Основні дидактичні принципи навчання хореографії дітей дошкільного та молодшого шкільного віку

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2019
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Класичний приватиний університет, Запоріжжя
Анотація
Статтю присвячено узагальненню основних дидактичних принципів навчання хореографії. Процес розвитку хореографічної педагогіки йшов поетапно, поступово формуючи струнку систему хореографічної освіти, яка продовжує вдосконалюватися. Хореографічна освіта – це система навчання хореографічним дисциплін і виховання в учнів художньо-естетичного смаку, що дозволяє прищепити любов до різних видів мистецтва, до багатого потенційному спадщини, розвинути творче мислення. Хореографічна освіта постійно розвивається, осучаснює завдання і цілі навчання. У статті визначено, що мистецтво і конкретно хореографія виробило свої власні принципи, на основі основних дидактичних принципах, що розкривають її специфіку, що дають можливість викладати хореографію не просто як предмет, а як живе образне мистецтво. У процесі занять хореографією у школярів формується уявлення про зв’язок музики і танцю з життям, про хореографічне мистецтво як своєрідну форму відображення життя, про історію розвитку культури через призму історії хореографії. Основним завданням уроків хореографії ставиться завдання не стільки навчити танцювати, скільки зберегти і розвинути природну рухливість суглобів і еластичність, зв’язок, що забезпечують природну грацію, якою наділена з народження майже кожна людина. Описуючи основні дидактичні принципи навчання хореографії, було проаналізовано перші книги з методики хореографії Л.А. Бондаренко «Методика хореографічної роботи» (1985) та «Ритміка і танець в 1–4 класах» (1985) та на основі цих праць висвітлено та узагальнено дидактичні принципи навчання хореографії дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: розглянуто кожен принцип, окремо та коротко охарактеризовано. Зазначимо, що принципи навчання хореографії в загальноосвітніх закладах реалізують основну мету – засобами танцю спробувати гармонізувати виховання і розвиток дитини. До дидактичних принципів навчання хореографії дітей молодшого шкільного віку належать такі: систематичності та послідовності, наочності, свідомості, активності, доступності, міцності навчання, єдності теорії і практики, індивідуального підходу. Статья посвящена обобщению основных дидактических принципов обучения хореографии. Процесс развития хореографической педагогики шел поэтапно, постепенно формируя стройную систему хореографического образования, которая продолжает совершенствоваться. Хореографическое образование – это система обучения хореографическим дисциплинам и воспитанию у учащихся художественно-эстетического вкуса, позволяющая привить любовь к разным видам искусства, к богатому потенциальному наследию, развить творческое мышление. Хореографическое образование постоянно развивается, осовременивает задачи и цели обучения. В статье определено, что искусство и конкретно хореография выработало свои собственные принципы, на основе основных дидактических принципов, раскрывающих ее специфику, позволяющих преподавать хореографию не просто как предмет, а как живое образное искусство. В процессе занятий хореографией у школьников формируется представление о связи музыки и танца с жизнью, о хореографическом искусстве как своеобразной форме отражения жизни, об истории развития культуры через призму истории хореографии. Основной задачей уроков хореографии ставится задача не столько научить танцевать, сколько сохранить и развить естественную подвижность суставов и эластичность, обеспечивающих естественную грацию, которой наделен с рождения почти каждый человек. Описывая основные дидактические принципы обучения хореографии, были проанализированы первые книги по методике хореографии Л. А. Бондаренко «Методика хореографической работы» (1985) и «Ритмика и танец в 1–4 классах» (1985) и на основе этих работ освещены и обобщены дидактические принципы обучения хореографии детей дошкольного и младшего школьного возраста: рассмотрен каждый принцип, отдельно и коротко . Отметим, что принципы обучения хореографии в общеобразовательных заведениях реализуют основную цель – средствами танца попытаться гармонизировать воспитание и развитие ребенка. К дидактическим принципам обучения хореографии детей младшего школьного возраста относятся следующие: систематичность и последовательность, наглядность, сознание, активность, доступность, прочность обучения, единство теории и практики, индивидуальный подход. The article is devoted to the generalization of main didactic teaching choreography principles. The process of choreographic pedagogy development was gradually forming a harmonious system of choreographic education, which continues to be improved. Choreographic education is a system of teaching choreographic disciplines and educating pupils the artistic and aesthetic taste, which allows inciting love for various types of art and a rich potential heritage, thus, developing creative thinking. Choreographic education is constantly evolving, modernizing the tasks and objectives of education. The article states art and choreography in particular to have developed its own principles based on the main didactic principles that reveal its specifications making it possible to teach choreography not just as a subject, but also how figurative art lives. In the course of choreography studies, pupils form an idea of the relationship between music, dance and life, of choreographic art as a unique form of life reflection, of the cultural development history through the choreography history prism. The main choreography lessons’ task is not only to teach dancing, but also to preserve it and develop natural joint mobility and ligament elasticity, providing natural grace that almost every human being has at birth. Describing the main didactic teaching choreography principles, it was analysed the first books on the choreography methodology by L. A. Bondarenko 'Method of Choreographic Work' (1985) and 'Rhythm and Dance in Grades 1-4' (1985), and on the basis of these works, the pedagogical teaching choreography principles for preschool and primary-school age children are highlighted and generalized: each principle is separately considered and briefly described. It is noted that the teaching choreography principles in general education institutions realize the main goal by means of dance to try to harmonize child’s upbringing and development. The didactic teaching choreography principles for primary-school age children include the following: the principle of systematic viewpoint and consistency, visibility, consciousness, activity, accessibility, education durability, the theory and practice unity principle, and the individual approach principle.
Опис
Ключові слова
хореографія, навчання хореографії, методика хореографії, дидактичні принципи, дошкільний вік, молодший шкільний вік, хореография, обучение хореографии, методика хореографии, дидактические принципы, дошкольный возраст, младший школьный возраст, choreography, choreography education, choreography technique, didactic principles, preschool age, junior school age
Цитування
Зозуля К. В. Основні дидактичні принципи навчання хореографії дітей дошкільного та молодшого шкільного віку / К. В. Зозуля // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / Класич. приват ун-т ; редкол.: А. В. Сущенко (голов. ред.) та ін.– Запоріжжя : КПУ, 2019. – Вип.62, Т. 1. – С. 16–21.