Факультет початкового навчання
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Факультет початкового навчання за Автор "Boichuk, Yu."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументScientific and Methodic Model of Formation of Future Teachers’ Inclusive Competence(Research Journal of Pharmaceutical, Biological and Chemical Sciences, India, 2019-02) Boichuk, Yu.; Chernovol-Tkachenko, R.; Dovzhenko, T.; Ionova, O.; Luparenko, S.; Maslova, N.; Shyshenko, V.The article focuses on revelation of the scientific and methodic model of formation of future teachers’ inclusive competence and the ways of realization of the model in educational establishments. Future teachers’ inclusive competence is considered to be an important integral component of their readiness for professional activity in the field of inclusive education. The scientific and methodic model includes certain blocks. They are aim block (it includes the aim, tasks and principles), content block (it includes the structural elements of inclusive competence), operational block (it describes the stages and the complex of means of formation of inclusive competence) and evaluative-resultant block (it describes the levels and the results of the implementation of the model). The article depicts the stages of formation of future teachers’ inclusive competence, namely: preparatory, cognitive, practical and analytical stages. The formation of future teachers’ inclusive competence is determined by criteria and indicators. They are: personal criterion (level of development of inclusive competence of future teacher’s personality), procedural criterion (level of future teachers’ awareness regarding the specificity of inclusive education and level of development of special inclusive skills), analytical-evaluative criterion (level of person’s capacity for self-improvement and self-assessment). Стаття присвячена розкриттю науково-методичної моделі формування інклюзивної компетентності майбутніх учителів та шляхів реалізації моделі у навчальних закладах. Інклюзивна компетентність майбутніх учителів є важливою складовою їхньої готовності до професійної діяльності у галузі інклюзивної освіти. Науково-методична модель включає певні блоки. Це цільовий блок (містить мету, завдання та принципи), змістовий блок (містить структурні елементи інклюзивної компетентності), оперативний блок (описує етапи та комплекс засобів формування інклюзивної компетентності) та оцінно-результативний блок (описує рівні та результати реалізації моделі). У статті зображено етапи формування інклюзивної компетентності майбутніх учителів, а саме: підготовчий, пізнавальний, практичний та аналітичний етапи. Формування інклюзивної компетентності майбутніх учителів визначається критеріями та показниками. Це: особистісний критерій (рівень розвитку інклюзивної компетентності особистості майбутнього вчителя), процесуальний критерій (рівень обізнаності майбутніх учителів щодо специфіки інклюзивної освіти та рівень розвитку спеціальних інклюзивних навичок), аналітично-оцінний критерій (рівень здатності людини до самовдосконалення та самооцінки). Статья посвящена раскрытию научно-методической модели формирования инклюзивной компетентности будущих учителей и путей реализации модели в учебных заведениях. Инклюзивная компетентность будущих учителей является важной составляющей их готовности к профессиональной деятельности в области инклюзивного образования. Научно-методическая модель включает определенные блоки. Это целевой блок (содержит цели, задачи и принципы), содержательный блок (содержит структурные элементы инклюзивной компетентности), оперативный блок (описывает этапы и комплекс средств формирования инклюзивной компетентности) и оценочно-результативный блок (описывает уровне и результаты реализации модели). В статье отражены этапы формирования инклюзивной компетентности будущих учителей, а именно: подготовительный, познавательный, практический и аналитический этапы. Формирования инклюзивной компетентности будущих учителей определяется критериями и показателями. Это: личностный аспект (уровень развития инклюзивной компетентности личности будущего учителя), процессуальный критерий (уровень осведомленности будущих учителей о специфике инклюзивного образования и уровень развития специальных инклюзивных навыков), аналитически-оценочный критерий (уровень способности человека к самосовершенствованию и самооценки).