Кафедра теорії, технологій і методик дошкільної освіти
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра теорії, технологій і методик дошкільної освіти за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 288
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПитання вокально-хорової підготовки майбутніх вчителів музики у вищих навчальних закладах України(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2012) Тарарак, Н. Г.У статті розглядаються питання організації підготовки педагогічних кадрів, зокрема майбутніх вчителів музики, здатних ефективно вирішувати завдання естетичного виховання на всіх етапах навчального процесу, розкривати безмежний світ національного і світового музичного мистецтва. Основою професійної підготовки майбутнього вчителя музики в навчальних закладах виступає вокально-хорова робота, яка сприяє розвитку у студентів професійних вмінь та навичок, а також розкриттю творчого потенціалу особистості. The questions of the organization of the teaching stuff training, especially teachers of music, who are able to decide the aim of aesthetic education during the teaching process, to discover the endless world of the national and world musical art are searched in the article. Тhe basis of the teacher - musician profession training at the educational establishments is the vocal-chorus training, which facilitates the developing of students' professional skills and ability and also the disclosing of creative potential of the individual.
- ДокументДидактичні умови розвитку творчих якостей майбутніх учителів музики(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2012) Танько, Т. П.У статті розглядаються дидактичні умови розвитку особистісних творчих якостей студентів музично-педагогічних факультетів. Наголошується на значущості у навчальному процесі творчої діяльності, творчого пошуку, особистісно-орієнтованого підходу, варіативності, поєднання індивідуальних і колективних форм роботи. Didactic conditions, the development of personal creative abilities of students of music and Pedagogical faculties are studied in the article. Students` creative action, creative research, personal attitude, variation in the connection with individual and collective forms of the work are stressed on the necessity in education.
- ДокументРоль творчих лідерів у збереженні культурної ідентифікації(Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2012) Роман, Н. М.Надається оцінка ролі творчих лідерів у керівництві музичними колективами. Відзначається насущність та актуальність культурної ідентифікації в умовах глобалізації сучасного суспільства. Культурна спадщина кожного народу є, водночас, як традиційною та усталеною, так і рухливою та динамічною. Взаємопроникнення різних культур приводить до різноманітних запозичень, які збагачують та вдосконалюють народний побут, мову та мистецьке життя. Потреба людини у культурній ідентифікації є стійкою та зберігається протягом усього життя. Одним із шляхів збереження культурної ідентифікації є музичне мистецтво. Зазначається, що поняття «керівник» та «лідер» мають принципові відмінності. Так, керівник призначається офіційно, має певні права й обов'язки, адміністративні важелі впливу. Діяльність мистецьких колективів виявляється найбільш продуктивною якщо керівник є, водночас, і творчим лідером. Творчі лідери є взірцем для учасників мистецьких колективів. Від творчих лідерів залежить результат роботи всього творчого колективу. Дается оценка роли творческих лидеров в руководстве музыкальными коллективами. Отмечается насущность и актуальность культурной идентификации в условиях глобализации современного общества. Культурное наследие каждого народа есть одновременно как традиционным и устоявшимся, так и подвижным и динамичным. Взаимопроникновение различных культур приводит к различным заимствованиям, которые обогащают и совершенствуют народный быт, язык и художественную жизнь. Потребность человека в культурной идентификации является устойчивой и сохраняется на всю жизнь. Одним из путей сохранения культурной идентификации является музыкальное искусство. Отмечается, что понятие «руководитель» и «лидер» имеют принципиальные различия. Так, руководитель назначается официально, имеет определенные права и обязанности, административные рычаги воздействия. Деятельность художественных коллективов оказывается наиболее продуктивной, если руководитель является одновременно и творческим лидером. Творческие лидеры являются образцом для участников творческих коллективов. От творческих лидеров зависит результат работы всего творческого коллектива. An assessment of the role of creative leaders in the management of music groups is provided. The urgency and relevance of cultural identification in the context of globalization of modern society is noted. The cultural heritage of each nation is, at the same time, both traditional and established, and mobile and dynamic. The interpenetration of different cultures leads to various borrowings that enrich and improve people's lives, language and artistic life. A person's need for cultural identification is stable and persists throughout life. One of the ways to preserve cultural identity is the art of music. It is noted that the concepts of "leader" and "leader" have fundamental differences. Yes, the head is officially appointed, has certain rights and responsibilities, administrative levers of influence. The activity of artistic groups is the most productive if the leader is, at the same time, a creative leader. Creative leaders are a role model for members of art groups. The result of the work of the whole creative team depends on the creative leaders.
