Перегляд за Автор "Slastina, O."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументMethods of teaching gymnastic exercises to students engaged in sports aerobics(Health, sport, rehabilitation, 2020-06-10) Kravchuk, T.; Bybel, S.; Slastina, O.; Kovalenko, A.The aim - to substantiate and experimentally test the method of teaching gymnastic exercises to students engaged in sports aerobics. Material and methods. The study involved 20 students of Kharkiv institutions of higher education engaged in sports aerobics in groups of sports improvements. At the time of the experiment, the subjects were 17 to 20 years old. Method of research. Theoretical analysis and generalization of scientific and methodological literature; analysis of rules and videos of competitions; pedagogical experiment; expert evaluation; methods of mathematical statistics. Results. As a result of the study, a method of teaching and improving the technique of performing gymnastic exercises for students of higher educational institutions specializing in sports aerobics was developed. It is proved that the introduction in the educational and training process of students engaged in sports aerobics, special exercises that gradually lead to the implementation of gymnastic elements, and at the same time partially develop the necessary physical abilities contribute to their more effective assimilation and improvement. In particular, the execution quality control all gymnastic exercises (emphasis angle flairs out with 360° rotation; emphasis high angle; planche apart the legs; sagittal balance with the grip on the leg and rotate 360°; libel spin with the prop hands on the floor) in the experimental group, unlike the control, increased on average by 50%. Conclusions. Thus, the paper highlights the main groups of gymnastic elements provided by the current rules of competition in sports aerobics. The method of training students specializing in sports aerobics to perform these elements is developed. Experimental verification of the effectiveness of the developed technique was carried out. Мета: обґрунтувати та експериментально перевірити методику навчання гімнастичним вправам студенток, що займаються спортивною аеробікою. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 20 студенток харківських закладів вищої освіти, що займалися спортивною аеробікою у групах спортивного вдосконалення. На час експерименту досліджуваним виповнилося від 17 до 20 років. Методи дослідження. Теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури; аналіз правил та відеозаписів змагань; педагогічний експеримент; експертна оцінка; методи математичної статистики. Результати. У результаті дослідження розроблено методику навчання та удосконалення техніки виконання гімнастичних вправ для студенток закладів вищої освіти, що спеціалізуються зі спортивної аеробіки. Доведено, що впровадження в навчальнотренувальний процес студенток, які займаються спортивною аеробікою, спеціальних вправ, що поступово підводять до виконання гімнастичних елементів і при цьому частково розвивають необхідні фізичні здібності сприяє більш ефективному їх засвоєнню і удосконаленню. Зокрема, якість виконання всіх гімнастичних контрольних вправ (упор кутом ноги нарізно назовні з поворотом на 360°; упор високий кут; горизонтальний упор ноги нарізно; сагітальна рівновага із захватом рукою ноги і поворотом на 360°; лібела з опорою руками об підлогу) у експериментальній групі, на відміну від контрольної, зросла в середньому на 50%. Висновки. Таким чином, в роботі виділено основні групи гімнастичних елементів, передбачених діючими правилами змагань зі спортивної аеробіки. Розроблено методику підготовки студенток, що спеціалізуються зі спортивної аеробіки до виконання цих елементів. Здійснено експериментальну перевірку ефективності розробленої методики. Цель: обосновать и экспериментально проверить методику обучения гимнастическим упражнениям студенток, занимающихся спортивной аэробикой. Материал и методы. В исследовании приняли участие 20 студенток харьковских учреждений высшего образования, занимающихся спортивной аэробикой в группах спортивного совершенствования. На время эксперимента исследуемым исполнилось от 17 до 20 лет. Методы исследования. Теоретический анализ и обобщение научно-методической литературы; анализ правил и видеозаписей соревнований; педагогический эксперимент; экспертная оценка; методы математической статистики. Результаты. В результате исследования разработана методика обучения и усовершенствования техники выполнения гимнастических упражнений для студенток высших учебных заведений, специализирующихся по спортивной аэробике. Доказано, что внедрение в учебно-тренировочный процесс студенток, занимающихся спортивной аэробикой, специальных упражнений, которые постепенно подводят к выполнению гимнастических элементов и при этом частично развивают необходимые физические способности способствует более эффективному их усвоению и усовершенствованию. В частности, качество выполнения всех гимнастических контрольных упражнений (упор углом ноги врозь наружу с поворотом на 360°; упор высокий угол; горизонтальный упор ноги врозь; сагиттальное равновесие с захватом рукой за ногу и поворотом на 360°; либела с опорой руками о пол) в экспериментальной группе, в отличие от контрольной, выросла в среднем на 50%. Выводы. Таким образом, в работе выделены основные группы гимнастических элементов, предусмотренных действующими правилами соревнований по спортивной аэробике. Разработана методика подготовки студенток, специализирующихся по спортивной аэробике к выполнению этих элементов. Осуществлена экспериментальная проверка эффективности разработанной методики.
