil defense discipline lost its status as a mandatory course. The Ministry of Education and Science of Ukraine stopped regulating its teaching. The civil defense education system that existed until today was traditionally organized. The attitude of society to the relevant discipline became indifferent. One of the reasons is the peaceful policy direction of the Ukrainian state. The scope of the civil defense discipline in institutions of higher education was reduced, or the course was completely eliminated. For example, today civil defense is taught as a separate module within the integrated course "Human Health and Safety" for students of H. S. Skovoroda KhNPU. The professional vector of students’ education determines the peculiarity of the subject of the module. For example, at the faculty of preschool education, attention is focused on the algorithm of actions during emergency situations in which preschool children became participants. For future psychologists, the emphasis is on highlighting issues related to the provision of primary psychological assistance in emergency situations. An important component of the teaching of the civil defense module are topics devoted to the organization and methodology of extracurricular activities on relevant issues. In conclusion, it is noted that the creation of an effective system of education in civil defense will allow raising the level of awareness of education seekers, obtaining relevant competencies, consolidating them and applying them in further pedagogical activities.
- ДокументІнтерактивні методи навчання дисциплін суспільствознавчої галузі знань: теорія і практика(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Олійник, О. М.; Солошенко, О. М.; Васильєва, М. В.Навчальні дисципліни суспільствознавчої галузі знань відіграють провідну роль у вихованні та підготовки свідомих і відповідальних громадян України, здатних активно діяти на зміцнення і розвиток демократичної держави, долати виклики сьогодення. В статті аналізується роль дисциплін суспільствознавчої галузі в сучасному освітньому процесі та виявляються найбільш результативні інтерактивні методи для їх навчання. Суспільствознавча галузь знань — це сукупність навчальних дисциплін, що вивчають питання життя суспільства та взаємостосунки суспільства та людини і мають на меті забезпечення розвитку учня як особистості, яка усвідомлює себе громадянином та патріотом України, успішно самореалізується у суспільстві. Серед дисциплін, які забезпечують суспільствознавчу освітню компоненту в сучасній школі, варто зазначити: «Основи правознавства», інтегровані курси «Досліджуємо історію і суспільство», «Вчимося жити разом», «Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти», «Вступ до історії України та громадянської освіти», «Громадянська освіта» та інші. У сучасному освітньому просторі пріоритетними стали інтерактивні методи навчання. Зміст інтерактивних методів полягає в тому, що навчання відбувається шляхом постійної, активної, результативної взаємодії всіх учнів між собою та вчителем. В статті характеризуються методи, які доцільно використовувати при навчанні суспільствознавчих дисциплін, зокрема, «Займи позицію», «Два-чотири-всі разом», «Ажурна пилка», «Мозковий штурм», «Дві правди-одна брехня», «Рольова гра», «Ситуативне моделювання (імітаційна гра)», «Дебати», «Діалог» та інші. У підсумку зазначається, що використання інтерактивних методів навчання є вимогою сучасного освітнього середовища на шляху формування провідних компетентностей здобувачів освіти при вивченні навчальних дисциплін суспільствознавчої галузі знань. Educational disciplines of the social science field of knowledge play a leading role in the education and training of citizens of Ukraine. They should actively act for the development of a democratic state, to overcome the challenges of today. The article analyzes the role of social science disciplines in the modern educational process. The following social science disciplines are studied at the school: "Fundamentals of jurisprudence", integrated courses "Exploring history and society", "Learning to live together", "Ukraine and the world. Introduction to History and Civic Education", "Introduction to the History of Ukraine and Civic Education", "Civic Education" and others. Interactive learning methods have become a priority in the modern educational space. These methods take place through constant, active, effective interaction of all students between themselves and the teacher. The teacher plays the role of organizer and consultant. Various interactive methods can be used when teaching social science disciplines. For example, "Take a position", "Brainstorming", "Debate", "Dialogue", "Role play", "Microphone" and others. Interactive methods involve corporate training. They are mostly focused on joint achievement of results. When discussing questions, students develop the skills to structure their answers, express themselves in a reasoned manner, and respect the position of others. With interactive methods, the rule: "I learn when I teach others" is important. Distance education expands the possibilities of interactive methods - illustrative (visual) material is used. Modern interactive learning is implemented on the basis of online services, platforms and web resources. Google Meet, "Kahoot!", "Popplet", "To the lesson" and others are widely used, which are used to conduct interactive classes, test the knowledge of students, create tests, didactic games, surveys, etc. In conclusion, it is noted that the use of interactive teaching methods is a requirement of the modern educational environment on the way to the formation of leading competencies of education seekers in the study of educational disciplines of the social science field of knowledge.