- ДокументФормирование у дошкольников национальных ценностей как профессиональное назначение воспитателя детского дошкольного учреждения(European Applied Sciences, 2013-05) Шевченко, Н. О.Представлен современный взгляд на роль воспитателя детского дошкольного учреждения как субъекта процесса формирования у воспитанников национальных ценностей. В результате анализа более 50 психолого-педагогических источников по развитию ценностной сферы человека раскрыто значение системы национальных ценностей в воспитании ребенка дошкольного возраста в детском дошкольном учреждении. Процесс формирования у детей национальных ценностей рассмотрен как педагогически управляемый, основанный на идеях общенационального возрождения Украины, на лучших достижениях народной педагогики. Подано обобщенное представление о кмпетентностях специалиста по дошкольному воспитанию в образовательном процессе, требования к сформированности его ценностной сферы, а также, в целом, к уровню подготовки будущего воспитателя детского дошкольного учреждения как субъекта формирования национальных цінностей воспитанников. There is given a modern view to the role of a pre-school teacher as a type of person who will form children’s national values in the process of education. More than 50 psycologo-pedagogical sources about the development of human values have been analized. As a result the importance of these values in pre-school education was disclosed. The process of forming pre-schoolers’ national values was regarded as pedagogically be controlled and based on the ideas of Ukraine national regeneration and on the best achievements of national education. It was given a generalized conception about the specialist’s competence in pre-school educational process, also the requirements for having totally formed set of values and for the educational training level of a future pre-school teacher as a whole. This teacher has to be a type of person who will form the national values in his/her pupils. Презентовано сучасний погляд на призначення вихователя дитячого навчального закладу як суб’єкта процесу формування у вихованців національних цінностей. У результаті аналізу більш ніж 50 психолого-педагогічних джерел щодо розвитку ціннісної сфери людини висвітлено значення системи національних цінностей у вихованні дитини дошкільного віку в дитячому навчальному закладі. Процес формування у дітей національних цінностей розглянуто як педагогічно керований, оснований на ідеях загальнонаціонального відродження України, на найкращих здобутках народної педагогіки. Подано узагальнене уявлення про компетентності фахівця з дошкільного виховання, вимоги до сформованості його цінностної сфери, а також, у цілому, до рівня підготовки майбутнього вихователя дитячого навчального закладу як суб’єкта формування національних цінностей вихованців.
- ДокументІнтеграція народної музики в сучасну музичну культуру(Друкарня ФО-П Стеценко І. І., 2014) Роман, Н. М.Надається оцінка народні музиці, як підґрунтю та основі сучасної музичної культури, витоки якої можна знайти в царині інтонаційних зворотів, гармонії та ритмічних малюнків, які, зазвичай, використовують музиканти, танцюристи та представники новітніх електронних музичних течій. Зазначається, що при аналізі сучасної музичної культури легко прийти до висновку, що за умов удосконалення й оновлення зовнішніх та технологічних чинників, її сутність, духовна і емоційна складові залишилися такими ж, що і в народній музиці. Переважна кількість народних музикантів, будучи зорієнтованими на широку концертно-просвітницьку діяльність, намагаються адаптувати народну творчість до вимог існуючої слухацької аудиторії. Розглядається інтеграція, як послідовний процес об’єднання, взаємопроникнення та зближення, народної музики та сучасної музичної культури. Дается оценка народной музыке, как основе современной музыкальной культуры, истоки которой можно найти в области интонационных оборотов, гармонии и ритмических рисунков, которые обычно используют музыканты, танцоры и представители новейших электронных музыкальных течений. Отмечается, что при анализе современной музыкальной культуры легко прийти к выводу, что в условиях совершенствования и обновления внешних и технологических факторов, ее сущность, духовная и эмоциональная составляющие остались такими же, что и в народной музыке. Большинство народных музыкантов, будучи ориентированными на широкую концертно-просветительскую деятельность, пытаются адаптировать народное творчество с требованиями существующей аудитории слушателей. Рассматривается интеграция, как последовательный процесс объединения, взаимопроникновения и сближения, народной музыки и современной музыкальной культуры. Folk music is appreciated as the basis and basis of modern music culture, the origins of which can be found in the realm of intonation, harmony and rhythmic patterns commonly used by musicians, dancers and representatives of the latest electronic music trends. It is noted that in the analysis of contemporary musical culture it is easy to conclude that in the conditions of improvement and updating of external and technological factors, its essence, spiritual and emotional components remained the same as in folk music. The overwhelming number of folk musicians, being oriented to broad concert and educational activities, try to adapt folk art to the requirements of the existing audience. Integration is seen as a sequential process of unification, interpenetration and rapprochement, folk music and contemporary music culture.
