Перегляд за Автор "Soloshenko-Zadniprovska, N."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументArtistic synthesis of philosophy and history in Diana Ackerman’s Novel “The Zookeeper’s Wife”(Revista Amazonia Investiga, 2022-04) Prykhodko, V.; Soloshenko-Zadniprovska, N.; Viediernikova, T.; Chernenko, O.; Shulga, I.The article is devoted to the problem of Diana Ackerman’s the creativity. She created a touching and extremely objective book ‘The Zookeeper’s Wife’ showing the people suffering from the humiliation of their human dignity. Diana Ackerman, with endless love and anxiety for her characters, describes what people close to her saw and experienced during World War II. Her novel, imbued with the intense deployment of tragic actions and deeds, does not leave indifferent neither literary scholars, nor readers. The purpose of the article is to analyze the transformation of the characters in Diana Ackerman's novel ‘The Zookeeper’s Wife’ in the context of the development of the theme of survival in ‘labor camps’, Jewish ‘ghetto’ during the occupation period in European countries. The results of the study are understanding that the novel created is not characterized by the typical image of the main character, but the sketches do not ignore the individual features in the character of the husband, son, friends, her surrounding people, reveal the national features of life. The plausibility of events in occupied Poland of historical significance is being recreated. The study concluded that the novel is the work of life-affirming, performed by a civil and patriotic pathos. Стаття присвячена проблемі творчості Діани Акерман, яка створила зворушливу і надзвичайно об’єктивну книгу «Дружина доглядача зоопарку», що зображує страждання людей від приниження їхньої людської гідності. Діана Акерман з нескінченною любов’ю і тривогою до своїх героїв описує те, що бачили та переживали близькі їй люди під час Другої світової війни. Її роман, пройнятий інтенсивним розгортанням трагічних вчинків, не залишає байдужим ні літературознавців, ні читачів. Мета статті – проаналізувати трансформацію героїв роману Діани Акерман «Дружина доглядача зоопарку» у контексті розробки теми виживання у «трудових таборах», єврейського «гетто» в період окупації в європейських країнах. Результати дослідження вказують, що створений роман не характеризується типовим образом головної героїні, адже ескізи не ігнорують індивідуальні риси характеру чоловіка, сина, друзів, оточуючих її людей, розкривають національні особливості життя. У романі відтворено правдоподібність подій в окупованій Польщі, що мають історичне значення. В ході дослідження було зроблено висновок, що роман-твір життєстверджуючий, виконаний с громадянським і патріотичним пафосом.
- ДокументEnglish for Natural and Applied Sciences(Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2020-02-20) Soloshenko-Zadniprovska, N.The paper considers the problem of learning English in non-language universities and non-language faculties У статті розглядається проблема вивчення англійської мови в немовних університетах та на немовних факультетах. В статье рассматривается проблема изучения английского языка в неязыковых вузах и на неязыковых факультетах.
- ДокументModern Technologies in Foreign Language Learning(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021-02-22) Soloshenko-Zadniprovska, N.У представленій роботі йдеться про сучасні технології навчання іноземних мов. В представленной работе речь идет о современных технологиях обучения иностранным языкам. The present paper deals with modern technologies in foreign language learning.