- ДокументSpecial physical fitness factors of athletes involved in pole sports(Health, sport, rehabilitation, 2022) Sobko, I.; Velieva, A.; Sobko, Ya.; Slastina, O.Purpose: to determine the peculiarities of training female athletes engaged in Pole Sports on the basis of the factor analysis of physical, special physical qualities and functional capabilities. Material and methods: the study involved 15 girls (age 12-13 years), who are engaged in the sports club "Atmosphere" in Pole Sport and aerial acrobatics, Kharkov. Athletes are in the group of initial training (amateur level) and have the experience of sports activity 1-1,5 year. The study was conducted in September 2021. All participants and their parents agreed to participate in the experiment. Methods: theoretical analysis of literary sources; methods of testing physical development (height, weight); physical fitness (Push-ups 30 s, jumping rope for 3 min, Sit-ups in 1 min, dynamometry of right and left arms, leaning forward while sitting, cartwheel); special physical condition (chopper, pulling up on the pole, jumping rope for 3 min, half-squat jumps, jumps with turning 180°, jumps with turning 360°, jumping into grouping); methods of functional abilities (Genchi and Ruffier tests), mathematical and statistical methods using "EXCEL" and "SPSS" computer programs (factor analysis by principal component method was used). Results. A factor analysis of physical development indicators, physical training, functional athletes specializing in Pole Sport. It was found that in the structure of preparation of the athletes of this group overcomes the first factor "Special endurance" (15.21% of the total variance), then the second "Functional abilities" (14.54% of the total variance), the third factor "Power abilities" (14.12% of the total variance) and the fourth factor " Coordination abilities" (14.02% of the total variance), the fifth factor " Flexibility" (13.52% of the total variance), the sixth factor "Technical abilities" (12.37% of the total variance). The percentage contribution of these factors indicates the equivalent importance of these factors. Conclusions. The training means for the development of special physical qualities and techniques, the dosage of the volume and intensity of loads for athletes 12-13 years old involved in Pole Sports are presented. Мета: визначити особливості підготовки спортсменок, які займаються пілоним спортом на основі застосування факторного аналізу фізичних, спеціальних фізичних та функціональних можливостей. Матеріал і методи: у дослідженні взяли участь 15 спортсменок (вік 12-13 років), які займаються у спортивному клубі "Атмосфера" з Pole Sport та повітряної акробатики, м. Харків. Спортсменки входять в групу початкової підготовки (аматорський рівень) та мають стаж спортивної діяльності 1-1,5 роки). Дослідження проводилися у вересні 2021 року. Усі учасники та їх батьки дали згоду про участь у експерименті. Методи: теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел; методи тестування фізичного розвитку (зріст, вага); фізичної підготовленості (згинання розгинання рук в упорі лежачі за 30 с, стрибки зі скакалкою за 3 хв., піднімання тулуба в сід за 1 хв, динамометрія правої та лівої руки, нахил тулуба вперед із положення сидячи); спеціальної фізичної підготовленості (розніжка на пілоні, підтягування на пілоні, стрибки зі скакалкою, стрибки «прип’ятки», стрибки на 180°, стрибки на 360°, стрибки в групування, колесо на прямих руках); методи функціональних можливостей (проби Гєнча та проби Руф’є), математико-статистичні методи за допомогою комп'ютерних програм «EXСEL», «SPSS» (застосовувався факторний аналіз методом головних компонент, після обертання методом Варимакс). Результати: Проведено факторний аналіз показників фізичного розвитку, фізичної підготовленості, функціональних спортсменів, які спеціалізуються в Pole Sport. Виявлено, що в структурі підготовленості спортсменів даної групи переважає перший фактор «Спеціальна витривалість» (15,21 % від загальної сумарної дисперсії), далі йдуть другий «Функціональні можливості» (14,54% від загальної сумарної дисперсії), третій «Силові можливості» (14,12% від загальної сумарної дисперсії) та четвертий фактор «Координаційні здібності» (14,02 % від загальної сумарної дисперсії), п’ятий фактор «Гнучкість» (13,52 % від загальної сумарної дисперсії), шостий фактор «Технічні можливості» (12,37 % від загальної сумарної дисперсії). Відсотковий внесок усіх факторів свідчить про рівнозначну важливість даних факторів. Висновки. Представлено тренувальні засоби розвитку спеціальних фізичних якостей та технічних прийомів, дозування обсягу та інтенсивності навантажень для спортсменів 12-13 років, які займаються пілоним спортом.