- ДокументСУБ’ЄКТНІСТЬ ЯК ВАЖЛИВА ОЗНАКА СОЦІАЛЬНОСТІ ДІТЕЙ І МОЛОДІ В ЕПОХУ СУСПІЛЬНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ(Сум. держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка, 2015) Рассказова, О. І.; Григоренко, В. Л.За мету статті взято поглиблене вивчення із соціально-педагогічних позицій суб’єктності як важливої ознаки соціальності дітей і молоді. Методами дослідження виступали аналіз наукової літератури, синтез, систематизація поглядів учених. Проведене дослідження дало авторам підстави для цікавих узагальнень щодо суттєвих характеристик суб’єктності як важливої ознаки соціальності дітей і молоді в епоху суспільних трансформацій. Через дослідження специфіки суб’єктності в час соціальних перетворень автори пропонують розширювати уявлення про основні тенденції зміни соціальності суспільства, окремих соціальних груп, особистості. Цель статьи – углубленное изучение с социально-педагогических позиций субъектности как важного признака социальности детей и молодежи. Методами исследования выступали анализ научной литературы, синтез, систематизация взглядов ученых. Проведенное исследование дало авторам основания для интересных обобщений относительно существенных характеристик субъектности как важного признака социальности детей и молодежи в эпоху общественных трансформаций. Через исследования специфики субъектности в период социальных преобразований авторы предлагают расширить представление об основных тенденциях изменения социальности общества, отдельных социальных групп, личности. The purpose of the article is an investigation of socio-pedagogical positions of subjectness as an important basis for children and youth socialization, appreciating the necessity to form decision-making capabilities in young generation in the modern era and being a source of personal activity. Research methods were scientific literature analysis, synthesis, generalization, and systematization of scientific views. Research analysis allowed the authors to draw general conclusion about essential characteristics of subjectness as an important feature of children and young sociality in social transformations era. Thus, subjectness phenomenon is considered as something that is not obvious, but needed to certain conditions for its manifestation. Such external conditions are social transformations, critical events, social situations; so, they require not trivial actions from the subject. The authors considered also personality conscious purpose and motive of activity by which the subject is included in work to be basic requirement for subjectness development in subject. Personality with subjectness has certain effective characteristics; one is the ground of activity, having the motive of such activity with a plan and ways for its implementation. Personality is interested in results, and carrying responsibility for them. The article advances the view that subjectness is not a permanent quality or subject characteristic. Such property distinguishes subjectness from sociality, since sociality is characterized by greater resistance and stability of existence in the personality integration. Acquired in childhood skills, strategy, experience of social interaction (language, etiquette, social taboos, traditions, mental and behavioural patterns, etc.) always remain with a person (except critical situations: loss of memory, severe mental illness, ets.). Subjectness is a socio-personal characteristic dependent on psychological, social, spatial, and temporal conditions; it can be seen as a situational manifestation of sociality reflected the quality and specificity of acquired human sociality. The authors proposed to extend concept of the major trends of sociality changes within society, separate social groups and subjects through the study of subjectness specificity during public transformations.
- ДокументПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ «ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ» СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ МИСТЕЦЬКОГО ПРОФІЛЮ УКРАЇНИ РАДЯНСЬКОГО ПЕРІОДУ(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, ФОП Жовтий О. О., 2015) Тарарак, Н. Г.Розкрита сутність процесу формування «ціннісних орієнтацій» студентів вищих навчальних закладів мистецького профілю України радянського періоду, обґрунтовано періодизацію та схарактеризовано кожний з виділених періодів процесу формування ціннісних орієнтацій студентів вищих навчальних закладів мистецького профілю України ХХ століття, визначено змістові домінанти цього феномену на певному етапі розвитку вищої професійної школи та науково-педагогічної теорії в цілому. Раскрыта сущность процесса формирования «ценностных ориентаций» студентов высших учебных заведений художественного профиля Украины советского периода, обоснована периодизация и охарактеризован каждый из выделенных периодов процесса формирования ценностных ориентаций студентов высших учебных заведений художественного профиля Украины ХХ века, определены содержательные доминанты этого феномена на определенном этапе развития высшей профессиональной школы и научно-педагогической теории в целом. The objectives of this study are to expose the essence of the creative process in an artistically-pedagogical process, to substantiate and characterize the criteria for period division of the process of forming of the value orientations of students of higher art educational establishments of Ukraine in the ХХ th century, to define the content, methodology and approaches to this phenomenon investigation on the certain stage of development of higher professional school and scientifically-pedagogical theory on the whole. The formation of the students` value orientations is a complex process depending on many factors) which are constantly changing. Further studies on the current topic are recommended.
- ДокументРЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ МИСТЕЦЬКОГО ПРОФІЛЮ (КІНЕЦЬ ХХ СТОЛІТТЯ)(Вид-во Житомир. держ. ун-ту імені Івана Франка, 2015) Тарарак, Н. Г.Визначено низку проблем, що виникли в ході реформування системи ціннісних орієнтацій студентів вищих закладів мистецької освіти наприкінці ХХ століття після проголошення Україною своєї незалежності. Розкрито сутність поняття ''ціннісні орієнтації''. Схарактеризовано специфіку питань того часу щодо формування системи ціннісних орієнтацій студентів вищих закладів мистецької освіти країни 90-х рр. ХХ століття. Проведене дослідження не вичерпує усієї низки проблем, пов’язаних із формуванням системи ціннісних орієнтацій студентської молоді, які є за своїм характером складними і багатогранними. Серед перспективної тематики подальшого науково-педагогічного дослідження зазначеної проблеми акцентовано увагу на важливості розробки моделей організації ціннісної педагогічної взаємодії та аксіологізації спілкування. Определен ряд проблем, возникших в ходе реформирования системы ценностных ориентаций студентов высших учебных заведений художественного образования в конце ХХ века после провозглашения Украиной своей независимости. Раскрыта сущность понятия ''ценностные ориентации''. Охарактеризована специфика вопросов того времени по формированию системы ценностных ориентаций студентов высших учебных заведений художественного образования страны 90-х гг. ХХ века. Проведенное исследование не исчерпывает всего ряда проблем, связанных с формированием системы ценностных ориентаций студенческой молодежи, которые являются по своему характеру сложными и многогранными. Среди перспективной тематики дальнейшего научно-педагогического исследования указанной проблемы акцентировано внимание на важности разработки моделей организации ценностного педагогического взаимодействия и аксиологизации общения. The article analyzes the scientific and pedagogical literature, devoted to the issue of the reformation of students' valuable and professional orientations in the higher art educational establishments in Ukraine after independence proclamation in the end of the XX century. This work highlights changes in the socio-political life, affecting the situation where the old values and professional orientations no longer met new requirements, but the new ones were not yet formed against the background of the socio-economic situation. In the modern Ukraine dramatic changes have occurred in the labor market, demanding urgently professionally mobile, competitive specialists. In the new global situation, the imbalance between materiality and spirituality has become the central issue for finding ways to humanize the educational process, promote the culture of tolerance and intercultural communicational relationships. In general, the research reveals the essence of the creative process in the artistic-pedagogical process, as well as examines and determines the concept "valuable orientations'' and characterizes the range of problems of the art education of 90s. Valuable orientations occupy the important place in the individual's internal structure and are the powerful means of the activity regulation. Valuable orientations are identified by evaluating yourself and others, life circumstances, an ability to regulate professional situations and find a way out of the problem. The integration of Ukraine to the world's educational system began with its supporting the overall purpose of the Bologna Process that was to create a European Higher Education Area (EHEA) based on the international cooperation and academic exchange. The latter is especially attractive to the art students of Ukraine as well as European students and staff from any parts of the world because they are providers of interrelations of different countries and bearers of the national moral and emotional cultural heritage of Ukraine. The results of the analysis allow identifying the major problems in the valuable orientations development in the context of the global educational process in higher art education of Ukraine in the investigated period. The formation of valuable orientations of participants of the educational process in the context of humanization and axiologization of the education should meet the national and cultural needs.
- ДокументPERIODIZATION OF FORMING VALUE ORIENTATIONS OF THE PARTICIPANTS OF THE EDUCATIONAL PROCESS AT THE HIGHER-LEVEL ART EDUCATION OF THE SOVIET UKRAINE(Београд : Министарства просвете и науке Републике Србије, 2015) Tararak, N. G.The essence of artistic and pedagogical process is revealed, the criteria of periodization of the formation process of value orientations of students of higher educational institutions of artistic profile of Ukraine in the twentieth century are grounded; stages of the development of mentioned phenomenon in the retrospective aspect are defined; content, methodology and approaches to discussion of value orientations in the study period of development of higher vocational school and scientific and pedagogical theory as a whole are characterized. Розкрито сутність художньо-педагогічного процесу, обґрунтовано критерії періодизації процесу формування ціннісних орієнтацій студентів вищих навчальних закладів художнього профілю України ХХ століття ; визначено етапи розвитку зазначеного феномену у ретроспективному аспекті ; охарактеризовано зміст, методологія і підходи до розгляду ціннісних орієнтацій у досліджуваному періоді розвитку вищої професійної школи та науково-педагогічної теорії в цілому. Раскрыта сущность художественно-педагогического процесса, обоснованы критерии периодизации процесса формирования ценностных ориентаций студентов высших учебных заведений художественного профиля Украины ХХ века; определены этапы развития указанного феномена в ретроспективном аспекте; охарактеризованы содержание, методология и подходы к рассмотрению ценностных ориентаций в исследуемом периоде развития высшей профессиональной школы и научно-педагогической теории в целом.
