Перегляд за Автор "Prusik, K."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументAssessing the effects of targeted soccer exercises on the physical fitness of 15-16-year-old schoolchildren(Physical Culture, Recreation and Rehabilitation, 2024) Popovych, J.; Nesen, O.; Prusik, K.; Lutskyi, V.Background and Study Aim: Soccer activities are a good means of physical activity for high school students. However, the living conditions of teenagers in war zones necessitate organizing education in an online format. Overall, this affects the physical fitness of adolescents. The purpose of the study was to evaluate the impact of soccer exercises on the physical fitness indicators of high school students under the conditions of online learning. Material and Methods: The study involved 21 high school students (15-16 years old, n=16 boys; n=5 girls). To assess physical fitness indicators, standardized tests were used, including the Bondarevsky test and the Yarotsky test. Results: A significant improvement in coordination abilities was observed in boys: according to the Bondarevsky test (t=2.16, p<0.05) and the Yarotsky test (t=2.18, p<0.05). There were also statistically significant changes in the level of endurance: in the “running around the perimeter of a 15 x 15 m square” test (t=2.08, p<0.05) and when performing the “Burpee” test (t=2.45, p<0.01). The abilities of girls almost did not change, which may be related to their low interest in football. Conclusions: The introduction of specific football exercises in remote physical education lessons can contribute to the improvement of the physical fitness of high school students, especially boys. Results confirm and expand existing knowledge about the positive impact of participation in football activities on the physical and social well-being of students. It emphasizes the importance of implementing sports programs in the educational process, especially in situations where traditional forms of physical education are limited. Передумови та мета дослідження: Футбол є хорошим засобом фізичної активності для старшокласників. Проте умови проживання підлітків у зоні бойових дій зумовлюють необхідність організації навчання в онлайн-форматі. В цілому це позначається на фізичній підготовленості підлітків. Мета дослідження – оцінити вплив вправ із футболу на показники фізичної підготовленості старшокласників за умов онлайн-навчання. Матеріал і методи: У дослідженні взяли участь 21 старшокласник (15-16 років, n=16 хлопців; n=5 дівчат). Для оцінки показників фізичної підготовленості використовували стандартизовані тести, зокрема тест Бондаревського та тест Яроцького. Результати: У хлопців спостерігалося достовірне покращення координаційних здібностей: за тестом Бондаревського (t=2,16, р<0,05) та за тестом Яроцького (t=2,18, р<0,05). Також спостерігалися статистично значущі зміни рівня витривалості: у тесті «біг по периметру квадрата 15 х 15 м» (t=2,08, p<0,05) та при виконанні тесту «Burpee» (t=2,45, p<0,01). Здібності дівчат майже не змінилися, що може бути пов'язано з їх низьким інтересом до футболу. Висновки: Впровадження специфічних футбольних вправ на дистанційних уроках фізичної культури може сприяти покращенню фізичної підготовленості старшокласників, особливо хлопців. Результати підтверджують і розширюють наявні знання про позитивний вплив участі у футбольних заходах на фізичне та соціальне благополуччя студентів. Підкреслюється важливість впровадження спортивних програм у навчальний процес, особливо в умовах обмеженості традиційних форм фізичного виховання.
- ДокументDevelopment of coordination abilities of fencers aged 10–12 years living in the territory of martial law(Pedagogy of Health, 2022) Kryventsova, I.; Potop, V.; Prusik, K.; Samoilov, D.Success in sports activities is determined by various criteria, among which the level of development of coordination abilities stands out. The initial stage of training young athletes is important for the development of coordination abilities. At the same time, the martial law in the territory of residence of the athletes entails the need to ensure the safety conditions of life. Forced relocation of young athletes to safer places of residence presents coaches and parents with other training conditions. The purpose of the research is to identify opportunities for the development of special coordination abilities of young fencers aged 10–12 years in crisis situations caused by martial law. Young fencers (n=16, age – 10–12 years, Kharkiv, Ukraine) took part in the study. The participants were divided into 2 groups – the experimental group (EG, n=8) and the control group (CG, n=8). The selection of groups took place depending on the possibility of compact accommodation of at least 8 athletes in one place and the possibility of training. The groups studied three times a week for 3 hours. The control group studied according to the standard program of the fencing department of the sports school. The experimental group studied according to the author’s program. The study lasted 6 months. Parents gave their consent for their children to participate in the experiment. The extremely difficult conditions of conducting the research had a significant impact on the result. The effectiveness of the developed program for improving the level of coordination abilities of 10–12-year-old fencers has been proven. At the end of the study, positive changes occurred in both groups. It is recommended to use video media of communication to correct plans for preparing and performing tests. The focus of the training program for athletes should be focused on increasing the amount of load that can be performed at home. Ensuring safety conditions for young athletes and coaches is a mandatory condition for training. Успіх у спортивній діяльності визначається різними критеріями, серед яких виділяється рівень розвитку координаційних здібностей. Початковий етап підготовки юних спортсменів є важливим для розвитку координаційних здібностей. Водночас, воєнний стан на території проживання спортсменів тягне за собою необхідність забезпечення безпечних умов життєдіяльності. Вимушене переселення юних спортсменів у більш безпечні