Професійна підготовка майбутніх фахівців з графічного дизайну у закладах вищої освіти КНР

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2022
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
Дисертаційна робота є науково-педагогічним дослідженням проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців з графічного дизайну у закладах вищої освіти КНР. Виявлені суперечності та необхідність їх успішного розв’язання мотивують актуальність дослідження, проблема якого полягає в пошуку балансу між традиціями й інноваціями у професійній підготовці майбутніх фахівців із графічного дизайну в КНР, гармонізації теоретико-методологічних і методичних засад дизайн-освіти у західної та східної педагогіки. Виокремлено критерії професійної компетентності майбутніх фахівців з графічного дизайну в процесі художньо-проєктної діяльності, а саме: когнітивний (сформованість професійних знань, необхідних для створення графічних проєктів), мотиваційно-ціннісний (внутрішня мотивація до професійної діяльності, розуміння цінності набутих знань і своєї місії в естетичному розвитку суспільства), діяльнісний (художньо-проєктні вміння, здатність до здійснення дизайн-проєктування тощо), рефлексивно-оцінний (уміння аналізувати, контролювати й адекватно оцінювати власний потенціал, мати навички саморефлексії, самовдосконалення), соціальний (виявляти готовність професійно співпрацювати, досконало володіти діловим і міжособистісним спілкуванням), особистісний (прагнення до професійного зростання, сформованість інтелектуальних і загальнокультурних якостей, аналітичного мислення, креативності, відповідальності). Обрані критерії дають змогу не лише отримати інформацію про ефективність запропонованих форм і методів підготовки до професійної діяльності, а й чітко проаналізувати динаміку розвитку майстерності, оцінити рівень сформованості професійного досвіду на кожному етапі підготовки графічних дизайнерів. Узагальнено досвід професійної підготовки майбутніх графічних дизайнерів у вищих закладах освіти КНР. Визначено напрями імплементації китайського досвіду щодо професійної підготовки майбутніх фахівців з графічного дизайну на прикладі застосування авторського інтегрованого курсу «Основи креативності в графічному дизайні», який поєднує китайську стилістику з європейськими, у тому числі українськими дизайнерськими традиціями. Dissertation work is a theoretical and pedagogical study of the problem of professional training of future graphic design specialists in institutions of higher education in the PRC. The experience in future graphic designers’ professional training in higher educational institutions of China is summarized. The directions of implementing the Chinese ideas on professional training of future graphic design specialists on the example of application of the author’s integrated course “Fundamentals of Creativity in Graphic design,” which combines the Chinese stylistics with the European one, including Ukrainian design traditions, were determined. Scientific novelty and theoretical significance of the dissertation work consists in the fact that for the first time a holistic study of the problem of professional training of future graphic design specialists in China’s higher education institutions is conducted; the terminological field of research (“design”, “graphic design”, “professional competence”, etc.) is specified; the approaches to defining the essence of key research concepts are revealed; it is established that the term “design” is new for the Chinese educational system and synonymous to the phrase “artistic design” and associated with the language peculiarities; “graphic design” is a separate field of artistic Scientific novelty and theoretical significance of the dissertation work consists in the fact that for the first time a holistic study of the problem of professional training of future graphic design specialists in China’s higher education institutions is conducted; the terminological field of research (“design”, “graphic design”, “professional competence”, etc.) is specified; the approaches to defining the essence of key research concepts are revealed; it is established that the term “design” is new for the Chinese educational system and synonymous to the phrase “artistic design” and associated with the language peculiarities; “graphic design” is a separate field of artistic.
Опис
Ключові слова
дизайн-освіта, графічний дизайн, професійна підготовка, заклад вищої освіти, КНР, Україна, graphic design, design education, professional training, higher education institution, PRC, Ukraine
Цитування
Цзю Дутін. Професійна підготовка майбутніх фахівців з графічного дизайну у закладах вищої освіти КНР : дис. ... д-ра філософії : 015 – проф. освіта (за спеціалізацією) / Дутін Цзю ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків, 2022. – 252 с.
Колекції