Кафедра теорії, методики і практики фізичного виховання
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра теорії, методики і практики фізичного виховання за Автор "Boichuk, R."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументImproving the special motor qualities of experienced female volleyball players living on the territory of martial law(Pedagogy of Health, 2022) Iermakov, S.; Boichuk, R.; Strelnikova, E.; Wnorowski, K.; Zakharova, S.The training of athletes in conditions of limited freedoms (COVID-19 pandemic and martial law in the territory of residence) does not allow for the full training of athletes in team sports. The purpose of the study is to determine the organizational forms and means of training sessions aimed at improving special physical qualities under martial law. The study involved experienced volleyball players of one team (n=12). Volleyball players live in the territory of martial law (Kharkiv, Ukraine) and the restrictive measures of the COVID-19 pandemic. The experiment was carried out for 6 months in 2022 during martial law in Ukraine. The organization of the training was carried out with an emphasis on independent individual work. Pedagogical testing was carried out. 5 test exercises were used: each volleyball player performed independently. Volleyball players are offered an individual training plan that takes into account: safe living conditions (presence of special shelters – underground metro stations near the place of residence, special shelters, basements of houses, etc.); availability of electricity and means of communication (mobile, Internet); availability of means of life support (drinking water, food). It was determined that the team is homogeneous only in the test exercise “long jump from a place”. The indicators of the other four tests indicate the heterogeneity of the group of volleyball players. The use of the ZOOM videoconference to monitor the performance of tests by volleyball players under martial law has been substantiated. Exercises for the development of certain physical qualities of volleyball players are proposed. Also, schemes of remote self-training are proposed to level the heterogeneity of the group. Підготовка спортсменів в умовах обмежених свобод (пандемія COVID-19 та воєнний стан на території проживання) не дозволяє проводити повноцінну підготовку спортсменів у командних видах спорту. Мета дослідження – визначити організаційні форми та засоби тренувальних занять, спрямованих на на вдосконалення спеціальних фізичних якостей в умовах воєнного стану. У дослідженні брали участь досвідчені волейболісти однієї команди (n=12). Волейболісти проживають на території воєнного стану (м. Харків, Україна) та в обмежувальних заходах у зв'язку з пандемією COVID-19. Експеримент проводився протягом 6 місяців у 2022 році під час воєнного стану в Україні. Організація навчання здійснювалася з акцентом на самостійну індивідуальну роботу. Було проведено педагогічне тестування. Використано 5 тестових вправ: кожен волейболіст виконував самостійно. Волейболістам запропоновано індивідуальний план тренувань, який враховує: безпечні умови проживання (наявність спеціальних укриттів – підземних станцій метро поблизу місця проживання, спеціальних укриттів, підвалів будинків тощо); наявність електроенергії та засобів зв'язку (мобільний зв'язок, Інтернет); наявність засобів життєзабезпечення (питна вода, їжа). Визначено, що команда є однорідною лише у тестовій вправі "стрибок у довжину з місця". Показники інших чотирьох тестів свідчать про неоднорідність групи волейболістів. Для моніторингу виконання тестів волейболістами в умовах воєнного стану використано відеоконференцію ZOOM. Запропоновано вправи для розвитку окремих фізичних якостей волейболістів. Також запропоновано схеми дистанційної самопідготовки для нівелювання неоднорідності групи.
- ДокументSignificance of typological features of the nervous system for the effective implementation of motor coordination processes in 16-18-year-old female volleyball players(University of Pitesti, Romania - (EUP), 2019) Boichuk, R.; Iermakov, S.; Kovtsun, V.; Levkiv, V.; Karatnyk, I.; Kovtsun, V.Purpose article: to determine the influence of typological features of the nervous system on the level of the manifestation of motor coordination in female volleyball players at the stage of preparation for higher achievements. Мета статті: визначити вплив типологічних особливостей нервової системи на рівень прояву рухової координації у волейболісток на етапі підготовки до вищих досягнень. Цель статьи: определить влияние типологических особенностей нервной системы на уровень проявления двигательной координации у волейболисток на этапе подготовки к высшим достижениям.
