Перегляд за Автор "Mkrtichian, O."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументInnovative vector of education development in the era of global challenges(European institute of further education, H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 2023-06) Kurylo, V.; Karaman, O.; Omelchenko, S.; Grinyova, M.; Yurkiv, Ya; Zhelanova, V.; Kniazian, M.; Dovzhenko, T.; Mkrtichian, O.; Tkachova, N.; Zhernovnykova, O.; Sobchenko, T.; Davydova, Zh.; Vienievtseva, Y.The monograph defines the methodological, theoretical and practical foundations for the development of education in the modern era of global challenges. Pedagogical theory and practice as a tool for the transition of mankind to digital civilization are anasized. The theoretical basis of training the future teacher to work in a modern school is characterized. The monographic study is intended for scientists, teachers of higher and secondary schools, future teachers, as well as anyone who is interested in the problems of modern education. У монографії визначено методологічні, теоретичні та практичні засади розвитку освіти в сучасну епоху глобальних викликів. Проаналізовано педагогічну теорію і практику як інструмент переходу людства до цифрової цивілізації. Охарактеризовано теоретичні засади підготовки майбутнього вчителя до роботи в сучасній школі. Монографічне дослідження розраховане на науковців, викладачів вищої та середньої школи, майбутніх учителів, а також усіх, хто цікавиться проблемами сучасної освіти.
- ДокументNON-STATE PEDAGOGICAL UNIVERSITIES AS TEACHER TRAINING INSTITUTIONS IN THE PEOPLE'S REPUBLIC OF CHINA(AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 2023) Mkrtichian, O.; Shyshenko, V.; Nebytova, I.; Parfonova, O.; Zhenyu, ZhouA detailed study of the development of higher pedagogical education in China makes it possible to objectively assess the path traveled, to determine the trends and prospects for its development, taking into account the national characteristics and cultural specifics of the country, as well as taking into account the development trends of higher pedagogical education in other countries. The study of this process acquires significance in connection with the changes that have taken place in politics, the economy, and in the social life of China. The study indicates some positive results in the development of a modern system of higher professional education for students in non-state universities, which include state accreditation of a whole network of nonstate universities, organized training of specialists in specialties missing in the labor market, optimization of the modern network and capacity of non-state pedagogical higher educational institutions. Детальне дослідження розвитку вищої педагогічної освіти в Китаї дає можливість об'єктивно оцінити пройдений шлях, визначити тенденції та перспективи її розвитку з урахуванням національних особливостей і культурної специфіки країни, а також з огляду на тенденції розвитку вищої педагогічної освіти в інших країнах. Вивчення цього процесу набуває значущості у зв'язку зі змінами, що відбулися в політиці, економіці та суспільному житті Китаю. Дослідження свідчить про певні позитивні результати в розвитку сучасної системи вищої професійної освіти студентів недержавних університетів, які включають державну акредитацію цілої мережі недержавних університетів, організовану підготовку фахівців за спеціальностями, яких бракує на ринку праці, оптимізацію сучасної мережі та потенціалу недержавних педагогічних вищих навчальних закладів.