- ДокументThe Impact of Summer Reading on Young Learners’ Foreign Language Acquisition(Richtmann Publishing Ltd., 2020-03) Kostikova, I.; Honcharova, O.; Vorozhbit-Horbatiuk, V.; Soloshenko-Zadniprovska, N.; Marmaza, O.; Lushchyk, Y.The aim of the research was to solve a problem of sustaining and developing foreign language skills and abilities by young learners during long-lasting summer holidays. The analysis of the current situation in Ukrainian education sector showed that reading a book continues to be one of the few tools for English revision in summer. There has been little research targeting on studying the impact of summer reading on young learners’ foreign language acquisition, so the experiment in which 240 young learners (aged 8-9) took part was conducted. Both the experimental (n=120) and control (n=120) groups were pre-tested and posttested in May and September 2019 respectively, and the children’s skills and abilities in reading comprehension, vocabulary, speaking, writing and creativity were checked. The data obtained before the experiment showed almost the similar level of language acquisition in both groups. The results of the experiment indicated significant progress of the participants of the experimental group in every aspect of English. The main factors which played the crucial role in young learners’ enhancements were access to English readers, comprehensibility of the reading materials which were elaborated specially for the children’s language needs, interesting topics, reading for pleasure and enjoyment without tasks, tests or marks, and parental support. These results proved the reasonability of integrating summer reading in teaching foreign languages in primary school and induced the creation of English readers for all grades of elementary education. Метою дослідження було рішення проблеми збереження і розвитку навичок і умінь іноземної мови юними учнями під час тривалих літніх канікул. Аналіз поточної ситуації в українському освітньому секторі показав, що читання книги залишається одним з небагатьох інструментів для перегляду англійської мови влітку. Досліджень, присвячених вивченню впливу літнього читання на засвоєння іноземною мовою молодими учнями, проводилося мало, тому був проведений експеримент, в якому взяли участь 240 учнів (8-9 років). Як експериментальна (n = 120), так і контрольна (n = 120) групи були попередньо протестовані і посттестіровани в травні і вересні 2019 року відповідно, а також були перевірені навички та здібності дітей щодо розуміння прочитаного, словникового запасу, розмовної мови, листи і творчих здібностей. Дані, отримані до експерименту, показали практично однаковий рівень володіння мовою в обох групах. Результати експерименту показали значний прогрес учасників експериментальної групи у всіх аспектах англійської мови. Основними факторами, які зіграли вирішальну роль в поліпшенні навичок юних учнів, були доступ до засобів читання англійською мовою, зрозумілість матеріалів для читання, розроблених спеціально з урахуванням мовних потреб дітей, цікаві теми, читання для задоволення і задоволення без завдань, тестів або оцінок, а також батьківська підтримка. Ці результати довели доцільність інтеграції літнього читання в навчання іноземних мов у початковій школі та стимулювали створення читачів англійською мовою для всіх класів початкової освіти. Целью исследования было решение проблемы сохранения и развития навыков и умений иностранного языка юными учащимися во время продолжительных летних каникул. Анализ текущей ситуации в украинском образовательном секторе показал, что чтение книги остается одним из немногих инструментов для пересмотра английского языка летом. Исследований, посвященных изучению влияния летнего чтения на усвоение иностранным языком молодыми учениками, проводилось мало, поэтому был проведен эксперимент, в котором приняли участие 240 учеников (8-9 лет). Как экспериментальная (n = 120), так и контрольная (n = 120) группы были предварительно протестированы и посттестированы в мае и сентябре 2019 года соответственно, а также были проверены навыки и способности детей в отношении понимания прочитанного, словарного запаса, разговорной речи, письма и творческих способностей. Данные, полученные до эксперимента, показали практически одинаковый уровень владения языком в обеих группах. Результаты эксперимента показали значительный прогресс участников экспериментальной группы во всех аспектах английского языка. Основными факторами, которые сыграли решающую роль в улучшении навыков юных учащихся, были доступ к средствам чтения на английском языке, понятность материалов для чтения, разработанных специально с учетом языковых потребностей детей, интересные темы, чтение для удовольствия и удовольствия без заданий, тестов или оценок, а также родительская поддержка. Эти результаты доказали целесообразность интеграции летнего чтения в обучение иностранным языкам в начальной школе и стимулировали создание читателей на английском языке для всех классов начального образования.
- ДокументThe Role of Internet Resources in the Formation of Listening Skills (within distance learning)(H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 2023-11-10) Soloshenko-Zadniprovska, N.The presented paper analyzes the role of Internet resources in the development of listening skills within distance learning. У представленій роботі аналізується роль Інтернет-ресурсів у розвитку навичок аудіювання в рамках дистанційного навчання.
- ДокументValue orientations of art throught the lens of social, political, historical aspects in the process of education(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-04-09) Soloshenko-Zadniprovska, N.The article clarifies the features of the value orientations of art through the prism of social, political, historical aspects in the educational process. У статті з'ясовано особливості ціннісних орієнтацій мистецтва через призму соціальних, політичних, історичних аспектів в освітньому процесі. В статье выяснены особенности ценностных ориентаций искусства через призму социальных, политических, исторических аспектов в образовательном процессе.