- ДокументМЕТОДОЛОГІЧНЕ ПІДҐРУНТЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ МИСТЕЦЬКОГО ПРОФІЛЮ УКРАЇНИ(Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2015) Тарарак, Н. Г.Окреслено методологічні та наукові підходи до розгляду феномену ціннісних орієнтацій особистості у контексті організації ціннісно-зорієнтованого педагогічного процесу у вищій мистецькій школі України. Схарактеризовано методологічну основу сучасних педагогічних концепцій, що сприяють розвитку суб’єктного потенціалу особистості, організації ціннісно-зорієнтованої діяльності учасників навчально-виховного процесу вищої школи. Розкрито мету й завдання вищої мистецької освіти України на сучасному етапі розвитку вищої професійної школи та науково-педагогічної теорії в цілому. Систематизація науково-методологічних підходів уможливлює обґрунтування методологічної бази дослідження формування ціннісних орієнтацій студентів вищих навчальних закладів мистецького профілю, а саме: аксіологічний підхід, синергетичний та системний підходи, соціокультурний підхід, феноменологічний підхід, функціональний та регіональний підходи, акмеологічний, компетентнісний підхід, а також гуманістичний підхід, що зумовлює важливість особистісно-діяльнісного підходу та визначає необхідність діалогічного (полісуб’єктного) підходу. Определены методологические и научные подходы к рассмотрению феномена ценностных ориентаций личности в контексте организации ценностно-ориентированного педагогического процесса в высшей художественной школе Украины. Охарактеризована методологическая основа современных педагогических концепций, способствующих развитию субъектного потенциала личности, организации ценностно-ориентированной деятельности участников учебно-воспитательного процесса высшей школы. Раскрыты цель и задачи высшего художественного образования Украины на современном этапе развития высшей профессиональной школы и научно-педагогической теории в целом. Систематизация научно-методологических подходов позволила установить методологическую базу исследования проблемы формирования ценностных ориентаций студентов высших учебных заведений художественного профиля, а именно: аксиологический подход, синергетический и системный подходы, социокультурный подход, феноменологический подход, функциональный и региональный подходы, акмеологический, компетентностный подход, а также гуманистический подход, обусловивливающий важность личностно-деятельностного подхода и определяющий необходимость диалогического (полисубъектного) подхода. The study of students` value orientations plays a special role in determining the content of psycho pedagogical support of a young person during the lifetime, including professional development, which is confirmed in the inextinguishable interest of the researchers and practitioners to this issue. The objective of the article is to outline methodological and scientific approaches to the phenomenon of value orientations of the individual in the context of value-oriented organization of educational process in the system of higher art school in Ukraine. On the basis of the presented scientific grounds to the historical and pedagogical analysis of the national education in its fullness and integrity, the author determined methodological basis of the modern pedagogical concepts that contribute to the development potential of the individual subjective, value-oriented organization of participants of the educational process of higher education. The article highlights a concept "value orientations" in the context of the axiological paradigm as a methodological basis of the modern pedagogical conceptions that assist to development of the subjective potential of a creative personality.
- ДокументРЕГІОНАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ СТУДЕНТІВ МИСТЕЦЬКИХ ВИШІВ УКРАЇНИ(Київський національний лінгвістичний університет (КНЛУ), 2015) Тарарак, Н. Г.У запропонованій статті теоретично обґрунтовано застосування регіонального підходу до проблеми формування ціннісних орієнтацій студентів у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу мистецького профілю з урахуванням регіональних особливостей культурно-освітнього простору України. Висвітлено поняття «ціннісні орієнтації» студента в контексті аксіологічної парадигми як методологічної основи сучасних педагогічних концепцій, що сприяють розвитку суб’єктного потенціалу особистості, організації ціннісно-орієнтаційної діяльності учасників навчального процесу вищої школи в процесі їх взаємодії в навчальному середовищі. У результаті проведення у межах регіонального підходу порівняльного аналізу діяльності вищих мистецьких закладів різних регіонів України другої половини ХХ століття встановлені певні відмінності у змістових домінантах, що були закладені в основу ціннісних орієнтацій студентської молоді досліджуваного періоду. В статье теоретически обосновано применение регионального подхода к изучению проблемы формирования ценностных ориентаций студентов в учебно-воспитательном процессе высших учебных заведений художественного профиля. Раскрывается понятие "ценностные ориентации" студента в контексте аксиологической парадигмы как методологической основы современных педагогических концепций, которые способствуют развитию субъектного потенциала личности, организации ценностно-ориентационной деятельности участников учебного процесса высшей школы в процессе их взаимодействия. В результате проведения в рамках регионального подхода сравнительного анализа деятельности высших учебных заведений художественного профиля разных регионов Украины второй половины ХХ столетия установлены определенные различия в содержательных доминантах, которые были заложены в основу ценностных ориентаций студенческой молодежи исследуемого периода. The article highlights a concept "value orientations" in the context of the regional approach as a methodological basis of the modern pedagogical conceptions. Regional approach is the study of the problem with taking into consideration economical, geographical, national, and cultural differences of the people development in the frame of different regions of one country. Attention is paid to unique characteristics and peculiarities of a particular region and its comparative analysis with the other regions that influences onto value orientations formation. Regionalization which covers the techniques of delineating space into regions provides the deep material for investigation of the mechanisms of value orientations formation of the students of the Art Universities in Ukraine. It helps to correct development of the subjective potential of a creative personality, organization of valued-orientation activity of the participants of the educational process in the course of their cooperation. As a result of the use of the regional approach in the framework of a comparative analysis of the higher educational institutions of artistic profile of the different regions of Ukraine in the second half of the twentieth century there were established some differences in content dominants, which were laid in the foundation of value orientations of the students in the investigated period. Regionally-led implementation of the mechanisms of valuе orientations formation is more effective and moves at a faster pace than traditional technical teaching assistance, which usually requires one-sided influence onto the personality and careful schedule planning.