місця проживання ставить перед тренерами та батьками інші умови тренувань. Мета дослідження – виявити можливості розвитку спеціальних координаційних здібностей юних фехтувальників 10–12 років у кризових ситуаціях, спричинених воєнним станом. У дослідженні взяли участь юні фехтувальники (n=16, вік – 10–12 років, м. Харків, Україна). Учасники були розподілені на 2 групи – експериментальну (ЕГ, n=8) та контрольну (КГ, n=8). Відбір учасників до груп відбувався в залежності від можливості компактного розміщення не менше 8 спортсменів в одному приміщенні та можливості проведення тренувань. Групи займалися тричі на тиждень по 3 години. Контрольна група займалася за стандартною програмою відділення фехтування спортивної школи. Експериментальна група займалася за авторською програмою. Дослідження тривало 6 місяців. Батьки дали згоду на участь дітей в експерименті. Надзвичайно складні умови проведення дослідження мали значний вплив на результат. Ефективність розробленої програми підвищення рівня координаційних здібностей 10–12-річних фехтувальників доведено. Наприкінці дослідження позитивні зміни відбулися в обох групах. Рекомендовано використовувати відеозасоби комунікації для корекції планів підготовки та виконання тестів. Фокус тренувальної програми для спортсменів повинен бути спрямований на збільшення збільшення обсягу навантаження, яке можна виконувати в домашніх умовах. Забезпечення умов безпеки для юних спортсменів та тренерів є обов'язковою умовою проведення тренувань.
- ДокументPhysical fitness of young Greco-Roman athletes under the restrictions of the COVID-19 pandemic(Pedagogy of Health, 2022) Rusanov, R.; Vostroknutov, L.; Shi, Ke; Prusik, K.; Golenkova, Ju.The physical training of young athletes is the basis for future success in competitions. Its effectiveness depends on many factors, among which safe conditions for life support stand out. In the context of the COVID-19 pandemic, there are significant restrictions on the training of young athletes. The aim of the study is the physical training of young Greco-Roman wrestlers in the context of the COVID-19 pandemic. The study involved young athletes (boys, n=20, age 5-7 years, Kharkiv, Ukraine). The experimental group of initial training (n=10) consisted of young athletes of the first year of study (children’s sports school). The control group (n=10) consisted of children in the first year of primary school education. The study was conducted for 12 weeks. At the beginning and at the end of the study, a final testing of the level of physical fitness of boys was carried out. Tests were used to determine strength abilities, speed-strength abilities, coordination readiness and flexibility development. The study included all students whose parents agreed to participate in the study. This study was conducted by the Declaration of Helsinki and approved by the Ethics Committee of University. Positive changes in the experimental group were observed in tests characterizing the level of development of coordination abilities. During repeated testing, the experimental group was much better oriented in space when performing three rolls. This was manifested in a reduction in the time of their implementation (t=4.091; р˂0.001) and a longer balance in static conditions (t=4.11; р˂0.01). In tests for the manifestation of strength and coordination abilities, there is a tendency to positive changes. However, there was no confirmation of a likely difference between pre-test and post-test (p>0.05). In tests for flexibility, the result remained almost unchanged and even deteriorated slightly. There were very slight positive changes in other studied indicators. For the formation of basic physical fitness, it is effective to provide a greater variety of training means and to maximize the focus on the game method of training. The process of training wrestlers of this age should be directed mainly to the development of coordination abilities. Фізична підготовка юних спортсменів є основою для майбутніх успіхів на змаганнях. Ефективність фізичної підготовки юних спортсменів залежить від багатьох факторів, серед яких особливе місце займають безпечні умови життєзабезпечення. В умовах пандемії COVID-19 існують значні обмеження на підготовку юних спортсменів. Метою дослідження є фізична підготовка юних борців греко-римського стилю в умовах пандемії COVID-19. У дослідженні брали участь юні спортсмени (хлопчики, n=20, вік 5-7 років, Харків, Україна). Експериментальна група початкової підготовки (n=10) складалася з юних спортсменів першого року навчання (дитяча спортивна школа). Контрольну групу (n=10) склали діти першого року навчання в початковій школі. Дослідження проводилося протягом 12 тижнів. На початку та наприкінці дослідження було проведено підсумкове тестування рівня фізичної підготовленості хлопчиків. Тести використовувалися для визначення силових здібностей, швидкісно-силових здібностей, координаційної підготовленості та розвитку гнучкості. У дослідженні брали участь всі учні, батьки яких дали згоду на проведення тестування. Це дослідження було проведено відповідно до Гельсінської декларації та схвалено етичним комітетом університету. Позитивні зміни в експериментальній групі спостерігалися в тестах, що характеризують рівень розвитку координаційних здібностей. При повторному тестуванні експериментальна група значно краще орієнтувалася в просторі при виконанні трьох перекатів. Це проявилося в скороченні часу їх виконання (t=4,091; р˂0,001) та більш тривалому утриманні рівноваги в статичних умовах (t=4,11; р˂0.01). У тестах на прояв силових і координаційних здібностей спостерігається тенденція до позитивних змін. Проте не було підтверджено вірогідної різниці між показниками до та після тестування (р>0,05). У тестах на гнучкість результат майже не змінився і навіть навіть дещо погіршився. За іншими досліджуваними показниками відбулися дуже незначні позитивні зміни. Для формування базової фізичної підготовленості ефективно забезпечити більшу різноманітність тренувальних засобів та максимальну увагу приділяти ігровому методу тренування. Процес підготовки борців цього віку повинен бути спрямований переважно на розвиток координаційних здібностей.
