Перегляд за Автор "Tverdokhlib, T."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументEducational Studios : Theory and Practice(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018-04-25) Karaman, O.; Yurkiv, Ya.; Davydova, Zh.; Ionova, O.; Trubavina, I.; Kabus, N.; Chernovol-Tkachenko, R.; Rogova, T.; Romanyshyna, L.; Romanyshyna, O.; Kalashnyk, L.; Naumenko, S.; Wu, Ya.; Luparenko, S.; Tverdokhlib, T.; Panasenko, E.; Sapozhnikov, S.; Pisotskaya, M.; Zhelanova, V.; Linnik, O.; Agarkova, N.; Zolotukhina, S.; Zelenska, L.; Kin, O.; Sobchenko, T.; Smolyanyuk, N.; Roman, N.; Zhukov, V.; Vasylieva, S.; Marmaza, O.; Tsapko, A.; Rybalko, L.; Jose da Costa, G.; Dovzhenko, T.; Nebytova, I.; Tverdokhlib, G.; Podcherniaieva, N.; Kurinnoi, Ia.; Zelenskyi, R.; Sliusarenko, O.; Zelenskyi, B.; Kabatska, O.; Gurina, V.; Gorbacheva, I.; Popova, O.; Kabanska, O.; Popov, V.; Tkachovа, N.; Tkachov, A.; Zahrebelnyi, O.; Naboka, O.; Sharapova, O.; Brigak, N.; Krischuk, B.; Deynychenko, G.; Deinychenko, V.; Deynichenko, T.; Havrilova, L.; Voronova, N.; Kirychenko, S.; Lebedieva, K.; Kalashnyk, N.; Levchenko, Y.; Rakhlis, V.; Chornovol-Tkachenko, R.; Martyniuk, A.; Trubavina, I.; Kaplun, S.; Kutsenko, T.; Lazariev, M.; Lazarieva, O.; Lazarieva, K.; Mainaiev, F.; Rybalko, L.; Bilous, T. L.The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientifi c approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. У ній представлені роботи за сучасними перетвореннями освіти в Україні в методологічних, теоретичних, методичних і технологічних аспектах. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони реалізовані, експериментально підтверджені і затверджені в навчальній практиці. У монографії визначені нові терміни і поняття, що розкривають педагогічні умови для підвищення якості освіти і виховання, оскільки вони були ідентифіковані і випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижениям кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. В ней представлены работы по современным преобразованиям образования в Украине в методологических, теоретических, методических и технологических аспектах. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они реализованы, экспериментально подтверждены и утверждены в учебной практике. В монографии определены новые термины и понятия, раскрывающие педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
- ДокументEducational Studios: Theory and Practice(Premier Publishing, 2018) Agarkova, N.; Bilous, T.; Brizhak, N.; Chernovol-Tkachenko, R.; Chornovol-Tkachenko, R.; Davydova, Zh.; Deynychenko, G.; Deinychenko, V.; Deynichenko, T.; Dovzhenko, T.; Gurina, V.; Gorbacheva, I.; Havrilova, L.; Ionovа, O.; Jose da Costa, G.; Kabanska, O.; Kabatska, O.; Kabus, N.; Kalashnyk, L.; Kalashnyk, N.; Kaplun, S.; Karaman, O.; Kin, O.; Kirychenko, S.; Krishchuk, B.; Kurinnyi, Ia.; Kutsenko, T.; Lazariev, M.; Lazarieva, K.; Lazarieva, O.; Lebedieva, K.; Levchenko, Ya.; Linnik, O.; Luparenko, S.; Mainaiev, F.; Marmaza, O.; Martyniuk, A.; Naboka, O.; Naumenko, S.; Nebytova, I.; Panasenko, E.; Pisotskaya, M.; Podcherniaieva, N.; Popova, O.; Popov, V.; Rakhlis, V.; Rogova, T.; Roman, N.; Romanyshyna, L.; Romanyshyna, O.; Rybalko, L.; Sapozhnikov, S.; Sharapova, O.; Sliusarenko, O.; Smolyanyuk, N.; Sobchenko, T.; Tkachov, A.; Tkachovа, N.; Trubavina, I.; Tsapko, A.; Tverdokhlib, G.; Tverdokhlib, T.; Vasylieva, S.; Voronova, N.; Yanlin, W.; Yurkiv, Ya.; Zahrebelnyi, O.; Zelenskyi, B.; Zelenskyi, R.; Zhelanova, V.; Zhukov, V.; Zolotukhina, S.; Zelenska L.The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientific approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи ХНПУ ім. Г. С. Сковороди. Вона містить роботи з сучасних перетворень освіти в Україні. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони були впроваджені, експериментально перевірені та затверджені на навчальній практиці. У монографії окреслено нові терміни та поняття, а також це розкриває педагогічні умови для підвищення якості освіти та виховання, оскільки вони були ідентифіковані та випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижением кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы ХНПУ им. Г. С. Сковороды. Она содержит работы из современных преобразований образования в Украине. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они были внедрены, экспериментально проверены и утверждены на учебной практике. В монографии обозначены новые термины и понятия, а также это раскрывает педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