- ДокументТЕНДЕНЦІЇ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ ЗАКЛАДІВ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького (ЧНУ), 2015) Тарарак, Н. Г.На тлі безсумнівної виправданості намірів України інтегруватися у Європейський освітянський простір, особливого статусу набувають ВНЗ мистецького профілю через специфіку мистецької галузі, пов’язану із виробництвом цінностей художньо-матеріального порядку, опікуванням становленням і розвитком людської особистості. Визначено тенденції реформування системи ціннісних орієнтацій студентів вищих закладів мистецької освіти на початку ХХІ століття України. Схарактеризовано сутність поняття ««ціннісні орієнтації», обґрунтована важливість втілення в систему вищої освіти ціннісної педагогічної взаємодії суб’єктів навчального процесу закладів мистецької освіти; зорієнтованої на формування морально-духовного стрижня країни. Проведене дослідження не вичерпує усієї низки проблем, пов’язаних із формуванням системи ціннісних орієнтацій студентської молоді, які є за своїм характером складними і багатогранними. Серед перспективної тематики подальшого науково-педагогічного дослідження зазначеної проблеми акцентовано увагу на важливості розробки моделей організації ціннісної педагогічної взаємодії та аксіологізації спілкування. На фоне несомненной резонности намерений Украины интегрироваться в Европейский образовательное пространство, особый статус приобретают вузов художественного профиля в силу специфики художественной области, связанную с производством ценностей художественно-материального порядка, попечительством становлением и развитием человеческой личности. Определены тенденции реформирования системы ценностных ориентаций студентов высших учебных заведений художественного профиля Украины в начале XXI века. Охарактеризована сущность понятия «ценностные ориентации», обоснована важность внедрения в систему высшего образования ценностного педагогического взаимодействия субъектов учебного процесса художественных вузов; которое ориентировано на формирование нравственно-духовного стержня общества в стране. Проведенное исследование не исчерпывает всего ряда проблем, связанных с формированием системы ценностных ориентаций студенческой молодежи, которые являются по своему характеру сложными и многогранными. В качестве перспективной тематики для дальнейшего научно-педагогического исследования обозначенной проблемы акцентировано внимание на важности разработки моделей организации ценностного педагогического взаимодействия и аксиологизации общения. This paper attempts to show that the changes in the modern professional life have caused the situation where the old value and professional orientations no longer meet the new requirements but the new ones are not yet formed. Against the background of the socio- economic situation of the modern Ukraine dramatic changes occurring in the labor market, which urgently demands professionally mobile, competitive specialists. In the new global situation, the imbalance between materiality and spirituality has become a central issue for finding ways to humanize the educational process, to promote culture of tolerance and intercultural communication relationships. In general, the research objectives of the paper are to expose the essence of the creative process in an artistically-pedagogical process, as well as to examine and determine the concept "values orientations” and “valuable pedagogical mutual relations". The significance of axiological communicative process implementation is characterized. Values orientations occupying an important place in the internal structure of an individual are a powerful means of regulation of activity. Values orientations are identified by evaluation yourself and others, life circumstances, an ability to regulate professional situations and find a way out of the problem. Hence, two theories of values orientation should be also mentioned. Values Orientation Theory presented by Kluckhohn and Strodtbeck in 1961 intends that all human societies have to answer a limited number of universal problems, and the value-based solutions are limited in number and universally known, but those different cultures have different preferences among them. Another theory of universal values by Rokeach, Hofstede, Schwartz has produced value concepts sufficiently similar to suggest that a truly universal set of human values does exist and that cross-cultural psychologists are teaching aims must do their best to discover what they are. Thus, pedagogical mutual interaction is the way of updating the axiological component of professional competence of the future specialists. The high school teacher`s ability to transmit not only knowledge through learning content, but to broadcast professional value orientations, using innovative educational technologies is particularly important both for the personality formation and professional training of the educational process subjects. The results of the analysis allow identifying the major trends in the value orientations development in the context of global educational process in higher-level art education of Ukraine. They are as follows: the formation of value orientations of the participants of the educational process in the context of humanization and axiologization of the education should meet the national and cultural needs; as well as be targeted on use of synthesis of forms and methods of the educational process for acquiring future specialist of art field as purely professional skills, and learning both value-semantic nature of art and the nature of the value of pedagogical interaction partners in the educational process as axiological dialogue. Further studies on the current topic are recommended.