- ДокументPhysical fitness of young Greco-Roman athletes under the restrictions of the COVID-19 pandemic(Pedagogy Helth, 2022-12-30) Rusanov, R.; Vostroknutov, L.; Ke, S.; Prusik, K.; Golenkova, Ju.Background and Study: Aim The physical training of young athletes is the basis for future success in competitions. Its effectiveness depends on many factors, among which safe conditions for life support stand out. In the context of the COVID-19 pandemic, there are significant restrictions on the training of young athletes. The aim of the study is the physical training of young Greco-Roman wrestlers in the context of the COVID-19 pandemic. Material and Methods: The study involved young athletes (boys, n=20, age 5-7 years, Kharkiv, Ukraine). The experimental group of initial training (n=10) consisted of young athletes of the first year of study (children’s sports school). The control group (n=10) consisted of children in the first year of primary school education. The study was conducted for 12 weeks. At the beginning and at the end of the study, a final testing of the level of physical fitness of boys was carried out. Tests were used to determine strength abilities, speed-strength abilities, coordination readiness and flexibility development. The study included all students whose parents agreed to participate in the study. This study was conducted by the Declaration of Helsinki and approved by the Ethics Committee of University. Results: Positive changes in the experimental group were observed in tests characterizing the level of development of coordination abilities. During repeated testing, the experimental group was much better oriented in space when performing three rolls. This was manifested in a reduction in the time of their implementation (t=4.091; р˂0.001) and a longer balance in static conditions (t=4.11; р˂0.01). In tests for the manifestation of strength and coordination abilities, there is a tendency to positive changes. However, there was no confirmation of a likely difference between pre-test and post-test (p>0.05). In tests for flexibility, the result remained almost unchanged and even deteriorated slightly. There were very slight positive changes in other studied indicators. Conclusions: For the formation of basic physical fitness, it is effective to provide a greater variety of training means and to maximize the focus on the game method of training. The process of training wrestlers of this age should be directed mainly to the development of coordination abilities. Передумови та мета дослідження: Фізична підготовка юних спортсменів є основою для майбутнього успіху на змаганнях. Ефективність фізичної підготовки юних спортсменів залежить від багатьох факторів, серед яких особливе місце займають безпечні умови життєзабезпечення. В умовах пандемії COVID-19 існують значні обмеження щодо підготовки юних спортсменів. Метою дослідження є фізична підготовка юних борців греко-римського стилю в умовах пандемії COVID-19. Матеріал і і методи: У дослідженні взяли участь юні спортсмени (хлопчики, n=20, вік 5-7 років, м. Харків, Україна). Експериментальну групу початкової підготовки (n=10) склали юні спортсмени першого року навчання (дитяча спортивна школа). Контрольну групу (n=10) склали діти першого року навчання в початковій школі. Дослідження проводилося протягом 12 тижнів. На початку та наприкінці дослідження було проведено підсумкове тестування рівня фізичної підготовленості хлопчиків. Тести використовувалися для визначення силових здібностей, швидкісно-силових здібностей, координаційної підготовленості та розвитку гнучкості. У дослідженні брали участь всі школярі, батьки яких дали згоду на проведення тестування. Це дослідження проводилося відповідно до Гельсінської декларації та було схвалено етичним комітетом університету. Результати: Позитивні зміни в експериментальній групі спостерігалися в тестах, що характеризують рівень розвитку координаційних здібностей. При повторному тестуванні експериментальна група значно краще орієнтувалася в просторі при виконанні трьох перекатів. Це проявилося в скороченні часу їх виконання (t=4,091; р˂0,001) та більш тривалому утриманні рівноваги в статичних умовах (t=4,11; р˂0.01). У тестах на прояв силових і координаційних здібностей спостерігається тенденція до позитивних змін. Проте не було підтверджено вірогідної різниці між показниками до та після тестування (р>0,05). У тестах на гнучкість результат майже не змінився і навіть дещо погіршився. За іншими досліджуваними показниками відбулися дуже незначні позитивні зміни. Висновки: Для формування базової фізичної підготовленості ефективним є забезпечення більшої різноманітності тренувальних засобів та максимальна орієнтація на ігровий метод тренування. Процес підготовки борців цього віку повинен бути спрямований переважно на розвиток координаційних здібностей.