Перегляд за Автор "Бакай, С."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВикористання та реалізм байок Григорія Сковороди як одна з граней української культурної спадщини під час підготовки майбутніх вихователів (до 300-річчя від дня народження)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. СковородиХарківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Бакай, С.Розглядається проблема актуальності та реалістичності використання байок Григорія Сковороди під час підготовки майбутніх вихователів. Акцентується увага на сучасному погляді до жанру байки в умовах сьогодення. Розкриваються нові форми роботи з дітьми старшого дошкільного віку, як музично-поетичні та театралізовані інсценівки за мотивами байок, де діти можуть проявити свої творчі здібності, уміння, навички, майстерність. Акцентується увага на нагоді ознайомлення дітьми з культурною, історичною спадщиною та видатними особистостями України. Автором наголошується на лаконічній, особисто створеному віршованому тексті байок, у яких виокремлено роль автора, основний текст (діалог героїв байки) та доведено головний зміст з «сковородинівською» мораллю (силою) наприкінці. Рекомендовано використання даного наукового, методичного та літературного матеріалу для дітей старшого дошкільного віку педагогам закладів дошкільної освіта та науковцям різної педагогічної спрямованості. The article discusses the problem of the relevanceand realism of the use of Fables by Hryhoriy Skovoroda during the preparation of future educators. Attention is focused on the modern view of the fable genre in today's conditions. New forms of work with children of senior preschool age are revealed, as musical, poetic and theatrical scenes based on fables, where children can show their creative abilities, skills, skills, and craftsmanship. Attention is focused on the possibility of familiarizing children with cultural, historical heritage and outstanding personalities of Ukraine. In the article, the author emphasizes the concise, personally created poetic text of fables, which highlight the role of the author, the main text (dialogue of the heroes of the fable) and prove the main meaning with the "Skovoroda" morality (power) at the end. The author recommended the use of this scientific, methodological and literary material for children of senior preschool age for teachers of preschool educational institutions and scientists of different pedagogical orientation.
- ДокументПедагогіка партнерства з соціальними інституціями як вагомий чинник взаємодії учасників освітнього процесу між ВНЗ та ЗДО при підготовці майбутніх вихователів(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2021) Бакай, С.Розглядаються аспекти педагогічного партнерства між учасниками освітнього процесу ВНЗ та ЗДО як ефективного фактору взаємодії. Аналізуються принципи, можливості та шляхи педагогіки партнерства як системи ефективної взаємодії педагогів, вихователів і батьків з метою особистісного розвитку учасників освітнього процесу. Розкриваються поняття «партнерство», «педагогіка партнерства», «соціальні інституції» в системі взаємовідносин всіх учасників освітнього процесу (педагогів, майбутніх вихователів, працівників закладів дошкільної освіти, батьків). Акцентується увага на критеріях, що визначають ефективність ідеї розвитку стосунків партнерства як найпродуктивнішої системи відносин в умовах педагогічної взаємодії. Висвітлюється соціально-педагогічне партнерство як окрема форма соціальної взаємодії закладу освіти з фізичними особами та вагомість визначальної ролі вищого навчального закладу в реалізації його особистісно-розвивальних функцій при підготовці майбутніх вихователів, що включає в себе сім’ю, педагогів, адміністрацію закладів освіти. Розглядається мета і завдання соціально-педагогічного партнерства як встановлення партнерських відносин між учасниками освітнього процесу для визначення ціннісних орієнтирів спільної діяльності та шляхів досягнення партнерства. Окреслюються питання організації та соціальнопедагогічного партнерства як найефективнішої форми залучення батьків у структуру технології проектування моделі партнерської взаємодії між ЗДО та сім’єю при підготовці майбутніх вихователів. The article considers aspects of pedagogical partnership between participants in the educational process in educational institutions and preschool institutions as an effective factor of interaction. The article analyzes the principles, opportunities and ways of partnership pedagogy as a system of effective interaction between teachers, educators and parents for the purpose of personal development of participants in the educational process. The concepts of "partnership", "partnership pedagogy", "social institutions" in the system of relations between all participants in the educational process (teachers, future educators, employees of preschool educational institutions, parents) are revealed. The paper focuses on the criteria that determine the effectiveness of the idea of developing partnership relations as the most productive system of relations in the context of pedagogical interaction. The article highlights the social and pedagogical partnership as a separate form of social interaction of an educational institution with individuals and the importance of the determining role of a higher educational institution in the implementation of its personal and developmental functions in the training of future educators, which includes family, teachers, and the administration of educational institutions. The article considers the purpose and objectives of social and pedagogical partnership as the establishment of partnership relations between participants in the educational process to determine the value orientations of joint activities and ways to achieve partnership. The issues of organization and social and pedagogical partnership as the most effective form of involving parents in the structure of technology, designing a model of partnership interaction between educational institutions and family in the training of future educators are outlined and justified.
- ДокументПРИНЦИПИ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ЯК ЕЛЕМЕНТ ТРАДИЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ В СПАДЩИНІ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ (ДО 300-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ Г. С. СКОВОРОДИ)(Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва; ТОВ «Друкарня Мадрид», 2022-06-17) Бакай, С.У публікації проаналізовано багатогранну спадщину Григорія Савича Сковороди, яка показує, що у своїх творах мислитель визначив поняття музики, фольклору і філософії, розкрив їх роль в духовному розвитку людської особистості і на цій основі обґрунтовував принципи музично-педагогічного виховання, на які спирався в теоретичних розробках і практичній діяльності на Слобожанщині. The publication analyzes the multifaceted heritage of Hryhoriy Savych Skovoroda, which shows that in his works the thinker defined the concepts of of music, folklore and philosophy, revealed their role in the spiritual development of the human personality and, on this basis, substantiated the principles of musical and pedagogical education, which he relied on in his theoretical developments and practical activities in Slobozhanshchyna.