- ДокументSignificance of typological features of the nervous system for the effective implementation of motor coordination processes in 16-18-year-old female volleyball players(Publisher University of Piteşti, Romania, 2019) Boichuk, R.; Iermakov, S.; Kovtsun, V.; Levkiv, V.; Karatnyk, I.; Kovtsun, V.Purpose: to determine the influence of typological features of the nervous system on the level of the manifestation of motor coordination in female volleyball players at the stage of preparation for higher achievements. Material: The study involved 22 female volleyball players aged 16-18. Results: The importance of typological features of the nervous system of female volleyball players for the successful solution of complex coordination tasks in the process of competitive and training activities has been established. The interconnections of strength, balance, mobility, dynamism, lability of the nervous system with indicators of the coordination abilities of female volleyball players aged 16-18 were established. The average level of the interconnection between the indicator of the nervous system strength of the players and the ability to reorganize motor actions quickly, the reaction of choice, a sense of rhythm was revealed. A reliable positive relationship was found between the indicator of balance of the nervous processes of female athletes and their ability to coordinate movement actions. The indicator of the mobility of the nervous processes of the studied has reliable interconnections with the ability to a sense of rhythm, rapid restructuring of motor actions, spatial orientation. Correlations of low and medium levels are registered between the dynamic indicator of the nervous system and the ability of kinesthetic differentiations, coordination of movements and reaction. An inverse interconnection of the average level is found between this characteristic of the nervous system of female volleyball players and the ability to static balance. Reliable positive interconnections of medium and high levels were found between the volatility indicator of the neural processes of the volleyball players and the ability to quickly reorganize motor actions, a sense of rhythm, and dynamic balance. Conclusions: typological features of the nervous system have a greater impact on the level of the manifestation of coordination abilities of female volleyball players compared with the makings of lower levels of human biological organization. The relative weakness of the nervous system leads to a higher level of the development of specialized perceptions of the players. The strength and the nervous system balance play a leading role in solving complex coordination tasks that require high level of courage, determination and reliability of motor actions. Indicators of dynamism, mobility, lability of nervous processes are particularly favorable for the manifestation of coordination abilities in sports games and volleyball in particular. Skillful psychological regulation and purposefully formed compensatory mechanisms will eliminate the deficiencies of the nervous system of the players. This will contribute to the effectiveness of competitive and training activities of players. Мета: визначити вплив типологічних особливостей нервової системи на рівень прояву рухової координації у волейболісток на етапі підготовки до вищих досягнень. Матеріал: У дослідженні взяли участь 22 волейболістки віком 16-18 років. Результати: Встановлено значення типологічних особливостей нервової системи волейболісток для успішного вирішення складних координаційних завдань у процесі змагальної та тренувальної діяльності. Встановлено взаємозв’язки сили, рівноваги, рухливості, динамічності, лабільності нервової системи з показниками координаційних здібностей волейболісток 16-18 років. Виявився середній рівень взаємозв’язку між показником сили нервової системи гравців та здатністю швидко перебудовувати рухові дії, реакцією вибору, почуттям ритму. Виявлено надійний позитивний зв’язок між показником рівноваги нервових процесів спортсменок та їх здатністю координувати рухові дії. Показник рухливості нервових процесів досліджуваного має надійні взаємозв'язки зі здатністю до почуття ритму, швидкої перебудови рухових дій, просторової орієнтації. Реєструються кореляції низького та середнього рівнів між динамічним показником нервової системи та здатністю кінестетичних диференціацій, координації рухів та реакції. Виявляється зворотний взаємозв’язок середнього рівня між цією характеристикою нервової системи волейболісток та здатністю статичної рівноваги. Були виявлені надійні позитивні взаємозв'язки середнього та високого рівнів між показником мінливості нервових процесів волейболістів та здатністю швидко перебудовувати рухові дії, почуття ритму та динамічну рівновагу. Висновки: типологічні особливості нервової системи мають більший вплив на рівень прояву координаційних здібностей волейболісток у порівнянні із задатками нижчих рівнів біологічної організації людини. Відносна слабкість нервової системи призводить до вищого рівня розвитку спеціалізованих уявлень гравців. Сила та рівновага нервової системи відіграють провідну роль у вирішенні складних координаційних завдань, що вимагають високого рівня мужності, рішучості та надійності рухових дій. Показники динамічності, рухливості, лабільності нервових процесів особливо сприятливі для прояву координаційних здібностей у спортивних іграх та, зокрема, волейболі. Уміла психологічна регуляція та цілеспрямовано сформовані компенсаторні механізми усунуть недоліки нервової системи гравців. Це сприятиме ефективності змагальної та тренувальної діяльності