Перегляд за Автор "Zahrebelnyi, O. V."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументINTELLECTUAL CAPITAL IS THE FOUNDATION OF INNOVATIVE DEVELOPMENT: FORMATION OF THE READINESS OF FUTURE SUBJECTS OF LAW ENFORCEMENT ACTIVITIES FOR PROFESSIONAL SELF-REALISATION IN THE ACADEMIC PROCESS(ScientificWorld-NetAkhatAV Lußstr. 13 76227 Karlsruhe, Germany, 2022) Rybalko, L. S.; Zahrebelnyi, O. V.; Chernovol-Tkachenko, R. I.; Fidiaieva, T. S.The collective monograph examines the theoretical issues of forming the readiness of future officers for professional self-realization in working with personnel. The terminological field of the research is determined - "law enforcement activity", "professional self-realization of law enforcement officers", "readiness for professional self-realization of future officers", "work with personnel", "readiness of future officers for professional self-realization in work with personnel". The content, components (motivational-volitional, cognitive-processual, emotional-control), criteria and indicators of levels of readiness for professional self-realization of future officers, methods of forming the specified quality, in particular: individual-stimulating and collective-organizational, are disclosed. A model of formation of readiness for professional self-realization is presented, theoretically defined and practically verified pedagogical conditions: activation of the needs of professional self-realization of future officers in the educational process, including during the performance of combat tasks; updating and using the content of social and humanitarian sciences to reveal the personal and professional potential of cadets; formation of knowledge and skills of professional self-realization of future officers using the latest pedagogical technologies during training and self-training; Consolidation and correction of knowledge and skills of professional self-realization by cadets during military practice. У колективній монографії розглядаються теоретичні питання формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в роботі з особовим складом. Визначається термінологічне поле дослідження – «правоохоронна діяльність», «професійна самореалізація працівників правоохоронних органів», «готовність до професійної самореалізації майбутніх офіцерів», «робота з особовим складом», «готовність майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в роботі з особовим складом». Розкривається зміст, компоненти (мотиваційно-вольовий, когнітивно-процесуальний, емоційно-контрольний), критерії та показники рівнів готовності до професійної самореалізації майбутніх офіцерів, методи формування зазначеної якості, зокрема: індивідуально-стимулюючий та колективно-організаційний. Представлено модель формування готовності до професійної самореалізації, теоретично визначені та практично перевірені педагогічні умови: активізація потреб професійної самореалізації майбутніх офіцерів в освітньому процесі, у тому числі під час виконання бойових завдань; оновлення та використання змісту соціально-гуманітарних наук для розкриття особистісно-професійного потенціал курсантів; формування знань і навичок професійної самореалізації майбутніх офіцерів із застосуванням новітніх педагогічних технологій під час навчання та самопідготовка; закріплення та коректування курсантами знань і вмінь з професійна самореалізація під час військової практики.