- ДокументРУХЛИВІ ІГРИ ЯК СКЛАДНИК НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ У ДНЗ(2015-03-24) Сиромятнікова, В. В.В статті розкриваються питання впровадження рухливих ігор у практику ДНЗ. Схарактеризовано поняття «рухливі ігри», а також визначено переваги і проблеми, які виникають під час підготовки і проведення гри на заняттях у ДНЗ. . В статье раскрываются вопросы внедрения подвижных игр в практику ДОУ. Охарактеризован понятие «подвижные игры», а также определены преимущества и проблем, которые возникают во время подготовки и проведения игры на занятиях в ДОУ. The article reveals problems of introduction of outdoor games into the practice of children educational establishments (kindergartens). There is a characteristic of the idea of “outdoor games” and the article defines advantages and difficulties which appear during preparation and implementation of the game in kindergartens.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ НАРОДОЗНАВСТВА У ПРАКТИЦІ СУЧАСНИХ ДНЗ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-03-24) Шевченко, Н. О.Презентовано сучасний погляд на формування людини-громадянина майбутнього. У результаті ретельного аналізу психолого-педагогічних джерел щодо національного виховання дітей дошкільного віку висвітлено значення використання елементів народознавства у практиці сучасних ДНЗ. Процес формування морального, естетичного та громадянського виховання розглянуто як педагогічно керований, оснований на ідеях загальнонаціонального відродження України, на найкращих здобутках народної педагогіки. Представлен современный взгляд на формирование человека-гражданина будущего. В результате тщательного анализа психолого-педагогических источников относительно национального воспитания детей дошкольного возраста освещено значение использования элементов народоведения в практике современных ДОО. Процесс формирования нравственного, эстетического и гражданского воспитания рассмотрено как педагогически управляемый, основанный на идеях общенационального возрождения Украины, на лучших достижениях народной педагогики. The article is presented modern view of the formation of the Rights – citizen of the future. As a result of careful analysis of psychological and pedagogical sources on national education preschoolers coverage it is analyzed the values of using elements of Ethnology in the practice of modern pre-schools. The formation of moral, aesthetic and civic education is considered as pedagogically driven , based on the ideas of national revival of Ukraine on the best of folk pedagogy.
- ДокументПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА СУТНІСТЬ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ПРЕДМЕТІВ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2015-03-24) Давидова, М. О.У статті розглядається питання актуальності психологічної готовності педагога художньо-естетичного профілю до педагогічної діяльності, аналізуються сучасні психологічні концепції особистості з точки зору внутрішньо-особистісного конфлікту у структурі особистості педагога. Тобто, у процесі становлення індивідуальності перед сучасною наукою постають проблеми подальшого удосконалення підготовки педагогічних кадрів, у тому числі для дисциплін мистецького циклу. Одним з напрямів даного процесу є концептуальний розвиток художньо-естетичної освіти в умовах європейської інтеграції. Мета концепції художньо-естетичного виховання дітей у дошкільних та загальноосвітніх закладах полягає в тому, щоб у процесі сприймання, інтерпретації творів мистецтва, практичної художньо-творчої діяльності формувати у дітей особистісно-ціннісне ставлення до дійсності та мистецтва, розвивати естетичну свідомість, художню компетентність, здатність до самореалізації, потребу в художньому самовдосконаленні. Гарантом реалізації цієї мети може бути сучасний педагог, педагог-митець, що вбрав у себе спадщину попередніх поколінь та здатний до безперервного особистісного й професійного самовдосконалення. В статье рассматривается вопрос актуальности психологической готовности педагога художественно-эстетического профиля к педагогической деятельности, анализируются современные психологические концепции личности с точки зрения внутренне-личностного конфликта в структуре личности педагога. То есть, в процессе становления индивидуальности перед современной наукой стоят проблемы дальнейшего совершенствования подготовки педагогических кадров, в том числе для дисциплин художественного цикла. Одним из направлений данного процесса является концептуальное развитие художественно-эстетического образования в условиях европейской интеграции. Цель концепции художественно-эстетического воспитания детей в дошкольных и общеобразовательных учреждениях заключается в том, чтобы в процессе восприятия, интерпретации произведений искусства, практической художественно-творческой деятельности формировать у детей личностно-ценностное отношение к действительности и искусству, развивать эстетическое сознание, художественную компетентность, способность к самореализации, потребность в художественном самосовершенствовании. Гарантом реализации этой цели может быть современный педагог, педагог-художник, впитавший в себя наследие предыдущих поколений и способен к непрерывному личностному и профессиональному самосовершенствованию. In this article the problem of the actuality of psychological of the teacher o artistic-aesthetic profile for pedagogical activity is represented, modern psychological conceptions of personality on the point of view of the internal-personal conflict in the structure of pedagogical activity is analyzed. That is,in the process of formation of individuality before modern science are problems of further improvement of teacher training, including for art subjects. One of the directions of this process is the conceptual development of art and aesthetic education in the conditions of European integration. The purpose of the concept of artistic and aesthetic education of children in preschool and educational institutions is that in the process of perception, interpretation of works of art, practical art and creative activities to develop children's personal and value attitude to reality and art, to develop aesthetic consciousness, artistic competence, the ability to self-realization, the need for artistic self-improvement
- ДокументАНАЛІЗ ВПЛИВУ ПРОФЕСІНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИХОВАТЕЛІВ ДОШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ НА СТАН ЇХ ГОЛОСОВОГО АПАРАТУ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-03-24) Перетяга, Л. Є.Стаття присвячена аналізу впливу професійної діяльності вихователів дошкільного закладу на стан їх голосового апарату. Розглянуто проблему розповсюдженості порушень голосу серед педагогів, а також доведено необхідність формування голосової культури у майбутніх вихователів з метою попередження виникнення порушень голосу. Статья посвящена анализу влияния профессиональной деятельности воспитателей дошкольных учреждений на состояние их голосового аппарата. Рассмотрена проблема распространенности нарушений голоса среди педагогов, а так же доказана необходимость формирования голосовой культуры у будущих воспитателей с целью предотвращения возникновения нарушений голоса. The article is devoted to the analysis of influence of professional activity of tutors in pre-school institutions on the condition of their voice apparatus. The author conciders the problem of range of voice breaches among teachers. She also grounds the necessity of forming voice culture with the aim of preventing voice breaches.