гравців. Цель: определить влияние типологических особенностей нервной системы на уровень проявления двигательной координации у волейболисток на этапе подготовки к высшим достижениям. Материал: В исследовании приняли участие 22 волейболистки в возрасте 16-18 лет. Результаты Установлено значение типологических особенностей нервной системы волейболисток для успешного решения сложных координационных задач в процессе соревновательной и тренировочной деятельности. Установлены взаимосвязи силы, равновесия, подвижности, динамичности, лабильность нервной системы с показателями координационных способностей волейболисток 16-18 лет. Оказался средний уровень взаимосвязи между показателем силы нервной системы игроков и способностью быстро перестраивать двигательные действия, реакцией выбора, чувством ритма. Выявлено надежный положительная связь между показателем равновесия нервных процессов спортсменок и их способностью координировать двигательные действия. Показатель подвижности нервных процессов исследуемого имеет надежные взаимосвязи со способностью к чувству ритма, быстрой перестройки двигательных действий, пространственной ориентации. Регистрируются корреляции низкого и среднего уровней между динамичным показателем нервной системы и способностью кинестетических дифференциации, координации движений и реакции. Оказывается обратный взаимосвязь среднего уровня между этой характеристикой нервной системы волейболисток и способностью статического равновесия. Были обнаружены надежные положительные взаимосвязи среднего и высокого уровней между показателем изменчивости нервных процессов волейболистов и способностью быстро перестраивать двигательные действия, чувства ритма и динамическое равновесие. Выводы: типологические особенности нервной системы имеют большее влияние на уровень проявления координационных способностей волейболисток по сравнению с задатками низших уровней биологической организации человека. Относительная слабость нервной системы приводит к более высокому уровню развития специализированных представлений игроков. Сила и равновесие нервной системы играют ведущую роль в решении сложных координационных задач, требующих высокого уровня мужества, решимости и надежности двигательных действий. Показатели динамичности, подвижности, лабильности нервных процессов особенно благоприятны для проявления координационных способностей в спортивных играх и, в частности, волейболе. Умела психологическая регуляция и целенаправленно сформированы компенсаторные механизмы устранят недостатки нервной системы игроков. Это будет способствовать эффективности соревновательной и тренировочной деятельности игроков.
- ДокументVolleyball as a means to develop speed endurance in girls aged 16-18(Physical Culture, Recreation and Rehabilitation, 2024) Kryventsova I.; Strelnykova, Y.; Boichuk, R.; Wnorowski, K.Background and Study Aim: There is an increasing interest in using volleyball as a means of physical activity among high school students and a need to assess its impact on speed endurance. The purpose of the study is to identify effective volleyball means for developing speed endurance in high school students in the context of distance and in-person learning. Material and Methods: The study involved 16 senior high school girls aged 16-18 from Ternovskiy Lyceum No. 1 in Dnipro, Ukraine. The girls performed special exercises over a period of 12 weeks. The weekly schedule included physical education lessons in a format of 1 online lesson/1 offline lesson and 2 additional sessions. Results: A significant improvement was observed in almost all test exercises: the running time in the “Firtree” test decreased by 2.16 seconds (t=3.01, p < 0.05); the running time for 6x6 m decreased by 0.92 seconds (t=3.77, p < 0.05); the number of squats in 20 seconds increased by 4.31 times (t=4.46, p < 0.05); the number of leg raises to a 90° angle in a hanging position increased by 1.13 times (t=3.02, p < 0.05), and the number of torso raises from a lying on the back position increased by 1.81 times (t=4.49, p < 0.05). Conclusions: The proposed exercises positively affected the development of speed endurance in girls. The obtained results allow recommending these exercises as means for developing speed endurance in physical education classes within the volleyball module. Передумови та мета дослідження: Серед старшокласників зростає інтерес до використання волейболу як засобу фізичної активності та потреба оцінити його вплив на швидкісну витривалість. Мета дослідження – виявити ефективні волейбольні засоби розвитку швидкісної витривалості старшокласників в умовах дистанційної та очної форми навчання. Матеріал і методи: У дослідженні взяли участь 16 старшокласниць 16-18 років Тернівського ліцею № 1 м. Дніпро, Україна. Дівчата виконували спеціальні вправи протягом 12 тижнів. Тижневий розклад включав уроки фізкультури у форматі 1 урок онлайн/1 урок офлайн та 2 додаткові сесії. Результати: Майже у всіх тестових вправах спостерігалося достовірне покращення: час бігу в тесті «Ялинка» зменшився на 2,16 с (t=3,01, p < 0,05); час бігу 6х6 м зменшився на 0,92 с (t=3,77, p < 0,05); кількість присідань за 20 секунд збільшилась у 4,31 раза (t=4,46, p < 0,05); кількість підйомів ніг до кута 90° у висячому положенні зросла в 1,13 раза (t=3,02, p < 0,05), а кількість підйомів тулуба з положення лежачи на спині — в 1,81 раза (t=4,49, р <0,05). Висновки: Запропоновані вправи позитивно вплинули на розвиток швидкісної витривалості дівчат. Отримані результати дозволяють рекомендувати дані вправи як засоби розвитку швидкісної витривалості заняття з фізичної культури в рамках модульного навчання волейболу.