Факультет мистецтв
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Факультет мистецтв за Тема "a music teacher"
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПідготовка майбутнього вчителя музики до конструювання змісту мистецької освіти(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2012) Беземчук, Л. В.У статті розглядається проблема напрямів підготовки майбутнього вчителя музики до конструктивної діяльності в умовах модульного підходу структурування змісту мистецької освіти. The paper treats the problem of branches of a future music teacher training for constructive activity in the terms of modular approach to the structuring art education content.
- ДокументФормування вміння вибору методів навчання як фактор професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва(Класичний приватний університет, Запоріжжя, 2013) Беземчук, Л. В.У статті розглянуто питання професійної підготовки майбутніх учителів музики в контексті змісту конструктивної діяльності. Визначено основні методи музичного навчання, критерії та етапи їх реалізації в умовах методико-практичної підготовки студентів ВНЗ. Надано практичні та тестові завдання для студентів. Розроблено дидактичну карту конструктивної діяльності для вчителів музичного мистецтва з урахуванням формування вміння вибору методів навчання. Grounded the concept of selecting methods of teaching. Disclosed its contents from: regularities and principles of learning; goals and objectives of the lesson; the content and methods of science in General and specific subject topics. Individually selected educational opportunities to students: age (physical, mental); level of preparedness (training and education); features of the school team. Special attention is given to external conditions; the possibilities of the teachers: their previous experience, knowledge of the typical situations of the learning process. Explains the most effective methods, the level of their theoretical and practical implementation in practice. Analysis of the ability to use certain methods on the lessons of musical art. The issue of future music teachers training is discussed in the context of the constructive activity content. The basic methods of musical training, criteria and stages of their realization in terms of methodical and practical training of students are determined. The practical learning tasks for students as well as test ones are given. Based on the scientific literature highlighted two groups of criteria for evaluating ability to choice of methods of musical training. The first group of criteria for analysis of the choice of methods of musical education in the conditions of the student audience defined: dimension degree awareness methods of music education, the practical dimension of the primary level. The second group of criteria that characterizes the level of awareness of methods of musical training to secondary school students on lessons of musical art in the process of passing students of pedagogical practice. These include: emotional response to music school (the use of methods of musical education for the perception of musical works on the lessons); the militant (Master students curriculum content of musical art based on the theme of its construction). A special place is independent work of students at pedagogical universities. Presented a challenge for mastering the methods of music teaching in auditornoï work. A didactic map of constructive activity for music teachers is developed regarding the process of forming of the ability to select appropriate teaching methods.
- ДокументШляхи формування навчально-професійної мотивації майбутніх учителів музики до вдосконалення виконавської майстерності(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка (СумДПУ), 2013) Барсукова, Н. С.У статті розкриваються шляхи стимулювання навчально-професійної мотивації майбутнього вчителя музики до вдосконалення виконавської майстерності. Аналізується сутність та зміст понять «стимул», «педагогічне стимулювання», розкривається зміст навчально-професійної мотивації майбутнього вчителя музики як групи навчальних, пізнавальних, професійних, соціальних та особистісних мотивів. Визначаються групи методів стимулювання, що впливають на особистісну та когнітивну сфери, виконавські вміння майбутнього вчителя музики. В статье раскрываются пути стимулирования учебно-профессиональной мотивации будущего учителя музыки к совершенствованию исполнительского мастерства. Анализируется сущность и содержание понятий «стимул», «педагогическое стимулирование», раскрывается содержание учебно-профессиональной мотивации будущего учителя музыки как группы учебных, познавательных, профессиональных, социальных и личностных мотивов. Определяются группы методов стимулирования, влияющих на личностную и когнитивную сферы, исполнительские умения будущего учителя музыки.This article reveals the ways of stimulation of learning and professional motivation to improvement of performing skills of future music teachers. We analyze the nature and meaning of the concept «stimulus» (the cause (usually external influence) that is subjectively perceived and draws direct human activity); «pedagogical stimulation» – motivation tolearning activities (S. Goncharenko); conscious, purposeful usage of external and internal stimulus (L. Hordin); purposeful, systematic influence on the learning in order to increase us activity (V. Kovalchuk).The professional motivation of a teacher is described as a range of educational, cognitive, professional, social and personal motives. There are stimulative groups of methods which influence the personal, cognitive and performing skills of a future music teacher. The first group includes aesthetic and emotional methods of stimulation is aimed at activation the personal and professional qualities (musicality, performing reliability, emotionality, empathy) such as visualizations, personal creative tasks, imitating and role modeling, creation of professional self-portraits.The second group includes methods which have a stimulative influence and activization of cognitive skills of a music teacher (searching situations, polyphonic lectures, talks, independent scientific-research). The third group is aimed to stimulate performing skills of a music teacher. The usage of professional situations helps to test these skills in practice (role play, participation in different festivals of local or international level, stimulative rating). Every group of these methods has a mediate influence on professional motivation. For instance the cognitive motivation can be provoked with the help of such methods as description, report, essay. The educational motives can be developed with the help of explanation, discussion or lecture. Professional skills can be improved with the help of roundtable discussions, seminars, trainings, role play, participating in different concerts. Creative meetings and musical festivals influence the social motives. Participating in concerts and musical contests can influence the personal motives. Thus, stimulation of learning and professional motivation of future music teachers is a dynamic process of influence on the methods and forms (lectures, visualization, creative and personal tasks, simulation and role modelling, creating professional portraits, search situations, polifony lectures, discussions, seminars and dialogues, training sessions, business and role-playing games, participating in the concert events, international, national and local festivals) by groups of motives (educational, informative, professional, social, personal) and areas (personal and professional, cognitive, operational and technical) performance of future music teachers.