- ДокументШЛЯХИ СТИМУЛЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНОГО ПРОФІЛЮ У ВИЩИХ ПЕДАГОГІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2015-03-24) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У статті зроблено спробу виявити шляхи стимулювання професійного самовдосконалення майбутніх фахівців – працівників дошкільних навчальних закладів. Надано теоретичний аналіз проблеми та запропоновано конкретні способи її вирішення. В статье предпринята попытка определить пути стимулирования профессионального самосовершенствования будущих специалистов – работников дошкольных учебных заведений. Приведен теоретический анализ проблемы и предложены конкретные способы ее решения. The article makes an attempt to identify ways to encourage professional growth of future specialists – teachers of Pre-school educational institutions. Theoretical analysis of the problem is presented and specific methods of its solution is proposed.
- ДокументОсобливості практичної підготовки вихователів дітей дошкільного віку у Київському Фребелівському педагогічному інституті(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2015-03-24) Донченко, Л. І.Стаття присвячена практичній підготовці вихователів дітей дошкільного віку на початку ХХ ст. В ній розглядаються особливості, зміст та форми практичних занять, педагогічної практики в навчальному процесі Київського Фребелівського педагогічного інституту. Статья посвящена вопросам практической подготовки воспитателей детей дошкольного возраста в начале ХХ ст. В ней рассматриваются особенности, содержание и формы практических занятий, педагогической практики в учебном процессе Киевского Фребелевского педагогического института. Article focuses on practical training of educators of preschool children in the early twentieth century. It discusses the features, content and form of practical training, pedagogical practice in the educational process of the Kiev Froebel Pedagogical Institute.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ КАЗКИ У РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-05-15) Воробйова, А. Р.Розвиток зв’язного мовлення дітей дошкільного віку є однією із стрижневих проблем дошкільної лінгводидактики. Казка є одним з природних і ефективних засобів впливу на дитину, що є важливим для розвитку зв’язного мовлення дітей із загальним недорозвитком мовлення. Развитие связной речи детей дошкольного возраста является одной из стержневых проблем дошкольной лингводидактики. Сказка является одним из природных и эффективных средств воздействия на ребенка, она важна для развития связной речи детей с общим недоразвитием речи. The development of coherent speech of children of preschool age is one of the core problems of preschool linguodidactics. The fairy tale is one of the natural and effective means of influencing the child, it is important for the development of coherent speech of children with a general speech underdevelopment.
- ДокументРОЗВИТОК ХУДОЖНІХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ГОНЧАРСТВА ЛІВОБЕРЕЖНОЇ УКРАЇНИ НАПРИКІНЦІ XIX — НА ПОЧАТКУ XX СТОЛІТЬ(Вид-во "Точка", 2015-05-22) Давидова, М. О.У представлених тезах автором окреслено сучасні підходи до міжкультурного та міжрегіонального діалогу з позицій мистецтвознавства, історії, та культури. Виявлено й обґрунтовано шляхи ефективного застосування традиційної культури в сучасному глобалізованому суспільстві. Окрему увагу приділено питанням взаємопроникнення та взаємозбагачення національних культур в історичному вимірі, проблемам національного усвідомлення та перспективам розвитку традиційної культури. В представленных тезисах автором очерчены современные подходы к межкультурному и межрегиональному диалогу с позиций искусствоведения, истории, и культуры. Выявлены и обоснованы пути эффективного применения традиционной культуры в современном глобализиванном обществе. Отдельное внимание уделено вопросам взаимопроникновения и взаимообогащения национальных культур в историческом измерении, проблемам национального осознания и перспективам развития традиционной культуры. In the presented thesis the author outlines modern approaches to intercultural and interregional dialogue from the standpoint of art history, history, and culture. Reveals the way the effective application of traditional culture in the modern globalized society. Special attention is paid to questions of mutual enrichment of national cultures in the historical dimension, the issues of national awareness and prospects for development of traditional culture.