- ДокументForms of Teaching Pedagogical Disciplines in Orthodox Religious Educational Institutions of Ukraine (The End of 19th – The Beginning of 20th Century)(SciPress Ltd., 2016-07) Tverdokhlib, T.The main forms of teaching pedagogical disciplines in orthodox religious educational institutions of Ukraine (the end of 19th – the beginning of the 20thcentury) have been characterised in the article on the basis of analyzed pedagogical literature, archival records, and documents in periodicals. The features of conducting lessons, teaching practice, examinations and organisation of making written home compositions in various types of religious educational institutions of Ukraine in the stated time period have been revealed. The essence of "rehearsals" as a form of controlling students’ learning activity in the Kyiv Theological Academy has been revealed, the basic kinds of academists’ works at practical hours on pedagogy have been given; the content and quality of teachers’ work with graduates on their researches have been characterised. Основні форми викладання педагогічних дисциплін у православних релігійних навчальних закладах України (кінець 19 - початок 20 століття) були охарактеризовані в статті на основі проаналізованої педагогічної літератури, архівних документів і документів в періодичних виданнях. Виявлено особливості проведення уроків, практика викладання, іспити і організація складання письмових домашніх композицій в різних видах релігійних навчальних закладів України за вказаний період часу. Виявлено сутність «репетицій» як форми управління навчальною діяльністю учнів в Київській духовній академії, дані основні види робіт академіків в практичні години з педагогіки; охарактеризовані зміст і якість роботи викладачів з випускниками по їх дослідженням. Основные формы преподавания педагогических дисциплин в православных религиозных учебных заведениях Украины (конец 19 - начало 20 века) были охарактеризованы в статье на основе проанализированной педагогической литературы, архивных документов и документов в периодических изданиях. Выявлены особенности проведения уроков, практика преподавания, экзамены и организация составления письменных домашних композиций в различных видах религиозных учебных заведений Украины за указанный период времени. Выявлена сущность «репетиций» как формы управления учебной деятельностью учащихся в Киевской духовной академии, даны основные виды работ академиков в практические часы по педагогике; охарактеризованы содержание и качество работы преподавателей с выпускниками по их исследованиям.
- ДокументPedagogy as a subject at higher Ukrainian theological school: specific feature of teaching between 1884 and 1905(Editura Universitatea Alexendru Ion Cuza, 2020) Tverdokhlib, T.; Rogova, T.; Ionova, O.; Luparenko, S.The focus of this article is the development of Pedagogy as a higher Ukrainian theological school’s subject during K. Pobedonostsev’s counter reforms in the field of higher theological education. The authors present a comparative analysis of the statutes of 1869 and 1884, and reveal the influence of 1884 statute rules on the quality of academic pedagogical education. They focus on the content of Pedagogy courses taught by different lecturers in the academy. The main disadvantage is the lack of preparation for teaching in seminaries. Forms of teaching Pedagogy are exposed; also, at stake are the increase of the quantity of theses concerning different problems of education (in spite of reactionary measures of the Holy Synod), the activities of Pedagogy lecturers (Markelin Olesnytskyi, Victor Chekan, Fedor Ornatskyi, Mykola Makkaveiskyi) and their contribution to educational and methodic support for teaching the matter between 1884 and 1905. У центрі уваги даної статті - розвиток педагогіки як предмета вищої духовної школи України в період контрреформи К. Побєдоносцева в сфері вищої богословської освіти. Автори проводять порівняльний аналіз статутів 1869 і 1884 рр. і розкривають вплив статутних правил 1884 року на якість академічної педагогічної освіти. Вони зосереджені на змісті курсів педагогіки, які ведуть різні викладачі академії. Головний недолік - недостатня підготовка до викладання в семінаріях. Розкрито форми навчання педагогіки; також на карту поставлено збільшення