Кафедра теорії, методики і практики фізичного виховання
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра теорії, методики і практики фізичного виховання за Автор "Jagiello, M."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументEnhancing high school students’ physical fitness via Crossfit: a study on 15-16-year-olds(Physical Culture, Recreation and Rehabilitation, 2024) Vypasniak, I.; Nesen, O.; Jagiello, M.Background and Study Aim: CrossFit represents a high-intensity functional training that has recently gained popularity among the youth. At the same time, restrictions imposed by military actions require different approaches to organizing CrossFit sessions. The most acceptable solution in such a situation is online education and training. The purpose of this study was to investigate the impact of CrossFit sessions within the framework of remote physical education on the physical fitness indicators of high school students. Material and Methods: The study involved 27 students (aged 15-16 years) from a 10th-grade class at a school located in a war conflict zone (Kharkiv, Ukraine). The group consisted of 11 boys and 16 girls. Due to the military conflict and corresponding restrictions, physical education was conducted remotely. Physical education classes were held three times a week, lasting 45 minutes each. The structure of the lesson included 30 minutes of synchronous online work with the teacher and 15 minutes for independent task completion. Tests aimed at measuring strength, endurance, flexibility, and speed were used to assess the impact of CrossFit programs on physical fitness. Data were collected at the beginning and end of the experiment. The experiment was conducted over 8 weeks. Testing was carried out at home by students under the control and guidance of the teacher via video link during the first three lessons. Results: The test results confirm improvement in all indicators. The boys increased their plank hold duration from 48 seconds to 53 seconds, and the girls from 46 seconds to 52 seconds. In the squat series, an increase in indicators was noted: for boys from 21 to 25 in the third series. Girls also showed significant improvement across all squat series. The boys’ speed-strength indicators improved from 43 cm to 46 cm. Girls demonstrated improvement in performing “Burpees” within 60 seconds, increasing the number of repetitions from 8 to 12. Conclusions: The study results indicate that CrossFit effectively enhances the physical fitness of high school students. However, the improvement in girls occurs to a slightly lesser extent compared to boys. This may be due to the initial level of physical fitness and individual physiological characteristics. Передумови та мета дослідження: CrossFit – це високоінтенсивне функціональне тренування, яке останнім часом набуло популярності серед молоді. Водночас обмеження, які накладають військові дії, вимагають інших підходів до організації занять кроссфітом. Найбільш прийнятним рішенням у такій ситуації є онлайн-навчання. Метою даного дослідження було дослідити вплив занять кросфітом в рамках дистанційної фізичної культури на показники фізичної підготовленості старшокласників. Матеріал і методи: У дослідженні взяли участь 27 учнів (віком 15-16 років) 10-го класу школи, що знаходиться в зоні бойових дій (м. Харків, Україна). Група складалася з 11 хлопців та 16 дівчат. У зв’язку з військовим конфліктом та відповідними обмеженнями фізкультура проводилась дистанційно. Заняття з фізичної культури проводились тричі на тиждень тривалістю 45 хвилин. Структура уроку передбачала 30 хвилин синхронної он-лайн роботи з викладачем та 15 хвилин для самостійного виконання завдань. Тести, спрямовані на вимірювання сили, витривалості, гнучкості та швидкості, використовувалися для оцінки впливу програм CrossFit на фізичну форму. Дані збирали на початку та в кінці експерименту. Експеримент проводився протягом 8 тижнів. Тестування проводилось учнями вдома під контролем і керівництвом викладача по відеозв’язку протягом перших трьох уроків. Результати: Результати тесту підтверджують покращення всіх показників. Хлопчики збільшили тривалість утримання планки з 48 секунд до 53 секунд, а дівчата з 46 секунд до 52 секунд. У серії присідань відзначено зростання показників: у хлопців від 21 до 25 років у третій серії. Дівчата також показали значне покращення в усіх серіях присідань. Швидкісно-силові показники хлопців підвищилися з 43 см до 46 см. Дівчата продемонстрували покращення у виконанні «Burpees» протягом 60 секунд, збільшивши кількість повторень з 8 до 12. Висновки: Результати дослідження свідчать про те, що CrossFit ефективно підвищує фізичну підготовленість старшокласників. Однак поліпшення у дівчаток відбувається в дещо меншому ступені, ніж у хлопчиків. Це може бути пов'язано з початковим рівнем фізичної підготовки та індивідуальними фізіологічними особливостями.