кількості дисертацій з різних проблем освіти (незважаючи на реакційні заходи Священного Синоду), діяльність викладачів педагогіки (Маркелін Олесницький, Віктор Чекан, Федір Орнацький, Микола Маккавецький) і їх внесок у навчально-методичне забезпечення викладання предмета з 1884 по 1905 рік. В центре внимания данной статьи - развитие педагогики как предмета высшей духовной школы Украины в период контрреформы К. Победоносцева в сфере высшего богословского образования. Авторы проводят сравнительный анализ статутов 1869 и 1884 гг. и раскрывают влияние статутных правил 1884 г. на качество академического педагогического образования. Они сосредоточены на содержании курсов педагогики, которые ведут разные преподаватели академии. Главный недостаток - недостаточная подготовка к преподаванию в семинариях. Раскрыты формы обучения педагогике; также на карту поставлено увеличение количества диссертаций по различным проблемам образования (несмотря на реакционные меры Священного Синода), деятельность преподавателей педагогики (Маркелин Олесницкий, Виктор Чекан, Федор Орнацкий, Николай Маккавейский) и их вклад в учебно-методическое обеспечение преподавания предмета с 1884 по 1905 год.
- ДокументTeaching «Fundamentals of Health» with the application of cloud technologies(EDITORIAL PRIMMATE S.A.S, 2022-01) Sobchenko, T.; Smolianiuk, N.; Panchenko, V.; Tverdokhlib, T.; Dotsenko, S.The aim of the article is to analyze the results of teaching the subject «Fundamentals of Health» in grades 5–9 in the conditions of distance learning with the application of cloud technologies. The following methods were used for the study: videoconferences, explanations, interviews, surveys, tests for formative and summative assessment, performing practical tasks, works, projects, compiling instructions to tasks, creating educational presentations and videos. The article substantiates the possibility of teaching the subject «Fundamentals of Health» in grades 5–9 using cloud technology and educational platforms in the conditions of distance learning, such as: Google Classroom, Zoom, Meet, Edpuzzle. The results of 5–9-grade students’ academic performance were analyzed and it was found that grades 5, 6, and 9 showed a fairly high level of academic achievement, while for the students of 7th and 8th grades this indicator was quite low. The obtained results are explained by the difference in motivation, experience of blended learning and students’ age psychological peculiarities, parents’ inclusion in the educational process, various types of practical tasks. The prospects for further use of distance education are highlighted in the article. They include application of tried and tested cloud technologies, systematic and comprehensive professional development of teachers; teacherparent cooperation, preparing guidelines for students’ parents; adapting types of tasks and their content to the conditions of distance and blended learning; launching teachers’ own YouTube channels. Метою статті є аналіз результатів організації викладання предмету «Основи здоров’я» у 5–9 класах з використанням хмарних технологій у дистанційному форматі. Для дослідження були використані такі методи: відеоконференції, пояснення, бесіди, опитування, тести для здійснення поточного та підсумкового контролю, виконання практичних завдань, робіт, проєктів, складання інструктажу до виконання завдань, створення навчальних презентацій та відеоматеріалів. У статті обґрунтовано можливість викладання предмету «Основи здоров’я» у 5–9 класах з використанням хмарних технологій та освітніх платформ у дистанційному форматі а саме: Google Classroom, Zoom, Meet, Edpuzzle. Проаналізовано результати навчальних досягнень учнів 5–9 класів та виявлено, що 5, 6, та 9 класи продемонстрували досить високий низьким. З’ясовано, що результати зумовлені різною вмотивованістю, досвідом змішаного навчання та віковими психологічними особливостями учнів, включенням до освітнього процессу батьків, різними видами практичних завдань. Висвітлено пропозиції щодо використання у подальшій роботі дистанційної освіти: застосування вже перевірених та освоєння нових хмарних технологій; систематичне та системне підвищення кваліфікації учителів; співпраця педагогів з батьками та підготовка посібників для батьків школярів; адаптування видів завдань та їх змісту до умов дистанційного та змішаного навчання; ведення власного Ютуб каналу кожним учителем.